Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Hei. Noen her som har erfaring med BW 805 D3. Skal eventuelt brukes sammen med Lyngdorf tdai 3400 og 2 stk sub. Har i dag Sonosfaber Olympica 2, noen som kan si noe om forskjeller, likheter etc?
    Mvh Raymond
    Kan 804 D3 være aktuelt ? Har ett par hvite som er 100% strøken ute for salg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Det kan - basert på hva jeg finner på nett, ikke egen lytting - tyde på at D3 har et løft i diskanten.
    Jeg vil ikke gå den veien, og kjøpte 805s mye på grunn av tidligere erfaring og slake filtre, kombinert med relativt lettdrevet.
    Etter noen dager med 805s må jeg innrømme at jeg liker dem mer og mer.
    Har fått en noe vag følelse, etter å ha snoket rundt på nettet, av at 805s er blitt en slags (kult) klassiker.
    Har ikke hørt D modellene....
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.893
    Antall liker
    13.932
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samme følelsen her, synes de gjør det meste veldig bra. Skulle gjerne hatt 10Hz til nedover, dog.
    Har stablet vekk Viennaene for å lytte meg inn på 805s over tid, og ta avgjørelsen på hvilke som foretrekkes en gang i 2019. ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hadde 805D på en paralell se 300b tidligere, låt nyyydelig det. D3 er endel friskere og dynamisk og tåler endel mer juling. Ikke prøvd D3 på rør men kan godt tenke meg det er kledelig.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Noen her på forumet som har/har testet aktiv deling på sin 800 serie høyttalere?
    Jeg har fundert på dette en stund nå, men hva er prisen å betale, samt gevinsten? Føler det følger en viss risiko ved dette, men med kyndige hender og riktig utstyr bør det være mulig å realisere.
    Jeg vet det er gjort med 800d3:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen her på forumet som har/har testet aktiv deling på sin 800 serie høyttalere?
    Jeg har fundert på dette en stund nå, men hva er prisen å betale, samt gevinsten? Føler det følger en viss risiko ved dette, men med kyndige hender og riktig utstyr bør det være mulig å realisere.
    Jeg vet det er gjort med 800d3:)
    Vet du hvem som har gjort det på 800d3, så burde du jo nesten bare ta kontakt.

    Du oppnår å fjerne delefilteret. Dvs du har full kontroll på:
    Delefrekvenser og bratthet på de.
    Tidskorrigering av elementene mot hverandre.
    Du kan EQe hvert element for seg.
    Høyttaleren vil vel bli mer lettdriven..
    Du kan bruke ulik forsterkerprinsipo på de ulike elementene. Feks rør i mellomtonen,

    Om du får en bedre høyttaler, kommet vel an på kokken...
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Noen her på forumet som har/har testet aktiv deling på sin 800 serie høyttalere?
    Jeg har fundert på dette en stund nå, men hva er prisen å betale, samt gevinsten? Føler det følger en viss risiko ved dette, men med kyndige hender og riktig utstyr bør det være mulig å realisere.
    Jeg vet det er gjort med 800d3:)
    Hvad håber du at få ud af det? Det er mit indtryk at firmaet her på det sidste har fået styr på at udvikle højttalere. Noget de ikke havde for få år siden.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Noen her på forumet som har/har testet aktiv deling på sin 800 serie høyttalere?
    Jeg har fundert på dette en stund nå, men hva er prisen å betale, samt gevinsten? Føler det følger en viss risiko ved dette, men med kyndige hender og riktig utstyr bør det være mulig å realisere.
    Jeg vet det er gjort med 800d3:)
    Hvad håber du at få ud af det? Det er mit indtryk at firmaet her på det sidste har fået styr på at udvikle højttalere. Noget de ikke havde for få år siden.
    BEST lyd mulig ut av det utstyret jeg besitter.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Noen her på forumet som har/har testet aktiv deling på sin 800 serie høyttalere?
    Jeg har fundert på dette en stund nå, men hva er prisen å betale, samt gevinsten? Føler det følger en viss risiko ved dette, men med kyndige hender og riktig utstyr bør det være mulig å realisere.
    Jeg vet det er gjort med 800d3:)
    Vet du hvem som har gjort det på 800d3, så burde du jo nesten bare ta kontakt.

    Du oppnår å fjerne delefilteret. Dvs du har full kontroll på:
    Delefrekvenser og bratthet på de.
    Tidskorrigering av elementene mot hverandre.
    Du kan EQe hvert element for seg.
    Høyttaleren vil vel bli mer lettdriven..
    Du kan bruke ulik forsterkerprinsipo på de ulike elementene. Feks rør i mellomtonen,

    Om du får en bedre høyttaler, kommet vel an på kokken...
    Hvis du tenker deg litt om nå Retep vet du hva jeg sikter til:)
    Husker du samtalen i kjelleren med HR.Tømmervik?
    Så det er jo det da. Hva ender man opp med etter alt er på plass og tining er klar?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Så så! Ikke få infarkt nå. Det aller beste som kan skje er at jeg blir rådet til å glemme hele greia da det er mer enn godt nok som det er, og fortjenesten er marginal i forhold til inngrep:)
    Hva man ikke gjør i lydens tjeneste:cool:
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Skal du holde på med sånn tull, kan du komme hær å hente en kasse med elementer å spikre kasser selv :) :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Skulle vært interessant å få hørt disse.
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Må vel melde meg i denne vennegjengen :) Alt det gamle ble bytta ut med nytt. Etter en måned nå med lytting så angrer jeg ikke et sekund på invisteringen.Vet jeg ikke har optimal plassering av høyttalere,men det låter ikke så aller værst i sweetspotten . Skal få dempet litt mer av rommet etterhvert grunnet mange harde flater.

    DSC_0002.jpg
    DSC_0003.jpg
    DSC_0028.jpg
     

    E.M

    Medlem
    Ble medlem
    08.04.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    63
    Sted
    Hokksund
    32E54C49-CFEA-4F62-AD61-7905684759C7.jpg


    Mitt inntrykk hittil av Db4s er at de takler både film og musikk meget bra og går kjelkerdypt til å være 10’’. Men er ikke ferdig enda med justeringer. Appen fungerer også ganske greit. Jeg kjører de sammen med mc10 og elektronikken er musical innovation mi12 pre og musical innovation mi17 monoblokker klasse A.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Vis vedlegget 539633

    Mitt inntrykk hittil av Db4s er at de takler både film og musikk meget bra og går kjelkerdypt til å være 10’’. Men er ikke ferdig enda med justeringer. Appen fungerer også ganske greit. Jeg kjører de sammen med mc10 og elektronikken er musical innovation mi12 pre og musical innovation mi17 monoblokker klasse A.
    Hvordan er det med forsinkelser på sub pga dsp?
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Alle subber med DSP har delay på signalet. Her må man ente lese seg opp på tech spes for å hente info, eller kontakte produsent.
    Dette kan du selvfølgelig ratte inn igjen hvis man har en prosessor med justering for slikt. En annen ting er den akustiske forsinkelsen, som også skal inn i regnestykket sammen med fase og gain etc. Akustisk målepunkt er ofte på vegg bak/i hjørne om sub har en slik plassering.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.682
    Antall liker
    4.140
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Må vel melde meg i denne vennegjengen :) Alt det gamle ble bytta ut med nytt. Etter en måned nå med lytting så angrer jeg ikke et sekund på invisteringen.Vet jeg ikke har optimal plassering av høyttalere,men det låter ikke så aller værst i sweetspotten . Skal få dempet litt mer av rommet etterhvert grunnet mange harde flater.

    Vis vedlegget 539630 Vis vedlegget 539631 Vis vedlegget 539632
    Gratulerer med gromme talere og flott utstyr:)
    Jeg ser litt på den subplasseringa du har. Nå vet ikke jeg hva du deler på, men har du mulighet til å prøve å presse den inn mellom sofa og rack ved veggen ti høyre?
    Å ratte inn én sub er en tålmodighets øvelse ofte, og optimal plassering av denne er oftest mellom ht et sted. Ved å plassere den inntil vegg/sofa vil du også sannsynligvis få litt drahjelp av veggene/roomgain.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Kan komme med et tips til dem som vil ha mest ut av B&W høyttalere. Har hørt fra ansatt hos OHC at representant for B&W i Norge (eller noe slikt), sa: «prøv først med Burmester!» Jeg har hatt CM10 S2 i reserve og koblet dem nå til Burmester-anlegget mitt igjen. 082 forsterker har stålkontroll på høyttalerne og enormt lydbilde! Høy dempefaktor og høykvalitets strømforsyning. Så dette spiller ja! Husk at B&W også trenger skikkelig innspilling for at elementene skal yte som de kan.☝🙌
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    HI-rex

    Jeg har hørt litt på de nye gulvstående i klasse 80.000
    Med nye NAD elektronikk i Åsane.
    Åsane folkens..så har først lyst å høre disse høyttalerne er mer normal plass før jeg feller en dom.
    B&W liker jeg, men sånn det låt i Åsane hos HIFI klubben, var ikke så voldsomt.
    Jeg satt og tenkte at detaljert er de vertfall. Så tenkte jeg prisklassen 20k og fikk da sjokk når jeg skjønte jeg hørte på de til over 80k

    Kanskje andre her som har hørt disse nye i mer normale rom?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    HI-rex

    Jeg har hørt litt på de nye gulvstående i klasse 80.000
    Med nye NAD elektronikk i Åsane.
    Åsane folkens..så har først lyst å høre disse høyttalerne er mer normal plass før jeg feller en dom.
    B&W liker jeg, men sånn det låt i Åsane hos HIFI klubben, var ikke så voldsomt.
    Jeg satt og tenkte at detaljert er de vertfall. Så tenkte jeg prisklassen 20k og fikk da sjokk når jeg skjønte jeg hørte på de til over 80k

    Kanskje andre her som har hørt disse nye i mer normale rom?
    Hei, tak for du deltager her.

    Gulv stående , 80.000- her tabte jeg tråden lidt.

    Due høytalerne er stander høytalere til en set pris på 40 kilo, hertil kommer standere, og rundt 8 kilo, og eventuel Formation musik streamer til 8 kilo

    Ialt 56 kilo

    Når jeg går in på B&W hjemmeside finder jeg ingen desidert gulv stående model av den aktive streamings løsning ut over Duo.

    Så jeg er ikke helt m her, har de en gulvstående model på vej til 80 kilo?

    Mvh
     

    NIN

    Fersking
    Ble medlem
    22.10.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Har disse høyttalerneD3 sammen med nad m32 må si at eg får nakkehårene til å reise seg når eg hører på de. Eg har hørt på samtlige utav 804 serien men er mest fornøyd med disse.Synest de tidligere utgaver hadde enten for dominerende diskant eller så var det for dårlig bass. Eg e iallfall veldig godt fornøyd med disse, når eg hører at du hørte disse i Åsane så forstår eg at lyden ikke var bra nok rommet der egner seg ikke til lytting.Har bare lyst å nevne at eg hørte en gang 804D mot B&W C9 det var som natt og dag i forskjell, fordel 804. Synest prisforskjellen kunne forsvares den gangen.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror vi prater lidt forbi hinanden her.

    6A36C73F-C4D4-4184-B495-7A54E8029BEE.jpg


    Dette er det nye active multirooms streamings system.

    A1DEBB26-2E73-45EF-8651-9F5DDD8DC352.jpg


    Med duo høytalerne.

    4584A60B-0871-4D4D-B10F-08B782F8A3E9.jpg


    Kan du streame Spotify , og andre op til 24bit, 48 fra app, telefon ect over AIR i Mac systemet

    Og med denne incl kan du.

    722BE27E-7DE6-48F1-84F1-08DA6824618E.jpg


    Styre alle enheder og foreksempel benytte Roon soft varen til at streame Tidal, Qobuz ell andre i op til format 24bitt 96.
    Samt tilslutte analoge kilder så som CD avspiller, Platespiller, TV lyd, ect.

    Alt overføres i op til 24bit 96hz wireles m Mesh systemet

    Benyttes Due alene begrenses overførslen av fra IPhone, IPad til 24 bit 48 , dette skyldes begrensningen av båndbrede i AIR overførsel systemet.

    Dette er et WIFI aktiv multi rom streamings og overførsel system.

    SOM utviklings teamet bag 800 serie igennem 3 år har utviklet og haft ansvar for.
    Verdens største Høytaler produksent, med deres beste konstruktør team.
    Det må nesten bli så bra, at det kansje kan omvende en inkaderet audiofil, til den nye generation av digifile.;)

    Anyway, i will get the system here in house on Thursday.

    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn