Klart du må ha flere subber.....det er mye å hente......for musikkopplevelseni dag spiller jeg på 800 uten sub,er men vurderer å koble de sammen med stereosystemet for å se hva som skjer, og om det er mye å hente.
Klart du må ha flere subber.....det er mye å hente......for musikkopplevelseni dag spiller jeg på 800 uten sub,er men vurderer å koble de sammen med stereosystemet for å se hva som skjer, og om det er mye å hente.
Hei, jeg har 802Dia nå. Kjøpte i samme slengen to M22 og kjører passiv Bi-amp med de. Men har tidligere hatt en McIntosh Ma2275 (75 watts rør- integrert forsterker). Jeg måtte selvfølgelig A-B teste litt med disse to. Syntes MCen sine 75watt holdt fint på middels volum. Den spilte med et større lydbilde enn Naden men ikke like klart. Den største forskjellen er at med Nadene kan man spille så høyt man vil, det gir seg aldri. Mens MCen ga seg relativt rask når man begynt å dra på. Men til normalt lyttenivå hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med rør. Ole Vidar (BWs mann i Norge) har selv rør på sine 802Dia.Heisan,
er det noen som har kjennskap til om 802D og 802 Diamond er like enkel/vanskelig last for forsterkeren eller om den ene er lettere å drive enn den andre?
Begge modellene finnes brukt for tiden og jeg er i ferd med å bli fristet... Har 100 rørwatt til disp...
"With a somewhat high sensitivity of 90db, butmore importantly, a decidedly tube-friendlycrossover, the 802 Diamonds should present aformidable experience regardless of amplifica-tion. Tube amplifiers in the 20-50wpc range haveno problems driving these speakers to more thanreasonable levels. "
og
"My two top pairs comprised the all-tube com-bination of the ARC REF 5 preamplifier pairedwith the Decware Zen Torii, and the all solid-stateBurmester 011/911 mk. 3. "
kilde: http://www.bowers-wilkins.eu/Downloads/Product/Review/802-Tone-Audio.pdf
Ville nok avskaffet dpa1 til fordel for en mer musikalsk preamp. Min erfaring med dpa1 er at den er veldig nøytral mot det kalde, samt slank bass. Ser du har jc1 også, og de er veldig påvirkelige av preamp. Men alt i alt et fett oppsett da.Bare hyggelig!Hei,,takker for svaret ditt,,kult at en har muligheten for det alternativet....Den største forskjellen på de to er diskanten og delefilterne, som er nye i siste modell.
Den fasepluggen du omtaler i mellomtonen var i plast på forrige modell, og metall i siste. Disse kan du bytte om du vil.....kan skrues rett ut.lydmessig er de nok like
Jeg lurer litt på hva det er du skal erstatte med evt.800 serien, hvilke utstyr du skal spille med og hvor stort rommet ditt er?
Grunnen til at jeg spør er at dette er høyttalere som krever sin mann av utstyret man har for å få det beste ut av de. Selv har jeg gått gradene:
805 dia med en sub (paradigm seismic) aktiv deling 65hz
805 dia med to sub ( samme ) aktiv deling 50 hz
802 dia med og uten sub. Her har jeg brukt mye tid på å leke med delefrekvens og gain, men endte opp på 40hz.
Jeg fikk så muligheten til å oppgradere til 800 dia, og jeg gjorde det kun for å få noe mer nivå i mellombass. 800 er vanvittige høyttalere og trykksatte hele rommet på en annen måte en det de andre oppsettene gjorde. Hele lydbildet syntes jeg bar frukter av oppgraderingen, men det kom med en litt uventet artifakt på kjøpet om det i det hele tatt kan kalles det da.........Jeg syntes det låt bittelitt slankere i mellomtoneområdet.Hmmmmm!......Jeg tilskriver det for dårlig demping av rom, og gikk til innkjøp av gardinskinne med tykke gardiner. Det hjalp godt, og lydbildet roet seg ned.
i dag spiller jeg på 800 uten sub,er men vurderer å koble de sammen med stereosystemet for å se hva som skjer, og om det er mye å hente. I dag står subber kun i kinosammenheng men jeg vurderer å handle inn en større sub til kinoen, og kjøre fullfrekvent front.
alphamales sutrekrok........ Her kan du se hvordan det så ut for et år siden.
Det bør kunne gå bra, det. For noen år siden lyttet jeg til B&W + Cambridge på Hi-fi-klubben sammen med en venn jeg skulle hjelpe med hifi-kjøp. Det var enten 685 eller 686 - husker ikke helt - og forsterkeren var den nest minste Cambridge-modellen den gangen (den selges ikke lenger). Det låt helt OK - og hadde det ikke vært for at DALI hadde et par enda litt billigere høyttalere i passe størrelse - hadde vennen min ganske sikkert kjøpt B&W i stedet, men nå ble det altså Cambridge + DALI.Noen som har testet senere utgaver av Cambridge Audio sine integrerte forsterkere på B&W?
Har et par 685s2 som skulle hatt seg en ny forsterker
ELEKTRONIKKEN du viser bilde av finnes det mye av i Norge! kanskje det er et lite hint?!Jeg satt å strutta litt rundt på internettet her forleden. Og kom over den enorme B&W Matrix 800. Vis vedlegget 306198
Finnes disse i norge?
Hva koster de? OGg litt informasjon, Elsker særegne og rare høytalere!
Det husker jeg ikke dessverre.Husker du hva de kostet da?
Jeg la ut en ønsket kjøpt annonse, i håp om å få jaktet til meg et par.
Samler litt på 8xx høytalere fra 80-90'
Da er vi to, har et ønske om å finne et sett av disse som bakhøyttalere.Husker du hva de kostet da?
Når B&W 801 Matrix 3 kostet 28.000, og 802 Matrix 3 kostet 25.000 for paret rundt 1997 mener jeg å huske at disse kunne skaffes for 100.000.Husker du hva de kostet da?
Jeg har B&W pm1 stående.. og de deler på 4000hz. Og jeg opplever lyden som mere "komplett". Virker som elementene jobber mye mer "på lag" enn andre man har hørt..Jeg ser B & W er en av de ytterst få som kjører så høyt opp som 4.000 Hz før de deler av sin 6,5" Kevlar mellomtone.
Hvor jeg videre tenker at dette jo må vær en kjempefordel - få så mye av mellomtonen gjengitt så høyt opp i frekvens - før delefiltere og et helt annet type element tar over oppgaven med helt andre egenskaper som følge av deres konstruksjon.
Noen med B & W kunnskap eller -entusiasme med bestemte meninger om dette?
Jeg har også en fot innenfor PA, hvor jeg vurderer kjøp av topper hvor diskanthornet ikke tar over før 2.700 Hz, utelukkende for å unngå hard mellomtone fra hornet - i stedet la det bli gjengitt av bass-mellomtone elementet.
Har også erfart at jo mere effekt man putter på den jo mere blomster denJeg er den lykkelige eiger av 2. par med CM1, det første kjøpte jeg for over 7.år siden.
Før jeg kjøpte CM1 bytta jeg høyttalere stadig vekk.
Tror du kan bruke de fleste forsterkere på CM1, men jo større jo bedre.
Gratulerer så mye med høyttalere , b&w cm1 når det kommer til forsterker på disse , har jeg villet sjekket om du finner noe innen master serien fra nad. Det har virkelig ville fått disse høyttalerene di og blomstre for fult. Ser det ligger en nad m3 på finn.no til 13500,- Det vil jeg si er en bra pris.Jeg er den lykkelige eiger av 2. par med CM1, det første kjøpte jeg for over 7.år siden.
Før jeg kjøpte CM1 bytta jeg høyttalere stadig vekk.
Tror du kan bruke de fleste forsterkere på CM1, men jo større jo bedre.
Solgt dine PM1?Kan også anbefale Primare... kjører min I32 på et par PM1 og det synger virkelig!!
Nå er jeg også tilbake som B&W fan, med ett sett PM1.Jeg får vel krype til korset og si at jeg nå er blitt en venn igjen.. og slik det låter til nå er det fare for et langvarig vennskap...
Vis vedlegget 307460