Bruktbørs

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Fjern annonsen fra bruktbørsen når produktet er solgt.
Dette vil gi bedre oversikt over hva som er til salgs til en hver tid. ???

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Og selger man flere ting i samme annonse så vær så snill og MERK hva som er solgt.

/jan

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Begge forslag STØTTES! :)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Eller merk den med *solgt* en dag og 2 slikk at potensiele kjøpere vet at produktet er solgt og slipper å rote tundt uten å finne noe som helst tegn til om produktet er solgt eller ikke... eller om annonsen rett og slett var ren ønsketekning (osj! Der var drømme produktet.. men hvor i H ble det av?)

MVH

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.246
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
.................... og til alle dere som ber folk om og sende i postoppkrav og som ikke henter pakken.............(/()E&)/(!#&E/()&#!(/&E(/)!#%&E)=(/= up your's

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.246
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
..................... eller folk som averterer etter produkter ØNSKES KJØPT i sju lange og breie.................... åsså når akurat et slikt produkt blir lagt ut................ nei, jo, mnja, jeg vet ikke helt, er ikke det litt dyrt a ?

J

Jurassic

Gjest
Eller folk som kommer og skal hente varen og så begynner å prute på avtalt pris.
Sitter med inntrykk av at folk generelt er mer seriøse her enn i de beslektede forumene.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.246
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
................... eller ........JO JEG SKAL HA DEN........... IKKE selg til noen andre, det er 100% sikkert altså.................... æh-æh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
9.246
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
.................. jeg skal slutte nå.................... men fy f'n den lista kunne blitt lang over alle tullinger som ikke har penger eller som har seriøst vondt i vilja eller rett og slett er evneveike  ;D.

MEN det skal også sies at de aller fleste fra HFS som ringer er seriøse................................... men desverre ikke alle her heller, noen tror hvist at fordi man skal selge noe så er det åpent for verbal utskjelling via anonymt tlf nr.............. snakk om feige og patetiske looser'e.

T

Thomas1

Gjest
Skal si det er mange slengbemerkninger på en av de andre bruktbørsene...den hvor man kan kommunisere åpent.

-Hadde du ikke bodd på andre siden av kloden, skulle jeg kjøpt assa..

-til den prisen får du ikke solgt (Nils 8 år)

...osv osv...

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Kom nå over ett svært skjelden høytaller par tilsalgs her i landet. Infinity IRS Epsilon

Noen som har kjennskap til disse ?
kunne godt tengt meg disse hjemme ,men ville nok da ganske fort fått status som "Singel"
De har servostyrte bass element "hva det nå måtte bety"
De veier 190kg/par

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
10
.................. jeg skal slutte nå.................... men fy f'n den lista kunne blitt lang over alle tullinger som ikke har penger eller som har seriøst vondt i vilja eller rett og slett er evneveike  ;D.

MEN det skal også sies at de aller fleste fra HFS som ringer er seriøse................................... men desverre ikke alle her heller, noen tror hvist at fordi man skal selge noe så er det åpent for verbal utskjelling via anonymt tlf nr.............. snakk om feige og patetiske looser'e.
......og så har vi "tullingene" som sjikanerer andre som legger ut samme produkt som dem selv, bare billigere.....

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
.................... og til alle dere som ber folk om og sende i postoppkrav og som ikke henter pakken.............(/()E&)/(!#&E/()&#!(/&E(/)!#%&E)=(/= up your's
Dette har jeg brent meg på mange ganger og krever nå alltid betaling av kr. 300 i forskudd (dekker ca. pakke begge veier + oppkravsgebyr) som ikke refunderes dersom pakken ikke hentes.

OS

T

timc

Gjest
Epsilon ja.....*Sikle sikle.......Kombinert med ML 336.....oh lala.......testet i gamle Audio Video på nittitallet.....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Synes da denne bruktbørsen vår fungerer veldig godt jeg. Menneskelige faktorer slipper man aldri unna. Har bare ET ønske - det at selgere kunne ha opplyst oftere om hvor i landet produktet befinner seg.

K

krille_krokodille

Gjest
Epsilon var drømmehøyttalerne mine på midten av nittitallet når jeg leste test i Audio/Video og så de i et demorom, dog uten å høre på dem.

Kanskje like greit at jeg ikke har 35k, så slipper jeg å bli både husløs og singel med det første :D

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
10
Synes da denne bruktbørsen vår fungerer veldig godt jeg. Menneskelige faktorer slipper man aldri unna. Har bare ET ønske - det at selgere kunne ha opplyst oftere om hvor i landet produktet befinner seg.
Helt enig. Har kjøpt mye bra og sjelden opplevd utrivelige folk, og nå selger jeg unna så det suser for å spare til ASR Emitter eller Audionet pre/power. ;)

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Jeg har problemer med å få svar fra selger, hvor lurt er det? Har funnet en komponent jeg kunne tenkt meg å kjøpe, har sendt PM gjennom dette forumet og et annet (selger har ikke oppgitt mail el. tlf)men får ikke svar. Lurer på om han ikke vil selge til meg eller om komponenten er solgt, vært greit med et svar iallefall.

V

villov

Gjest
Kom nå over ett svært skjelden høytaller par tilsalgs her i landet. Infinity IRS Epsilon

Noen som har kjennskap til disse ?
kunne godt tengt meg disse hjemme ,men ville nok da ganske fort fått status som "Singel"
De har servostyrte bass element "hva det nå måtte bety"
De veier 190kg/par
Har meget god kjennskap til disse, ja. Hadde de i noen år, og kan fortelle at jeg siden ikke har hørt noe så analytisk som Epsilon. Mellomtone og diskant er et eventyr for seg selv, og bassen er voldsomt fysisk ned til 16Hz. Kan ikke rose denne høyttaleren nok.
Hadde Quad 989 og Velodyne DD-15 tidliger i år, og som etter min mening ikke kan sammenlignes.

Problemet var servokontrollen den gang, fordi ut og innganger var merket feil dvs. omvendt. Smellet som da oppstod i høyttalernes bassområde er også en opplevelse man sjelden glemmer. Servokontrollen lager en utrolig kontant og rask bassrespons, og kan nevne at det er samme konstruktør og prinsipp som blir brukt i dagens Velodyne DD-serie.

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Artig!
Hva kreves av forsterkere for å drive disse?
Her blir vel nakamich forsterkerene for pinglete eller

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Vel, vel.....

Jeg er for øyeblikket midtpunktet i en tråd i vinylavdelinen, hvor en luring har laget en egen tråd om at brukte godsaker selges til "fantasi" priser, og henger ut annonsen min som "eksempel" .......

Riktig så artig!  ::)

Hmmm.....

S

so

Gjest
Det finnes personer i denne tråden som bør stikke hånda ned i sin egen bukselomme...før de roter i andres.

Et av flere store folkeproblem er at det alltid er andre som er problemet....aldri en sjøl.

Har sjøl annonsert etter et produkt. Når forutsetningene endres etterhvert som dialogen skrider frem er det kanskje ikke så rart at kjøpelysten synker?

Forøvrig enig med mange av innleggene. I tillegg synes jeg bruktbørsen til Svenske hifimagasinet er veldig god, selv om også den er dårlig oppdatert.

Mvh ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Det finnes personer i denne tråden som bør stikke hånda ned i sin egen bukselomme...før de roter i andres.

Et av flere store folkeproblem er at det alltid er andre som er problemet....aldri en sjøl.

Har sjøl annonsert etter et produkt. Når forutsetningene endres etterhvert som dialogen skrider frem er det kanskje ikke så rart at kjøpelysten synker?

Mvh ;)
Samme erfaringen her, so.

Bank i bordet. Jeg har til dags dato alltid støtt på hyggelige kjøpere.

Lf

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.669
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"Har sjøl annonsert etter et produkt. Når forutsetningene endres etterhvert som dialogen skrider frem er det kanskje ikke så rart at kjøpelysten synker?"

hvem snakker dere om her, so pg lf?
en storselger som meg blir jo paranoid av mindre.  ;D

S

so

Gjest
"Har sjøl annonsert etter et produkt. Når forutsetningene endres etterhvert som dialogen skrider frem er det kanskje ikke så rart at kjøpelysten synker?"

hvem snakker dere om her, so pg lf?
en storselger som meg blir jo paranoid av mindre.  ;D
Ingen grunn til engstelse. Du har hjulpet meg på pre. siden en gang. Takk.

Mvh ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Hehe, Le. Du er en av de som jeg stoler mest på her inne, så du har ingen grunn til å få paranoia.

Lf

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
17
Dette handte meg i dag. Jeg får melding på SMS og svarer.

Han 11:33: Hvor gamle er sat produktene du selger på lyd og bilde .no

Meg 12:45: De er fra 2003 , hvis jeg ikke husker feil.

Han 12:48: Jeg byr XXXXX plus frakt. Hvis det er greit tar jeg de i dag.

Jeg 12:52: Det er greit. Kan du sende mail med adresse og videre info? Vil du betale forskudd eller oppkrav?

Han 12:53: Ringer om en liten time og avtaler videre

Jeg 12:54: Ring helst etter sju, jeg er på jobb :)

Han 13:05: Ringer senere da

Han 13:35: Må desverre trekke meg fra handelen. Har nettopp slått til på et tilbud fra en butikk her i bergen.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jævlig irriterende, men det er ikke så mye du kan gjøre :-/.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Har solgt en håndfull produkter i år. Har ikke hatt problemer med noen useriøse kjøpere. Jeg har funnet at det hjelper å skrive en ordentlig salgsanonnse. Med beskrivelse av alt som folk trenger å vite, så slipper man 50 mail som spør om alder, forsendelse, etc. etc. Har satt pris og betingelser for forsendelse. ALLE!!! Hendvendelsene jeg har fått har vært av seriøse folk. Så selgere kan kanskje hente noe her, jeg tror iallefall det er lurt. De som skriver "forsterker selges" "model" feks. uten NOE! info eller bilder eller hvaforno skjønner jeg godt blir lesset ned av mer eller mindre useriøse teite henvendelser.

Useriøse selgere derimot, det har jeg opplevd en masse ganger. Utrolig hvor mange produkter jeg har kjøpt, eller trodd jeg har kjøpt. Hvor selger bare har blitt "borte" etter at vi har blitt enig om alt. Toppen på kaka var en butikk som solgte et par høyttalere som jeg hadde kjøpt først =)%=)(Q"E% Toppen av frekket så fikk jeg tilbud om å kjøpe noe av den person for noen uker siden, RYK Å REIS !

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Kjenner meg så altfor godt igjen i alt dette. Har en stund prøvd og selge noen Dalier for en kompis, og har bla. benyttet avforum og finn som markedsplass. Herregud for en masse useriøse mennesker som lurer på alt mulig tullball. De fører en lang dialog før man plutselig ikke hører noe mer. Skulle ønske folk som ikke skal ha noe, kunne drite i og mase på oss som skal selge noe.

Edit; glemte og nevne alle disse som automatisk tror du er interessert i å bytte med et par gamle videospillere, noen kameraer, evt noe god bilstereo el. Må jo nesten bare le litt av det. Og, alle disse rare henvendelsene er til tross for at alt relevant står i annonsen.

Dette handte meg i dag. Jeg får melding på SMS og svarer.

Han 11:33: Hvor gamle er sat produktene du selger på lyd og bilde .no

Meg 12:45: De er fra 2003 , hvis jeg ikke husker feil.

Han 12:48: Jeg byr XXXXX plus frakt. Hvis det er greit tar jeg de i dag.

Jeg 12:52: Det er greit. Kan du sende mail med adresse og videre info? Vil du betale forskudd eller oppkrav?

Han 12:53: Ringer om en liten time og avtaler videre

Jeg 12:54: Ring helst etter sju, jeg er på jobb :)

Han 13:05: Ringer senere da

Han 13:35: Må desverre trekke meg fra handelen. Har nettopp slått til på et tilbud fra en butikk her i bergen.

orion

Medlem
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Er det bare jeg som har fått tilbud om maleri/bilder som en del av betalingen?
Da skygger ihvertfall jeg banen som selger :mad: Blir litt tvilende da :eek:

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Nei, fikk faktisk tilbud om en masse malerier av en hobbymaler i Bergen for en stund siden. Eller, mulig han var seriøs maler også, men penger til hifi hadde han tydeligvis ikke ;)

Er det bare jeg som har fått tilbud om maleri/bilder som en del av betalingen?
Da skygger ihvertfall jeg banen som selger  :mad: Blir litt tvilende da :eek:

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
328
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Men bildene var dog pene, hvis det er snakk om samme personen da ;)....

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.669
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg var også skeptisk første gang jeg fikk tilbud om å bytte hi-fi utstyr mot bilder. men etter å ha tatt en nærmere titt på bildene, ble jeg mer positivt innstilt.
dessuten viste det seg at maleren, foruten å være meget dyktig, er en av vestlandets hyggeligste fyrer og et kunnskapsrik kulturmenneske.
så jeg angrer ikke et sekund på at jeg inngikk en byttedeal med denne karen, som jeg siden har holdt kontakt med og anser som en venn.

et maleri er et konkret bud. man kan velge å akseptere eller avslå. denne maleren det er snakk om her, maser aldri.

derimot sliter jeg mer med folk som spør og graver og ikke klarer å gi et konkret bud eller melde fra om at de ikke lengre er interessert.
det finnes så uhorvelig mange duster som elsker å kaste bort både sin egen og andres tid.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg fikk også tilbud om å bytte i bilder en gang. Jeg trengte penger til finansiere oppgraderingen, så det var ikke aktuelt. På grunn av min Cro Magnon-hjerne klarte jeg å slette mailen hans. Jeg hadde litt dårlig samvittighet for at jeg aldri fikk sendt ham et hølig svar på tilbudet.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.669
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg svarer alltid på henvendelser, uansett hvor håpløst budet måtte være.
hvis folk spør om jeg vil bytte rørforsterkeren min mot bestemoren deres, så svarer jeg kort og godt "nei takk". det tar bare 5 sekunder å gi et kort og greit svar.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
Dette ser ut til å være en klagetråd  :-/. Får vel legge inn mitt skjerv som kjøper.

Har opplevd selgere som er frekke når en skriver (kjappe, kortfattede) spørsmål til dem, godtar en pris for deretter å ombestemme seg og kreve mer, fortsettter å annonsere produkter etter at det er foreslått en avtale, trekker seg fra salg.........etc etc. Alt lovlig og ting en må godta, men fortsatt vil irritere seg over.
Ingen nevnt, alt glemt ;)

Føles litt godt å få det ut ;D, men regner med at saken har (minst) to sider.

Har selvfølgelig også møtt mange selgere (her og på audiogon) som er trivelig og virkelig hyggelige å kjøpe fra.

Føler (tilbake on-topic) at en bør merke annonsen med solgt og først fjerne den etter noen dager. Bare så vi andre som var for sene vet at vi har vært for sene  ::)
Mvh
Boden9

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har byttet hifi mot malerier med en kar i Bergen. Jeg var på besøk i atelieeret og så om det var noe jeg likte.

Dette var ikke en hobbymaler men en kunstner som har hatt flere separatutstillinger etc. Og som også er en hifi entusiast og musikelsker. Jeg ble tilbudt en meget god pris i form av maleriene. Prisen var reell, det så jeg da jeg besøke en av hans utstilliger på et galleri litt senere i Bergen og så hva de ble solgt for der.

Ikke uvanlig at man som kunstner tilbyr sine verk som bytte mot andre goder. I dette tilfeller endte jeg opp med 3 flotte verk som pryder min stue. En handel jeg ikke angrer et øyeblikk på.

Selvsagt er det ikke alle som ville vurdert et slikt bytte, men hvis man er litt interessert i kunst eller interiør er det av og til verdt å ha et åpent sinn.

Dessuten har jeg alltid vært en tilhenger av byttehandler.

Topp Bunn