God aften mine herrer, og min dame
Nå har jeg vært nede i mitt dedikerte lytterom, noen kaller det furterom, -bod, -kjerringfri sone etc etc. Jeg er så heldig at jeg har en kone som skjønner mitt behov for musikk og at vi fra tid til annen har behov for å være alene i våre hoder - ære være henne for det. Når det er sagt er ikke hun videre opptatt av håndarbeid og den type ting.
Vel, det til side.
Jeg har surret med mye rart oppigjennom. Jeg har endelig funnet hva jeg trenger når det gjelder lyd. Egengtlig trenger jeg ingenting, men....
Jeg så diskusjonen i sted, jeg måtte ned i rommet (jeg har ikke bare et dedikert lytterom, men et dedikert lyttehus, 15 m i anden men det holder). Må også informere om at jeg kjøpte en lasermåler forleden dag, og veggene i huset er ikke så rette for å si det mildt!
Nok om det - jeg vandret ned den skjeve trapp og fant det foreskrevne nøkkelhull, og vips - jeg var inne!
Satte på Billy Cobham på vinyl og jeg sverger, SVERGER, at den djevelske gitaristen som driver og herjer i venstre kanal stod akkurat 1,72 meter fra meg, vinkel 57 grader, mens Billly og hans venner (les basssist) spilte bak meg? Jeg tenkte i mitt stille sinn - Ærre muli?
Jeg er også så heldig å kunne si at jeg har erhvervet meg et eksemplar (da jeg var ung) av Thelma Houston direktepressing (Val hvor er du) som jeg seff sate på for å finne ut om jeg var dum eller ikke. Det var jeg ikke. Lyden er altomsluttende.
Så mine herrer,
erhverv dere en snill kone, som skjønner behovene deres. Om noen har lyst på en lytt bor jeg i Oslo. Nirvana? det opppnår jeg nok aldri, men jeg er ganske nær. Kabler og dritt gidder jeg ikkke å bruke mer penger på, ikke stereo helller. Jeg er HAPPY!
Med de beste ønsker for helgen,
/Tor