|
Tror ikke du får mer enn de 10 som er forhåndsinnlagt , disse finnes under playlist\radio1 .rolfb*123 skrev:Hallo der ute,
er dt noen som har BDP-1 med siste oppgradering av firmware som kan forklare meg hvordan legge inn flere radiostasjoner ?
Får det ikke helt til jeg...
Rolf
Heisan Rolfrolfb*123 skrev:Men, når man mottar oppgraderingen følger det også med en beskrivelse av hvordan man kan legge til URL'r for streaming via programmet Gnome, jeg får det bare ikke til som beskrevet...., mulig jeg har misforstått
-Rolf
Hvis den spiller i nærheten av Bryston dac , noe jeg tror den gjør , låter den meget bra.K.H. skrev:Noen som kan si noe om hva en kan forvente av lydkvalitet fra Brystons CD-spiller? Hvordan står den seg mot andre i samme prisleie?
Hvor mye er det som skiller den innebygde DACen i BP26 fra den i BDA-1 ?Trompetnerd skrev:Hei, selger min Bryston BP26 med innebygget dac. Tips kjente som dere vet er på jakt etter en veldig god forforsterker. Det står 25000 i annonsen, men kan gå ned litt. Nypris er i dag over 50k.
Den separate DACen er så vidt jeg vet en bedre DAC. Vet f.eks ikke om upsampling er med som et valg på BP26.coolbiz skrev:Hvor mye er det som skiller den innebygde DACen i BP26 fra den i BDA-1 ?
Kilde: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=67708.0The DAC in the BP26 is limited to two COAX inputs and 96/24 whereas the BDA-1 outboard DAC is capable of native 192/24 as well as 8 variable digital inputs. Given the world is moving towards multiple hi-res digital files I would opt for the outboard DAC.
To add to the actual topic of this thread, in my experience with 26DA, BDA and BCD there are some important sonic differences between the dac in the BP26 and the BDA-1.
Whether this is due to a newer CS dac chip or an independent power supply or isolation of preamp and digital sections or combination of factors, the BDA has a much better focus, pace and balance of sound and yes, the overall PRAT. Better foundation (bass), more solid feel - it sounds pretty much like the BCD-1 which is a complement for a dac required to use whatever spdif can provide.
The 26DA has a good dac which is quite detailed however this is done in a certain way that suits some recordings and some not. After getting over the initial "oh my gosh what a detail" reaction I have noticed that it is a bit dry and less involving and after a while your attention may start drifting.
BDA-1 is a big improvement across the board and is the way to go imo.
Mulig jeg misforstår totalt, men da trenger jeg vel en tredje boks for også å få avspilt cd-platene? Det er i så fall to bokser for mye.E.I.A. skrev:Hvis den spiller i nærheten av Bryston dac , noe jeg tror den gjør , låter den meget bra.K.H. skrev:Noen som kan si noe om hva en kan forvente av lydkvalitet fra Brystons CD-spiller? Hvordan står den seg mot andre i samme prisleie?
Hvorfor ikke heller gå for Bryston dac , og oppgradere med Bdp1 når økonomien tillater . Da har du en kombo som kan konkurere med de aller beste .
Stikkord er spilleglede , musikk , musikk , musikk og null lyttetretthet 8)
Da ville jeg vurdert og oppgradert den til en BP-26. Det koster $600 (siste jeg sjekket) og da får du også ny frontplate (og knapper tror jeg). Regner med fraktkostnader kommer i tillegg, men det er uansett ikke så mye penger og det vil jo dessuten være en klar fordel med tanke på videresalg. Eneste som behøves da for at det er en fullverdig BP-26 er ny strømforsyning og den selges jo separat.hel skrev:Har spurt om pris på svart frontplate. Det vil matche bedre i racket mitt. Noen som har greie på hva jeg må betale for det?
Enkle greier:hel skrev:Er det noen som kjenner til hvordan Brystons 20 års garanti egentlig fungerer?
Er det noe med liten skrift man trenger å vite?
Var litt overraskende å få opplysning om at alle Bryston pre-amp er bygd opp rundt den samme forsterkerkretsen.marsboer skrev:Preampene til Bryston regnes av mange som de svakeste produktene de har. Om dette er reellt eller ei vet jeg ikke.
Det er da ikke så overraskende? Bryston er praktisk talt vidåpne mht det elektriske designet, kretsskjema for de fleste forsterkeriene ligger på hjemmesiden til Bryston. http://bryston.com/BrystonSite05/BrystonDocs.html Det er ikke de store variasjonene mellom de ulike modeller - de samme grunnelementene går igjen. Dermed så låter det stort sett ganske likt fra den ene til den andre modellen, enten det er mellom de ulike effekttrinnene eller mellom ulike forforsterkere. Valget mellom de ulike modellene er med andre ord i stor grad et valg av funksjonalitet og effektbehov.Baard skrev:...
Var litt overraskende å få opplysning om at alle Bryston pre-amp er bygd opp rundt den samme forsterkerkretsen.
...