Johna; er nysgjerrig på hva du planlegger å bytte til, men det er kanskje for tidlig å røpe det nå?johna skrev:Enig med dere i betraktningene av 4B SST og der er vel hovedgrunnen til at jeg har hatt denne forsterkeren så lenge i mitt oppsett. Love it!
De som kjenner meg vet hva denne ampen har betydd for meg.
Men nå skal jeg gjøre om på systemet og jeg har ikke råd til å ha denne som ekstraforsterker, derfor legger jeg den snart ut for salg sammen med preamp og høytalere. Blir veldig rart :-\
Som Frank skriver:spoonfeedme skrev:Er Bryston 4B SST C sterk nok til å drive Dali Euphonia MS5 eller må man opp til 14B SST C? Noen som har noen formening om dette?
Er enig med de andre her. Bryston er meget neutral, og avslørende. Super oppløsning, kontrol. Man glemmer alt om forsterkeren, og mer ros kan den ikke få.Veggen skrev:Noen som kan si noen ord om lydsignatur fra Bryston?
Tenker på nøytralitet, varme, basskontroll etc,etc.
Hvordan er de f.eks sammenlignet med EC og DP?
Lurer på en hvordan en 4B SST vil passe til mine Patos Symphonic 3 AMT.
Der er jeg helt uenig med deg. Jeg har i de siste månedene sammenliknet en Bryston 4 B SST mot Coda CS300, Parasound A21, Meridian 557 og Krell 300, og Bryston var den som var lettest å leve med. Den var "snill" i øvre mellomtone, og hadde ingen pågående diskant med "show-off"-faktor. Dessuten; bassen sparker liv i nær sagt alle typer musikk, og forsterkeren har en temmelig feit og fyldig klang. Så hvordan du kan beskrive denne forsterkeren som "nøytral" og "avslørende", er en gåte for meg.Er enig med de andre her. Bryston er meget neutral, og avslørende. Super oppløsning, kontrol. Man glemmer alt om forsterkeren, og mer ros kan den ikke få.
Er kanskje en floskel, men når jeg skulle ha ny forsterker var der så mange å velge imellom. Etter å ha prøvd Bryston kunne der bare være én.....
toref skrev:Noen som har sammenlignet 4B-SST og 7B-SST her? D80-ene trenger endel krefter for å våkne har jeg merket. Må si at 4B-SST fungerer bra, men jeg funderer litt på hva neste oppgradering bør bli...
Mvh
Takk for innspill J. Er fristet til å teste en sånn løsning ja.ACTIVE skrev:toref skrev:Noen som har sammenlignet 4B-SST og 7B-SST her? D80-ene trenger endel krefter for å våkne har jeg merket. Må si at 4B-SST fungerer bra, men jeg funderer litt på hva neste oppgradering bør bli...
Mvh
Har prøvd 4B SST og 7B SST på Proac D38. 4B SST klarer helt fint å drive De, men 7B SST har det lille ekstra, spesielt i bunnen, som gjør at du vil få mere ut av høytt. Når jeg kjøpte 7B SST, var det akkurat D80 jeg fikk hørt dette på, med Cary elektronikk, spilte meget,meget bra. Du får det berømte Bryston "slammet"
Mvh:J
Dette var interessant J.! Det kommer vel helt an på utgangspunktet - det finnes jo ingen facit på hva nøytral er. Alt kommer vel an på hva man sammenligner med. Jeg har sammenlignet 4B-SST med bl.a. Hegel H200, Rogue Stereo 90 og et par "jalla" rørforsterkere på de samme høyttalerne. Og mitt inntrykk er at Bryston farger mindre enn disse, dvs mindre forvrengning og vektlegging av spesielle frekvensområder. Hvis du fant at 4B-SST har "feit og fyldig" klang sammenlignet med A21, Meridian 557 og Krell 300 så skjønner jeg at jeg skal holde meg unna disse i alle fall. Hvilken Krell er dette? FPB300cx? Er det noe jeg ikke synes 4B-SST er så er det "feit og fyldig". Men som sagt, dette har med utgangspunktet å gjøre, og selvsagt mye med matching forøvrig. Hvilke høyttalere testet du på forresten?J.Haugen skrev:Der er jeg helt uenig med deg. Jeg har i de siste månedene sammenliknet en Bryston 4 B SST mot Coda CS300, Parasound A21, Meridian 557 og Krell 300, og Bryston var den som var lettest å leve med. Den var "snill" i øvre mellomtone, og hadde ingen pågående diskant med "show-off"-faktor. Dessuten; bassen sparker liv i nær sagt alle typer musikk, og forsterkeren har en temmelig feit og fyldig klang. Så hvordan du kan beskrive denne forsterkeren som "nøytral" og "avslørende", er en gåte for meg.Er enig med de andre her. Bryston er meget neutral, og avslørende. Super oppløsning, kontrol. Man glemmer alt om forsterkeren, og mer ros kan den ikke få.
Er kanskje en floskel, men når jeg skulle ha ny forsterker var der så mange å velge imellom. Etter å ha prøvd Bryston kunne der bare være én.....
Selv har jeg bare 4B ST men jeg vil da så absolutt kategorisere den som en nøytral og avslørende forsterker.J.Haugen skrev:Der er jeg helt uenig med deg. Jeg har i de siste månedene sammenliknet en Bryston 4 B SST mot Coda CS300, Parasound A21, Meridian 557 og Krell 300, og Bryston var den som var lettest å leve med. Den var "snill" i øvre mellomtone, og hadde ingen pågående diskant med "show-off"-faktor. Dessuten; bassen sparker liv i nær sagt alle typer musikk, og forsterkeren har en temmelig feit og fyldig klang. Så hvordan du kan beskrive denne forsterkeren som "nøytral" og "avslørende", er en gåte for meg.Er enig med de andre her. Bryston er meget neutral, og avslørende. Super oppløsning, kontrol. Man glemmer alt om forsterkeren, og mer ros kan den ikke få.
Jeg har mange høyttalerpar, så de som ble testet med Bryston var B&W 805S, Dali MS4, Patos Symphonic 4 og Proac D15.Dette var interessant J.! Det kommer vel helt an på utgangspunktet - det finnes jo ingen facit på hva nøytral er. Alt kommer vel an på hva man sammenligner med. Jeg har sammenlignet 4B-SST med bl.a. Hegel H200, Rogue Stereo 90 og et par "jalla" rørforsterkere på de samme høyttalerne. Og mitt inntrykk er at Bryston farger mindre enn disse, dvs mindre forvrengning og vektlegging av spesielle frekvensområder. Hvis du fant at 4B-SST har "feit og fyldig" klang sammenlignet med A21, Meridian 557 og Krell 300 så skjønner jeg at jeg skal holde meg unna disse i alle fall. Hvilken Krell er dette? FPB300cx? Er det noe jeg ikke synes 4B-SST er så er det "feit og fyldig". Men som sagt, dette har med utgangspunktet å gjøre, og selvsagt mye med matching forøvrig. Hvilke høyttalere testet du på forresten?
Vel, det er nok sånn at vi opplever ting forskjellig også. Jeg tok en liten titt på kommentarene etter Hi-Fi Messen her i Trondheim i november, og det var ganske store forskjeller i hvordan folk beskrev lyden i de forskjellige anleggene. Vi får vel bare akseptere at man har forskjellige oppfatninger.J.Haugen skrev:Jeg har mange høyttalerpar, så de som ble testet med Bryston var B&W 805S, Dali MS4, Patos Symphonic 4 og Proac D15.Dette var interessant J.! Det kommer vel helt an på utgangspunktet - det finnes jo ingen facit på hva nøytral er. Alt kommer vel an på hva man sammenligner med. Jeg har sammenlignet 4B-SST med bl.a. Hegel H200, Rogue Stereo 90 og et par "jalla" rørforsterkere på de samme høyttalerne. Og mitt inntrykk er at Bryston farger mindre enn disse, dvs mindre forvrengning og vektlegging av spesielle frekvensområder. Hvis du fant at 4B-SST har "feit og fyldig" klang sammenlignet med A21, Meridian 557 og Krell 300 så skjønner jeg at jeg skal holde meg unna disse i alle fall. Hvilken Krell er dette? FPB300cx? Er det noe jeg ikke synes 4B-SST er så er det "feit og fyldig". Men som sagt, dette har med utgangspunktet å gjøre, og selvsagt mye med matching forøvrig. Hvilke høyttalere testet du på forresten?
Du verden! Jeg ville ikke trodd at forskjellen mellom 7B-SST og 28B-SST skulle være så stor på D80. Men men, jeg skjønner at dette låt bra når man ser prisen på disse monsterne. ;DO.P.K. skrev:Ville bare spe på med litt ekstra info angående Bryston 7BSST sammen med ProAc D 80:
Har hatt disse enhetene siden mars 2007 ( Bryston 7Bsst 2år ) Er selvsagt godt fornøyd
med denne kombinasjonen, men etter å ha hatt 28BSST på lån i mitt eget oppsett noen dager
har alt åpnet seg. D 80 spiller nå utrolig fint. Har samtidig skaffet Wireworld Silver Eclipse 5-2,
nyeste versjon, kabler samt ditto strømkabler. Det måtte jo bare gå som det gikk: B28 SST ble
levert tilbake og samtidig ble 2 nye 28B bestilt -ankomst like før eller like etter jul !
Dette har vært en sann " revelation " -kombinasjonen anbefales på det varmeste, men akk
det koster en del (!! ) selv med lav dollarkurs.
Mvh. O.P.K