Kanskje, eller kanskje ikke. Mulig ditt kompromissløse power får frem forskjellen på gammel og ny versjon enda mer. Blir spennende å høre når den tid kommer. Opplevde selv forskjellen som større enn ved Tridents oppgraderingen. Bedre separasjon og tilsdedeværelse på en enda sortere bakgrunn med flere detaljer.ja men den venter jeg med å installere til jeg vet at det nye psu er innspilt og har sluttet å utvikle seg
mistenker dog at det vil ha mindre å si enn med et annet power
mvh
Leif
LydenHmm hvad synes dere er fordelen med de store trafoer ? Selvfølgelig er det fordel i Poweramps.
Prøv nu at samle dig lidt Ludo. Jeg har set argumenter for det modsatte og har ikke selv hørt den forbedring dere taler om. Men jeg er søgende.LydenHmm hvad synes dere er fordelen med de store trafoer ? Selvfølgelig er det fordel i Poweramps.![]()
Ok jeg har tænkt lige modsat. Større trafo er lig med større peakstrømme og savtakker istedet for sinus. Faktiskt folk som har målt på dette. Derfor jeg er begyndt å bruke trafoer med højere spænding end nødvendigt og jeg sætter en modstand før dioderne . Det laver så savtakker om til sinus. Men er ikke sikker med hensyn til resultatet.lyden ble ennå mere uanstrengt og samtidig får man veldig følelese av kontroll og ro, selv på de mest komplekse partier.
dybdeperspektivet ble og mere distinkt ut mot sidene i soundstage.
MEN kunne høre at PLACID HD supplyene var helt nye og ikke hadde vært i drift, så jeg regner med en ganske vesentlig ytterligere forbedring
så får jeg toppe opp med AVCC bytte etter noen uker
må vel få dac´n over i kabinett etterhvert også
mvh
Leif
Har med EMI og RFI å gjøre. Litt vanskelig å forklare, spesielt siden jeg ikke har studert det så nøye selv, he-he.uansett; en ting ad gangen
ERS ? pls enlighten me?
mvh
Leif
Samle meg, hva mener du? Er ikke spesielt god på danske språklige nyanser - du får ha meg tilgittPrøv nu at samle dig lidt Ludo. Jeg har set argumenter for det modsatte og har ikke selv hørt den forbedring dere taler om. Men jeg er søgende.LydenHmm hvad synes dere er fordelen med de store trafoer ? Selvfølgelig er det fordel i Poweramps.![]()
Ja det havde været spændende å høre jeres anlæg. Man diskuterer men ved reelt ikke en skid om hvordan det lyder hos dem man diskuterer med. Der er mange veje til målet. Jeg syntes at mit lød lidt hårdt efter mine sidste mods af Buffaloen. Fik mere dynamik af at sætte kapaciteten på udgangen aF mine Pardo op fra 1400 uf. til 4800 uf. Fjernede desuden nogle Black Gate o.s.v. Nu var en gjeng lige forbi og sagde jeg intet må ændre. Sagde det var en befrielse med min lyd. DE havde lige hørt et Dipol system med digitale filtre. Jeg tror Legato også havde lydt mere dynamisk med de extra kondensatorer på mine Pardoer. De Pardoer er rigtigt gode men konstruktøren sætter bare 10 uf på udgangen så impedansen er 0,5 ohm i basområdet.Samle meg, hva mener du? Er ikke spesielt god på danske språklige nyanser - du får ha meg tilgittPrøv nu at samle dig lidt Ludo. Jeg har set argumenter for det modsatte og har ikke selv hørt den forbedring dere taler om. Men jeg er søgende.LydenHmm hvad synes dere er fordelen med de store trafoer ? Selvfølgelig er det fordel i Poweramps.![]()
Lyden ble som Leif sier mye mer uanstrengt, det virker som om disse store trafoene gjør at hele konstruksjonen låter friere og enda mer dynamisk. Disse flosklene som vi ofte bruker om sort bakgrunn, mindre fnidder og ikke minst soundstage - alle disse parametrene blir påvirket i positiv retning med større trafoer. Jeg har dog ingen målinger som kan bekrefte at det faktisk er slik, men ørene mine er veldig godt fornøyd med oppgraderingen... Og det er det eneste jeg har gjort med min B-III, satt i større trafo til DAC og til Legato.
Støyen er jo inne i apparatet allerede.jo de har jeg lest om før
noen mener at man stenger støyen inne i apparatet og gjør det verre
mvh
Leif
Det kan du tro mange gange . Min Buffalo blev først rigtig dynamisk af den sidste overdimensionering. Desuden er der meget stor forskel i lyden fra forskellige kondensatorer.Drossel,
Jeg har ved et par anledinger gått for overdimensjonert kapasitet slik du beskriver, og resultatet har vært bra. Strømforsyningen i min Tact RCS ser ut som en overfylt passasjerbåt i Middelhavet!
Men jeg har ikke A/B sammenliknet med normal dimensjonering. Har du gjor det?
Ikke rart med den elendige dokumentasjonen de presterer å legge ut...Drossel: Du må nok være mer tålmodig med TPA.
Da jeg bygget min B3 sendte jeg en mail med noen spørsmål.Det tok nesten ti dager før mr Donagan svarte.Han beklaget dette men forklarte at det skyldes at de faktisk blir dynget ned med mail. --------
Du har Placid BP som er koplet til Ivy? Hvor mange Placid BP har du? Hver slik Placid BP får sin egen trafo. Du bytter jo bare alle 2x15V / 30VA trafoene du har med tilsvarende, men høyere effekt. F.eks. 200VA? Vilt, ass.Leif: er det bare å bytte til en større trafo til Ivy, eller må jeg ha 2 stk, siden Ivy har både bal og se ut ? Er visst noe med at 1 trafo ikke kan forsyne både 1 placid singel og 1 Placid bp samtidig. Kan du huske om min dac har begge deler ?
Takker MadmanHvis du har 4 trafoer har du nok 3 stykker på IVY og en på BUFF
-m