BUFFALO III

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.674
    Man lægger bare viklingerne parrallelt. Altså evt. de 2 stk 12 V parrallelt evt. Jeg tror faktiskt selv jeg kan konstruere en choke forsyning. Gjorde det engang med primær viklingerne på 2 stk 160 VA trafoer var til en pre med Sjøstrøm Walter Jung Buffer som eneste aktive led.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja men noen av viklingene var for høy spenning og da bare bruker man de 12v istedet?
    sikkert, prøv og se om du liker det.....
    sleng de i fryseboksen i samme slengen og husk å sette den på minus 273 grader:rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Flott tråd dette - har fått meg til å bestemme meg for å bygge en all-out utgave selv! MEN, her er jeg mega-grønn så dere må regne med voldsomt med idiotspørsmål, usakligheter og naivitet fra min side.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.674
    ja men noen av viklingene var for høy spenning og da bare bruker man de 12v istedet?
    sikkert, prøv og se om du liker det.....
    sleng de i fryseboksen i samme slengen og husk å sette den på minus 273 grader:rolleyes:
    Tror ik rigtigt på det absolutte nulpunkt. Mener det er placebo/snakeoil.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er områder i industrien man er avhengig av holdbarhet på slitedeler ut over det vanlige
    der har det blitt påvist at endel metaller får kraftig forbedret slitestyrke etter cryobehandling
    vær open-minded: les og lær....Cryo-Treatment

jeg byttet ut mine 6C45/300B IT trafoer til identisk modell som var cryo behandlet og selv rett fra Posten, låt den mye mere oppløst enn den gamle identiske ubehandlede!
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Men hva kan dette bety for de elektriske egenskapene?? Skjønner ikke helt fordelen. Hvis det er noen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    Jo, jeg er aldri fremmed for å prøve ting, det vet du, men det er dessverre et faktum for mitt vedkommende at hverken jeg eller et par kompetente teknokrater jeg vet om ikke får teorien til å henge på greip med det elektriske akkurat i dette bruksområdet; litt sammenlignbart med DIY flatsølv Ultimat vs. 250.000 i snakeoil kabler. At metallet får mekaniske egenskaper som gir relevante fordeler kan godt være, har ikke kunnskap nok om akkurat det. Men elektrisk? Blir det slik at en får en slags ein-zwei-drei oppmasjering av molekyler så strømmene får friere leide?

• Liker
    Reaksjoner: KW

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    om jeg skulle latt være å prøve alt jeg ikke forstod i denne hobbyen
    hadde jeg kommert like langt som en......sommergås:cool:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.650
    Torget vurderinger
    23
    På linje der - men disse kryogreiene får jeg ikke tenning på. På den annen side, dersom et produkt allerede er behandlet og det ikke er hårreisende ekstra kostnader så betyr det jo ikke noe i negativ retning vil jeg tro.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.674
    Håper dere har ret i at store trafoer er en extra gevinst. Bestilte 2 stk. 200W R CORE. Det blev 200 dollar incl. transport.

Gbatokai

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Men Drossel - den trafoen har jo ikke betydelig høyere VA enn de originale for de spenningene som er aktuelle?!? Hvordan tenkte du å kople den?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    hva skjedde Musicman?
    stod det ikke til forventningene?
    mvh
    Leif

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.674
    Men Drossel - den trafoen har jo ikke betydelig høyere VA enn de originale for de spenningene som er aktuelle?!? Hvordan tenkte du å kople den?
    Jo havde 50 VA før. Kobler de 2 x 12 V i parrallel så jeg får 1,6 A. Det er dobbelt af før. AVCC trækker meget lidt strøm. Bruger 2 x 24 V 3,7 A til Analogdel og I/V. De kører på 2x 20 VDC.

Har extra E I kerne til VD.

Købte 2x 40 V og 2x 12 V til Ven. Han kobler meget specielt 40 til + og - Pardo og samler stel efter dem. Do i anden kanal. Desuden en regulator til hver kanal AVCC. Han har stadig ikke meget fidus til Twisted Pears AVCC.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    du vil høre det...slapp av
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    hva skjedde Musicman?
    stod det ikke til forventningene?
    mvh
    Leif

Hei Leif

Har ikke spillt siden i går etter grovmontering , og da bare for å sjekke at alt funka. Tross den lille lytten må det sies at dette lover godt.

Akkurat fått delene som manglet for å få festa trafoene skikkelig fast. Står og varmer seg opp nå. "I will be back ":cool:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.674
    Mere vægt bag lyden ? Fjernede netop pulstrafoen og Toslink fra mit drev og monteret 2400 uf polymer og 2000 uf. Black Gate NX . Det kan klart høres. :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    bare vent...jeg bløffer ikke1
    får høre hva musicman finner ut
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Steike,,,dette virker veldig lovende. Vil bruke helga til finlytting, er litt trøtt i toppen i kveld. Men det som utvilsomt er klart er; mere tyngde/fundament, bassen er enda strammere, dybdeperspektiv og 3D er markant bedre. Stusser også over at det virker som anlegget låter noe mørkere enn før, merkelig. Kan det være så enkelt at dac er mindre "stresset" med større trafoer i ryggen ?

Go natt :)

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Spennende observarsjon. Dette må prøves ut. Jeg har da alltids noen større trafoer liggende ;)

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    musicman; da er det vel bare å bestille psu fra Gary? -eget kabinett. :)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    musicman; da er det vel bare å bestille psu fra Gary? -eget kabinett. :)
    Hei kompis :)

Med min begrensede kompetanse på dette området så må du i tilfelle stille opp som mentor :cool: du må ta deg en tur når du kommer hjem fra de syv hav.

Mvh

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    det går helt sikkert bra, så lærer en på veien. Snakkes når jeg er hjemme :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.307
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Begynner å bli mere enn gjennomsnittelig interessert i en Buffalo III versting-utgave. Er det meste å få tak på som kit, eller må det kunnskaper utenom "vanlige" byggeferdigheter til for å komme i mål ?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det gjelder bare å lese community dokumentet skikkelig og bruke det som byggeveiledning
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli mere enn gjennomsnittelig interessert i en Buffalo III versting-utgave. Er det meste å få tak på som kit, eller må det kunnskaper utenom "vanlige" byggeferdigheter til for å komme i mål ?

Spørs hva du mener med vanlige byggeferdigheter. Jeg bygger det meste, men når det kommer til elektronikk skorter det på kunnskap nok for å gi seg i kast på egenhånd. Derfor er det så kjekt med erfarne entusiaster som deler sine erfaringer med oss mindre bevandrede innen diy.

Etterhvert blir det vel å satse på en værstingutgave med eget power ala lmc. Da skal også kabinettene være strøkne.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    grunnen til at jeg ikke har kabinetter ennå, er at prosjektene må modnes først, så jeg vet omtrentlig omfang:cool:
    nå tror jeg både min BIII og mitt low-passfilter eq oppsett er dratt så langt jeg kan/gidder, og kabinettene blir kjørt ut i dag

kremt ante meg dette ja, men da skal det henge lapp på døren og det gjør det garantert ikke, så Posten lyver som vanlig, til tross for at de tar betalt for levering på døren

Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret

01.02.2013 10:55

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.307
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20

Spørs hva du mener med vanlige byggeferdigheter. Jeg bygger det meste, men når det kommer til elektronikk skorter det på kunnskap nok for å gi seg i kast på egenhånd. Derfor er det så kjekt med erfarne entusiaster som deler sine erfaringer med oss mindre bevandrede innen diy.

Etterhvert blir det vel å satse på en værstingutgave med eget power ala lmc. Da skal også kabinettene være strøkne.
    Tja, jeg kan både lodde å skru, men kommer til kort når det gjelder feilsøking osv. Har laget både forsterkere og delefiltere mange år tilbake hvor vi laget printkort og det hele fra scratch. Hadde en kompis som tok seg av feilsøking og det mest avanserte - så det spørs om jeg våger meg på dette på egne bein , er nok ute av trening :)

Kabinetter får man jo alltids tak på uten å måtte lage de fra bunnen.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dæven de kabinettene fra VT4C var dritfine
    kanonfinish og skikkelig gods
    dette blir det gøy å jobbe med
    hvordan går det musicman?
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.103
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dette som jeg kjøpte 3 av for dac dac power og aktivt filter/eq

IMG_1683.jpg
    IMG_1684.jpg
    IMG_1685.jpg

quade777

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Da var avcc bestilt. Så var det trafospm... 300va for mye?

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Høres ut som det snart er en fordel å gå over til D karakteristikk på sikringene. :)

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Lekre kabinetter LMC. Gleder meg til å se DAC montert :)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    dæven de kabinettene fra VT4C var dritfine
    kanonfinish og skikkelig gods
    dette blir det gøy å jobbe med
    hvordan går det musicman?
    mvh
    Leif

Leif; jeg er kjempeimponert, punktum. Etter skifte av trafoer spiller jbl med ett sinnsykt smekk i mellombassen. Det er så tigh og kjapt at det er en ren nytelse på jazz og jazz/funk. Du har nok en gang medvirket til minst to steg på stigen til audiohimmelen.
    Det som facinererer er den ro og kontroll som oppleves nå. Sett på Sam Mclain's "give it up to love" og hør hva Buffaloen din presterer i de nedre frekvenser. Eller Sade sin " smooth operator" hvis du vil høre tight bass. Lov meg å gjør det, og du kommer til å bare sitte å glise i rødvinståka :coo

De kabinettene dine var lekre. Har du forkastet tre som materiale ? Trodde du var tilhenger av det ,spesiellt i dac'er.

Mvh

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ser du har satt kabinett til innbrenning på komfyren 8)

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da var avcc bestilt. Så var det trafospm... 300va for mye?
    Tvilsomt. Ihvertfall hvis en tolker erfaringene her. Er ikke 300va det kraftigste som finnes med 15v da? Har ikke sett større, men har ikke sjekket absolutt alle på nettet. Har du legato eller Ivy ? Ivy er ikke så strømsulten som Legato. Mine er 160va ( på Ivy).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn