Tror det er over 3 mill bare for høyttalerne, så det kan nok stemme detHørte rykter om at det oppsettet kostet 5MNOK. Om det stemmer så høres det voldsomt ut.
Tror det er over 3 mill bare for høyttalerne, så det kan nok stemme detHørte rykter om at det oppsettet kostet 5MNOK. Om det stemmer så høres det voldsomt ut.
Da er denne Vinyl snurreren testet i siste Hifi +Helt enig Espen, den er virkelig lekker. Spennende å høre, kanskje til HøstPuls? kommer'n i duo pack kan vi ta en sånn på deling
Blir spennede å høre den nye platespileren fra Burmester sandeckerNyheter fra München.
350 høyttalere som låt forrykende
Vis vedlegget 441484
175 platespiller
Vis vedlegget 441485
Vis vedlegget 449509
Vis vedlegget 449510
Mvh: Espen L
Vis vedlegget 507916
«If direct current (DC) occurs at the output of the amplifier, the display shows ”ERR:OFFS” and the volume level is lowered to 00.»
Mitt møte med tysk byggekvalitet fikk seg et skudd for baugen. To måneder med normal og problemfri drift av 051, og nå dette.
Flere som har fått denne?
Jo, det må det nesten bli slik som denne forsterkeren er oppbygd, men godt isolerte høyttalerkabler i hvertfall. Skal ta en ny kikk, takk!«If direct current (DC) occurs at the output of the amplifier, the display shows ”ERR:OFFS” and the volume level is lowered to 00.»
Mitt møte med tysk byggekvalitet fikk seg et skudd for baugen. To måneder med normal og problemfri drift av 051, og nå dette.
Flere som har fått denne?
Ingen kabler bak høyttalerene som er nære hverandre?
Bak høyttalerne, spader kan løsne.
Har ingen erfaring med 150 men "sikler"litt på den selv! Sist jeg sjekket med Oslo Hifi Center så hadde de verken denne eller 111 inne så vanskelig da og få sammenlignet!Noen som har erfaring med Burmester 150 streamer?
Skulle de ta inn 150?Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
Fikk du testet den mot en habil CD spiller?Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
Vi streamet, testet ikke med cd da det ikke er et alternativ for meg. Streaming og vinyl som gjelder.Fikk du testet den mot en habil CD spiller?Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
Hørte du på Tidal eller rippet CD eller kanskje begge deler?
ok.Vi streamet, testet ikke med cd da det ikke er et alternativ for meg. Streaming og vinyl som gjelder.Fikk du testet den mot en habil CD spiller?Jeg var å lyttet til 151 i dag, må si jeg likte det jeg hørte særdeles godt. Fikk lyttet med Sabriana og en 082 amp. Påstanden var at 150 muligens låt enda bedre da den kun var en streamer...
Hørte du på Tidal eller rippet CD eller kanskje begge deler?
Bare en liten oppdatering. Burmester 051 er levert tilbake - og for alt jeg vet på vei tilbake til fabrikken for andre gang.
Dro altså til Oslo Hi-Fi Center forrige helg med tanker om å lytte til - og muligens kjøpe en Naim Supernait 2 eller XS 2. Ingen av disse var tilgjengelig verken i demo eller for salg, noe som var skuffende.
Havnet etterhvert i en god stol og lyttet lenge på 051's storebror 101. Denne var tilkoblet et sett gulvstående Burmester. Antageligvis B18. Det spilte utrolig bra. Smooth og kontrollert med en litt varm, realistisk vokalgjengivelse mot en beksvart bakgrunn. Diskanten var mest som et forsiktig stjernedryss, og man kunne bli narret til å tro at den rullet av tidlig eller var dempet. Det var neppe tilfellet. De fineste detaljer krydret lydbildet og overtoner fikk klinge deilig ut. Noen vil kanskje kunne hevde at det ble for pent og perfekt.
Det som virkelig overrasket var bassgjengivelsen. Den var uvirkelig dyp og kraftig, likevel kontrollert. I tillegg nyansert og relativt kjapp. Jeg måtte reise meg og forsikre meg om at subwooferen ikke var tilkoblet. Det var den ikke. En annen kunde som stakk innom virket like overrasket, og jeg måtte forsikre om at det verken var en aktiv bass eller et transmisjonslinje-prinsipp som lurte oss.
Så Burmester-eventyret fortsetter. Jeg dro hjem med 101. Nå føler jeg at jeg er i mål med forsterker. I hvertfall for en god stund! På Forte III leverer den mer enn nok effekt. Den overdimensjonerte analoge strømforsyningen er nok en langt viktigere faktor på disse høyttalerne enn høy effekt.
Klangmessig er 101 svært lik 051. Jeg skal heller ikke påberope meg å ha ekstrem auditiv hukommelse(blir imponert over de som har/hevder å ha dette...), men en ting er helt sikkert, aldri har jeg hatt en forsterker i hus som har hatt en slik stålkontroll på bassgjengivelsen. Mulig det er klasse D prinsippet som gjør dette? Har aldri spilt på annet enn rør og transistorer, og har vært skeptisk til klasse D. Frem til nå.
Er virkelig imponert over kombinasjonen Burmester 101 og Klipsch Forte III. Mulig jeg er en av få som spiller på dette, men kan gi mine varmeste anbefalinger.
Spiller som en kule sammen 051 og ImagicBare en liten oppdatering. Burmester 051 er levert tilbake - og for alt jeg vet på vei tilbake til fabrikken for andre gang.
Dro altså til Oslo Hi-Fi Center forrige helg med tanker om å lytte til - og muligens kjøpe en Naim Supernait 2 eller XS 2. Ingen av disse var tilgjengelig verken i demo eller for salg, noe som var skuffende.
Havnet etterhvert i en god stol og lyttet lenge på 051's storebror 101. Denne var tilkoblet et sett gulvstående Burmester. Antageligvis B18. Det spilte utrolig bra. Smooth og kontrollert med en litt varm, realistisk vokalgjengivelse mot en beksvart bakgrunn. Diskanten var mest som et forsiktig stjernedryss, og man kunne bli narret til å tro at den rullet av tidlig eller var dempet. Det var neppe tilfellet. De fineste detaljer krydret lydbildet og overtoner fikk klinge deilig ut. Noen vil kanskje kunne hevde at det ble for pent og perfekt.
Det som virkelig overrasket var bassgjengivelsen. Den var uvirkelig dyp og kraftig, likevel kontrollert. I tillegg nyansert og relativt kjapp. Jeg måtte reise meg og forsikre meg om at subwooferen ikke var tilkoblet. Det var den ikke. En annen kunde som stakk innom virket like overrasket, og jeg måtte forsikre om at det verken var en aktiv bass eller et transmisjonslinje-prinsipp som lurte oss.
Så Burmester-eventyret fortsetter. Jeg dro hjem med 101. Nå føler jeg at jeg er i mål med forsterker. I hvertfall for en god stund! På Forte III leverer den mer enn nok effekt. Den overdimensjonerte analoge strømforsyningen er nok en langt viktigere faktor på disse høyttalerne enn høy effekt.
Klangmessig er 101 svært lik 051. Jeg skal heller ikke påberope meg å ha ekstrem auditiv hukommelse(blir imponert over de som har/hevder å ha dette...), men en ting er helt sikkert, aldri har jeg hatt en forsterker i hus som har hatt en slik stålkontroll på bassgjengivelsen. Mulig det er klasse D prinsippet som gjør dette? Har aldri spilt på annet enn rør og transistorer, og har vært skeptisk til klasse D. Frem til nå.
Er virkelig imponert over kombinasjonen Burmester 101 og Klipsch Forte III. Mulig jeg er en av få som spiller på dette, men kan gi mine varmeste anbefalinger.
Kan det være din som ligger for salg på Finn.no fra OHFC nå? Jeg vurderte å kjøpe den, men blir skeptisk etter din historie.
Jeg har et par Adyton Imagic, noen som har erfaring med denne høytaleren og 051?
Kanksje et dumt spm, men fungerer 051 som forforsterker så man kunne hatt en 036 eller 956mk2 bak? Eller anbefales kanskje ikke dette uansett.
Tenker bare på om jeg kan bygge videre på 051 eller om jeg må selge den ved en oppgradering
Har alltid ønsket meg burmester, men barn og renovering av hus har satt begrensninger man ikke hadde tidligere så da blir det innstegsmodellen som er aktuell nå
Takker for alle svar
Takk for svar, men jeg skrev feil. Skulle stå 935.Jeg mangler erfaring med 035. Men (vil hevde at) 032 har samme huslyd som f eks 991 og 992 i den eldre Rondo-serien. 956 er svært nøytral i sammenligning med 032.
Hilsen G-nøkkel
Holder en knapp på 032 mot 956+935Takk for svar, men jeg skrev feil. Skulle stå 935.Jeg mangler erfaring med 035. Men (vil hevde at) 032 har samme huslyd som f eks 991 og 992 i den eldre Rondo-serien. 956 er svært nøytral i sammenligning med 032.
Hilsen G-nøkkel
Ble en liten typo der. Så 956+ 935
La meg først starte med en liten oppklaring. Jeg fikk en pm med en «bekymringsmelding» angående at jeg har forsterkerne oppå sub’ene. Det vises ikke på bildene, men det er titan pulsar points både under sub’ene og mellom sub’ene og 956’ene. Sub-kassene er så avstivet at det nesten ikke er vibrasjon i dem selv på meget høyt volum, noe de nevnte pulsar points sikkert har litt av æren for. I tillegg er det pulsar points under racket og selvsagt spikes (type flate Electrocompaniet) under høyttalerne.Humdinger, du spanderer en hel 956 (trolig brokoblet til mono) på hver subwoofer? Det må jeg si. Jeg har 1 stk 956mk2 i stereo til fronthøyttalerne (Harbeth 40.2). Låter sikkert fantastisk hos deg, men føler du at du får igjen for så høy forsterkerkvalitet nede under 80-100 Hz? - at de gjør jobben tviler jeg selvsagt ikke på. Eller lurer bildet oss? - og du gjør motsatt? Altså 1 stk 956-mono til hver Adyton frontkanal, med 911 stereo til subbene? - det holder sikkert, det også