Bygging av Cd transportkit fra www.us.hifidiy.net

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Venter på pakke fra Kina.
For å si det akkurat som det er så "fucket" jeg opp printet ved en av de små IC'ne. Dette ble gjort før jeg fikk lupelampen min, saken er at jeg ser litt dårlig og skulle være ekstra grundig med fjerning av overskuddstinn og fikk dermed ødelagt printet.

Motto: Man lærer så lenge man lever.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.449
Antall liker
3
el_mariachi skrev:
Venter på pakke fra Kina.
For å si det akkurat som det er så "fucket" jeg opp printet ved en av de små IC'ne. Dette ble gjort før jeg fikk lupelampen min, saken er at jeg ser litt dårlig og skulle være ekstra grundig med fjerning av overskuddstinn og fikk dermed ødelagt printet.

Motto: Man lærer så lenge man lever.
Du klør vel fælt i fingra nå??

Det var synd at det ble ødelagt, da... Igjen ; Lykke til.

Pk
 

T2000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.01.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
Sted
Narvik
Gratulerer med ferdigbygd transport :)

Når du har fått brukt litt tid så får du komme med en "anmeldelse" og fortelle oss dine erfaringer om transporten...

-TD
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
pks skrev:
GRATULERER!!
Takker.


pks skrev:
Top-loader ser jeg ;)

PK
Toploader må det være. 8)

T2000 skrev:
Gratulerer med ferdigbygd transport :)

Når du har fått brukt litt tid så får du komme med en "anmeldelse" og fortelle oss dine erfaringer om transporten...

-TD
Takk for det, veien har vært litt kronglete, dels fordi det manglet noen deler i første forsendelse og dels på grunn av min innkompetanse med loddebolten.
Men alt ordnet seg, Lei Song yter helt uovertruffen service.

Veldig gøy å bygge noe slik selv, meget lærerikt også.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
bendis skrev:
merkbar bedring fra billigere drev?
Har ikke fått lyttet så mye enda, men etterhvert skal jeg sjekke om jeg klarer å høre forskjell. Nå vet jeg jo ikke hvilken kvalitet det er på selve drivverket i planeten heller, men det er ihvertfall et Sony drivverk. Det ligger forøvrig bilder av innmaten i Regan på gamle HFS.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Hyggelig at du fikk det til å fungere. ;), venter spent på resultat av lytteprøvene..
Er der såpass god plass i kabinettet at det vil være mulig å plassere en DAC inni der?
(Tenker da på en av de som leveres fra samme leverandør.)
Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Såg flott ut det drivverket. Kanskje eg og kunne klart å bygge det. Dollarkursen er det ikkje noko å sei på for tida. Finst det i alumenium-finish? Og har det XLR digital utgang.
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
kjetinho skrev:
Såg flott ut det drivverket. Kanskje eg og kunne klart å bygge det. Dollarkursen er det ikkje noko å sei på for tida. Finst det i alumenium-finish? Og har det XLR digital utgang.
`

Ja, det finnes i sølv og sort.
Det er også XLR utgang.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Mj12 skrev:
kjetinho skrev:
Såg flott ut det drivverket. Kanskje eg og kunne klart å bygge det. Dollarkursen er det ikkje noko å sei på for tida. Finst det i alumenium-finish? Og har det XLR digital utgang.
`

Ja, det finnes i sølv og sort.
Det er også XLR utgang.
Takkar. Har du bygd eit du og, eller har du berre sjekka det ut litt meir nøye enn meg? ;)

Ventar og spent på bruksintrykk frå trådstartar :)
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
kjetinho skrev:
Mj12 skrev:
kjetinho skrev:
Såg flott ut det drivverket. Kanskje eg og kunne klart å bygge det. Dollarkursen er det ikkje noko å sei på for tida. Finst det i alumenium-finish? Og har det XLR digital utgang.
`

Ja, det finnes i sølv og sort.
Det er også XLR utgang.
Takkar. Har du bygd eit du og, eller har du berre sjekka det ut litt meir nøye enn meg? ;)

Ventar og spent på bruksintrykk frå trådstartar :)
Jeg venter enda på mitt, det ligger i tolla.
Har en venn som er ferdi med sitt. Spiller helt supert det.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
I denne søte juletid.....
Hvordan låter "Du grønne glitrende tre god natt" på maskineriet ditt? ;D ;D ;D

Mvh
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.267
Antall liker
126
Dette så veldig spennende ut!

Mulig jeg bygger en top-loader i fremtiden, men vet ikke om det er vits i det hele tatt for en dødelig person som ikke "lytter kritisk" til anlegget som meg selv i å investere i dette når jeg allerede besitter et kanondrivverk.

Igjen, ser skikkelig moro ut å bygge det selv :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
En liten oppsumering:

Nå mangler det bare å få satt i skruer i topplokket, her vises den ekstra vippebryteren jeg monterte for å få brudt begge fasene når spilleren ikke er i bruk. En gul kondensator fra Biltema er montert mellom fasene for å unngå "pop" ved avslag hvis resten av anlegget står på.



En annen liten detalj er de to glatt hvite bitene(teflon?) som fulgte med som gjør at det ikke går metall mot metall når luken åpnes/lukkes.



Så noen bilder til:






Hvis dere ser det blå fine "lysrøret" i bakkant der, så er det faktisk et sugerør med en lysdiode i hver ende! Holdt på å le meg fordervet da jeg oppdaget dette.




Og ja, det er støvete i rack'et, men jeg kan unskylde meg med at jeg har hatt influensa siden før jul. ::)

Når gjelder lyden så vet jeg ikke helt hva jeg skal si, lyden virker roligere enn med Planeten. Dette er "selvfølgelig placebo" da etter alle tekniske forklaringer bare kommer 0 og I ut fra denne boksen.

Men det har blitt hevdet at man kan få bedre lyd med optisk overføring i forhold til SPDIF, dette kan jeg ikke si jeg hører noen forskjell på selv om jeg legger godviljen til. Nå er den optiske kabelen min bare en billigkabel også "so ildunno".
AES/EBU utgangen har jeg ikke fått testet i det hele tatt.

Alt i alt er jeg svært fornøyd, super kundeservice, lærerikt og gøy å bygge.
Hvis du har lyst på en slik er det lurt å slå til før prisene øker, den er absolutt verdt de 2ooo,- den kostet.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Hvis du tror at det bare kommer 1/0 ut på digitalpluggen, har du blitt lurt...

Arne K 8)
 

Otrivin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.12.2007
Innlegg
80
Antall liker
3
Om få uker vil det også komme et cd-pro 2 kit.
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei,

Noen som har mer info om CD pro-2 kitet?

Mvh. josi
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Delle skrev:
Hyggelig at du fikk det til å fungere. ;), venter spent på resultat av lytteprøvene..
Er der såpass god plass i kabinettet at det vil være mulig å plassere en DAC inni der?
(Tenker da på en av de som leveres fra samme leverandør.)
Mvh
Og et spørsmål til: Godtar den hjemmebrendt?

Mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Delle skrev:
Delle skrev:
Hyggelig at du fikk det til å fungere. ;), venter spent på resultat av lytteprøvene..
Er der såpass god plass i kabinettet at det vil være mulig å plassere en DAC inni der?
(Tenker da på en av de som leveres fra samme leverandør.)
Mvh
Og et spørsmål til: Godtar den hjemmebrendt?

Mvh
Ja den spiller "himkok".

Dette er helt klart en svært bra transport, jeg skal ikke trekke noen sammenligninger til merkeprodukter men man kan jo legge til at optikk og "servo" er det samme som blir brukt i spillere i 50k klassen.

Tror det kan bli trangt med en dac i samme kabinett, en mulighet er å flytte trafo til et eget kabinett og frgjøre plass på den måten.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
whistler skrev:
Ble det ikke noe av denne da? :-\
Jeg sendte en mail og spurte om den og fikk den linken jeg postet til svar, så det virker ikke slik.. ???

Spurte han en gang til jeg.. ;D
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Pilsern skrev:
Pengvim skrev:
Her er det litt bilder (og sikkert info på asiatisk?) av CDPro drivverket fra den godeste Herr Long. Han var helt utrolig kjapp til å svare på mail. Kitet er tilgjengelig fra slutten av Februar.

www.hifidiyshop.net/zxbd/200708/t20070822_1268.htm
Fikk du opplyst noe pris på det?

mvh
Han ventet visst på deler som ikke hadde kommet ennå, så prisen kommer også i slutten av måneden. ;)
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
bambadoo skrev:
Jepp den er handlet der. En tda1543 sak basert på 4 stk dac chiper. Har også mulighet for 4 stk dac chiper til, men personlig syntes jeg lydkvaliteten ble redusert med 8 stk. Min er sølvfarget. Oppgradert med ad797 op-amper, sølvkabling og noe mundorf kondiser. Spiller virkelig bra. Er dog ikke for salg enda. Må evt. ha noe alternativ til anlegget på hytta.
Hei Bambadoo, den DAC`en du snakke om her er det den som dei kaller "Extreme 1543" ??
I så tilfelle, ka for ein strømforsyning bruke du til den? Lurer litt i å bygge driv-verk og DAC...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er den extreme 1543. Strømforsyning var med i pakken. Den er plassert på hytta. Kan sikkert hente den en gang om du er interessert i enten kjøp eller test.

Mulig Lars har en også på lager.
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Ok, takker
Har forsåvidt bestilt ein sammen med eit CD-transport kit, takker for tilbudet :) på sidå deiras står det at DAC`en leveres uten trafo og kabinett. Så eg har sendt ein mail med bestilling av driverk, dac og kabinett. Men får sjå ka svar eg får før eg gjere noge meir. Ka synest du og Lars om DAC`en da, er det noge å ha??
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.825
Antall liker
614
Så vidt jeg forstår av prislisten koster den nye transporten $480 uten selve CD-Pro2 drivverket. For en 6000 kroner burde man ha en grei komplett transport. :)
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Går å venter i spenning på driv-verket nå. Ble sendt for snart 3uker siden!! Noen som har erfaringer med China Postal Service?? Begynner nesten å lure på om dei har sendt den med sykkel-bud ;D
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
mferkingstad skrev:
Går å venter i spenning på driv-verket nå. Ble sendt for snart 3uker siden!! Noen som har erfaringer med China Postal Service?? Begynner nesten å lure på om dei har sendt den med sykkel-bud ;D
Det jeg har fått fra Kina er alltid blitt sendt med HongKong Post. Det har vært rimelig transport, og har aldri tatt mer enn en uke.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
whistler skrev:
Ble det ikke noe av denne da? :-\

Jeg fikk mail for rundt en mnd siden om at de holdt på å teste og at det var blitt noen mindre endringer på chassis.
 

EndrePendre

Medlem
Ble medlem
03.01.2008
Innlegg
11
Antall liker
0
Har man tilgang til et mikroskop er dette en stor fordel når man skal lodde overflatemonterte komponenter - og et must om man skal være sikker på at resultatet holder mål. Lupelampe hjelper litt, men når man attpåtil er uerfaren blir det bingo.

Uansett, et snasent drivverk. :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det begynner å nærme seg et år siden jeg startet denne tråden, drivverket spiller fortsatt uten noen nykker eller ulyder.

Og det spiller bedre enn Planeten, mere ro i lydbildet og i mine ører mer naturlig.

Noen andre som har prøvd seg på dette kit'et eller lignende?
 
Topp Bunn