Finns i olika utföranden och prislägen.Takk for svar, men synes det blir litt dyrt.
Oppslagsord | Ordbokartikkel |
kjensgjerning |
kjens|gjerning m1, f1 noe som det er sikre bevis for, faktum |
Skal du bytte kontaktene ut, så bytt til noe som er fornuftig priset!Har en transparent strømkabel. Tror den heter super power. Den er gammel. Den har vanlige kontakter.
Kan det bli bedre om jeg bytter til andre kontakter? FKS furutech?
Er du like bastant i påstandene dine når det gjelder høytalerkabler og signalkabler? I så fall trenger du å få ut noe av voksen i øra...
Oppslagsord Ordbokartikkel kjensgjerning
kjens|gjerning m1, f1 noe som det er sikre bevis for, faktum
Det som er en kjensgjering her er at om ikke er kontakt så går det ikke strøm . At om det er veldig dårlig kontakt kan det bli så varmt at det blir brann. Er det god nok kontakt derimot merker man ikke forskjell. Bevisene for at strømkontakter av merke A eller B påvirker lyden har ingen (be)vist ..så la oss slippe slik desinformasjon forkledd som "kjensgjerninger". Estetikk og fin design og håndtverk kan man gjerne betale for og verdsette ,men forvent ikke at det skjer lydforandringer andre steder enn i ditt eget hode
Det er vel kjent psykologi og hjerneforskning at det man ser påvirker det man oppfater med ørene/hjernen, feks kan hvite høyttalere oopfates som lysere enn svarte.. Og hvorfor syndsmange at Nordost sine blannke sølvaaktive kabler låter klart og lyst...
Eller att noen trenger å bli litt mer opplyst om faktiske forhold..............Er du like bastant i påstandene dine når det gjelder høytalerkabler og signalkabler? I så fall trenger du å få ut noe av voksen i øra...
Eller att noen trenger å bli litt mer opplyst om faktiske forhold..............
En kabel som endrer lyden er ett filter, er vel da ikke riktig konstruert?
Det viktigste med en strømkabel er att der er godt skjermet, så den ikke forstyrrer signalkabler.
Er helt andre ting som gjør noe med lyden en en kabel eller kontakt. Eller får kontroll på lydbølgene i rommet. Det er ikke en kabel.
Lyd handler om å forstå hvordan lyd oppfører seg der den er.
Dersom det viktigste med strømkabelen er at den er godt skjermet, må så godt som alle kjøpe ekstra strømkabler til sine komponentkjøp da normalen er lakriskabel med tverrsnitt på maks 1mm2. Når det er sagt så virker det som de fleste (i alle fall de som til det kjedsommelige) skriver i disse kabeltrådene ikke opplever forskjell fra lakris til oppgraderte kabler fra Supra eller annet. Hva man opplever må dog være opp til hver enkelt.Det viktigste med en strømkabel er att der er godt skjermet, så den ikke forstyrrer signalkabler.
Er helt andre ting som gjør noe med lyden en en kabel eller kontakt. Eller får kontroll på lydbølgene i rommet. Det er ikke en kabel.
Lyd handler om å forstå hvordan lyd oppfører seg der den er.
Uttalte det muligens litt uklart. Men gevinsten er ikke att strømmen blir noe bedre.Dersom det viktigste med strømkabelen er at den er godt skjermet, må så godt som alle kjøpe ekstra strømkabler til sine komponentkjøp da normalen er lakriskabel med tverrsnitt på maks 1mm2. Når det er sagt så virker det som de fleste (i alle fall de som til det kjedsommelige) skriver i disse kabeltrådene ikke opplever forskjell fra lakris til oppgraderte kabler fra Supra eller annet. Hva man opplever må dog være opp til hver enkelt.
Til trådstarter vil jeg si - glemt alt om NCF og lignende, men dersom kabelen er gammel kan det ha en gevinst å terminere om kabelen for å få rene kontaktflater på strømkontaktene samt få kontakt med nytt rent kobber et par cm lenger inn på kabelen.
Og det er?Har hvert der selv, men funnet langt viktigere ting å legge fokus på.
Drossel du har vel fått med deg det, Isolasjon matrialeOg det er?
Det skal du ikke få nyte pga meg;=)Popcorn er innkjøpt
Uttalte det muligens litt uklart. Men gevinsten er ikke att strømmen blir noe bedre.
Men en mulig gevinst er att signalkabler ikke blir forstyrret.
Men har man orden i kabelsalaten mener jeg det har null gevinst.
Andre ting er langt viktigere.
Men stopper det der. De som ønsker å bytte, bare å bytte.
Har hvert der selv, men funnet langt viktigere ting å legge fokus på.
Skal man bytte plugger kan man gjerne velge noen med godt ledermateriale.Har en transparent strømkabel. Tror den heter super power. Den er gammel. Den har vanlige kontakter.
Kan det bli bedre om jeg bytter til andre kontakter? FKS furutech?
Svarer ikke på det med noe mer en att det er muligens gjort feil. Se i tråden min så ser du att det må gå skikkelig til verks.Så når en forandrer resonansene til det bedre eller verre vha av kabelens LCR verdier så er dette bare visvas?
Slik kunnskap er fra faglig svake og/eller fagfolk med ut-datert kunnskap.
Det finnes altså ingen naturlig forklaring på fenomenet hører,hører ikke forskjell,noen ganger mye andre ganger mindre?
Den største fiaskoen jeg har erfart er dette.
Vis vedlegget 656401
Skal jeg da hevde at akustikk er BS fordi dette er min erfaring?
Eller finnes det naturlig,teoretisk forklaring på hva som har feilet?
Dette er den største oppgraderingen jeg har erfart.Fore stereoen direkte fra inntaksikring.
Bre synd at dette ikke går i praksis som en permanent løsning.
Og dette stemmer over ens med etter hvert almenkjent teori,
i hvert fall hos de som bedriver dagen spenningskvalitet og er faglig oppdatert.
Men selvsagt kan jo du sitte på en ny revolusjonerende forskning som motsier dette.
Vis vedlegget 656402
Rhodium giver lavest kontakt modstand af alt. Men Viborg laver da fine ting.Skal man bytte plugger kan man gjerne velge noen med godt ledermateriale.
Viborg VF503 Pure Copper IEC Power Plug Connector for Audio DIY Mains Cable | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Viborg VF503 Pure Copper IEC Power Plug Connector for Audio DIY Mains Cable at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Om jeg tolker verdiene på 4.5 dB endring på RTA målingen Rett så øker effekten på forsterkeren med 67% med å koble strømmen nærmere hovedsikringen??? Det tilsvarer en helt usannsynlig absurd nettimpedanse( spenningsfall pga strømforbruk ). Tror jeg ville lett etter årsaken til forskjellen andre steder...målingene her tilsvarer at en flue som frontkolliderer med en bil dytter bilen bakover...Og når forskningen sier at støyen sjelden når bakover til hovedsikring i boligen og en tar en RTA måling i sweetspot
Vis vedlegget 656355
Når stereoen fores fra en normal plass i sikringskapet måles det 60.1dB.
Når stereoen fores direkte fra hovedsikring og det måles 55.6dB.
Noen sammen heng med forskningen som sier lite støy fra egen installasjon ved hovedsikring?
Så når det hevdes at HOS MEG er der ingen forskjeller er det ingen almengyldig sannhet.
Det finnes en teknisk forklaring på hvorfor noen erfarer forskjeller og andre ikke.
Er livredd jeg når jeg kjører bil:=)Om jeg tolker verdiene på 4.5 dB endring på RTA målingen Rett så øker effekten på forsterkeren med 67% med å koble strømmen nærmere hovedsikringen??? Det tilsvarer en helt usannsynlig absurd nettimpedanse( spenningsfall pga strømforbruk ). Tror jeg ville lett etter årsaken til forskjellen andre steder...målingene her tilsvarer at en flue som frontkolliderer med en bil dytter bilen bakover...