Call off the search...

I

ijustpop

Gjest
Slenger inn et bilde av Emitteren min og. En Exclusive med sorte kjøleribber, men uten batteri foreløpig.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Denne forsterkeren er tysk, ikke sant?

Appelerer den til fordommene mange her har til tyske komponenter tro?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg var en av dem som hadde masse fordommer :)
Men lyden tar knekken på slik styggedom. Det blir virkelig bedre og bedre etterhvert som jeg spiller meg gjennom "programmet" av kjent musikk.

Fint oppsett Miami - partners in crime :)
(skulle gjerne hatt den Lectoren, men Meridian får duge en stund til...)

O.

bnedr

Medlem
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
1
Med så mye bra tysk audioutstyr som finnes på markedet nå, hvorfor nevnes til stadighet disse gamle fordommene mot "tyskerlyd"? Det er parallelt med at de aldri blir ferdige med å betale for 2. verdenskrig...
Denne forsterkeren er tysk, ikke sant?

Appelerer den til fordommene mange her har til tyske komponenter tro?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Mitt oppsett er vidunderlig eklektisk: Amerikansk høyttaler og vinylrigg, britisk cd-spiller, tysk forsterker, hollandske kabler og italiensk rack. Og sammen skaper det fager musikk i sitt fargerike felleskap, det er noe å lære her - det er jeg sikker på ;)

O.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg har ingen formommer mot tyske produkter. Jeg nevnte det fordi jeg vet mange har det. Jeg har tyske høyttalere, fransk cd-spiller, canadisk forsterker, og kabler som her håndtvinnet av en yankee. ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Og mange vil sikkert fortsatt ha det...dem om det!
Selv lurer jeg litt på Audionets cdspiller..det kunne kanskje være noe? ;)

Miami: hvor stor lyttkapasitet er det i din Exclusive?

O.

T

timc

Gjest
ASR har slik jeg opplever det ikke det som forbindes med tysk lyd. Den spiller heller litt varmt, rundt og fløyelsmykt. God oppløsning og stort lydbilde.

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Gratulerer med ASR Dog.

Fikk Emitter II for noen mnd. siden. Viste ikke at HIFI kunne være så morro !

Ja, dette er tyskerlyd. Hadde Cary 211 a.e. tidligere. Går ikke tilbake til amerikansk lyd med det første.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! Og au! Tyskerlyd høres ikke helt bra ut :D
(sier vel noe om hvor innarbeidet fordommen & motstanden er...)

Men skjønner hva du mener, ja - dette er svært bra, og det er fremfor alt musikken som vinner på dette. Har fått opptil flere aha-opplevelser siste uken. Så langt bare velstand og glede.

Edit: Var det deg jeg snakket med på telefonen før jeg handlet? ;D

O.

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Dog, det var det. Meget glad jeg ikke bidro til noe du angret på !

Har du lagt merke til hvordan ASR`n får høytt., gulv, og vegger til å "forsvinne"? Dette gir en følelse av å være "til stede" som nesten er skremmende.

Tyskerlyd kan være fine greier Valentino.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Haha! Morsomt, for den samtalen var ganske utslagsgivende for hva jeg bestemte meg for. Selgere er nå en ting(og ikke et vondt ord om Stereofil), men "folk" som er glad i musikk er noe annet.

Ja, jeg er virkelig strålende fornøyd...og hører nå gjennom en haug med skiver og blir stadig slått av hva som svever rundt meg av musikk og stemninger. Det er ganske spesielt...husker du nevnte dybden, og det har jeg også virkelig lagt merke til....laaaangt bak der skjer det noe. Akkurat nå havet fra spor 9 på This Mortal Coil "It`ll all end in tears". Pure magic. Og ASR spiller fantastisk sammen med de må galloene, som i seg selv er flinke til å forsvinne...men som du sier, nå blir ofte rommet borte også...og det med en Emitter 1! Med litt ekstra lytter riktignok, men likevel...great stuff.

O.

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.461
Torget vurderinger
5
Gratulerer med ASR! Var innom Stereofil for et par uker siden, da nevnte de at eksemplaret deres akkurat var solgt til Stavangerkanten.
Nå har det jammen blitt tysk transistorlyd på meg også - Avantgarde Model 5+ får holde for meg som ikke trenger så mye power :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk Horny!

Du aner ikke hvor nær jeg var ved å kjøpe noen Unoer av Tor i sommer...men så ble det for vanskelig å tenke seg et liv uten galloer :)

Så støyfri ASRen er, så spiller den sikkert svinbra på horn..hvis jeg skulle kjenne kløen bre seg igjen...

O.

I

ijustpop

Gjest

Miami: hvor stor lyttkapasitet er det i din Exclusive?

O.
570 000 uF

Krd: Hva har du rundt emittern din? (kilde, høyttalere.. etc.)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Samme som meg da, 573.000...det betyr mye! Hva er det mange andre forsterkere skryter av? Rundt 100.000? Blir litt banalt det nå ;)

Jeg bruker Meridian G08 som signalkilde på cd, VPI Scout med Dynavector DV-20XL på vinyl, Anthony Gallo Reference 3-høyttalere, Crystal cable signalkabler..og Synergistic Research ht-kabler med aktiv skjerming. Men målet er vel kanskje Crystal der også(fantastisk fornøyd med dem, spesielt skjerming og brukervennlighet). Og Noise Harvester + daruma-dingser under cd-spiller ;D

Jeg har nå oppdaget at den spiller bedre når den får lov til å bruke all strømmen, det blir et saftigere uttrykk...så jeg har stilt den inn til å "kicke inn" på 35...smart er den også ;)

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Å..nå ser jeg at du spurte krd :D
Sorry...på tide å spise litt.

O.

I

ijustpop

Gjest
Jeg har nå oppdaget at den spiller bedre når den får lov til å bruke all strømmen, det blir et saftigere uttrykk...så jeg har stilt den inn til å "kicke inn" på 35...smart er den også ;)
Har den som regel i stage 2 når jeg spiller musikk. Synes det låter best. Har satt powersaving mode i stage 1 til å kutte ut fra 30 og oppover. Låter desidert best ute av powersaving mode og når den har kommer seg opp i "driftstemperatur".

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan disse hintene skulle ført oss fram til produktet.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det var jo soleklart! ;D
Semiotisk noe avansert, men likevel...

Skal gå gjennom det en gang(for å bumpe tråden) når jeg har overskudd ;)

O.

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Miami, jeg har CEC TL51X drivverk, Audio Note DAC 3.1x Balanced og Proac D80.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Som nyfrelst Audionet'er vil jeg absolutt anbefale en audionet ART G2, V2 eller VIP. VIP er med DVD-speller, men alt dette vet du sikkert. er en egen tråd for Audionet her på forumet ligger på side 4 tror jeg. Der er det en viss om.s med mye erfaring.

Det er virkelig byggekvalitet med god lyd!

PK

O

om.s

Gjest

O.
Folk med fordommer mot Tysk audio vet ikke vilken bjørnetjenste de gjør seg selv, ang den cd spilleren du der nevner, sikle sikle...den står meget høyt på min liste og...

mvh

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Du kan få kjøpe min for dobbel pris av det jeg betalte for min dog! for det er den da verdt! minst! løp å kjøp!

O

om.s

Gjest
Ble litt inspiret av dog sine cd spiller tanker her, sjekk brukt børsen....

mvh

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jepp..det ligner litt på julegave til far ;D
Det er heldigvis ikke så lenge til jul...på den annen side har nissen vært ganske raus med meg utenfor sesongen i år, så vi får se ;

Men flott er den, og solid ser den ut...har desverre aldri hørt den.

O.
Folk med fordommer mot Tysk audio vet ikke vilken bjørnetjenste de gjør seg selv, ang den cd spilleren du der nevner, sikle sikle...den står meget høyt på min liste og...

mvh

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Og med vekt på 20 kg, skal jeg love deg at det er solid å! Hvor bor du dog? sikkert alt for langt unna til at du kan høre eller låne min...
Overraskende salg om.s! Kjøpe nytt, eller vet du om brukt?
Uansett dog. nå har du sjangsen!

PK

Edit: OI! mitt innlegg nr 100!! :D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk, men jeg har dvd-spiller ;)
Og bor nok for langt unna ja.

Derimot forstår jeg om.s...som vil til den dedikerte cd-spilleren.

Og du har vært svinheldig med ditt kjøp. Be happy.

O.

O

om.s

Gjest
Og med vekt på 20 kg, skal jeg love deg at det er solid å! Hvor bor du dog? sikkert alt for langt unna til at du kan høre eller låne min...
Overraskende salg om.s! Kjøpe nytt, eller vet du om brukt?
Uansett dog. nå har du sjangsen!

PK
Denne har man siklet på leeenge!!!! ;) Blir det den så blir det nytt!..

mvh

O

om.s

Gjest
Jepp..det ligner litt på julegave til far ;D
Det er heldigvis ikke så lenge til jul...på den annen side har nissen vært ganske raus med meg utenfor sesongen i år, så vi får se ;

Men flott er den, og solid ser den ut...har desverre aldri hørt den.

O.
Har man lytet til VIP G2 cd delen så vet man dette er godt for, og det er bare drit bra ;D ;D

mvh

O

om.s

Gjest
ART V 2 er også er riktig god spiller og spes til de pengene man kan få de brukt for om dagen....

mvh

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Brukt om dagen? Finns det mange annonser der ute?

PK

O

om.s

Gjest
Brukt om dagen? Finns det mange annonser der ute?

PK
Mange er det ikke, (glem heller ikke at jeg bor i nabolandet) men dette er en offisiell hemmelighet blandt de som vet hva denne klarer ;) ..

mvh

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Hehe, det er lurt å holde det hemmelig, ja... Dom er jo verdt MYE! Aldri hørt lignende jeg.. Og at det finns flere modeller over (eller èn modell, da) er ikke en bra tanke for lommeboka! Men for nå har jeg (heldigvis??) ikke råd, og burde oppgradere alt anne før jeg i det hele tatt trenger å vurdere V2'en. Du prater om oppgraderinger, er det noen oppgradering jeg kan gjøre på min?

PK

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Offisielle hemmeligheter må vi ha mer av! :)

O.

O

om.s

Gjest
Hehe, det er lurt å holde det hemmelig, ja... Dom er jo verdt MYE! Aldri hørt lignende jeg.. Og at det finns flere modeller over (eller èn modell, da) er ikke en bra tanke for lommeboka! Men for nå har jeg (heldigvis??) ikke råd, og burde oppgradere alt anne før jeg i det hele tatt trenger å vurdere V2'en. Du prater om oppgraderinger, er det noen oppgradering jeg kan gjøre på min?

PK
Jeg tror ikke det er noen mer oppgarderinger å gjøre på din, men en tlf til Tyskland
finner du her www.audionet.de
vil avklare det...

Det jeg vet er at de har fryktelig mye å gjøre for tiden, så den lille offisielle hemmeligheten holder nok på å bli kjent  ;)

mvh

Topp Bunn