Call off the search...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Her har vi dyret på plass...

Sweet dreams are made of this...

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Her sammen med den feite broren...plassert på en slakteblokk med hjelp fra en Shakti-buddah ;D

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Den Harting-pluggen er ENORM. Schläfer tar ingen sjanser når det gjelder strøm. Sølvkabler og skjerming av en annen verden...you gotta love it.

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Diodene i psuen...når de blå lyser så er det full pupp. Dvs da sparer den ikke strøm...men jeg har opplevd å ha enda bedre SNB når energisparemodus er på, og dette har jeg fått bekreftet fra konstruktøren - hovedgrunnen til å kunne slå av den er for å spille svært høyt. Mitt lyttevolum ligger mellom 30 og 40 i dette rommet...så jeg har sjelden den modusen av..foreløpig.

BTW, ASRen forvrenger minimalt ved høyt volum, blir absolutt ikke kortpustet i det hele tatt. Kan det sammenlignes med rørwatt mon tro?

O.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
354
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Så mye styr for en emitter da! ;D
Men displayet for volum kontrollen var dig.

GRATULERER!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Together with my dear gallos...skjønner ikke helt hvorfor jeg skal bytte ut dem gitt :D Det spiller fabelaktig! Og VPIen er ikke rigget opp her ennå, det er en laaang historie...så foreløpig blir det bare cder en periode.

Tror det får bli avslutningen for i kveld.

Evt dette, siden det er søndag:

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har bare lekt litt jeg da, det er HFSere som lager styr ;D

Dessuten er det ikke "bare en Emitter", det er en helt fantastisk forsterker! Og kanskje beviset på at det faktisk har skjedd noen nyvinninger på teknologi-siden likevel, siden rør mener jeg...

O.
Så mye styr for en emitter da! ;D
Men displayet for volum kontrollen var dig.

GRATULERER!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
BTW, ASRen forvrenger minimalt ved høyt volum, blir absolutt ikke kortpustet i det hele tatt. Kan det sammenlignes med rørwatt mon tro?
Trolig ikke det - grunnen til at rørwatt virker "større" enn SS watt er at forvrengingen er ørevennlig, selv om det er mye av den. Tror heller du skal "skylde" på strømforsyningen.

Uansett - gratulerer - den ser lekker ut, og man begynner jo å tenke litt når Harry person trekker frem superlativene og den "knuser" den relativt habile duoen du hadde før!

Mvh
OMF

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har ikke gjort det ennå :)
Men i følge Friedrich mente han at det kun var snakk om svært subtile forskjeller..men jeg skal selvsagt prøve. But not tonight...

O.
Sett den i stage 2 Dog, du vil høre forskjell...

P

Parelius

Gjest
Er strømforsyningen slik konstruert at barna kan bruke den når de skal lage sitt herbarium på skolen? Slikt lurer jeg på, mens jeg lar meg fasinere av den uberørte stjernehimmels blå lys. Blinker det hele i takt med Noise Harvesteren, forresten?

(Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde passive høyttalere, bare for å kunne prøve den ut.)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det!
Ja, det høres logisk ut...og strømforsyningen er jo i en helt annen gate enn noe annet jeg har hatt, prøvd eller hørt på tidligere. Den står også altfor nær resten nå, kabelen gjør det mulig å ha den ganske langt unna øvrig elektronikk. Men det får bli når jeg flytter i nytt hus!

Ja, det spiller rett og slett fletta av den komboen jeg hadde(som jeg var strålende fornøyd med), og det hadde jeg ikke ventet selv...

O.
Trolig ikke det - grunnen til at rørwatt virker "større" enn SS watt er at forvrengingen er ørevennlig, selv om det er mye av den. Tror heller du skal "skylde" på strømforsyningen.

Uansett - gratulerer - den ser lekker ut, og man begynner jo å tenke litt når Harry person trekker frem superlativene og den "knuser" den relativt habile duoen du hadde før!

Mvh
OMF

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Absolutt ikke!
Som sagt, en lang historie...som starter med eiendomskjøp i sommer med tilhørende flytting. Fikk opp anlegget kjapt selvsagt, men ventet med VPIen til jeg hadde bedre tid. Så spilte livet meg et stygt puss kort tid etterpå...som kan illustreres med dette bildet:

Jeg satt på førerplass...og knakk 31 bein i kroppen bl.a
Så jeg har vært litt redusert i høst ;D

O.

HALLO! Noe gæli med VPI-en?

P

Parelius

Gjest
Å dæven! Håper det går bra med deg. Kos deg med godlyden mens du henter deg inn. God bedring, Dog.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk for det..det verste er over, jeg jobber og blir 100% igjen. Jeg er tilgomed titanforsterket både her og der! :D

O.

I

ijustpop

Gjest
Shit, ser jo ikke bra ut det der. Godt å høre at alt gikk bra.
Kos deg med anlegget.

P

Parelius

Gjest
Jeg er tilgomed titanforsterket både her og der! :D
Ah, en oppgradering, altså. Da så. ;) Da må mitt slitte legeme til sengs. Grattis nok en gang.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.964
Torget vurderinger
4
Nydelige bilder. Ser ut som om Budha har holdt sin beskyttende hånd over deg...
Nå blir det senga på meg :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
You know me...always aiming to improve ;)

God natt!

O.
Ah, en oppgradering, altså. Da så. ;) Da må mitt slitte legeme til sengs. Grattis nok en gang.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og takk! Jeg er meget fornøyd med dette valget..har vært gjennom mye musikk de siste dagene! Det ble sagt av en eller annen at ASRen låt "kjedelig"...det kan jeg virkelig ikke forstå i det hele tatt. Med mindre kjedelig betyr transparent, dynamisk, stort, oppløst og musikalsk ;D

O.
;) ;D

Ed:

Så på bildet av din gamle bil......

Jeg skjønner godt at du snakker om engler.
Om det er slik at de finnes, har du hatt en hel arme` av dem hos deg i det rette øyeblikk.

Fantastisk at du er i god form igjen :)
NYT LIVET!

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Absolutt ikke!
Som sagt, en lang historie...som starter med eiendomskjøp i sommer med tilhørende flytting. Fikk opp anlegget kjapt selvsagt, men ventet med VPIen til jeg hadde bedre tid. Så spilte livet meg et stygt puss kort tid etterpå...som kan illustreres med dette bildet:

Jeg satt på førerplass...og knakk 31 bein i kroppen bl.a
Så jeg har vært litt redusert i høst ;D

O.
Tror ikke det var din skyld det gikk bra.
Var det en BMW?

Gratulere med ny forsterker forresten..
Hørte en sånn i Horten på tannoy tror jeg det var. Det jeg rakk å høre var bra..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.002
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Shait - hvem var det som tok bildet?

Håper ikke legene har jukset med legeringene i kroppen din Magnetiske saker er ikke bra for lyden ;D

Gratulerer med en snedden liten sak til stereoracket foresten. Skal visstnok låte helt sublimt.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Takk for det..det verste er over, jeg jobber og blir 100% igjen. Jeg er tilgomed titanforsterket både her og der! :D

O.

en wolverine på sentralen? (inspirert av gårsdagens x-men hvis noen faller ut..)

har asr noen planer om konstruksjon av cd-spiller?

christian

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Vel.

Bare to ting å si:
Gratulerer med at du overlevde og kommer deg etter bilkrashet.
Og aller mest: gratulerer med glimrende forsterker.

Når kan jeg komme og høre?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det er utrolig hvor seiglivedde enkelte er. Han som sitter ved siden av meg på jobb drev med fjellklatring og datt ned fjellet 400 meter i fritt fall, og er veldig frisk og rask i dag. Han skadet skulderen.

B

Back_Door

Gjest
Gratulerer med ASR!

Antar at du har fått et annet perspektiv på tilværelsen, etter å ha kommet ut av det vraket i live ::)
Da blir nok ASR viktig, men kanskje ikke det viktigste i livet..?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk alle sammen!

Vedr bilen: en gal møtende sjåfør kom over i min kjørebane, det gikk så fort at jeg ikke rakk annet enn å såvidt tenke på å kaste bilen til høyre.
Dermed traff bilen mer eller mindre meg direkte. Sikkerhetssystemer i moderne biler virker kan jeg nå bekrefte, jeg hadde 3 unger i bilen samt min kjære - de fikk kun lettere skader(takk og lov). Jeg derimot..men jeg lever! :)

Vedr. asr: Jeg er fantastisk imponert av den, og jeg har faktisk spurt Schläfer om dette med cd-spiller. Han svarte:

"Hello Mr. Dokka,

thank you-and enjoy the music !

You are correct- in energy the signal to nois ratio is a litttle bit better !

In the moment we have no plans for a CD or so-

cause we ahve to do very much with the amps-

and when you know about one- that does not mean you know all !

and it is not so easy to get good quality mechanical parts for that-

the most CD drives are very low qualtiy."

So, I guess not ;D

O.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
hadde vært råtøft med cd-spiller i samme finish...

tar opp volumkontrollspørsmålet mitt igjen jeg; synes du denne er litt "treg" når du justerer fra fjernkontrollen?

christian

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
En ting er finish, en annen ting er hvordan han ville løst mekaniske problemstillinger og ikke minst, strømforsyning og komponentkvalitet.
Det hadde nok blitt en saftig spiller for å si det sånn :D

ASR bygger utrolig kompromissløst, det er nesten merkelig at det ikke er langt dyrere enn det er.

Jeg har ikke latt meg irritere av dette med treg fjernkontroll faktisk..syntes det fungerer fint.

O.

hadde vært råtøft med cd-spiller i samme finish...

tar opp volumkontrollspørsmålet mitt igjen jeg; synes du denne er litt "treg" når du justerer fra fjernkontrollen?

christian

B

Back_Door

Gjest
Kanskje Schlafer har skjønt at cd-spillerens dager er talte? At det finnes langt bedre former for musikkavspilling, som nå mer og mer kommer frem i lyset? Da trenger man ikke lenger ergre seg over dårlige drivverk ::) M.a.o. blir det dårlig butikk av å bære havre til en død hest.. ;D

Er ellers enig i at forholdet mellom pris og kvalitet på ASR, ser meget gunstig ut!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Likte bedre den gamle avataren din Dog, det var liksom deg det.........

Blir litt feil å kalle ASR integrert når du får utgaver som består av 4 feite bokser.

Forresten rålekre bilder, regner med at det er placebo effekten du får fra designet, som gir deg den gode lyd opplevelsen  ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det har du rett i, ASR-avataren er bare en del av kommunikasjonspakken til denne tråden ;D (yrkesskade)

Det mexicanske beltedyret kommer tilbake!

Ja, det er nok bare placebo alt sammen, men skitt au. We gotta live a little ;D

Edit: Takk forresten!

O.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer med en fantastisk forsterker, Dog! ;-) Det er den ENESTE transistorampen jeg vet om som kan gi en rørfundamentalist seriøse problemer med overbevisningen. Jeg hørte en på Stereofil for en stund siden, og den opplevelsen sitter i enda.
Ellers må jeg si anlegget ditt også uttrykker at du har et bevisst forhold til form! Nyyydelig!
Det samme kan forsåvidt sies om det som engang var bilen din, men som nå sikkert er redusert til spiker. Jeg blir trist av å se en knust Alfa Romeo, men det er jo utrolig godt å høre at du hadde en hær med engler med deg på turen den dagen! God bedring!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk impulse!
Ja, jeg sammenligner lyden denne presenterer som triodedrift på en røramp. Holografisk, oppløst, uanstrengt, varmt(men ikke farget), rik lyd! Hadde gleden av å teste et veldig godt rørtrinn fra Rogue i vår, og triodedrift låt fantastisk...dette ligner jaggu på det! Har vel egentlig aldri hørt noe lignende uten rør...

Alfaen hadde en inntakt del etter ulykken, og det var bakluken :D
Selv forsto jeg ikke hvor heldig jeg hadde vært før det hadde gått noen uker, min første kommentar til kirurgen når jeg våknet var; "Kan jeg stå på snowboard i februar? Og hva mener du, må jeg ligge her i mange uker?" ;D Nå vet jeg litt bedre...men, jeg trener som en gal mann, og SKAL stå på snowboard i februar, bare så det er klinkende klart :D

O.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Gratulerer med ny amp Dog! Må si er imponert over hvor "bra" det gikk etter en slik smell. Men det er godt å høre at du er i full vigør med titan-oppgraderinger og hørselen i behold :)
PS: Trener mye selv også, slik at jeg klarer å styre(!) det nye snowboarde mitt ;)

mvh Kai

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
mener å huske at emitter I fikk tyn i fidelity mens emitter II mottok stående ovasjoner. ikke måte på hvor bra denne var i forhold til lillebroren..må innrømme at jeg lurte på hvorvidt emitter II-testen var influert av hifiskribenter fra det store utland. ifølge gutta hos stereofil er ikke forskjellene på langt nær så store som noen skulle ha det til.

kv mente vel også at emitter I var best til klassisk. samsvarer dette med dine inntrykk så langt dog?

christian

Topp Bunn