Call off the search...

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Kanskje han har glemt å kjøpe film til kameraet?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Her er Dog's første øyeblikk...

Off to a good start as a show off...
Ay?

What's he thinking?
What can it be...?

;D

I know...
"Not yet eggie, They're taking my picture... Wait for it... wait for it..."

;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og den robuste pluggen går inn hit:



573.000µf er greit dimensjonert, and boy does it work.

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Og den forer alt som foregår her inne(og det er ikke lite!) med ren, kraftig, bortimot støyfri strøm:



The cat is out of the bag! Jeg må hvile litt nu...

O.
 
P

Parelius

Gjest
Harting er tysk. Dog internasjonalt samtidig.

Integrert sak tro, siden både for- og effekt- ble gravlagt. Eller en ny kombi?
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg lukter ASR Emitter I Exclusive !
 
P

Parelius

Gjest
Dere har rett! Innmaten er fra en Emitter I.

Gratulerer Dog!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Aber doch! Ja bitte, eins Emitter 1 mit neuesten powersupply ;)

Så ja, den er jo på en måte integrert...men psuet veier mer enn Bryston-trinnet(35kg), og selve forsterkeren veier noe under det...alt er GEDIGENT. Fra konstruksjon, byggekvalitet til hvordan det låter. Har hatt den en snau uke nå, og det har vært mange åpenbaringer på veien.

For jeg hadde rett og slett ikke ventet dette, og var livredd for å selge Caryen og Bryston-trinnet, da det virkelig spilte bra hos meg. Men dette er altså noen hakk vassere på alle parametre.

Jeg kommer selvsagt tilbake til lyd og musikk, og flere bilder når kameraet blir operativt igjen :) Hadde glemt å lade det ;D

O.
 
T

timc

Gjest
å ja..du har tatt et stort steg i riktig retning Dog :) Gratulerer med en meget god forsterker.
 
P

Parelius

Gjest
Nå mangler du bare en Noise Harvester. ;)

(Artig tråd, dette)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det har jeg allerede :)

Men må innrømme at jeg er usikker på hvor mye den klarer å gjøre i dette gamle falleferdige huset jeg bor i akkurat nå...men den jobber med saken. Det som derimot imponerer voldsomt er det ekstremt lave støygulvet i ASRen...more later.

O.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gratulerer Dog. Hvordan låter det da?
Trodde du skulle bli en reinspikket rørmann, men så feil kan en ta.

Lf
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Herregud tretten sider bare for en skarve ARS emitter?
jeg føler meg lurt ;) ;D
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Herregud tretten sider bare for en skarve ARS emitter?
jeg føler meg lurt  ;)  ;D

Enig. Burde vært Magico Ultimate. Minst. ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er ikke mye som er skarve med den skal jeg si deg!
Og alle som sier noe annet har ikke hørt på den :D
Såvidt jeg vet finnes det 10-12 Emittere i landet, jeg har snakket med noen av eierne før jeg bestilte min - og alle har samme erfaring. Dette ligner ikke på noe annet de har hørt...og alle refererer til "rørlyd" men med langt lavere støy...

Og når det gjelder rør lf, ja - det var nære på. Og det kan virke dramatisk å gå i stikk motsatt retning, men det er det altså ikke. For dette låter på mange måter som rør; stort, fyldig, vanvittig oppløst men med kontroll i bunn som ikke mange røroppsett fikser så lett. Det er som om jeg fortsatt har Caryen der, med sitt brede og dype lydbilde(bare at nå er det enda bredere og langt dypere), den høye oppløsningen, mellomtonemagien og luft rundt stemmer og instrumenter - i tillegg har jeg fått en kraft reserve som gjør at absolutt ALT høres uanstrengt og lett ut...det bare flyter på, og dynamikk er det i bøtter og spann.

Det lave støygulvet gjør at man opplever "å se" mye lenger inn i lydbildet enn før, detaljer man aldri har lagt mye merke til før svever rundt i rommet og bidrar til en enda mer intens musikalsk opplevelse.
Et godt eksempel på ett verk som virkelig nå kommer til sin rett er Alina av Arvo Pärt..vart, skjørt, tildels banalt men uendelig vakkert.

Det oppleves aldri anstrengt uansett hva jeg spiller, og lyttetretthet er et fremmedord. Dette er den beste forsterkeren jeg noensinne har hørt, og det skremmer meg at det finnes en Emitter II...;)

Om tråden...det kommer mer bilder selvsagt. Men svært mye av innholdet i denne tråden kommer fra dere :) - syntes den har blitt ganske fornøyelig jeg..

O.
 
I

ijustpop

Gjest
Man skjønner nok egentlig ikke hvor bra en ASR Emitter er før man får den hjem...

Dette med rørlyden.. mener å huske at både Fremer og Pearson kommer innpå dette. Begge beskriver også det totale fraværet av støy, og at det kanskje er dette som gjør at forsterkeren hverken låter som transistor eller rør.

Men det er ikke bare fraværet av støy og stillheten rundt musikken som gjør Emittern til en så bra forsterker.
Bassen bare er der. Stram og samtidig med et veldig trøkk. Musikken flyter, og det hele gjøres med en umiddelbarhet som gjør at det høres ut som om musikken oppstår i rommet. Den øvre delen av frekvensspekteret er meget oppløst og detaljert, men det låter samtidig så mye "smoothere" enn alle andre forsterkere (også rørforsterkere) jeg har hørt. Som Dog skriver, lyttetretthet blir et fremmedord.

Når det gjelder Emitter II: Det er samme komponentkvalitet hele veien i både I og II, men der Emitter I har en enormt stor og ekstremt bygd strømforsyning har Emitter II 2! Hvem vil vel ikke ha den doble effekten og strømforsyningen? Kan vel aldri få nok headroom, men så langt har Emitter I drevet alt jeg har koblet den til med letthet.

Edit: Legg ut flere bilder a Dog! Vi er alle nysgjerrige her, har du sorte eller sølv kjøleribber?
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Det virker ut som du har skutt gullfuglen, Dog. En forsterker som hverken låter som transistor eller rør, hmmmm. Den må jeg bare høre. Har du lyst på besøk, så er det bare å sende meg en PM, Dog ;)

Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nei, det er nok noe i det...man må høre den i et rom man kjenner(selv om mitt rom er langt unna ideelt, men ingen vits i å gjøre noe med det i dette huset), med signalkilde man kjenner og på høyttalere man kjenner. Da skjønner man plutselig et og annet! Men fremfor alt så låter det så helhetlig musikalsk at det er til å grine av.

Jeg satte på en cellokonsert av Kodály her om kvelden, som jeg egentlig aldri har fått noe særlig ut av. Plutselig "forsto" jeg det verket! Så det er klart det handler om langt mer enn støygulv og andre ting, men jeg tror som jeg sier denne uendelige uanstrengtheten er et nøkkelord. Det låter så naturlig og avslappet men med masse punch og energi. Og transienter! For de av dere som har hørt Pat Methenys One Quiet Night...den ble en av åpenbaringene. Stor stas..

Jeg var som sagt ikke sikker på om jeg egentlig oppgraderte, da jeg var rimelig fornøyd med det jeg hadde. Men jaggu ble det en real oppgradering, selv om jeg ikke ble kvitt noen bokser i prosessen, men heller fikk to tunge beist :)
Og blir det en Emitter 2 i fremtiden så gruer jeg meg allerede til å bære den hjem ;)

Skal fikse flere bilder...så fort batteriet er ladet :)

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Will do LF, men tror det må vente til det blir tørrere her ute...biler setter seg fast i gjørma ;D Den ekstremt late bonden som har jordene rundt her har absolutt NULL drenering, det er bare såvidt jeg kommer meg hjem selv om dagen...men dette skal du få høre på!

O.
Det virker ut som du har skutt gullfuglen, Dog. En forsterker som hverken låter som transistor eller rør, hmmmm. Den må jeg bare høre. Har du lyst på besøk, så er det bare å sende meg en PM, Dog ;)

Lf
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
You betcha! Meget underlig at ikke flere "oppdager" Emitterne...

O.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.512
Antall liker
2.962
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
SVIKER!!!!!


;D ;D

Neida


Gratulerer med ny forsterker!!

Hadde en mistanke, men ville ikke ødelegge tråden før du kom med avsløringen ;)
Kikket litt tilbake i gamle PM`er fra deg skjønner du :)

Har hatt gleden av å høre på denne forsterkeren ved noen anledninger, og den er bra må sies ;D
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
finfin tråd og gratulerer med ny superforsterker!!

kjøpte du den ny (fra stereofil)?
har latt meg imponere av denne ved et par anledninger selv. eneste lille jeg hadde å utsette på maskinen var en i overkant treg volumkontroll når man benyttet fjernkontrollen. gjelder dette ditt eksemplar også?

c
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Alt dette styret for kun en emitter av enkleste sort ;D

Gratulerer ihvertfall!
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Enkleste sort du liksom...men takk ;D

ASR er som Lexus, det er dritbra fra entrylevel, ikke noe tullball ;D
Og den nye strømforsyningen er visstnok betydelig bedre enn den gamle.

Og for å være helt ærlig, jeg var livredd for hvordan det ville gå når jeg gikk fra 350 Bryston watt til 140-150 ASR watt. Det viser seg å være helt ubegrunnet. Pga de ENORME strømressursene så spiller det som om det er mye MER headroom enn før. Og den saftige røraktige lyden koblet med fart og rytme er bare deilig

O.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.287
Antall liker
2.307
Torget vurderinger
4
Det er visst ikke noen hurtiglader du har Dog. Skal jeg bare gå og legge meg eller?
Gratulerer med forsterker forresten. Høres ut som noe man kan leve med. :)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg tilstår! Men Bryston-trinnet var flott det, og har nå en ny fornøyd eier.

Og takk! Jeg er meget fornøyd med dette valget..har vært gjennom mye musikk de siste dagene! Det ble sagt av en eller annen at ASRen låt "kjedelig"...det kan jeg virkelig ikke forstå i det hele tatt. Med mindre kjedelig betyr transparent, dynamisk, stort, oppløst og musikalsk ;D

O.
SVIKER!!!!!


;D ;D

Neida


Gratulerer med ny forsterker!!

Hadde en mistanke, men ville ikke ødelegge tråden før du kom med avsløringen ;)
Kikket litt tilbake i gamle PM`er fra deg skjønner du :)

Har hatt gleden av å høre på denne forsterkeren ved noen anledninger, og den er bra må sies ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jobber med saken, fikk en telefon midt i fotograferingen skjønneru ;)

O.
Det er visst ikke noen hurtiglader du har Dog. Skal jeg bare gå og legge meg eller?
 
Topp Bunn