Call off the search...

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Det er nok ikke Einstein..... Tror nok Zeus er mer i retning av hva det er. Synes likevell det ene bildet taler mer for noe i retning CD mediet....
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Skulle tro det er en komponent som utvikler mye varme, hvis den trenger en slik kjøler.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Skulle tro det er en komponent som utvikler mye varme, hvis den trenger en slik kjøler.
Ikke dumt tenkt... Rart ingen har peiling... ???
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Den himmelen kan vel også ha noe med en Gud og gjøre. Nå er det vel "Tor" i Norrøn som sørger for torden vær. Men nå er det vel også slik at Zeus var en eller annen Gud. Hva som var hans spesialfelt vet jeg ikke, men at han i dag lager god lyd er det ingen tvil om.....

Litt mer jordnært.....
Stor - Varm - Vifte = Rogue Zeus.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Den himmelen kan vel også ha noe med en Gud og gjøre. Nå er det vel "Tor" i Norrøn som sørger for torden vær. Men nå er det vel også slik at Zeus var en eller annen Gud. Hva som var hans spesialfelt vet jeg ikke, men at han i dag lager god lyd er det ingen tvil om.....

Litt mer jordnært.....
Stor - Varm - Vifte = Rogue Zeus.

Har du solgt Dog en Zeus?
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Nope.... Det kan være den demomodellen som Høium har eller så kan det være Mr. Snapa som har solgt en.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Zeus was considered to be the god of the sky and weather! OK da er det Zeus.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Den himmelen kan vel også ha noe med en Gud og gjøre. Nå er det vel "Tor" i Norrøn som sørger for torden vær.
Det kan da neppe være en Bladelius Thor...
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Det kan da neppe være en Bladelius Thor...
Tror nok ikke det er Bladelius Thor, da det i mine øyne blir en negradering i forhold til det han har..... Holder nok en sterk knapp på Zeus.... Men var det ikke Dog som for en tid tilbake hadde landet og ikke skulle oppgradere igjen da??
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Men da bestemmer vi oss for at det er Rogue Zeus da.
Case closed.
8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Tenkte jeg også, og så er den bare B rated av Stereophile, kan Dog leve med det  ;D
Jeg fant ikke Zeus i oktober-utgaven av Stereophile, men det er mulig synet mitt ikke er hva det burde være.

Bryston 4B er for øvrig K-rated...

Uansett vet vi heldigvis bedre enn Stereophile. ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.791
Antall liker
21.344
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Kurt Nilsen, Espen Lind, Idol-Ali, og han siste som ingen vet hvem er?
askil holm er tross alt den med størst musikalsk integritet av disse fire fjompene.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om det nå er slik at Dog har en 4B SST til overs BT.... ;D
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Rør, ja rør er tingen  :-* uansett rating i Stereophile  ;D

Edit:
Flink Dog, sitt Dog, rull rundt Dog, gi labb Dog, stueren Dog, Happy Dog, Doggystyle Dog, Sniffebak Dog og nå Rør Dog.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Rør, ja rør er tingen  :-* uansett rating i Stereophile  ;D

Edit:
Flink Dog, sitt Dog, rull rundt Dog, gi labb Dog, stueren Dog, Happy Dog, Doggystyle Dog, Sniffebak Dog og nå Rør Dog.
Jeg fant heller ikke premier 140 på Stereophile-ratingen.... ::)
Du må ikke si at rør er tingen nå som du har noe transistor-fjakk ute på bruktbørsen. ::)

Nå kan vi kanskje kalle ham Rogue-Dog...
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Tror ikke rating i Stereophile skal vektlegges i altfor stor grad her. Dersom det er en Zeus eller liknende kjempeforsterker holder den nok i massevis.
Hr. Dog bør nok i så måte vurdere noen nye høytalere etter dette, selv om Galloene er nok er bra, spesielt til prisen! :)
mvh.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Jeg fant heller ikke premier 140 på Stereophile-ratingen....  ::)
Du må ikke si at rør er tingen nå som du har noe transistor-fjakk ute på bruktbørsen.  ::)

Nå kan vi kanskje kalle ham Rogue-Dog...

Ble du lei deg pga. ratingen? ;D Premier 140 var der før, men siden produktet er gått ut, så......
 

PlanetSnapa

Bransjeaktør
Ble medlem
10.03.2006
Innlegg
10
Antall liker
0
Rogue Audio's Zeus effektforsterker har aldri vært testet av Stereophile.

Forrige generasjon av Rogue Audio's monoblokker (M-120) ble testet i Desember 2002. Disse ble senere lagt inn som Stereophile Recommended component i kategori B.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Tenkte jeg også, og så er den bare B rated av Stereophile, kan Dog leve med det ;D
Dette er faktisk feil. Zeus har aldri vært testet av Stereophile. De gamle M-120 blokkene (forgjengeren til M-150) har en B-rating i Stereophile, men Zeus er altså ikke på den listen.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
;D ;D ;D nå ble det fart på Zeus gjengen ;D ;D ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Interessant! Lurer på hvordan dette utvikler seg ;D

Fallhøyde? Neida!

Snart helg...

O.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
Ble du lei deg pga. ratingen?  ;D Premier 140 var der før, men siden produktet er gått ut, så......
Ingen kan da bli lei meg, selv ikke jeg. 8)

Jeg fikk bare ikke det du skrev til å stemme med det jeg kunne lese ut av den siste rating-listen. (som forøvrig er den eneste jeg har sett igjennom)

Hvis Zeus ikke har B-rating i Stereophile, kan det jo hende at jeg hørte rett - at den er bra likevel da. ;D

Spøk til side: Slike ratinger skal man helst ta med en klype salt. For å få god score er man som kjent avhengig av god match til de komponentene som de testes sammen med, osv.

Men jeg synes denne K-ratingen er morsom. "Vi har grunn til å tro at dette produktet kan anbefales, men vi har ikke testet det så vi er ikke helt sikker". ;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.056
Antall liker
6.349
1 til hver av Avantiene dine  8)
Tror du det kan være et trekk som er verdt investeringen? Må jo da ha mer kabler og greier...

Du har jo dessuten snakket så varmt om Bryston i bunn og rør oppover...
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Rått, synkronsvar av Odder og Snapa, ordet "WatchDOG" spretter opp ;) ;) ;)
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Ja, ja.... Det kan jo bli en del fram og tilbake i denne tråden, når det kun er 1 som vet hva den egentlig omhandler, noen som antar de vet hva den handler om og noen som er helt på bærtur... Uansett, er det noe annet vi kan ta opp her i denne tråden før vi vet med sikkerhet hva den handler om??

Likevel Dog, gratulerer med det du får til helgen, håper du blir fornøyd uansett hva det er....
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Ja, ja.... Det kan jo bli en del fram og tilbake i denne tråden, når det kun er 1 som vet hva den egentlig omhandler, noen som antar de vet hva den handler om og noen som er helt på bærtur...
Jeg vet med 100% sikkerhet at det er flere enn Dog som vet...................... true or false.......? ;)
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Denne passer forsåvidt inn i denne tråden:





Hvor mange forumister trengs det for å skifte lyspære?

--------------------------------------------------------------------------------

1 til og skifte lyspæra og lage en topic om at den er skiftet.

12 stykker som forteller om egne erfaringer med skifting av lyspærer og hvordan den som starta topicen kunne skifta lyspæra på en annen måte.

7 til og fortelle at det kan være farlig og skifte lyspærer!

3 personer som hakker på grammatikken i topicen.

5 til å klage på grammatikk pirkerne.

6 som retter på staveleser/flames.

6 som krangler om det er lyspære eller lys pære.

også 6 til som beskylder de 6 forrige for å være pedantiske.

8 bedrevitere som påstår at de jobber med dette, og at "lys pære" er helt rett.

14 som protesterer på at denne topicen hører hjemme i "elektrisk" forumet.

30 som forsvarer at topicen ligger i "generelt" fordi alle bruker lyspærer og har en interesse av denne topicen.

15 som diskuterer hvilken metode for og skifte lyspærer er best, hvor man får kjøpt dem og hvilket merke som er best til hva.

8 som poster linker til plasser man kan se eksempler på forskjellige lyspærer.

4 som forteller at de forrige linkene var feil, og poster rette linker.

3 stykker som har funnet bilder av halvnakne deilige damer når de googlet etter "light" på google image search, poster bildet og forklarer at dette er dama deres, og at det er hun som skifter lyspærene som regel.

10 som quoter alt som er postet til nå, inkludert signaturer, og slenger på en "me2".

12 stk som forteller at de er så lei av disse dritt topicene at de nå forlater forumet!

14 som quoter alle "me2" postene og slenger på en "me3".

4 som mener vi bør lage en egen lyspære FAQ.

25 som lurer på hva "FAQ" er.

12 som sier "er vel ikke så lenge siden vi hadde en slik topic her?".

13 som irriterer seg over resten for og ikke bruke google før dem poster i forumet.

1 forum troll som svarer på første posten 6 måneder etter topicen ble laget, og så starter alt på nytt igjen...
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Denne passer forsåvidt inn i denne tråden:





Hvor mange forumister trengs det for å skifte lyspære?

--------------------------------------------------------------------------------

1 til og skifte lyspæra og lage en topic om at den er skiftet.

12 stykker som forteller om egne erfaringer med skifting av lyspærer og hvordan den som starta topicen kunne skifta lyspæra på en annen måte.

7 til og fortelle at det kan være farlig og skifte lyspærer!

3 personer som hakker på grammatikken i topicen.

5 til å klage på grammatikk pirkerne.

6 som retter på staveleser/flames.

6 som krangler om det er lyspære eller lys pære.

også 6 til som beskylder de 6 forrige for å være pedantiske.

8 bedrevitere som påstår at de jobber med dette, og at "lys pære" er helt rett.

14 som protesterer på at denne topicen hører hjemme i "elektrisk" forumet.

30 som forsvarer at topicen ligger i "generelt" fordi alle bruker lyspærer og har en interesse av denne topicen.

15 som diskuterer hvilken metode for og skifte lyspærer er best, hvor man får kjøpt dem og hvilket merke som er best til hva.

8 som poster linker til plasser man kan se eksempler på forskjellige lyspærer.

4 som forteller at de forrige linkene var feil, og poster rette linker.

3 stykker som har funnet bilder av halvnakne deilige damer når de googlet etter "light" på google image search, poster bildet og forklarer at dette er dama deres, og at det er hun som skifter lyspærene som regel.

10 som quoter alt som er postet til nå, inkludert signaturer, og slenger på en "me2".

12 stk som forteller at de er så lei av disse dritt topicene at de nå forlater forumet!

14 som quoter alle "me2" postene og slenger på en "me3".

4 som mener vi bør lage en egen lyspære FAQ.

25 som lurer på hva "FAQ" er.

12 som sier "er vel ikke så lenge siden vi hadde en slik topic her?".

13 som irriterer seg over resten for og ikke bruke google før dem poster i forumet.

1 forum troll som svarer på første posten 6 måneder etter topicen ble laget, og så starter alt på nytt igjen...
;D

me2
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Det ser jo vitterlig ut som om Høvdingen har tenkt å la tråden leve her, så det er jo fint at folk bidrar med små rare historier frem til den store avsløringen finner sted. Litt sånn reklame og trailers frem mot the main attraction. Jeg sitter og gomler popcorn og drikker cola, jeg.....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har jo gitt en del klare og konkrete hints!

Men her kommer ett til:



Men nå får det jaggu holde!

O.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Gad vite om det ikke heller er frontallapp problemer det her er snakk om.? (kan virke som "dirigenten" er litt på ferie)

mvh.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jeg har jo gitt en del klare og konkrete hints!

Men her kommer ett til:



Men nå får det jaggu holde!

O.
Einstein hadde unormalt stor hjerne... Her blir det nok "light in the dark".
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! Det er allerede på plass og jeg er fantastisk fornøyd!

O.
Likevel Dog, gratulerer med det du får til helgen, håper du blir fornøyd uansett hva det er....
 
Topp Bunn