Godt jobbet Arne!
Carlson fortjener mer oppmerksomhet enn de har fått.
Har blitt Carlson eier selv !
Kunne ikke la ver å slå til på de OA52.3 som lå ute på bruktbørsen igår.
Jeg har hørt denne hos en kompis og det er den eneste Carlson modell jeg har hørt. Det var et sjokk å høre den spille for første gang,med en bortimot naturstridig stor lyd i forhold til størrelse.Det viktigste var igrunnen hvordan jeg ga beng i typiske hifi parameter og ble oppslukt av musikken.Hifi greiene er der viss en gidder å lytte etter de,men jeg har på en måte over tid kommet frem til at når en blir sittende å analysere og høre detaljer,så er ting enten rett og slett FOR LITE DETALJERT
eller for lite samenhengende,og det siste er et altfor vanlig problem på høytalere.
Oppløsning og detaljer tenker jeg ALDRI på når jeg hører live instrument,og jeg tror at vi først blir oppmerksomme på dette når der er for lite av det og for dårlig samenheng mellom driverene når det gjelder høytalere.
CD mediet har vel heller ikke vert det beste for utviklingen i så måte,med sin merkelige evne til å ødelegge helheten i et sårbart musikksignal.
Følelsen jeg hadde når jeg lyttet på OA52.3 hadde veldig mange likhetstrekk med det jeg hører fra Von Schweikert,og dette er høytalere for de som er mer opptatt av musikk enn "lyd-sport" (nytt ord? , men det er det jeg kaller denne overfokusering på lyd som mange driver med og som jeg selv har gjort, og sliter fortsatt med tilbakefall ;D )
Det sagt så er vel ikke "lyd-sport" den verste hobby en kan ha,men grunnen til at jeg begynte var og er MUSIKKEN.
Gleder meg til å høre OA52.3 igjen !
Mvh
Rune