hehe, jeg banner i kjerka nå ;DElektron skrev:Nei men Solo da, fy skamme seg! ;D
Ja, det er i overensstemmelse med mine erfaringer. Har også lest andre si det samme.bobbob skrev:...Faktisk, så er det stort sett på 306en at jeg har lest særlige kommentarer om frempå, men det er mulig jeg har gått glipp av noe...
Må det være V12R?ACTIVE skrev:Da tiden snart er inne for den nye 306 sacd PRO,og vi kan håpe på at en MODERATOR vil/kan forandre tråden til tidligere forslag,må det vel være noen der ute i jungelen som f.eks. har litt tyngre rør-effekter fra Cary...V12R..... ;D
Kanskje dele litt erfaring ang. rørvalg både på Pre/Effekt siden........
Noen som har kjøpt eller hørt den nye 120S ampen?
Benytter anledning til å takke Bambadoo,som har imøtekommet/forandret tråden til CARY,S VENNER
Da bør jeg kanskje gå til anskaffelse av et par 211AE? Kanskje et par Avantgarde horn også for å kline til litt ;DCappuccino skrev:211 er mye bedre enn V12/V12 R er min erfaring. Har hatt sistnevnte for noen år tilbake, men enkel lyttetest med 211 gjorde at jeg skjønte at det var mer å hente! Har hørt 211 i et par oppsett med Avantgare hos Lyric og synes de da har spilt fremragende! Nydelig bilde også forresten!
HSobstad skrev:Da bør jeg kanskje gå til anskaffelse av et par 211AE? Kanskje et par Avantgarde horn også for å kline til litt ;DCappuccino skrev:211 er mye bedre enn V12/V12 R er min erfaring. Har hatt sistnevnte for noen år tilbake, men enkel lyttetest med 211 gjorde at jeg skjønte at det var mer å hente! Har hørt 211 i et par oppsett med Avantgare hos Lyric og synes de da har spilt fremragende! Nydelig bilde også forresten!
Det er jo en skikkelig spennende tanke da jeg synes lyden allerede ER henrivende her jeg sitter og lytter til Corinne Gailey Rae.
Er forresten veldig fornøyd med en SLP98L som jeg nylig kjøpte brukt. Den er oppgradert med 4 kondisser på størrelse med type C batterier. Vel så viktig er nok rørbyttet, hvor Golden Dragon 6SN7GT rørene ble byttet med Marconi/Osram B65 "metal-socket" fra 50-tallet. Urk.... :-*
Også for V12-erne er rørbyttet vesentlig med CCa-ene og Telefunken-rørene. Men jeg forstår at mellomtonen til 300b-rørene skal være legendarisk. Har for lite erfaring på de rørene
Andre som har erfaringer med rørjusteringer i Cary-ene ?
Dette var et vakkert oppsett. Hifi-benken får liksom anlegget til å skinne enda mer!! Blant kjennere påstås at stativer i stål og emalje gir en viss radio-effekt. Hvilken kanal tar du inn da?Elektron skrev:Hei!
Veldig kjekt å se at tråden lever. Flotte blokker både v12 og 211. Legger ved et bilde av mitt oppsett. Det skal være cary til venstre. Stereobenken er en gammel kiste og et stativ til min Elektrolux hybelkomfyr fra 1978. Venter med nytt rack til oppgraderingen er ferdig. (monoblokkene nederst til høyre er i faresonen)
MVH
Elektron
Elektron skrev:Dette er godt innenfor kitch-segmentet. Hvis jeg dreier den til høyre mot pianoet så får jeg inn p1. Alt støvet på blokkene dine hsobstad er det i stedet for dempematter?
mvh Elektron
Vakkert! Gratulerer.JAE skrev:Må vel få med den "nye" 306 SACD Professional i Cary tråden
HSobstad skrev:Vakkert! Gratulerer.JAE skrev:Må vel få med den "nye" 306 SACD Professional i Cary tråden
Fint om du kan si noe om lydopplevelser knyttet til denne. Gjerne i relasjon til annet CD/SACD-utstyr fra Cary eller andre.
Mvh
Helge
Det ligger veldig mye brukt utstyr ute og det har kommet veldig mange ulike merker. Har også sett rørforsterkere i svært mange ulike merker. Veldig bra budget-forsterkere, som Consonance M800SE har blitt solgt for ned mot 7000 kroner, noe som er et kupp for kjøper.tomerik skrev:Må bare slenge meg på her med min "gamle" Cary 306 spiller som spiller kjempegodt. Spesielt moro er det med det herlig skyvet i de lavere oktavene!
tomerik skrev:Må bare slenge meg på her med min "gamle" Cary 306 spiller som spiller kjempegodt. Spesielt moro er det med det herlig skyvet i de lavere oktavene!
Overvar en A/B test mellom Proff'en og Emmlabs SE.geirf2 skrev:Vil bare melde meg på her og gi tommelen opp for Cary 306. Prøvde den i helga(ikke Pro) og oppgraderingsspøkelset har meldt seg ;D
Harbs skrev:Jeg har en SLP 2002 forforsterker.
Er det noen som har tipps på rørbytte og andre oppgraderinger?
Trond
JAE (active) skrev:tomerik skrev:Må bare slenge meg på her med min "gamle" Cary 306 spiller som spiller kjempegodt. Spesielt moro er det med det herlig skyvet i de lavere oktavene!
Er jo bortimot identiske,når det gjelder frontplate,da,den eldre 306 kontra den nye Pro