Cary's VENNER

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• monosapiens

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Antall liker
    0
    Hva slags rør bytte anbefaler / har dere prøvd til slp05 ?
    Hva med disse ? >> RCA 6SN7GTB

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Nå skal jeg være litt forsiktig, men siden du spør. Personlig synes jeg ikke røret du foreslår ga noe spesielt. Legger ved noen lenker til steder som på en fin måte omtaler en del av de rørene som er å få kjøpt. Bruk litt tid. Hvis du ikke bruker hodetelefoninngangen trenger du kun å konsentrere deg om de tre parene til venstre. Selv bruker jeg forskjellige rør 4+2. I følge Cary Audio er det tilstrekkelig å matche parvis.

http://www.tubeseller.com/ratings.php  http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=4376

mvh Elektron

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    elta skrev:
    Til alle med SLP05,Eg skiftet likeretterrøyret til Philips GZ34 miniwatt,og dette løftet denne super preen til nye høgder.
    I rettferdighetens navn, skylder jeg å komme med en oppfølger her. I forrige uke byttet jeg tilbake til phillips igjen, da jeg syntes det burde få en sjanse til og ikke minst få den innspillingstid som er nødvendig. Det har fått 15 nye timer og har åpnet seg betraktelig. Nå spiller det virkelig flott her.

mvh Elektron

elta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høyre.Eg har prøvd litt att og fram med originalrøyret og Philips røyret.Her er det ingen tvil.Philips røyret er klart best.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Hei, jeg sitter her og leser litt på nettsidene til Lyric og her er det en effektforsterker som har betegnelsen 2200 med en pris på 40k. Men etter som jeg kan lese ligger samme forsterker under cinema serie til 15k??? Spesifikasjonene ser ut til å være de samme. Noen som kan si noe om dette, det kan da umulig være samme forsterker? Mvh. Morten

C

Cappuccino

Gjest
    Har hatt min Cary Cinema 11a surroundprosessor om lag halvannet år nå og er strålende fornøyd.
    Bare preampen som sitter i denne er nesten verdt prisen alene. I mine ører spiller den musikk bedre enn SLP03. (noe som også andre her på fora mener). Personlig benytter jeg 11a kun til film og som analog multikanal preamp for SACD avspilling.

Har også bestilt 11v video prosessor nå som skal passe som hånd i hanske med 11a. Håper å få den før jul.

Vedlegg

unison

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Antall liker
    62
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Cappuccino skrev:
    Har hatt min Cary Cinema 11a surroundprosessor om lag halvannet år nå og er strålende fornøyd.
    Bare preampen som sitter i denne er nesten verdt prisen alene. I mine ører spiller den musikk bedre enn SLP03. (noe som også andre her på fora mener). Personlig benytter jeg 11a kun til film og som analog multikanal preamp for SACD avspilling.

Har også bestilt 11v video prosessor nå som skal passe som hånd i hanske med 11a. Håper å få den før jul.
    Hva må man gi for en 11v nå?
    Er det kun bestillingsvare hos Lyric, eller vil han få den inn på lager?

C

Cappuccino

Gjest
    unison skrev:
    Hva må man gi for en 11v nå?
    Er det kun bestillingsvare hos Lyric, eller vil han få den inn på lager?
    Dette tror jeg stort sett er bestillingsvare. Du får ellers høre med Lyric.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Cappuccino skrev:

Fått 11v nå, Cappuchino?

C

Cappuccino

Gjest
    Distinctive skrev:
    Fått 11v nå, Cappuchino?
    Ja, det har jeg. Har hatt den i en og en halv uke nå og er strålende fornøyd. Jeg mener den leverer et utrolig skarpt bilde og mer dynamikk og smell i fargene enn jeg tidligere har opplevd. Akkurat når det kommer til panorering så er vel muligens VXPen som sitter i Crystalioen som jeg har benyttet hittil hakket vassere, men den slags kan man også få i dagens moderne prosjektorer så jeg er litt usikker på hvor mye det betyr. Får Crystalioen tilbake fra service over nyttår så får sammenligne på nytt da.

Jeg skjønner at min snart 5 år gamle prosjektor nærmer seg behovet for utskifting. Fikk lånt med meg en Planar 8130 prosjektor (tilsvarende Runco LS-3) fra Lyric i dag og den leverte i hvert fall et helt vanvittig bra bilde! Jeg har nå nettopp testet noen vanskelige filmscener med masse ørkensand og sivstrå hvor jeg tidligere så at C11v i kombinasjon med min gamle Sony ikke klarte å henge helt med, men med Planar prosjektoren satt det som støpt så fikk vel da bekreftet at dette ikke var C11v sin feil... Behovet for ny prosjektor melder seg nå for alvor!!

C

Cappuccino

Gjest
    Jeg har avdekket en mangel ved 11v, og det er at den ikke støtter 2.35 format / vertikal strekk.
    Jeg har informert Cary så de er klar over problemet.

unison

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Antall liker
    62
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Cappuccino skrev:
    Jeg har avdekket en mangel ved 11v, og det er at den ikke støtter 2.35 format / vertikal strekk.
    Jeg har informert Cary så de er klar over problemet.
    Kommer Cary med ny firmware til 11v snart mon tro?

C

Cappuccino

Gjest
    Hei Unison,
    jeg har ingen anelse. Har ikke 11v lenger, byttet den inn mot Theta Casablanca som jeg venter på.
    Tror det er ingen andre her som kan svare på det du spør om enn Cary selv.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har akkurat kjøpt meg en Cary SLI-80 Signature. Er det andre som eier denne saken der ute?

Vedlegg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva bruker du den med? Høyttalere, rør og kilde?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Melder meg inn her med Cary 805 blokker på mine Bird HT noe som ser ut til å fungere godt.

Spørsmål: Jeg kjører direkte ifra en Berkeley dac men må ganske langt opp på volumkontrollen før jeg har riktig volum.
    Og da lurer jeg på feedback level justeringen som er på blokkene noe jeg kan bruke for å få tilpasset dette noe ? Jeg har manualen men den sier ikke spesifikk hva disse justeringene kan bruker til. Og om den brukes til det vil jeg vel kunne justere dette når jeg kjører blokkene ?

Vedlegg

J.O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    24
    Hei.
    Må vel melde meg på som en Cary venn.
    Har en dvd 7 og en Slp-2002 pre.
    Preampen er oppgradert med nye kondiser og slikt etter det jeg kan se.
    I forhold til den moderate prisen jeg ga for den er det virkelig stas.

Er det noen andre som har erfaring med den preampen her?
    Den kan kjøre på med 6H30 rør og i mitt oppsett og med mine ører låter den klart best med det.
    Men da blir hele saken ganske varm er det normalt?
    Er nesten ubehagelig å holde hånda oppå den.

Mvh J.O

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.879
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bra å få de caryene til å lyse. Kan ikke se at noe strøm er koblet til :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    johnnygrandis skrev:
    Spørsmål: Jeg kjører direkte ifra en Berkeley dac men må ganske langt opp på volumkontrollen før jeg har riktig volum.
    Og da lurer jeg på feedback level justeringen som er på blokkene noe jeg kan bruke for å få tilpasset dette noe ? Jeg har manualen men den sier ikke spesifikk hva disse justeringene kan bruker til. Og om den brukes til det vil jeg vel kunne justere dette når jeg kjører blokkene ?

Mail fra Cary..

Hey Johnny,

Yes, you can use the feedback level control to get more gain out of your amplifier. Essentially what the feedback control does is trade gain for band pass. The more negative feedback you use in your amplifier the more signal gain you’ll need from your DAC to make up the loss in gain, and it can be adjusted while you are playing music through your system. Experiment with different settings as it does change the way your amplifier sounds. Negative feedback is far more important with pentode output stages because of the way they interact with your speaker impedance. Triode amplifiers like your 805 don’t have the same limitations as pentode amplifiers so you might like the zero setting on your feedback control better. Let me know the results of your experiments.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Mens du koser deg med nye blokker, innspilling og tilvenning Johnnygrandis, har undertegnede tatt beslutningen om å gå for Cary hele veien. Siste tilvekst er en 306 pro. Jeg har ikke fått spilt så mye med den foreløpig, men det lover meget bra.

mvh Elektron

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Nydelig Elektron gratulerer med en ny spiller ! Der ser unektelig fint ut med Cary hele veien.

Selv skal jeg prøve en SLP05 iløpet av ettpar uker så det blir spennende å høre hva den kan tilby i oppsettet mitt.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Cinema 11a er erstattet med Cinema 12, bedre på alt i flg Cary`s hjemmeside.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    larkrla skrev:
    Cinema 11a er erstattet med Cinema 12, bedre på alt i flg Cary`s hjemmeside.
    Gratulerer!
    Har smertet meg gjennom perioden med C11a mens denne ble tilnærmet stueren.
    Er spent på dine erfaringer. Håper du legger dem ut her eller sender PM.
    Er C12 lagervare hos TAA Import, forresten?

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har visst formulert meg klønete...det er altså Cary som har erstattet den, ikke jeg. Kunne dog tenke meg å teste den, forutsatt at jeg blir overbevist om at den er et fullgodt alternativ, også som 2-kanals pre.

monosapiens

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Antall liker
    0
    Hei Elektron !

Hva slags rør er det du har på din slp-05 ?
    Har vel sett disse hos Tor/Lyric også ?

Mvh
    Monosapiens

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    larkrla skrev:
    Jeg har visst formulert meg klønete...det er altså Cary som har erstattet den, ikke jeg. Kunne dog tenke meg å teste den, forutsatt at jeg blir overbevist om at den er et fullgodt alternativ, også som 2-kanals pre.
    OK, det var ikke akkurat breaking news, det der.
    Den har versert en stund nå :)

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Monosapiens!

Jeg bruker nå Sylvania VT-231 JAN på de tre parene til venstre. Siden jeg ikke benytter hodetelefoner står de originale EH igjen der. Jeg har også hatt god erfaring med CBS Hytron 5691 JAN på inngangsrørene (6+3).

mvh Elektron

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det spraker i røra mine!!

Alle KT88 er ganske blå, og nåre det spraker blafrer det i blålyset. Bør jeg bytte alle? Det spraker bare i en kanal - er det noen vits å styre med å teste hvilket det er eller skal jeg bare kjøpe en ny quad?

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Hvis ett rør ryker,så er det nok å bytte parvis enten de to til høyre eller venstre kanal.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.879
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Spraker det hele tiden eller under oppstart?
    Er røra gamle?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Spraker under sporadisk hele tiden iden ene kanalen. Og så blafrer et i blålyset n¨r det spraker. Røra er 1,5 år gamle (EH - ret fra Cary)

bambadoo skrev:
    Spraker det hele tiden eller under oppstart?
    Er røra gamle?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.879
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok - kan være røret har fått seg en knekk evt. er det noe Oksygen som brennes opp. Ikke heldig siden det skal være vakuum der...

Jeg ville også skrudd av ampen... Ta ut alle rør. Se over alle loddinger, rørsokler etc. at det er god kontakt. Gått over pinner på rørene etc.

Så ville jeg også byttet plass på rørene. Fra høyre til venstre etc. på ampen for å sjekke om feilen følger rør eller plassering.

Ville nok også sett meg om etter et komplett sett av nye rør.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=21269.5

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,15861.0.html

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,48327.0.html

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    takker for svar.

Er blålys tegne på dårlig eller br vakum? Jeg ble litt forvirret av den ene linken?

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.133
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har byttet plass på rørene, dvs et rør i venstre byttet mot et rør i høyre.

Nå har det ikke vært spraking på et par timer. Før var det flere ganger i minuttet...

Har også justert biasen. Det var noe rart når jeg brukte multimeteret (http://www.hyttelivsenteret.no/digitalt-multimeter-dm830-p-721-c-120.aspx)- det slo ikke ut på 200mA innstillingen - jeg måtte bruke 10A (unfused). Satte bias til mellom 0,07 og 0,08 A - justert når den var varm.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.652
    Torget vurderinger
    10
    johnnygrandis skrev:
    Selv skal jeg prøve en SLP05 iløpet av ettpar uker så det blir spennende å høre hva den kan tilby i oppsettet mitt.
    Anbefales, hadde selv en SLP05 i mitt oppsett den tiden jeg prøvde ut preamps. Cary`n var meget bra!

Mvh.
    SAL

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    385
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som benytter slp-98 som har rør anbefalinger?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn