CD-er en hifi frik bare må ha?

U

utgatt60135

Gjest
Herbie Hancock:  Gershwin's World.  
En fantastisk plate musikalsk og lydmessig som anbefales på det sterkeste.
Den har jeg kjøpt så nåde deg.. 8)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Kjøpte denne (Herbie) for noen år siden, har jommen glemt den! Skal frem i morgen igjen, minnes det var ihvertfall grom lyd på'n!

En liveskive jeg har nevnt her for lenge siden er Roy Orbison, black & white night live, dette er en fantastisk skive med en sjelden atmosfære. Enormt med gjesteartister som ikke stjeler showet men bare nyter å være med. Har den på DVD også, anbefales!
 
K

Kurtzen

Gjest
Vil nevne plata Bright Red fra ei lita dame som heter Laurie Anderson.

Rytmisk avantgarde,produsert av Brian Eno (som også spiller div.)

Med bl.a.Cyro Baptista,Joey Baron,Adrian Belew,Lou Reed.. :D

Spennende musikk av dyktige musikere med stor grad av detaljer.
Kom vel ut i 94/95,har sett den til 79.- hos platekomp.

Denne spiller utrolig i mitt anlegg ;D

Mvh.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Siden dere nevner Gershwin`s World her...Er det noen av dere som har tatt dere tid til å finlese coverteksten? Der takkes nemlig Electrocompaniet ved unge Abrahamsen, Nils Kvam og Trond Bråthen for technical assistance eller noe sånt. Skiva er fra 1998,nemlig.Og jøssda, lyden holder i bøttevis! Dessuten gjør Joni Mitchell en fantastisk vokaljobb etpar steder.... Anbefales!
 

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
472
Antall liker
521
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Kurtzen skrev:
Vil nevne plata Bright Red fra ei lita dame som heter Laurie Anderson.

Rytmisk avantgarde,produsert av Brian Eno (som også spiller div.)

Med bl.a.Cyro Baptista,Joey Baron,Adrian Belew,Lou Reed.. :D

Spennende musikk av dyktige musikere med stor grad av detaljer.
Kom vel ut i 94/95,har sett den til 79.- hos platekomp.

Denne spiller utrolig i mitt anlegg ;D

Mvh.
Helt enig med Kurtzen her. Fantastisk skive!
I samme slengen må jeg nevne en nyere utgivelse av samme dame: Life on a string.
Dette er definitivt en av de beste CD'ene jeg har i samlinga mi, lydmessig sett.
Musikken er også på helt høyde med Bright Red, med andre ord et must i enhver HiFi-freaks CD-samling!
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Mari Boine - Goaskinviellja..(1993)
Er om ikke annet en kanon innspilling som overgår di fleste cd plater jeg har lyttet til
Kan ikke si at hun var noen favoritt men som di fleste har jeg sett noen glimt på tv.
Og tenkte hvorfor ikke en av henne også

Må si jeg ble Imponert ved første lyttesekvens av denne fantastiske skiva
Ikke skjønner jeg hvordan dette er muligt med så stor forskel mellom denne innspillingen og alle andre cd plater jeg har.

Bedre sent enn aldri
Mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.972
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DagS skrev:
Kurtzen skrev:
Vil nevne plata Bright Red fra ei lita dame som heter Laurie Anderson.

Rytmisk avantgarde,produsert av Brian Eno (som også spiller div.)

Med bl.a.Cyro Baptista,Joey Baron,Adrian Belew,Lou Reed.. :D

Spennende musikk av dyktige musikere med stor grad av detaljer.
Kom vel ut i 94/95,har sett den til 79.- hos platekomp.

Denne spiller utrolig i mitt anlegg ;D

Mvh.
Helt enig med Kurtzen her. Fantastisk skive!
I samme slengen må jeg nevne en nyere utgivelse av samme dame: Life on a string.
Dette er definitivt en av de beste CD'ene jeg har i samlinga mi, lydmessig sett.
Musikken er også på helt høyde med Bright Red, med andre ord et must i enhver HiFi-freaks CD-samling!
"Life On A String" er en spennende plate både musikalsk og ikke minst lydmessig.
Jeg har skiver som jeg vil rangere langt over på begge disse områder, men likevel er det noe sært med denne skiva som tiltaler meg.
Og for en dypbass som finnes på noen av sporene ::)
Mitt favoritt spor er nok spor 5, "Slip Away"
Sugererende rolig, mørk og vakker. Minner meg mye om en av mine favoritter, DALBELLO.
Spor 6, "My Compensation" gir meg kraftige assosiasjoner til Gary Numan`s første 5-6 plater.
Spor 7, "Dark Angel" er et kjempesprang genremessig med et skrudd Bernstein strykearr. :)

Hos meg tok det noen gjennomspillinger i ro og fred før den satte seg.
Kjøpte den på Island etter en fest der. Kan tenke dere for en "syk" fest det var når denne skiva stod på full mugge i "bakgrunnen".... ::)
En av hovedmusikerne på "Life On A String" er fra Island, Skuli Sverrisson. Han er bosatt i New York der han lever som komponist og musiker.
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
815
Antall liker
588
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Fredagskveld, og en god calvados. ;D. Da får platesamlinga gjennomgå. En jeg ofte glemmer, men som gir meg like stort smil hver gang den kommer frem, er Manhatten Transfer - Extensions. Er vel ikke helt akseptert som jazz plate blant de mest ihuga jazz fans, men en utrolig innspilling er det. Attack, dynamikk og en så luftig følelse at musikken kun flyter, uten rammer. Mitt eksemplar er Mob. Fi. vinyl (selv om dette er en CD tråd). Anbefales på det varmeste. Den er håpløs å teste anlegg til, fordi du glemmer fort anlegget når den settes på. ;D
 

Pandu

Fersking
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
novgarod skrev:
Det som for tiden(11 dager) snurrer rundt i spilleren er plata: Signs of life av den finnske gruppa Poets of the fall. det er for meg ett under at de ikke har fått sin rettmessige oppmerksomhet enda.... anbefales på det sterkeste!
Helt enig! Sitter faktisk å hører på "ILLUSION & DREAM" fra albumet nå :) Mange gode låter med GOD lydkvalitet.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.829
Antall liker
4.109
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har jeg oversett;
Agnes Buen Garnås: Rosensfole m/ Garbarek og Vinnaccia
Garbarek: I took up the Runes?
Hvis de ikke er nevnt før; la det herved være gjort. Søren, var det Kessler som nesten var ekstatisk mht Rosensfole, og Siris Svale Band, tro?

Bernt K
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.995
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
breuer skrev:
Mitt eksemplar er Mob. Fi. vinyl (selv om dette er en CD tråd). Anbefales på det varmeste.
Og jeg kan bekrefte at CD utgaven er strålende den også ;)




 

Theo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2006
Innlegg
116
Antall liker
0
Hei!

Prøver å finne cd'en "extensions" av Manhattan transfer på nettet, men ser ikke at hverken cd'on eller amazon har den. Vil ha tak i en plate med god lydkvalitet, da de platene jeg har av denne gruppa har en elndig kvalitet(utgivelser fra 80 tallet)Det er imidlertid utgitt en Sacd ser jeg. Noen som har den?

Mvh. Theo
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
815
Antall liker
588
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Theo skrev:
Hei!

Prøver å finne cd'en "extensions" av Manhattan transfer på nettet, men ser ikke at hverken cd'on eller amazon har den. Vil ha tak i en plate med god lydkvalitet, da de platene jeg har av denne gruppa har en elndig kvalitet(utgivelser fra 80 tallet)Det er imidlertid utgitt en Sacd ser jeg. Noen som har den?

Mvh. Theo
Har ikke SACD'en. Men Mobile Fidelity har i alle fall gitt ut Live og Extensions, og dette er glimrende utgivelser.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.438
Antall liker
2.074
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Deep Purple "machine head" den remixa utgaven.

Her tror jeg nok den godeste Rognlien er enig. Fantastisk dynamikk på trommene til en av tidenes rocke- trommiser, Ian Paice.

mvh
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Mulig det er postet før, men jeg mener Dire Straits - Love Over Gold er obligatorisk, MEN kun i originalutgivelsen. Den remastrede er blodfattig og lett dynamikkastrert sammenlignet med originalen fra 1982.



PS. Noen som vet hvor man kan få kjøpt originalen? Jeg har kun en kopi fra en kamerat av denne. Har den remastrede med cover og det hele, men jeg ønsker meg altså en originalpresset ikke-remastret utgave av denne. (Men dette var en digresjon).
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
roffe skrev:
Mulig det er postet før, men jeg mener Dire Straits - Love Over Gold er obligatorisk, MEN kun i originalutgivelsen. Den remastrede er blodfattig og lett dynamikkastrert sammenlignet med originalen fra 1982.



PS. Noen som vet hvor man kan få kjøpt originalen? Jeg har kun en kopi fra en kamerat av denne. Har den remastrede med cover og det hele, men jeg ønsker meg altså en originalpresset ikke-remastret utgave av denne. (Men dette var en digresjon).
Både LP og CD kan kjøpes på amazon.com
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.773
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Må nesten anbefale den nye til Dream Theater -Systematic Chaos! Dette er det beste jeg har hørt med de siden Awake! MEGET musikalsk, og lyden er heller ikke helt dum.. John Petrucci overgår seg sjøl helt denne gangen, maken til gitarspilling...!! Syns faktisk det kan virke som han har henta litt inspirasjon fra Mikael Åkerfeldt i Opeth ;D


Edit: Leser nå i coveret at Mikael Åkerfeldt faktisk gjør en gjesteopptreden på denne skiva! Han er en utrolig smakfull gitarist..! Begynte et øyeblikk å tro at John Petrucci hadde blitt litt inspirert her jeg.. ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.816
Antall liker
16.676
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Du får halvfull støtte av meg Cundis, selvom "kona" neppe er enig med hverken deg eller meg ;D.

 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
el_mariachi skrev:
roffe skrev:
Mulig det er postet før, men jeg mener Dire Straits - Love Over Gold er obligatorisk, MEN kun i originalutgivelsen. Den remastrede er blodfattig og lett dynamikkastrert sammenlignet med originalen fra 1982.



PS. Noen som vet hvor man kan få kjøpt originalen? Jeg har kun en kopi fra en kamerat av denne. Har den remastrede med cover og det hele, men jeg ønsker meg altså en originalpresset ikke-remastret utgave av denne. (Men dette var en digresjon).
Både LP og CD kan kjøpes på amazon.com
Tror kanskje du misforstår: CD-platen er utgitt i (minst) to utgaver: En original utgivelse, og en senere remaster gjort i 1996. Sistnevnte (remasteren) har mye mindre dynamikk, som er ofret for et generelt høyere signalnivå og litt mindre støy. Jeg foretrekker originalen, som jeg bare har på en kopi. Jeg ønsker å kjøpe originalutgivelsen av CDen fordi disse er mer holdbare enn brente kopier.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
wotg skrev:
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
Kanskje dette er musikken de liker? Alle skal da vel ikke like det samme som deg? ;)
 
N

nb

Gjest
Viking skrev:
wotg skrev:
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
Kanskje dette er musikken de liker? Alle skal da vel ikke like det samme som deg? ;)
Smaken er jo også her som baken, men jeg må si at etter å ha vært på en del demoer på messer og slikt, så stiller jeg meg svært skeptisk til påstander om at HiFi-folk nødvendigvis er mer interesserte i musikk enn folk som legger mindre vekt på anlegget, snarere tvert i mot.

Det sagt - så har jeg selv plukket opp flere plater jeg har funnet interessante basert på omtale i nevnte blad.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
nb skrev:
Viking skrev:
wotg skrev:
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
Kanskje dette er musikken de liker? Alle skal da vel ikke like det samme som deg? ;)
Smaken er jo også her som baken, men jeg må si at etter å ha vært på en del demoer på messer og slikt, så stiller jeg meg svært skeptisk til påstander om at HiFi-folk nødvendigvis er mer interesserte i musikk enn folk som legger mindre vekt på anlegget, snarere tvert i mot.
Kun fordi det ikke er din egen musikksmak? Å mistenkeliggjøre en hel gruppe på grunn av dette sier vel om din egen forutinntatthet ;)
 
N

nb

Gjest
Viking skrev:
nb skrev:
Viking skrev:
wotg skrev:
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
Kanskje dette er musikken de liker? Alle skal da vel ikke like det samme som deg? ;)
Smaken er jo også her som baken, men jeg må si at etter å ha vært på en del demoer på messer og slikt, så stiller jeg meg svært skeptisk til påstander om at HiFi-folk nødvendigvis er mer interesserte i musikk enn folk som legger mindre vekt på anlegget, snarere tvert i mot.
Kun fordi det ikke er din egen musikksmak? Å mistenkeliggjøre en hel gruppe på grunn av dette sier vel om din egen forutinntatthet ;)
I min verden er ikke pling-plong lyder med topp lydkvalitet musikk, men det er det sikkert delte meninger om. Jeg har ellers full forståelse for at folk liker helt annen musikk enn hva jeg selv gjør, skulle jo bare mangle.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Viking skrev:
nb skrev:
Viking skrev:
wotg skrev:
Her var det mye "hi-fi" musikk. Er det ingen som liker å rocke litt?
Soundgarden - Superunknown
Probot - Probot
Monster Magnet - Powertrip
Kanskje dette er musikken de liker? Alle skal da vel ikke like det samme som deg? ;)
Smaken er jo også her som baken, men jeg må si at etter å ha vært på en del demoer på messer og slikt, så stiller jeg meg svært skeptisk til påstander om at HiFi-folk nødvendigvis er mer interesserte i musikk enn folk som legger mindre vekt på anlegget, snarere tvert i mot.
Kun fordi det ikke er din egen musikksmak? Å mistenkeliggjøre en hel gruppe på grunn av dette sier vel om din egen forutinntatthet ;)
Det har ikke noe med det å gjøre Viking. Du som selv er en aktiv audiofil og sikkert går på endel messer har sikkert også lagt merke til at noen artister spilles veldig ofte, slik som f.eks Kari Bremnes og Diana Krall. Personlig så har jeg ikke noe til overs for frk. Bremnes og Diana Krall ER heismusikk, altså slik musikk som ikke skal fornærme noen, men heller ikke gir deg noe.
Jeg kunne anbefalt en drøss av bra skiver med en "hi-fi" begrunnelse, men det gidder jeg ikke. Men det det må da alikevel vere lov å påpeke at god rockemusikk er underrepresentert i denne 14 sider lange tråden.
jeg kan like så godt stille spørsmålet: Endrer en audiofil sin muikksmak til å passe anlegget?
For meg kan det noen ganger virke sånn. Jeg hører på mye vokalbasert musikk jeg også, og har mye glede av det, men foretrekker da ihvertfall artsiter som jeg føler har mere substans slik som f.eks PJ Harvey.
Det hele kommer vel veldig ann på hva man lytter etter og hvor fokuset er.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.065
Antall liker
11.046
Torget vurderinger
10
mteinum skrev:
breuer skrev:
Mitt eksemplar er Mob. Fi. vinyl (selv om dette er en CD tråd). Anbefales på det varmeste.
Og jeg kan bekrefte at CD utgaven er strålende den også ;)





Har kjøpt den på din anbefaling og det stemmer...meget god lyd. Spilte den i går kveld. En stor overraskelse var at Jay Graydon, Steve Lukather med flere var med. Ante ikke at disse kjente Manhattan Transfer :)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.995
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
hel skrev:
En stor overraskelse var at Jay Graydon, Steve Lukather med flere var med. Ante ikke at disse kjente Manhattan Transfer :)
Det er tette bånd, ja. Dersom du prøver Airplay (Graydon, Foster) så finner du sannelig en Manhattan Transfer låt på den plata!



 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.972
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
hel skrev:
En stor overraskelse var at Jay Graydon, Steve Lukather med flere var med. Ante ikke at disse kjente Manhattan Transfer :)
Det er tette bånd, ja. Dersom du prøver Airplay (Graydon, Foster) så finner du sannelig en Manhattan Transfer låt på den plata!



Airplay skiva kjøpte jeg av en kompis for 50kr for noen år siden. Da hadde jeg gått og siklet etter den i årevis.
(han vet ikke hva han solgte)
Men noen high-end lyd er det ikke på denne plata :'(...tror jeg å huske...nå får jeg ikke sjekket heller)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.162
Antall liker
3.995
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
johna skrev:
Airplay skiva kjøpte jeg av en kompis for 50kr for noen år siden. Da hadde jeg gått og siklet etter den i årevis.
(han vet ikke hva han solgte)
Men noen high-end lyd er det ikke på denne plata :'(...tror jeg å huske...nå får jeg ikke sjekket heller)
Den der over er "Airplay: 25th Special Edition" (mini LP utgave). Den er litt friskere i lyden en orginalen - remastret av Jay Graydon, desverre ingen high-end lyd, men musikken veier opp for dette - kul plate å ha i bilen.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
mteinum skrev:
hel skrev:
En stor overraskelse var at Jay Graydon, Steve Lukather med flere var med. Ante ikke at disse kjente Manhattan Transfer :)
Det er tette bånd, ja. Dersom du prøver Airplay (Graydon, Foster) så finner du sannelig en Manhattan Transfer låt på den plata!



hærlig cover :)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
wotg skrev:
Endrer en audiofil sin muikksmak til å passe anlegget?
Jeg må innrømme at jeg har begynt å høre på "ny" musikk etter at jeg fikk et respektabelt lydanlegg. Det betyr ikke at jeg har endret musikksmak, men jeg har utvidet/utviklet den. Årsaken til det er at jeg har blitt klar over mye musikk som jeg tidligere ikke visste om. Men, det har også mye å si at den "nye" musikken ikke ville ha kommet til sin fulle rett på et middelmådig anlegg.

Skjønner ikke helt at det ikke skal være greit å utvikle musikksmaken sin, og det er vel heller ikke det kritikerne mener ???.

Tror forresten at alle med interesse for hifi innimellom sitter og lytter etter "pling-plong"-lyder, og koser seg litt med teknikken og detaljene. Ser ikke noe galt i det :).

Så hva er egentlig poenget mitt? Jo, det må være lov å like ulike musikksjangere. Det blir fort "kjedelig" å være reindyrka metallfreak, og dessuten går man glipp av så mye god lyd ;).

Mvh. Frank
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.065
Antall liker
11.046
Torget vurderinger
10
mteinum skrev:
hel skrev:
En stor overraskelse var at Jay Graydon, Steve Lukather med flere var med. Ante ikke at disse kjente Manhattan Transfer :)
Det er tette bånd, ja. Dersom du prøver Airplay (Graydon, Foster) så finner du sannelig en Manhattan Transfer låt på den plata!




Har den ;D For 20 år siden, i ungdommen, så gikk det mye i Foster/Toto/McDonald/Jarreau og de andre i LA-Studiomafiaen 8)
 
N

nb

Gjest
F.R.A.N.K skrev:
wotg skrev:
Endrer en audiofil sin muikksmak til å passe anlegget?
Jeg må innrømme at jeg har begynt å høre på "ny" musikk etter at jeg fikk et respektabelt lydanlegg. Det betyr ikke at jeg har endret musikksmak, men jeg har utvidet/utviklet den. Årsaken til det er at jeg har blitt klar over mye musikk som jeg tidligere ikke visste om. Men, det har også mye å si at den "nye" musikken ikke ville ha kommet til sin fulle rett på et middelmådig anlegg.

Skjønner ikke helt at det ikke skal være greit å utvikle musikksmaken sin, og det er vel heller ikke det kritikerne mener ???.

Tror forresten at alle med interesse for hifi innimellom sitter og lytter etter "pling-plong"-lyder, og koser seg litt med teknikken og detaljene. Ser ikke noe galt i det :).

Så hva er egentlig poenget mitt? Jo, det må være lov å like ulike musikksjangere. Det blir fort "kjedelig" å være reindyrka metallfreak, og dessuten går man glipp av så mye god lyd ;).

Mvh. Frank
Personlig synes jeg at særlig klassisk musikk har "mest" å tjene på ordentlig avspillingsutsyr, det er gjerne ganske kompliserte lydbilder med mange aktører, veldig mye dynsmikk osv på slike plater kontra andre sjangere om man skal være litt summarisk. Det sagt, så har jeg stor glede av ymse programmer på P2 på Tivoli-radioen på kjøkkenet;)

På Horten-messen for et par år siden var det et utstiller som ble småsnurt da jeg spillte Led Zeppelin pga lydkvaliteten, DA synes jeg det har gått for langt...
 
U

utgatt60135

Gjest
nb skrev:
På Horten-messen for et par år siden var det et utstiller som ble småsnurt da jeg spillte Led Zeppelin pga lydkvaliteten, DA synes jeg det har gått for langt...
Det synes jeg er forståelig hvis også andre hørte på ;).

De beste innspillingene har mest å tjene på dyrt utstyr. Det meste av rock trenger ikke high-end?

Jeg har også utvidet musikksmaken med bedre utstyr. Mer lavmælt akustisk kommer bedre til rette synes jeg.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
roffe skrev:
el_mariachi skrev:
roffe skrev:
Mulig det er postet før, men jeg mener Dire Straits - Love Over Gold er obligatorisk, MEN kun i originalutgivelsen. Den remastrede er blodfattig og lett dynamikkastrert sammenlignet med originalen fra 1982.



PS. Noen som vet hvor man kan få kjøpt originalen? Jeg har kun en kopi fra en kamerat av denne. Har den remastrede med cover og det hele, men jeg ønsker meg altså en originalpresset ikke-remastret utgave av denne. (Men dette var en digresjon).
Både LP og CD kan kjøpes på amazon.com
Tror kanskje du misforstår: CD-platen er utgitt i (minst) to utgaver: En original utgivelse, og en senere remaster gjort i 1996. Sistnevnte (remasteren) har mye mindre dynamikk, som er ofret for et generelt høyere signalnivå og litt mindre støy. Jeg foretrekker originalen, som jeg bare har på en kopi. Jeg ønsker å kjøpe originalutgivelsen av CDen fordi disse er mer holdbare enn brente kopier.
Nei, det er du som misforstår Roffe. Kjøpte nettopp 1982 versjonen fra Amazon.com. Riktignok brukt, men den jeg fikk var iallfall ikke synlig brukt ;D (Tror kansje jeg fikk tak i den siste ::))
 
Topp Bunn