Lenge siden jeg har vært innom her gitt....
Er meget fornøyd med lyden av anlegget for tiden, så jeg har i lengre tid bare kost meg med musikk og økt størrelsen av musikksamlingen. I dag er det et lite
3000-cd'ers jubileum! Yeah!
Et bilde av samlingen:
Den fysiske samlingen er pakket ned i esker og spredt litt rundt mellom bolig i Dk og Norge. Noen få ganger savner man et fysisk format, da hjelper det litt med at jeg ikke har lagt inn dvd'ene mine enda, men et sted i de limbiske strukturer så vokser en idé om platespiller.. Hmm.. Hvorfor har min lokale plate-pusher så sykt mange fete LP'er?
Ellers har det jo blitt tid til noen oppgraderinger siden sist; den første har gitt en enorm "du-tror-det-ikke-før-du-hører-det" forbedring av lyden:
Jeg har startet en tråd om PM
her. Jeg har meget stor forståelse for at mange er skeptiske, det jeg ikke har forståelsen for er at ikke fler tester programmet selv, når det er gratis, 30 dagers prøveperiode, ingen registrering eller annet og installationen tar 2minutter. Det er helt sikkert ikke alle anlegg hvor det er en forskjell, eller hvor forskjellen er til det bedre - hvilket en også kan lese i PM-tråden jeg linket til, men for de som bruker iTunes er dette en no-brainer å prøve!
Hos meg blir alt bedre med PM, en trenger bare å høre 10sekunder ut i en sang før en hører at dette låter mer som ekte musikk! Jeg vil spesielt fremheve dynamikk, troverdighet/3D egenskapene som mest i-ørefallende. Floskler som teppe foran høyttalerene, nyvaskede vinduer etc. er nærliggende å bruke. Personlig minner PM meg mest om da jeg gikk fra Advantage S1 til dCS Delius+Purcell - det var en enorm forskjell på samtlige parametere, kanskje spesielt det at musikk ble MUSIKK! Denne oppgraderingen kostet med ca. 30kkr, PM koster under 1/30 del av dette. Amarra har jeg ikke prøvd.
En annen oppgradering er denne røde slangen i ormebolet:
Vel, hva skal jeg si om den, annet enn at jeg har hatt problemer med å høre forskjell på den og andre USB kabler. Det er en
Wireworld Starlight 6 USB
Det har vært litt lite tid til inngående A/B testing, så det er mulig kablen har skjulte hemmeligheter. :
;D Mer om dette på et senere tidspunkt.
Ellers holder jeg øye med disse to dacene som kommer i disse dager;
M2Tech Vaughn og
W4S DAC2, meget spennende produkter og begge med asynkron usb og ES9018. Førstnevnte skal ihvertfall på hjemlån når min lokale hifi-pusher får den.. Jeg har også siklet litt på et par Morten Bird, demomodell, men prisen på ca. 100kDkk gjør de desverre uoppnåelige på dette tidspunkt. :'(