CJ`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    Noen bilder av Tea1, nei dette er ikke mitt eksemplar.



     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    wizard skrev:
    Har testet GAT mot ARC Ref 5 (150t innspilling) og FMA 268.

    Fy flate for en pre GAT er - den er bare superbra, fullstendig overkjører Ref5 (trenger kanskje mere innspilling) og på noen parametre begynner å nærme seg superpreampen 268.



     
    B

    buster

    Gjest
    Vanvittig imponerende hvordan du klarer å skaffe disse lekre bildene! Har du noe på ET 250S og?
    Bjørn
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Saker og ting, wizard. God cj-stemning i de bildene. Det er moro å skru av topp-platen, og enda morsommere å ta seg en runde i musikkens verden. Takk for god innsats.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    cj-kvalitet! Med en slik line up av utstyr som du har, wizard, må du være en trollmann med mer enn bilder. Voldsomt. Har du sammenlignet cjs effekttrinn med rør med Premier 350? If so, feel free to share.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    awe skrev:
    cj-kvalitet! Med en slik line up av utstyr som du har, wizard, må du være en trollmann med mer enn bilder. Voldsomt. Har du sammenlignet cjs effekttrinn med rør med Premier 350? If so, feel free to share.
    Ja har testet 275, kommer snart med inntrykk.

    Men kan si at 350SA er en meget bra forsterker for prisen.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    Les test av GAT i siste Hifi+ - nr 67

    Den fikk en super test.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Awe, har du solgt SET forsterkeren din? Forstår jeg det slik at du forsatt har Premier 11A? Skal du selge den engang, så er i alle fall jeg interessert:)

    Gleder meg til å lese inntrykkene dine, wizard:)

    Lf
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    Hørte 275 sammen med GAT og dette er lyd i superklasse.

    Rørmagi på høyeste nivå - slår alt av hva ARC kan levere inkl nye Ref 5.
    Også Tea1 er utrolig bra - slår ARC Ref 2 phono.

    Bassen til 275 er meget bra for en rørforsterker, men når ikke opp til FMA sine forsterkere.
    Diskant og mellomtone - ja bare så utrolig bra.
    Makro Dynamikk - ikke like hardtslående som FMA eller Pass. Mikro - veldig bra.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.646
    Antall liker
    28.090
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må bare gi meg ende over. Fantastiske bilder, fantastiske komponenter!
    Har hørt 350 en, og synes at den var svært god. Som du sier, en god forsterker til prisen. Forstår egentlig ikke hvorfor den ikke er mer utbredt.

    mvh
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    wizard løfter kvaliteten på denne tråden så det monner, både med bilder og lytteinntrykk. Takk for presise beskrivelser. Dette har verdi for oss mer eller mindre ufrivillig beskjedne og effekthungrige også. LP 70S er lillebroren til 275 (et par hundre watt mindre pr. kanal), men ellers av samme kvalitet, og den kunne være arvtager til Premier 11.

    Min gode, gamle 11A har fått en ny vår med Premier 16, Lf. Helt utrolig hvordan den har løftet seg og henger på. Veldig moro. Nå driver jeg og tester ut i forhold til kabler, strømfiltre, rom etc. At LP 70 er tystere, tightere og mer dynamisk, er vel ikke til å komme utenom.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle cj fans.

    Må meddele en erfaring fra i går,som jeg egentlig burde holdt for meg sjøl men klarer det ikkje.

    Jeg har nå hatt premier16ls2 i ca 2år,og lest at den vender fasen i tester.

    Dumme meg har skiftet Left og right rca på forst,og trodd at fasen har blitt snudd....

    Igår skiftet jeg fasen for første gang,altså på høgtkabel,og fikk bortimot eit heilt nytt anlegg,trøste og bære.

    Gago nemnte noe en gang om dynamikk som kunne skremme rauting på katten,nå forstår eg hvertfall noe bedre hva han mente.


    Det var egentlig Finn M sin test av preampen som tydelig skreiv at man måtte snu fasen på Høgtkabel,enten ved forst,eller på høgt,som førte til dette.


    Trodde fan ikkje at jeg var så forbanna dum.

    Håper noen får seg en god latter,og at ingen andre erfarer det samme.

    Mvh.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.821
    Antall liker
    5.828
    Har gjort det same sjøl med eit effekttrinn ein gong (dog ved ein feil) men fann det ut etter nokre dagar då eg dobbelsjekka alle tilkoblingar grunna eit noko uvant lydbilete - var litt raud i kjakane då eg fann feilen ja... ::)

    Gled deg med "ny" forforsterkar du :)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det!

    Det var litt trøst for meg å lese,men 2år vs nokre dager!!!

    Noko som heiter at man lærer så lenge man lever..

    Kan du Wizard legge ut nokre fine bilder av noe cj så lenge?


    Mvh.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    ;D ;D ;D

    Fort gjort å gjøre feil.....men å ha hatt "feil" lyd i 2 år..... ;D ...du har mye musikk å ta igjen...!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da har jeg kjøpt en premier 10, bare å vente på postmannen. ps. vender denne fasen?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den vender fasen,ja. Gratulerer med et funn av en fantastisk preamp! Lurer jaggu på om ikke det er min gamle du venter på.... ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Er ikke umulig at det er din gamle nei. Fant ut det etter å ha lest litt på sentralen i dag. Det morsomme er at jeg bestemte meg etter å ha lest presentasjonen av anlegget ditt i Fidelity.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehe. Det var jo hyggelig å høre!
    Da vet du jo hvor god jeg synes den er. ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Gleder meg til å få den i hus. Etter det jeg har lest rundt omkring er nok pr 10 akkurat det jeg har lett etter.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Milenko skrev:
    Gleder meg til å få den i hus. Etter det jeg har lest rundt omkring er nok pr 10 akkurat det jeg har lett etter.
    Gratulerer. Jeg er igjen tilbake i CJ verdenen.
    Premier 10 jeg også.

    Håvard
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Se der,ja. De nye Premier Ten-musketerene. Gratulerer, begge to. Og Milenko, jeg sender deg det siste røret straks det er gravd frem fra kartongen det ligger i!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst er det det! Pur magi, spør du meg. Ikke en preamp man skiller seg av med. Med mindre man kjøper en Hovland, selvfølgelig. Men man angrer litt likevel. ;)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Her sitter altså tidligere Premier 10-eiere og klager sin nød. De lurer på hva som gikk av dem, og hvorfor de ikke slo seg til ro med en forsterker som er god nok til det aller meste. For det er den! Jeg har mange ganger stilt spørsmålet om hvor den fornuftige grensen går mellom ytelse og pris. I min forstand er det ved nettopp denne supre modellen fra cj. Den gir meg all den musikken jeg bryr meg om, har god nok dynamikk, finmalt, oppløst klang og er helt ute av stand til å skape lyttetretthet. På mange måter er den perlen som ble litt glemt mellom Premier 7 og senere storheter. Gratulasjoner til nye eiere, som kan sette seg ned og nyte musikken mens vi andre halser videre. Dere har skaffet dere en preamp-klassiker av beste merke.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.025
    Antall liker
    2.111
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    awe skrev:
    Her sitter altså tidligere Premier 10-eiere og klager sin nød. De lurer på hva som gikk av dem, og hvorfor de ikke slo seg til ro med en forsterker som er god nok til det aller meste. For det er den! Jeg har mange ganger stilt spørsmålet om hvor den fornuftige grensen går mellom ytelse og pris. I min forstand er det ved nettopp denne supre modellen fra cj. Den gir meg all den musikken jeg bryr meg om, har god nok dynamikk, finmalt, oppløst klang og er helt ute av stand til å skape lyttetretthet. På mange måter er den perlen som ble litt glemt mellom Premier 7 og senere storheter. Gratulasjoner til nye eiere, som kan sette seg ned og nyte musikken mens vi andre halser videre. Dere har skaffet dere en preamp-klassiker av beste merke.
    Ja, hva har dere gjort ;D
    Føler meg allikevel sikker på at dere har funnet en komponenet som i like stor grad kan kalles musikkformidlere. For din del awe snakker vi vel om Premier 16. Jeg skulle gjerne vite mer om disse såkalte klassikerne til CJ. Jeg har skjønt at at på et eller annet idspunkt så skjedde det noe med CJ, har jeg rett? Premier 17 ikke er noen match mot Premier 10 , sier noen. Hvem er de gamle klassikerne, gamle gode til CJ, og når skjedde denne overgangen?

    Nå sitter det Westinghouse i min Premier 10. Men RCA skal prøves. Noen jeg kjnner sier det er den ultimate match. Ellers så er det noen som hevder at Hitachi, japanske rør, har ett eller annet og fare med. Tror det må bli julesyssel nr 1 i år.

    Håvard
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Får en Conrad jeg også nå :eek: håper Mor ikke slår meg ihjel.

    Mvh

    Laban
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Litt av en risikosport du bedriver! Her holder det ikke å si "en conrad", vet du. Hva har du kjøpt? ;)
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    impulse skrev:
    Litt av en risikosport du bedriver! Her holder det ikke å si "en conrad", vet du. Hva har du kjøpt? ;)
    Conrad Conrad Conrad ;D Kjøpt ? hmmm vet ikke før jeg kommer hjem igjen fra jobb , det er bare en stor blank kasse med 1 bryter på fonten 2x200W eller noe sånt.

    Mvh

    Laban
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hei, beklager dårlig tilbakemelding etter premier 10 kjøpet, men er innlagt på sykehus og har ikke hatt mulighet til å nyte premier 10 enda. Men har lyttet en ca. 30 min. og for en nydelig klang, power ampen og anlegget ellers vokste virkelig med ny pre. Har handlet ny lekekamerat i form av Nordost Magus nettkabel til Pr. 10, så nå gleder jeg meg virkelig til å komme ut av sykehuset og hjem til stereon. Power ampen har også fått seg ny nettkabel, cd drev og dac får de gamle Supra Lorad. Power ampen får nok demperinger fra Duende før jeg kommer meg hjem den også (Pr. 10 har demperinger fra før).
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Hei :)

    Da var den koblet opp har noen litt data på Sonographe SA-400 ?
    Har dessverre ikke noe manual på den eller info annet at den skal være produsert i 2001 .

    Mvh

    Laban
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    laban skrev:
    Hei :)

    Da var den koblet opp har noen litt data på Sonographe SA-400 ?
    Har dessverre ikke noe manual på den eller info annet at den skal være produsert i 2001 .

    Mvh

    Laban
    Det er bare å sende en mail til conrad johnson. Der får du det du måtte trenge av data, evt tester og nypris.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Jeg skulle gjerne vite mer om disse såkalte klassikerne til CJ. Jeg har skjønt at at på et eller annet idspunkt så skjedde det noe med CJ, har jeg rett? Premier 17 ikke er noen match mot Premier 10 , sier noen. Hvem er de gamle klassikerne, gamle gode til CJ, og når skjedde denne overgangen?

    Håvard
    [/quote]


    Enig i den kommentaren at "noe" skjedde. Men det er et "noe" som betyr både pluss og minus og ikke minst henger sammen med smak og matching. Snakker her om rørbasert og ikke SS utstyr som jeg ikke har noe særlig erfaring med.

    Jeg har hatt mye CJ rør utstyr i hus og har det fortsatt. Min opplevelse er at CJ "huslyden" på slutten av 90 tallet fikk et løft i retning av mer detaljoppløsning og dermed en friskere mer frampå stil. Dette har også den side at det kan oppleves som at noe av rør-magien og den fantastiske runde/akustiske mellomtonen måtte tre tilbake. Man ble flyttet fra rad 12 til rad 3 i Konserthuset er også en måte å si det på.

    Jeg har funnet at det mest optimale er å kombinere nytt og gammelt + selvsagt bevisst tube rolling.
    Jeg foretrekker CT5 framfor f.eks. Premier 16 og Premier 14, men det er mye fordi jeg har Premier 12 som monoblokker som balanserer dette på en god måte. Premier 12 sammen med Premier 14 ble for avrundet. Jeg har enda ikke prøvd de nye LP 140, men kommer nok til å gjøre det, dog har jeg en ide om at de matchet med CT5 kan bli for frampå og jeg har sittet i mange nok konsert og operahus til å vite at det er absolutt mest energi i det rolige mellomområdet og det er nettopp her CJ på sitt beste gir det jeg er på jakt etter. Og sålangt har jeg erfart at mixen av gammel og ny "CJ-sound" er det jeg vil ha.

    Mvh Ole
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Ole skrev:
    Jeg skulle gjerne vite mer om disse såkalte klassikerne til CJ. Jeg har skjønt at at på et eller annet idspunkt så skjedde det noe med CJ, har jeg rett? Premier 17 ikke er noen match mot Premier 10 , sier noen. Hvem er de gamle klassikerne, gamle gode til CJ, og når skjedde denne overgangen?

    Håvard

    Enig i den kommentaren at "noe" skjedde. Men det er et "noe" som betyr både pluss og minus og ikke minst henger sammen med smak og matching. Snakker her om rørbasert og ikke SS utstyr som jeg ikke har noe særlig erfaring med.

    Jeg har hatt mye CJ rørutstyr i hus og har det fortsatt. Min opplevelse er at CJ "huslyden" på slutten av 90 tallet fikk et løft i retning av mer detaljoppløsning og dermed en friskere mer frampå stil. Dette har også den side at det kan oppleves som at noe av rør-magien og den fantastiske runde/akustiske mellomtonen måtte tre tilbake. Man ble flyttet fra rad 12 til rad 3 i Konserthuset er også en måte å si det på.

    Jeg har funnet at det mest optimale er å kombinere nytt og gammelt + selvsagt bevisst tube rolling.
    Jeg foretrekker CT5 framfor f.eks. Premier 16 og Premier 14, (Premier 17 har jeg aldri vært betatt av) men det er mye fordi jeg har Premier 12 som monoblokker som balanserer dette på en god måte. Premier 12 sammen med Premier 14 ble for avrundet. Jeg har enda ikke prøvd de nye LP 140, men kommer nok til å gjøre det, dog har jeg en ide om at de matchet med CT5 kan bli for frampå og jeg har sittet i mange nok konsert og operahus til å vite at det er absolutt mest energi i det rolige mellomområdet og det er nettopp her CJ på sitt beste gir det jeg er på jakt etter. Og så langt har jeg erfart at mixen av gammel og ny "CJ-sound" er det jeg vil ha.

    Mvh Ole
    [/quote]
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Skulle vel prøvd min Premier 16 med LP-serien, jeg da, men det måtte i så fall være for oppløsningens skyld - og ikke pga. klangbalansen. Med mine høyttalere osv. spiller 16 og 11 ikke rundt og koselig. Bra dynamikk også. Langt på vei slik jeg vil det skal være: stødig, finmasket, klangfullt, rytmisk og levende - uten lyttetretthet. CJs varemerke, med andre ord. Altså har jeg fått det til å gå sånn noenlunde opp på de viktige parametrene, men en kan jo alltids injisere en dose uro med å "låne" noe som kan være enda gildere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn