Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    9.936
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har 6 doser Pfizer allikevel fikk jeg Covid… til slutt, tror jeg var blant de siste som fikk covid her i landet ( før det er gått over til å være sesongvkrus) rett før jul 2023..ble faktisk sykere jeg har vært på 40 år.
    Glad for at jeg Nektet å ta i mot Aztra-Z..ventet heller en uke på Pfizer
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.199
    Antall liker
    2.195
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så etter 6 doser så fikk du fortsatt covid og ble sykere enn du har vært på 40år?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.032
    Antall liker
    10.774
    Så etter 6 doser så fikk du fortsatt covid og ble sykere enn du har vært på 40år?
    Har du først nedsatt immunforsvar, kan det av og til være umulig å stoppe et virus. Og hvem vet, kanskje dør pasienten dersom hen ikke hadde fått disse dosene.
    Det har jo etter hvert vist seg at vaksinen for Covid ikke har langvarig effekt, så denne sykdommen er noe menneskene bare må leve med (og dø av), enten de vaksinerer seg eller ikke.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.032
    Antall liker
    10.774
    Veldig interessant Abels Tårn i dag....

     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.596
    Antall liker
    9.936
    Torget vurderinger
    2
    Så etter 6 doser så fikk du fortsatt covid og ble sykere enn du har vært på 40år?
    Fikk Covid 15mnd etter forrige vaksinedose og samme uke som jeg fikk den siste tilbudte vaksinen fikk jeg Covid . Var antagelig smittet på onsdag, fikk vaksinen fredag og ble syk søndag. Har også hatt vannkopper/helvetesild 3 ganger på ett år. Sånn er det å være immunsupprimert, anbefales ikke…Nå har jeg tatt den svinedyre vaksinen mot helvetesild også..
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.219
    Antall liker
    16.783
    Torget vurderinger
    2
    En artikkel om langtidseffektene av Covid, som helsemyndigheter er skeptiske til å godta, men der bevismengden begynner å stige i slikt omfang at man må ta det alvorlig.

    THERE’S A STORY YOU HEAR about multiple sclerosis, that doctors all claimed it too was “psychological” until magnetic resonance imaging came along and revealed big white patches all over the brain scans of its sufferers. Heck, coal country doctors dismissed black lung as “psychological” as late as the 1950s, and when a female scientist even claimed to have isolated the microscopic “germ” that caused polio in 1930, she was written off as a fabulist quack. It would take another 92 years before the scientific consensus would make its way back to the germ theory of multiple sclerosis, and when it finally did, with the 2022 publication of a 20-year longitudinal study of thousands of Veterans Administration MS patients, it didn’t exactly break the internet.

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.912
    Antall liker
    10.179
    Det var da merkelige greier, tipper ingen så denne komme...


    Auke av overvekt og fedme hjå gutar under pandemien

    For fyrste gong har forskarar ved Universitetet i Bergen og Folkehelseinstituttet, har i samarbeid med Bergen kommune, analysert rutinemålingar av vekt og høgde frå alle barn i Bergen kommune mellom 2010 og 2022.


    Studien omfatta 78.000 barn som vart målt då dei var 2, 4, 6, 8 og 13 år.

    I åra 2020–2022 under pandemien auka førekomsten av overvekt og fedme hjå gutar i alderen 4, 6 og 8 år.

    Fleire internasjonale studiar har òg vist ei auke av barn med overvekt og fedme under pandemien og forklara dette med restriksjonar som mellom anna førte til auka stillesittande åtferd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn