Hvorfor sier du det?Uffda...
7 som maksverdi i løpet av en uke er jo tilnærmet historisk lavt i svensk C19 sammenheng.
Hvorfor sier du det?Uffda...
Joda, men jeg kjenner ikke prosessene her. Du vet selvsagt at presidenten ikke alltid bestemmer alt (gudskjelov i Trumps tilfelle). Men ja, Obama var definitivt ikke den kommunisten som Donald med bred pensel maler demokratene som.Litt kontraproduktivt da å stemme på en kandidat som løste opp de få reguleringene som kom på plass da?
Så du mener Svenskene er mye flinkere til å følge rådene som blir gitt. Da er vi uenig om det.Det jeg syns er merkelig er at du ikke tar innover deg at folk ikke lever normalt i Sverige heller, de driver også med sosial distansering, hjemmekontor, sprinting på butikk, begrensinger I antall som få være på butikk samtidig, begrensinger I antall som kan være samla på en plass, besøksforbud på gamlehjem og så bortetter, tallene i Sverige sammen med anbefalingene til myndighetene har ført til en massiv adferdseendring i befolkningen. Hadde man kommet igang med dette tidligere kunne mange liv vært spart.
skremmende lesning. Hvis det som står der beskriver virkeligheten, så er det noen som bør være redde for å tilbringe tid bak murene. Og det bør begynne med toppledelsen for det var en representant tilstede på skipet.https://e24.no/naeringsliv/i/GGzlJ6...e-varslet-om-grove-brudd-paa-smittevernregler
Les denne. At Hurtigrute ledelsen overhodet får fortsette i jobbene sine blir mer og mer ubegripelig. Vil noen noensinne sette sine ben på noen av disse skipene før enten Corona er helt utryddet eller ledelsen skiftet 100% ut?
Kan du nevne et eneste annet land i verden som har hatt mye smitte og hvor smitten har falt uten å innføre strenge restriksjoner..? (Bare en kjapp logikksjekk på argumentet ditt)smittenivåene i Sverige er fortsatt skyhøyt over nivåene i norge, ikke spesielt at smittenivået i sverige faller som det gjorde i norge. Svenskene henger etter
De har hatt i snitt 266 nye smittede daglig de siste 4 ukene. Og stigende siste par uker. Synes du "tilnærmet ingen smitte" er en korrekt beskrivelse? Immunitet på landsbasis som er stor nok til å få pandemien til å forsvinne har vi ikke sett noe bevis på enda. Det du serverer er ren ønsketenkning for å få argumentasjonen du har stått ved i 5 måneder til å virke plausibel.Vi har nok litt ulikt syn på hva det innebærer å være "ferdig med Corona".
Sverige har allerede hatt flere uker med ganske normal hverdag og tilnærmet ingen smitte.
De har jo fortsatt mer smitte enn vi har, så hvem som er flinkest skal ikke jeg uttale meg om, det som er faktum er at de ikke lever normalt de heller, det har vært en betydelig adferdsendring både i befolkningen og foretak.Så du mener Svenskene er mye flinkere til å følge rådene som blir gitt. Da er vi uenig om det.
Det siste er et veldig godt spørsmål, men i «landskampen» må vi gå ut fra at det samme gjelder både Norge og Sverige, slik at andelen smittede som registreres er høyere nå i begge land enn den var i april. Grafen jeg nevnte viser antall registrerte smittede. For Sveriges del har tallene for antall registrerte smittede økt i tre-fire uker på rad nå, og tallene begynner nå å nærme seg nivåene fra april og mai. Det er lite som tyder på at testingen har økt de siste ukene.hva har du røyka i dag? at noen av dere fortsatt ikke skjønner at faktiske nivå da var skyhøyt over det rapporterte til tross for å ha fått det forklart gjentatte ganger er et mysterium.
man kan sikkert diskuter om tallene for mars/april skal ganges med 5,10,20 eller 100 men å tro at de viser faktisk utvikling er veldig, veldig rart.
Hvor er da alle intensivpasientene?
Har du ikke noe annet en stråmenn å komme med. Jeg har ikke sagt de lever som i fjor - jeg har sagt at de har mindre restriksjoner enn oss - og det har de hatt hele tiden.Ideen din om at alle lever som ifjor og at smitten går ned pga flokkimmunitet er tullete. Ja, flokkimmunitet er tilfelle i enkelte folkerike bydeler, men det er fortsatt bare en liten del av forklaringen.
Du har nå vekslet mellom normalt og tilnærmet normalt(senest idag) i lang tid nå, ingen av delene er tilfelle og kommer heller ikke til å bli slik I høst.Har du ikke noe annet en stråmenn å komme med. Jeg har ikke sagt de lever som i fjor - jeg har sagt at de har mindre restriksjoner enn oss - og det har de hatt hele tiden.
Du har sagt at svenskene kan leve som normalt til sommeren, vil være ferdige, at smitten omtrent er borte, at svenskene har vært flinkere til å beskytte eldre enn oss, at Tegnell skulle hylles innen to måneder (dette skrev du for flere måneder siden). Ingenting av dette stemmer selv om du ønsker så hardt du kan. Jeg lurer fortsatt på om du mener 2-300 smittede pr dag i en måned beskrives presist med "tilnærmet ingen smitte"?Har du ikke noe annet en stråmenn å komme med. Jeg har ikke sagt de lever som i fjor - jeg har sagt at de har mindre restriksjoner enn oss - og det har de hatt hele tiden.
Kan du nevne et eneste annet land i verden som har hatt mye smitte og hvor smitten har falt uten å innføre strenge restriksjoner..? (Bare en kjapp logikksjekk på argumentet ditt)
Det gidder jeg ikke, de har horrible dødstall, masse smitte og fortsatt dør det flere titalls mennesker i uka. de har driti på draget og det er tvilsomt om de har oppnådd noe av betydning. Sånn er det. Sett i gang og kveruler på detKan du nevne et eneste annet land i verden som har hatt mye smitte og hvor smitten har falt uten å innføre strenge restriksjoner..? (Bare en kjapp logikksjekk på argumentet ditt)
På jobb hos meg er det fortsatt hjemmekontor som gjelder ut året i Sverige, mens på hovedkontoret i Oslo er vi forsiktig tilbake denne uken. Klart strengere restriksjoner i Norge enn i Sverige. Selv var jeg tilbake på Oslo-kontoret i dag, for første gang siden februar.Det jeg syns er merkelig er at du ikke tar innover deg at folk ikke lever normalt i Sverige heller, de driver også med sosial distansering, hjemmekontor, sprinting på butikk, begrensinger I antall som få være på butikk samtidig, begrensinger I antall som kan være samla på en plass, besøksforbud på gamlehjem og så bortetter, tallene i Sverige sammen med anbefalingene til myndighetene har ført til en massiv adferdseendring i befolkningen. Hadde man kommet igang med dette tidligere kunne mange liv vært spart.
Såvidt jeg kan se er smitteutviklingen i Sverige og Norge de siste ukene ganske like. Det har gått litt opp, og nå er det forhåpentligvis på vei ned igjen i begge land. Ingen ting i de kurvene som tyder på at Sverige har en vesentlig høyere flokkimmunitet enn Norge.Det skal kveruleres må vite....
Det er lite som tyder på at det er på vei ned igjen i Sverige. I dag var det meldt 442 nye, sist fredag 352, fredagen før det 322, og fredagen før det igjen 234. Noen får tydeligvis de tallene til å bli at «smitten har falt uke etter uke i Sverige», men jeg greier ikke helt å se den trenden.Såvidt jeg kan se er smitteutviklingen i Sverige og Norge de siste ukene ganske like. Det har gått litt opp, og nå er det forhåpentligvis på vei ned igjen i begge land. Ingen ting i de kurvene som tyder på at Sverige har en vesentlig høyere flokkimmunitet enn Norge.
Nå må du ikke være sarkastisk..!For Norges del ser det langt bedre ut nå enn for en uke siden. Flokkimmunitet?
For morro skyld - hvor mange nye smittede indikerer grafene for Norge og Sverige i den uken som var?Høsten ser ut til å bli svært forskjellig i USA, Sverige og Norge.
Hvis disse kruvene hadde vært i nærheten av riktig så har vi i Norge 1 ny smittet pr dag nå. (Og det er faktiske smittede ikke positive tester). For Norge sin den bommer den trolig med et sted mellom 100 og 200 ganger. Men drit nå i det - den støtter ditt synspunkt. Den er helt sikkert riktig for Sverige.Hvis kurvene fra IHME i foregående innlegg er i nærheten av å være riktige har nok Gilbert et vesentlig bedre poeng denne gangen.
Ja, man skal piskes inn i sofaen for noe som i all hovedsak er ufarlig.
Men man skal ikke piskes ut av sofaen for noe som dreper en haug med mennesker:
Nesten sju hundre tusen europeere dør årlig på grunn av manglende aktivitet, viser en ny undersøkelse.
Sitat Erna; vi stengte landet pga ukjent smittekilde for 5 personer. Jeeeezzz
Stillesitting dobbelt så dødelig som fedme
LØRENSKOG (NRK) Nesten sju hundre tusen europeere dør årlig på grunn av manglende aktivitet, viser en ny undersøkelse. Det er dobbelt så mange som de som mister livet på grunn av fedme, sier overraskede forskere.www.nrk.no
Sjokkerende dette egentlig!^ Da er det godt å se at partilederne går foran med et godt eksempel