weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.739
Bare en derivering fra eller til.
Bruktbilselgerne går usedvanlig lukrative tider i møte. Nybilsalget kommer til å stupe. Jeg har fortsatt vansker med å fatte at dette går igjennom. Helt vannvittig. Nå har jeg aldri kjøpt ny bil da, og det kommer visst aldri til å skje heller.Med en stor fare for at man får utilsiktede dødsulykker i forbikjøringssammenheng. Det blir ikke enkelt å kjøre forbi alle de "knotleifene" som konsekvent ligger 10-15 km/t under fartsgrensen lenger.
The ETSC says that what it calls Intelligent Speed Assist, or ISA, will use recognition software to read speed limits off road signs, and where none are present, GPS data. Engine output will be limited accordingly, though drivers will reportedly be able to temporarily override the limit by matting the throttle, which will continue to allow highway overtaking. Drivers who continue to keep their foot in it after completing the pass will receive an audiovisual warning regarding their speed.
"If the driver continues to drive above the speed limit for several seconds, the system should sound a warning for a few seconds and display a visual warning until the vehicle is operating at or below the speed limit again," states the ETSC.
The ETSC projects that speed limiters will reduce collision rates by 30 percent, and save 25,000 lives in the 15 years after its introduction.
Fortsatt lave dødstall i Sverige men innleggelser øker klart. For meg ser det ikke bra ut for svenskene nå. Når de skjerper inn såpass kraftig, dog uten direkte påbud, og utilslørt uttrykker bekymring er det alvor. Det er nok noen der borte som veldig gjerne skulle hatt norske tilstander nå ja. Jeg spår kraftige tiltak om smitten fortsetter å stige så bratt som den nå gjør.Joda, rent bortsett fra at intensivinnleggelser og dødsfall dessverre har begynt å røre litt på seg igjen:
Synes du denne observasjonen tyder på at nåværende tiltak i Norge er «meningsløse» eller helt enkelt på at de fungerer ganske bra slik de er?
Var faktisk litt artig på dagens pressekonferanse når en journalist spurte om disse innstrammingene ikke allerede var inkludert i de generelle oppfordringene man hadde hatt hele tiden. Og det var forsåvidt slik, men man ønsket å løfte det frem ekstra. Det er forøvrig ingen forbud - kun oppfordringer.Fortsatt lave dødstall i Sverige men innleggelser øker klart. For meg ser det ikke bra ut for svenskene nå. Når de skjerper inn såpass kraftig, dog uten direkte påbud, og utilslørt uttrykker bekymring er det alvor. Det er nok noen der borte som veldig gjerne skulle hatt norske tilstander nå ja. Jeg spår kraftige tiltak om smitten fortsetter å stige så bratt som den nå gjør.
det er bare folk med manglende kjennskap til virkeligheten som kan komme opp med slikt.Med en stor fare for at man får utilsiktede dødsulykker i forbikjøringssammenheng. Det blir ikke enkelt å kjøre forbi alle de "knotleifene" som konsekvent ligger 10-15 km/t under fartsgrensen lenger.
Da så - du vet vel best.det er bare folk med manglende kjennskap til virkeligheten som kan komme opp med slikt.
Så norge har enda mere immunitet enn svenskene, for tro endelig ikke, påbud eller anbefaling at svneskene ikke tar smittevern på alvor. sier øvrigheta hopp i Sverige så høres et samstemt brakVar faktisk litt artig på dagens pressekonferanse når en journalist spurte om disse innstrammingene ikke allerede var inkludert i de generelle oppfordringene man hadde hatt hele tiden. Og det var forsåvidt slik, men man ønsket å løfte det frem ekstra. Det er forøvrig ingen forbud - kun oppfordringer.
Og smitten stiger overhodet ikke bratt i Sverige - se noen andre land i Europa - som sikkert har strengere tiltak alle sammen. Vi får jo høre at Norge er et av landene med minst restriksjoner og svenskene har klart mindre restriksjoner enn oss. Det ser man jo bare på responsen her i tråden. Svenskene kommer med en oppfordring om å være mindre sosial, Raymond har med seg politiet for å fortelle at brudd på reglene hans er lovbrudd.
Så, selv om smitten vokser litt i Sverige, så er det tydelig at de har langt mer immunitet enn de fleste andre land. At Ro (eller hva vi nå skal kalle det) øker litt om høsten når man har tiltakstretthet, kommer tilbake fra sommerferie og trekker inn når været blir kaldere slik at man får litt økt smitte i Sverige også er jo ikkke noe tegn på strategien er feil. Se heller hvordan det går i andre land.
Vis vedlegget 669897
du forstod neppe hva jeg sa. noen kritikk av ditt innlegg var det vel ikke, derimot forslaget du viste til.Da så - du vet vel best.
Jeg lever jo kun isolert i en feberfantasiverden, og er aldri ute på landeveien.
For meg ser det ut til at du starter med konklusjonen og deretter finner premissene. Det er en veldig smal åsiktskorridor du må tre halmstrået gjennom for fortsatt kunne beholde samme konklusjon som du har hatt hele tiden og nekter å endre uansett nye fakta. For meg ser det ut til at du nå må tro på alle disse tingene:Og smitten stiger overhodet ikke bratt i Sverige - se noen andre land i Europa - som sikkert har strengere tiltak alle sammen. Vi får jo høre at Norge er et av landene med minst restriksjoner og svenskene har klart mindre restriksjoner enn oss. Det ser man jo bare på responsen her i tråden. Svenskene kommer med en oppfordring om å være mindre sosial, Raymond har med seg politiet for å fortelle at brudd på reglene hans er lovbrudd.
Så, selv om smitten vokser litt i Sverige, så er det tydelig at de har langt mer immunitet enn de fleste andre land. At Ro (eller hva vi nå skal kalle det) øker litt om høsten når man har tiltakstretthet, kommer tilbake fra sommerferie og trekker inn når været blir kaldere slik at man får litt økt smitte i Sverige også er jo ikkke noe tegn på strategien er feil. Se heller hvordan det går i andre land.
Beklager. Noen ganger har jeg umåtelig tungt for det.du forstod neppe hva jeg sa. noen kritikk av ditt innlegg var det vel ikke, derimot forslaget du viste til.
er dette så vanskelig å lese da?
– Det kan handle om badeplasser, kjøpesenter eller kollektivtrafikk, sier sosialminister Lena Hallengren til nyhetsbyrået TT.
Dagens regelverk lar regjeringen regulere offentlige sammenkomster, men regjeringen mener disse lovene ikke er tilstrekkelige.
Jeg oppfattet nøyaktig det samme som deg. Måten du formulerte deg på gjorde at kommentaren til doktoren virket rettet mot deg. Men vi er jo alle enig i at det er galskap da. Fartssperre altså.Beklager. Noen ganger har jeg umåtelig tungt for det.
Ikke første gang jeg misforstår et innlegg - og garantert ikke siste
Hva skjedde i Danmark i midten av september..?For meg ser det ut til at du starter med konklusjonen og deretter finner premissene. Det er en veldig smal åsiktskorridor du må tre halmstrået gjennom for fortsatt kunne beholde samme konklusjon som du har hatt hele tiden og nekter å endre uansett nye fakta. For meg ser det ut til at du nå må tro på alle disse tingene:
...og hvis (og bare hvis) du tror på alt det, så kommer du frem til at det bare er (flokk)immunitet som kan forklare at smitten i Sverige vokser langsommere enn i f eks Spania eller Frankrike, og at det ikke på noen måte kan sammenlignes med hva som skjer i f eks Norge eller Finland.
- Bosettingsmønsteret i Sverige er mer sammenlignbart med landene på din graf, f eks Italia, Spania, Luxembourg eller Nederland, enn med de andre nordiske landene som du utelater fra grafen, f eks Danmark, Norge, Finland. Eksempelvis dominert av storfamilier med tre generasjoner i samme små leiligheter i tette bykjerner.
- Den sosiale adferden i Sverige er mer sammenlignbar med latinernes klemming, kyss på begge kinn, og trange intimsone enn med andre skandinavers mer distanserte holdning til sine medmennesker.
- Smitteverntiltakene i Sverige er så avslappede at de i praksis har liten eller ingen effekt på viruset.
Javel.
Har du tenkt over den alternative hypotesen med at svensker bor og oppfører seg omtrent som andre skandinaver, og at smitteverntiltakene der ikke er så veldig mye slappere enn i nabolandene, men at svenske myndigheter er så trege med å treffe beslutninger at de nå har brukt fire uker på å diskutere seg frem til å åpne for lokale innstramninger som alle de tre nabolandene var i stand til å innføre over natten? Det ligner ihvertfall langt mer på de svenskene jeg kjenner.
Legg forresten merke til andelen positive tester nedenfor. I hear trouble a'knockin'
Vis vedlegget 669900
hvor dere kan oppfatte.Jeg oppfattet nøyaktig det samme som deg. Måten du formulerte deg på gjorde at kommentaren til doktoren virket rettet mot deg. Men vi er jo alle enig i at det er galskap da. Fartssperre altså.
Poenget var vel andel positive tester kanskje, om Tyskland hadde hadde vært med så ville den vist at mellom 2 og 3% av testene er positive der nå om dagen. Uansett ville chartet sett slik ut pr. millioner innbyggere. Tenkte å ta med Frankrike også, men de lå såpass mye høyere at poenget ville forsvunnet.Også er det mer ryddig om du også bruker pr capita verdier, selv om du selvsagt scorer billige poeng siden Sverige har størst befolkning. Det var sikkert ikke en tilfeldighet at Tyskland ikke var med.
Smitten holdt på å komme ut av kontroll, og så slo de på bremsene i København, mens svenskene fortsatt diskuterer.Hva skjedde i Danmark i midten av september..?
Også er det mer ryddig om du også bruker pr capita verdier, selv om du selvsagt scorer billige poeng siden Sverige har størst befolkning. Det var sikkert ikke en tilfeldighet at Tyskland ikke var med.
Hva innebærer det å sette på bremsene...? Like strenge tiltak som i Sverige..?Smitten holdt på å komme ut av kontroll, og så slo de på bremsene i København, mens svenskene fortsatt diskuterer.
sikkert fordi svenskene tester flere. det var jo forklaringen din sist ,på økende smittetall i sverigeHva innebærer det å sette på bremsene...? Like strenge tiltak som i Sverige..?
Hvorfor har ikke smitten "kommet ut av kontroll" i Sverige...?
Men når alle utesteder må stenge 2200, så synes vel jeg det er litt strengere.Litt blandet. Sverige har f eks fortsatt grense på 50 deltagere på arrangementer, men har f eks ikke begrenset åpningstider. Fra FHI’s siste ukerapport:
Som nevnt tidligere finner man stort sett de "forskningsresultatene" og rapportene man ønsker å finne om coviid
Hvorfor må det regnes vekkk - dette er vel helt naturlig.Frem med kalkulatorene. Dette må regnes vekk.
Men da bør vi vel berømme Sverige for å ha oppnådd det samme som i Norge på en langt mindre inngripende måte enn her i Norge. Og da kan man vel heller ikke beskylde svenskene for å somle eller gjøre nok.Det som betyr noe er hva folk fakisk gjør ref Sverige vs Norge - Ser ikke veldig ulikt ut....
5922...... berømme Sverige for å ha oppnådd det samme som i Norge på en langt mindre inngripende måte enn her i Norge.
Nå var disse grafene ifra 4 September til 16 Oktober og sier vel at Normenn er mer aktive enn svensker i denne perioden med de reglene som gjelder i landene. Det støtter jo Asbjørn sine betraktninger om at de svenskene er flinkere til å holde seg i ro enn normenn.Men da bør vi vel berømme Sverige for å ha oppnådd det samme som i Norge på en langt mindre inngripende måte enn her i Norge. Og da kan man vel heller ikke beskylde svenskene for å somle eller gjøre nok.