Hvordan du fordeler ære er usedvanlig uinteressant ...Jeg også priser meg lykkelig over det.
Eneste forskjellen er kanskje at jeg gir ikke regjeringen æren for det.
Morsomt med slike tosker, som ikke skjønner det selv...Hvordan du fordeler ære er usedvanlig uinteressant ...![]()
Whatever:For å illustrere "bilde" mitt på en annen måte - hvis vi bruker VG sine tall, så er det 20 Europeiske land som har hatt høyere dødelighet enn USA siste 14 dagene. Om vi ser på totaldødelighet ville ikke USA kommet i topp 10 i Europa.
Interessant tabell, hva synes du er veldig skremmende her?Whatever:
"The failure of the public and its leaders to take adequate steps to prevent viral transmission has made the nation more vulnerable, allowing COVID-19 to become the leading cause of death in the United States, particularly among those aged 35 years or older. Much of this escalation was preventable, as is true for many deaths to come."
COVID-19 as the Leading Cause of Death in the United States December 17, 2020, Journals of the American Medical Association.
https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2774465
Joda, et veldig viktig aspekt med hvor farlig corona er - blir jo hvor lang peridoe du velger å se det på. Ønsker man å fremheve dødeligheten til Corona - så vleger man en kortere tidsperiode hvor man har stor dødelighet med Corona. I denne tabellen har man tatt perioden mars til oktober. Januar og februar er ikke med - da døde det jo ingen av Corona, men like mange av de andre årsakene.Jeg er ikke særlig skremt av det som skjer i USA siden jeg befinner meg i Norge som heldigvis har bra kontroll. Men i likhet med deg synes jeg det er en interessant tabell, det var derfor jeg postet den. Og kritikk av ordet Leading bør vel rettes til de som benytter det.
Svenskevits(er)..Beredskapsministeren er I Syden..
![]()
Flere svenske samfunnstopper anklages for å ha brutt koronarådene
Både finansministeren og beredskapssjefen i Sverige anklages nå for å ha brutt sine egne smittevernråd.www.nrk.no
Enkel skala: En leder får folk til å gjøre det som bør gjøres. En god leder får dem til å ville gjøre det. En riktig god leder får dem dessuten til å tro at de har kommet på det selv. «Gjør som jeg sier, ikke som jeg selv gjør» rikker ikke nåla særlig langt fra nullpunktet på den skalaen. Altså er ikke beredskapssjefen noen god leder.Sikkert mulig å være en god leder selv om man reiser til syden men signaleffekten er jo helt på trynet.
Tipper du forstod hva jeg mente.Enkel skala: En leder får folk til å gjøre det som bør gjøres. En god leder får dem til å ville gjøre det. En riktig god leder får dem dessuten til å tro at de har kommet på det selv. «Gjør som jeg sier, ikke som jeg selv gjør» rikker ikke nåla særlig langt fra nullpunktet på den skalaen. Altså er ikke beredskapssjefen noen god leder.
Men, hvem har hevdet det..?Flaks at lederskap har null betydning
Minnes vi hadde en luring i tråden, som mente at å ta Kiel-fergen sammen med 700 andre var helt på sin plass. Minnes vagt at noen av de som nå uttrykker sin bestyrtelse over disse svenskene, var svært støttende overfor dette medlemmet også. Det var jo tillatt, må vite.Hvis tilfelle så er jo det skikkelig lurt.
De blir frigjort av mindre importsmitte, som smitter videre. Enkelt regnestykke.Man skal hvertfall være veldig sikker på effekten før man stenger flere grenseoverganger og dirigerer flere tusen helsepersonell til de resterende.
Det er da helt selvsagt; opprinnelsen til innenlands smitte fra juni, kommer fra importsmitte. Vi hadde knapt smitte i flere uker i sommer. Grunnen til at den tok seg opp, var fritidsreiser utenlands, utenlands arbeidskraft og ingen testing og karantene ved innreise. Vi hadde slått viruset ned.Det er nok veldig lite som er så enkelt som du vil ha det til vedrørende denne pandemien. Hadde det vært så enkelt hadde fhi anbefalt dette for lenge siden.
Spiller du dum, eller?På min kalender står det Januar, ikke Juni i fjor
Vis meg gjerne et eller annet sted hvor FHI har anbefalt obligatorisk testing ved alle grensepasseringer. Gjerne en anbefaling fra i fjor sommer, om du er i stand til å dokumentere påstanden din. Jeg har ikke sett noe slikt.Jeg har helt siden i sommer fått med meg at FHI har advart på det aller sterkeste mot importsmitte.
Du driver på som vanlig. Poenget er at smitteimport ikke har blitt tatt tak i. Og din Høyreregjering har dermed det hele og fulle ansvar for smitteoppblomstringen i høst og vinter. Ene og alene.Vis meg gjerne et eller annet sted hvor FHI har anbefalt obligatorisk testing ved alle grensepasseringer. Gjerne en anbefaling fra i fjor sommer, om du er i stand til å dokumentere påstanden din. Jeg har ikke sett noe slikt.
Du har en eller annen ide om at hvis man bare tester på grensen så er alle problemer løst. Det er ikke riktig og blir ikke mer riktig uansett hvor mye du gjentar det.Du driver på som vanlig. Poenget er at smitteimport ikke har blitt tatt tak i. Og din Høyreregjering har dermed det hele og fulle ansvar for smitteoppblomstringen i høst og vinter. Ene og alene.
Nå har de, endelig, fått innført både karantene og testing. Sannelig på tide!
OK, men hvor i den setningen finner jeg linken til et faglig råd fra FHI om å innføre obligatorisk testing ved innreise? Vis oss.Så var det dette med helhet, da. Det er summen av hva man gjør og ikke gjør, som bestemmer resultatet.
Trenger du den beskrevet, nok en gang, er det bare å bla noen sider bakover.Der kom trumfkortet ja "helheten"