...å være adekvat?den litt på siden.
mer i linjen; hva skal til forå få folk i arbeid.
Nå er det jo drøssevis av livsfarlige mutanter som herjer. Det ser vi jo på antall innlagte, på intensiven og det sterkt økende tallet for nye døde... Det er snart så vi må behandle folk i telt og bygge nye kirkegårder.Nye skjenkeregler vekker harme i nord: – Dette er jo bare tull
Til tross for lav smitte enkelte steder, velger regjeringen å stramme inn på dagens skjenkeregler i hele landet. Det får ordføreren i Tromsø og utelivsaktører til å reagere kraftig.e24.no
Helt enig med nordlendingene her.
Det er jo litt merkelig dette, jo mindre smitte som oppdages, jo strengere blir restriksjonene
God kveld i stua...men noe skapes hele tiden. Hvis det er så fanden i ræva absolutt hele tiden - hvorfor ikke bare si det som det er? Bare komme til sluttspørsmålet?
Gjesp....Nå er det jo drøssevis av livsfarlige mutanter som herjer. Det ser vi jo på antall innlagte, på intensiven og det sterkt økende tallet for nye døde... Det er snart så vi må behandle folk i telt og bygge nye kirkegårder.
Ehm
Det har en del av oss skjønt lenge; ingenting er til å skjønne. Så at den 3. snart har kommet til det punktet at han skjønner ingenting, er jo på en måte oppløftende. Og gir et visst håp.Jeg ser at dere har ladet godt opp. Woah, nå er det fredag.
Når det er sagt: Jeg skjønner snart ingenting.
Du er ikke mer treffsikker i din kritikk enn det du kritiserer.^
^
de har ikke planer; poenget er at så lenge de kan drakonisere, så får den koronaimpregnerte hjernen til norsk kollenbrøl følelsen av at det gjøres noe.
det er ingen begrunnet plan; bare en form for lyrikk som treffer hardt. det er performance politikk.
(nei, det er ikke bare ernababe, det gjelder sannsynligvis de fleste. raymond sitter med kjeften i lås nå.)
Igjen skuffende at du tar mannen og ikke ballen, og ikke minst at du ikke lar noen virkemidler være uprøvd.Du er ikke mer treffsikker i din kritikk enn det du kritiserer.
Kanskje du er for opphengt i egen fortreffelighet mht logikk, språkforståelse og innsikt i betydningen av revolusjonære ideer mm.
Eller er det alkoholen som prater?
I like måte og litt til. Og jo dårligere argumenter du har, jo mer går du på person. Du er vel den som har brukt "kverulering" mest hver gang noen har vært uenig med dine synspunkter ... som etterhver knapt har støtte fra kunnskapsmiljøer.Igjen skuffende at du tar mannen og ikke ballen, og ikke minst at du ikke lar noen virkemidler være uprøvd.
Synes hersketeknikkene dine i denne tråden er rett og slett ufine, og er oppriktig overrasket over hvor lite saklig du er.
Du understreker i grunn bare poenget mitt.I like måte og litt til. Og jo dårligere argumenter du har, jo mer går du på person. Du er vel den som har brukt "kverulering" mest hver gang noen har vært uenig med dine synspunkter ... som etterhver knapt har støtte fra kunnskapsmiljøer.
For din informasjon: Alt jeg gjorde her var å returnere fersk dritt som han har sendt i min retning i mangel av saklige argumenter. He had it coming.
Det er egentlig ganske merkelig at du overser hele argumentasjonen dem kommer med, greit nok å være uenig i vurderingen, men det er jo jo helt feil at man ikke vet effekten av noe og "at det stort sett kretser rundt vi må gjøre noen endringer" Høie har vært ganske tydelig på at det er summen av sosial intereraksjon og sosiale sammenkomster/kontakter man vil holde nede. Dette ble ettertrykkelig forklart når firerbanden opphevet alkoholrestriksjonene. Poenget da var at når mange skulle møtes på utesteder så måtte færre møtes andre plasser for at man i sum skulle holde interaksjonen på nogenlunde samme nivå. Det er stort sett det virkemiddelet man har som man vet fungerer best.Helisnki er jo et fint eksempel på at den norske veien ikke er den eneste veien, som er hva man nå forsøkes imnbilt.
Jeg skulle likt å høre på den interne diskusjonen før denne runden med justeringer siden ingen vet hva effekten av de ulike tingene faktisk er. Jeg tipper den stort sett kretser rundt «vi må gjøre noen endringer».
^
^
de har ikke planer; poenget er at så lenge de kan drakonisere, så får den koronaimpregnerte hjernen til norsk kollenbrøl følelsen av at det gjøres noe.
det er ingen begrunnet plan; bare en form for lyrikk som treffer hardt. det er performance politikk.
(nei, det er ikke bare ernababe, det gjelder sannsynligvis de fleste. raymond sitter med kjeften i lås nå.)
toskDu er ikke mer treffsikker i din kritikk enn det du kritiserer.
Kanskje du er for opphengt i egen fortreffelighet mht logikk, språkforståelse og innsikt i betydningen av revolusjonære ideer mm.
Eller er det alkoholen som prater?
Gjesp...Det meldes i dag fra Nidaros om 0 nye smittetilfeller. Dette gjelder også resten av Trøndelag. Fylket og byen har i praksis vært smittefri etter jul. Det vurderes derfor enda strengere tiltak. Et av de, er at det vil bli påbudt å hinke på venstre fot på vei inn til kjøpesentre og høyre fot på vei ut. Samt at man pålegges å bære handleposer med kun pekefinger og lillefinger. Polske vakter er allerede utstasjonert.
Selvsagt vet de ikke hva netto effekt av disse justeringene er. Hvordan skulle de kunne vite det? Man kan anta at noe øker og noe annet minker, men hvor mye totalen blir er umulig å vite. Om vi tar Oslo så er den mest åpenbare tanken at ting vil øke. Det har uansett ikke vært lov å selge alkohol i flere måneder så når stundenter og andre i større grad skal samles så er det ikke så lett å se hva som skulle balansere dette her i byen. Andre steder i landet kan det sikkert se annerledes ut. Hvorfor kranene må stenges kl 22 over det ganske land kan man også undres over. Der jeg komme fra har de hatt ett smittetilfelle den siste måneden for eksempel så hva det har å si at de skjenker til kl 22 eller 24 er ikke så lett å se. Ditto i nabokommunen forsåvidt.Det er egentlig ganske merkelig at du overser hele argumentasjonen dem kommer med, greit nok å være uenig i vurderingen, men det er jo jo helt feil at man ikke vet effekten av noe og "at det stort sett kretser rundt vi må gjøre noen endringer" Høie har vært ganske tydelig på at det er summen av sosial intereraksjon og sosiale sammenkomster/kontakter man vil holde nede. Dette ble ettertrykkelig forklart når firerbanden opphevet alkoholrestriksjonene. Poenget da var at når mange skulle møtes på utesteder så måtte færre møtes andre plasser for at man i sum skulle holde interaksjonen på nogenlunde samme nivå. Det er stort sett det virkemiddelet man har som man vet fungerer best.
Kritikken i tråden her går ikke på at Sverige er værst men at mange hevder de er best. Det er de ikke men felles for alle skandinaviske land er jo at de har klart seg relativt bra alle sammenJeg vet ikke når jeg først påpekte at Sverige er langt fra verst rammet av viruset, men det er en god stund siden. Når har heldigvis en forsker sett på den samme statistikken og kommet til samme konklusjon.
Artikkel på NRK Nye tall viser at Sveriges koronadødstall er blant de lavere i Europa
Slik jeg har oppfattet debatten og nyhetsdekningen der ute (utenfor dette foraet) så benyttes hele tiden Sverige som et "bevis" på hvor galt det går når man har slappe smitteverntiltak. Av den grunn synes jeg det er greit å minne om hva som er de faktiske forhold.Kritikken i tråden her går ikke på at Sverige er værst men at mange hevder de er best. Det er de ikke men felles for alle skandinaviske land er jo at de har klart seg relativt bra alle sammen