Asbjørn
Rubinmedlem
«Vil snart ta avgjørelsen» og «det kan bety», ja. Klart og tydelig lederskap, det der.
Du ramser jo opp det Støre ville gjort. Det finnes ikke et parti som er mer i lomma på storkapitalen enn AP. Livredde for å tråkke EU på tærne er de også. Og SP ? De elsker jo olje og gassnæringen, og bønder og fiskere trenger billig importert arbeidskraft, grensene ville vært minst like åpne som under dagens regjering.hvordan ville støre og vedum vært verre?
Ville Støre og Vedum insistert på å åpne grensene i juni fordi EU krevde det, fordi vaksineleveransene via EU krevde det?
Ville Støre og Vedum gitt langefingeren til arbeidstakere og åpnet pengeslusene for millionærene?
Ville Støre og Vedum insistert på å la eiendomsbaronene få statlige millioner og sett på at boligmarkedet gå bananas grunnet manglende boliger til salgs?
Ville Støre og Vedum latt artistmillionærene få millioner av kroner i koronastøtte for å opprettholde deres overskudd samtidig som andre artister må selge sine gitarer for å overleve?
Ville Støre og Vedum gitt faen i importsmitte, fordi sosial dumping-næringen krevde det?
Ville Støre og Vedum insistert på stengt breddeidrett?
Ville Støre og Vedum hemmeligholdt all bakgrunnsinformasjon og bedt nasjonen om å stole på dem?
Ville Støre og Vedum gitt vaksiner til de skrøpeligste personene først og sett på dem dø, fordi de ikke taklet bivirkningene?
Ville Støre og Vedum ha stengt universitetscampuser landet rundt, fordi det er smitte i Oslo?
Ville Støre og Vedum gitt permitterte studenter lån, samtidig som millionærene får statlige millioner?
Ville Støre og Vedum insistert på statlige overføringer til levedyktige bedrifter, fremfor å gi de lån som må betales tilbake senere?
Ville Støre og Vedum så til de grader skjevfordelt byrdene og latt de etablerte stikke av med fortjenesten?
Ville Støre og Vedum latt være å øke kapasiteten i helsevesenet?
Ville Støre og Vedum sluppet korona-app som overvåket hele befolkningen?
Ville Støre og Vedum latt være å følge opp varselet om pandemi som kom i 2019?
Ville Støre og Vedum fordelt vaksinene flatt utover hele landet?
Fortell oss hvordan Støre og Vedum ville vært verre.
Så hvordan kan du si at Vedum og Støre ville vært verre? Regjeringen åpnet grensene i juni for å satse alle kort på EU, fordi vi var avhengige av vaksinene fra EU. Vi fikk knapt noen vaksiner og ble påtvunget smitteimport.Vaksineinnkjøp ved siden av EUs løsning burde selvfølgelig skjedd i fjor, nå har toget gått, vi må bare vente på en ny nedstegning og forhåpentligvis nok vaksiner i løpet av de neste 6 månedene.
Opposisjonen driver et spill for galleriet, det burde du forstå.Så hvordan kan du si at Vedum og Støre ville vært verre? Regjeringen åpnet grensene i juni for å satse alle kort på EU, fordi vi var avhengige av vaksinene fra EU. Vi fikk knapt noen vaksiner og ble påtvunget smitteimport.
Når opposisjonen nå spør om å forhandle med Israel og andre, så sier Høie at det vil sette våre vaksineleveranser i spill. Deretter nekter han å svare på hva slags avtale han har inngått med EU. Hemmelighold nok en gang.
Nei, jeg ramser opp hva Høyre har gjort.Du ramser jo opp det Støre ville gjort. Det finnes ikke et parti som er mer i lomma på storkapitalen enn AP. Livredde for å tråkke EU på tærne er de også. Og SP ? De elsker jo olje og gassnæringen, og bønder og fiskere trenger billig importert arbeidskraft, grensene ville vært minst like åpne som under dagens regjering.
Jo, men hvor mange doser av Sputnik har faktisk blitt levert til utenlandske kjøpere pr nå? Det gjør ikke så stor forskjell å kjøpe to millioner doser som Slovakia har gjort når 200k kommer i mars, 800k i april, og resten i mai og juni. Da vil vi allerede vasse i vaksiner fra andre produsenter.Vaksineinnkjøp ved siden av EUs løsning burde selvfølgelig skjedd i fjor, nå har toget gått, vi må bare vente på en ny nedstegning og forhåpentligvis nok vaksiner i løpet av de neste 6 månedene.
Dette er bare toppen av isfjellet, bare vent til staten skal ha igjen merverdiavgift etc som de er så greie å gi henstand med mot 8% rente (https://www.dn.no/marked/skatteetat...e-til-staten-pa-utsatte-skattekrav/2-1-974555). Det er umulig å drive virksomhet når det ikke foreligger ett snev av forutsigbarhet.Sa noen dugnad?
Jeg gir meg
I dag retter jeg ryggen og sier at denne såkalte dugnaden kan jeg ikke være med på mer. Vi har forsøkt å rope varsko om en bransje i nød, men er ikke blitt hørt. Nå er Lian Restaurant til salgs.www.dagbladet.no
Politiet har mer enn nok med å håndheve max 8 personer samlet på ett sted, noe svenskene sliter med å skjønne grunnen til. I stedet demonstrerer de i tusentall og veiver med plakater med vaksine konspiratoriske slagord. Forfattere av svenskevitser har gode tider.I min svenske glesbygdskommune nå:
Vis vedlegget 703105
98 registrerte smittede siste to uker, ca 750 pr 100k innbyggere. I min norske kommune på samme størrelse har det tilsammen vært 7 i samme periode, eller 55 pr 100k. Så det er klart at svenskene må utstasjonere både hæren og polisen for å hindre disse smittefarlige mutantbefengte nordmennene fra å ta seg inn i riket. Samtidig er det fritt frem for innreise fra f eks Portugal, Polen eller Tsjekkia. Det geniale i Sveriges håndtering er virkelig ikke så lett å få øye på.
Ellers, lesverdig om mutasjoner etc:
Jeg er en av de som sitter på hjemmekontor - men det er ingen selvfølge at jobben er trygg på sikt. Noen kollegaer ble permitterte i fjor vår. Uansett savner jeg mer fokus på balanse i tiltak og tiltaksbyrder mht en rekke demografiske grupper. Jeg tror det er best for alle på sikt og for hele økonomienDette er bare toppen av isfjellet, bare vent til staten skal ha igjen merverdiavgift etc som de er så greie å gi henstand med mot 8% rente (https://www.dn.no/marked/skatteetat...e-til-staten-pa-utsatte-skattekrav/2-1-974555). Det er umulig å drive virksomhet når det ikke foreligger ett snev av forutsigbarhet.
Dette er ingen dugnad, det ordet er ødelagt for alltid dessverre. Det blir bare helt latterlig å sammenligne dette med situasjonen til alle de som sitter på hjemmekontor med trygg jobb og skriker etter mer lockdown (ja, jeg går ut fra at det er endel av dere her i denne tråden).
Ikke bare gjesp, men intetsigende pjatt. Hun ber oss altså forberede oss, som lever i områder med minimal smitte, på å godta enda mer inngripende tiltak.Erna hadde et ca. 10 minutters langt gjesp på tv nettopp der hun smisket med oss før hun sannsynligvis stenger ned igjen til uka.
GjespIkke bare gjesp, men intetsigende pjatt. Hun ber oss altså forberede oss, som lever i områder med minimal smitte, på å godta enda mer inngripende tiltak.
Kommer hun kun med anbefalinger, vil jeg være blant de som ikke vil ta hensyn til det. Her har vi snart hatt tre måneder uten smitte, etter en liten topp like før jul. Som ble slått ned. Likevel har det vært inngripende tiltak og anbefalinger. Nok er nok!
Det er jo selvsagt for å understreke alvoret, og for å forberede oss på en ny runde inngripende tiltak- over hele landet. Smitte eller ikke smitte har ingenting å si; R - tallet er jo på 1,3. At det er på tilnærmet 0 store deler av landet, blir tydeligvis for vanskelig å forstå.Meget god forestilling av Erna. Not. Hun har noe viktig å komme med, sier hun, har en opptreden i dag hvor hun kunngjør at hun kommer mer en viktig kunngjøring til Tirsdag. Stadig like forvirra? Ikkje etter denne episoden.
En fjott og kryskit av en moldenser. Har ikke støtte hær lokalt. Kan passe sine egne saker!Torgeir Dahl har kanskje ikke hørt om organisk solidaritet...
Molde-ordfører om smitten: – Lite imponert over hva Oslo har fått til
Ordfører i Molde, Torgeir Dahl (H), mener det går ut over andre kommuner at Oslo nå igjen har stigende smittetrend. – Usmakelig angrep, kaller byrådsleder Raymond Johansen (Ap) i Oslo kritikken.www.vg.no
Selvfølgelig, kanskje Raymond burde gjøre et fremstøt for å få kjøpt det som konspirasjonsteoretikerne ikke vil ha. Noen tusen ekstra vaksiner i Oslo kan hjelpe litt på tallene, men han får vel ikke lov. Merkelig i grunnen det her, man skal være fremoverlent, sulten og ambisiøs, men når det kommer til politiske beslutninger i krisetider så er der sjelden vare. Unntaket var å stenge ned i mars 2020 for å få oversikt. Etter det har vi mer eller mindre løpt etter alle andre. Nedstegninger og kontroll på smitten er viktig, men det burde være mulig å stå litt lenger frem i skoene.Sier man nei så er det bakerst i køen og vente til de andre er ferdig vaksinert.
AstraZeneca-vaksiner hoper seg opp i Tyskland og Frankrike
I Tyskland og Frankrike vegrer folk seg for å ta AstraZeneca-vaksinen, og lagrene står fulle. Hvor mange som har sagt nei til vaksine i Norge, har ikke myndighetene oversikt over.www.nrk.no