Det er ikke slik at jeg ikke støtter kravene fra lærerne om bedre betingseler, men timing på denne streiken er jo mildt sagt elendig. Er det 0,2 % mer de krever?Idag er flere skoler her i byen stengt og ingen hjemmeskole som følge av streiken, jeg er blant dem som har barn hjemme. Regner med streikefordømmelsen fra Larson og Lars Erik ikke er langt unna, dette går jo ut over de sårbare barna som ikke lenger har en trygg havn.
hundre kroner på at du ser forskjellen hvis du vil.Idag er flere skoler her i byen stengt og ingen hjemmeskole som følge av streiken, jeg er blant dem som har barn hjemme. Regner med streikefordømmelsen fra Larson og Lars Erik ikke er langt unna, dette går jo ut over de sårbare barna som ikke lenger har en trygg havn.
Argumentet om at sårbare barn sendes hjem til barnemishandlende foreldre er jo eksakt det samme. Man kan selvsagt diskutere om det er en mer aktverdig grunn å sende hjem barna fordi en selv vil ha 0,2% ekstra pr time enn å sende hjem barna for å redusere sjansen for alvorlig sykdom hos barn, lærere og foreldre. Som morbid påpeker kommer bortfall av faglig tilbud i tillegg, siden hjemmeskole ville vært streikebryteri, og det skal man jo ikke ha.hundre kroner på at du ser forskjellen hvis du vil.
Er 0.2% for lite å streike for, eller er 0.2% for mye å tilby?Det er ikke slik at jeg ikke støtter kravene fra lærerne om bedre betingseler, men timing på denne streiken er jo mildt sagt elendig. Er det 0,2 % mer de krever?
Det er det vel ingen som mener, men det er mulig jeg må ta Larson av ignore et øyeblikk for å få med meg svaret på hvorfor lærerstreik ikke påvirker sårbare barn når smitteverntiltak gjør det.Ta fra dem forhandlingsretten og gi dem streikeforbud! Dette passer meg ikke akkurat nå.
Dessuten så starter forhandlingene om min lønn i disse dager og da må jeg ha fred hjemme.
Det har vært et spesielt år. De fleste skolebarna har fått betydelig redusert undervsiningsutbytte, mange har mistet jobben, mange har vært permittert osv.Er 0.2% for lite å streike for, eller er 0.2% for mye å tilby?
Hva med de 0.2%?Det har vært et spesielt år. De fleste skolebarna har fått betydelig redusert undervsiningsutbytte, mange har mistet jobben, mange har vært permittert osv.
Ja, for de som har trygg jobb og jobber med barn som har vært hardt rammet av coronarestriksjoner så vekker det veldig lite sympati å streike nå. 2,7% er heller ikke spesielt dårlig - oppgjøret 2020 + 2021 er heller ikke spesielt dårlig.
Ikke egentlig. Andre som har vært veldig bekymret for skadevirkningene av at barn holdes hjemme fra skole som følge av corona-restriksjoner står også helt fritt til å forklare hvorfor dette ikke er en bekymring ved lærerstreik.^^Så egentlig så dreier det seg om å «ta» Larsson?
Jeg synes timingen er perfekt. Hva er vitsen med en streik om ikke streiken rammer noen? Nå rammer den knallhardt.Det er ikke slik at jeg ikke støtter kravene fra lærerne om bedre betingseler, men timing på denne streiken er jo mildt sagt elendig. Er det 0,2 % mer de krever?
Jeg håper virkelig at kommunalråden er feilsitert her. Hvis ikke så bør noen ta noen alvorsord med henne.Kommunalråden minner på at folk som bur i Trondheim til dagleg, skal følgje smittevernreglane som gjeld her, sjølv om dei reiser frå byen.
– Dei fleste som studerer i Trondheim bur her store delar av året, då er det tiltaksnivået her ein skal følgje, seier ho.
Oslo har vel såpass erfaring etter hvert at de klarer å sile ut det viktige fra det som ikke er så viktig. Dessuten så går sykehus innleggelsene stadig nedover.Det er også mildt interessant hvordan det reageres på et utbrudd i Oslo kontra Trondheim i disse tider. Nå er uken fortsatt ung i Oslo og russen er mange, men det virker ikke som øvrigheita er spesielt bekymret i alle fall.
Hvis lærerne tjener 500 000 så synes jeg vel det er idioti å streike for å få 15 000 i lønnsøkning i stedenfor 14 000,-.Hva med de 0.2%?
Panikknappen er dessverre aktivert i Trondheim.Kan garantere deg at hun ikke er feilsitert. Smitte er den nye massedød.
Ja, det er jo en artig ting med offentlige ansatte. Streiken rammer knallhardt, men ikke motparten i lønnsoppgjøret.Jeg synes timingen er perfekt. Hva er vitsen med en streik om ikke streiken rammer noen? Nå rammer den knallhardt.
De andre fagforeningene har akseptert med et forbehold. Hvis unio får så skal de reforhandle.Ja, det er jo en artig ting med offentlige ansatte. Streiken rammer knallhardt, men ikke motparten i lønnsoppgjøret.
Her skyter lærerne seg i foten og ødelegger mye for sitt eget image og taper goodwilll. Og de kommer ikke til å få noe - de andre partene har jo akseptert oppgjøret..
Det er 3 innlagte i hele Trøndelag. Det som altså tidligere ble brukt som argument for sterkt inngripende tiltak, er (og har hele tiden vært) tilnærmet ikke- eksisterende. Fare for liv og helse er minimal hva gjelder smitte. Derimot er faren for skadevirkninger av tiltak overhengende høy.Panikknappen er dessverre aktivert i Trondheim.
Sånn blir det når nasjonal ledelse og media i lang tid har fyrt opp om koronafrykt.
Det er 3 innlagte i hele Trøndelag. Det som altså tidligere ble brukt som argument for sterkt inngripende tiltak, er (og har hele tiden vært) tilnærmet ikke- eksisterende. Fare for liv og helse er minimal hva gjelder smitte. Derimot er faren for skadevirkninger av tiltak overhengende høy.
Nettopp - derfor kommer de ikke til å få noe.De andre fagforeningene har akseptert med et forbehold. Hvis unio får så skal de reforhandle.
Det er jo fordi alt skal personifiseres. På DN.no er det kort og greit og korrekt:Regjeringen holder pressekonferanse om koronasituasjonen
Koronasertifikatet kommer 11. juni. Vaksinerte slipper karantenehotell fra i morgen, men må ta karantene i eget hjem.www.nrk.no
Og her gis det inntrykk av at det er Bengt Høie og Høyre som gjør dette. Det er Stortinget som holder hånda til Høie langt opp på ryggen og tvinger han.
Og hva fanden er det slags piss? Tre av fagforeningene vil ikke ta belastningen med å streike, men de som faktisk tar drittjoben - får de gjennomslag, så,skal de andre også ha...De andre fagforeningene har akseptert med et forbehold. Hvis unio får så skal de reforhandle.