Dr_BASS
Hi-Fi freak
Jeg er ikke ute tter å starte noe diskusjon med deg, men lærer gjerne mer.1. Det er kroppens naturlige immunforsvar som er målet med vaksine. Ergo trimmer du systemet i stedet for å sløve det.
2. Antibiotika er ikke en vaksine, og bruken av dette har i mange deler av verden vært helt hodeløs. Det har vært brukt såpass ukritisk og så himla feil, at bakteriene har fått tid på seg til å tilpasse seg (man kan si at de har blitt "vakisnert" mot anitbiotika!), slik at de er immune.
3. Dette er direkte galt. Effekten har vært enorm, og det kan du se ganske enkelt om du gidder. Poenget er at dette er et nytt virus mennesket i utgangspunktet er nær 100% mottakelig for, så de første årene har potensiale til å skape enorme mengder sykdom og død. Vaksinen er fantastisk effektiv for å begrense skadeomfanget.
4. Hele verden tjener ufattelig mye på disse vaksinene
Selv har jeg ikke klart å finne noe data som viser at vaksinen kan sies å være i nærheten av hva den lover og at fordelen oppveier risikoen.
Ift antibiotika så er jeg selvfølgelig klar over forskjellen, men samtidig så er det ikke en håpløs sammenligning. I vår iver etter å løse problemer og når verden er kapitalistisk så vil vi gi for mye medisin. Det være seg vaksiner, antibiotika, infratruktur, befolkning osv. Det straffer seg i det lange løp