Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Morsomt det - jeg regner med at du er klar over at det tar ca 1 uke fra man iverksetter tiltak til man ser effekten.
    Noen som tror vi ser 21 000 smittede i morgen og 42 000 på julaften?

Vis vedlegget 773976
    Du glemmer all vill smitten, og gjennombruddssmitten, og mandagssmitten og de som tester falsk negativt og importsmitten
    Tror nok vi kan gange de offisielle smitte tallene med ca 100

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Det blir jo ikke helt korrekt
    Det er nok mange flere smittede i landet enn de som er registrert som positive
    I tillegg kan du ikke regne hver dose som en insidens
    I tillegg er nesten ingen av de døde i korona statistikken død med korona som eneste årsak
    Og så må vi trekke fra de som er i døds statistikken for korona, men som er fullvaksinert
    Dette er jeg enig i.
    Og det var ikke jeg som hevdet at mer enn 200 har dødd av vaksinen, heller.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Du glemmer all vill smitten, og gjennombruddssmitten, og mandagssmitten og de som tester falsk negativt og importsmitten
    Tror nok vi kan gange de offisielle smitte tallene med ca 100
    Det er en spennende spekulasjon. Man kan beregne antall ut fra andel positive tester etc..
    100 ganger 350 000 = 35 000 000. I Norge er vi noe over 5 millioner innbyggere. Jeg liker tanken din, hold på den.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    De argumentene som disqutabel brukte for vaksine død gjelder jo også her.
    Jeg har selv opplevd flere dødsfall i nær familie, dette var da kreft. Alle 3 tilfellene var det lungebetennelse, virus etc som var utløsende årsak til død.
    Det er svært normalt når man er svak og ligger på sykehus/sykehjem at man får slike sykdommer og man pga man er svak dør av dette.
    Når man er gammel eller svært dårlig vil det ofte bli konkludert med at det ikke er noe vits å redde disse og man får da smertelindring i form av morfin og man ligger da for døden
    Når man ser på gjennomsnittsalderen for korona relaterte dødsfall er det veldig mye av dette som ligger bak

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    De argumentene som disqutabel brukte for vaksine død gjelder jo også her.
    Jeg har selv opplevd flere dødsfall i nær familie, dette var da kreft. Alle 3 tilfellene var det lungebetennelse, virus etc som var utløsende årsak til død.
    Det er svært normalt når man er svak og ligger på sykehus/sykehjem at man får slike sykdommer og man pga man er svak dør av dette.
    Når man er gammel eller svært dårlig vil det ofte bli konkludert med at det ikke er noe vits å redde disse og man får da smertelindring i form av morfin og man ligger da for døden
    Når man ser på gjennomsnittstallene for korona relaterte dødsfall er det veldig mye av dette som ligger bak
    I verden har det nå dødd over 5 millioner mennesker med Corona-viruset i kroppen. I USA har det dødd flere mennesker med dette viruset i kroppen, enn det antall amerikanere som døde under hele Vietnamkrigen.
    Selv om en viss %-andel av disse ville dødd en eller annen dag snart, uansett, blir selve bortforklaringen ganske kreativ, for å si det forsiktig. For Covid rammer blindt, mens så å si ALLE de første titusener av vaksinedoser ble satt på skrøpelige folk. Derfor tilsier logikken at død og pine relatert til vaksine faller brått fremover. Mens det fortsatt er svært mange å ta av omkring i verden mht. til smitte og påfølgende effekter av denne.

Og jeg gleder meg til dine kalkyler og forklaringer på hvordan det finnes 35 millioner smittede i et land med 5 millioner innbyggere, forresten.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    I verden har det nå dødd over 5 millioner mennesker med Corona-viruset i kroppen. I USA har det dødd flere mennesker med dette viruset i kroppen, enn det antall amerikanere som døde under hele Vietnamkrigen.
    Folk dør vanligvis ikke i krig - så det er en dårlig sammenligning som kun gir inntrykk av at ting er verre enn de er.

Mer relevant er kanskje:
    • Det dør anslagsvis 5 millioner barn under 5 år hvert eneste år pga underernæring.
    • Ellers er vel dødeligheten til Corona omtrent på samme nivå som Aids hvis man ser på 2020 og 2021 samlet. Altså omtrent samme antall døde.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.889
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Når en person dør mistenkelig og rett etter vaksinasjon er det tilfeldig
    Når en person dør etter å ha teste positivt er det pga korona

Lek med tall for å få ønsket statistikk
    Hadde dette vært en normal vaksine hadde den blitt stoppet for lengst
    Det unormale med disse vaksinene er at de har vist seg å være uvanlig effektive og med uvanlig få bivirkninger, sammenlignet med stort sett alle tidligere vaksiner. Det er en stor teknologisk suksess.

Hvis du leser statistikken for bivirkninger som det ble lenket til over er det noen ting som stikker ut:
    1) Innrapporteringen fungerer. Stort og smått blir meldt inn. Påstander om det motsatte er faktafritt vås.
    2) Det dør noen hundre mennesker i Norge hver uke. Hvis man på magisk vis vaksinerte hele befolkningen samtidig ville man fortsatt se noen hundre dødsfall i uken etter vaksinering, uten at det hadde noe som helst med vaksinen å å gjøre. Om 233 dødsfall i dagene etter vaksinering er mye eller lite er ikke så lett å si.
    3) Siden sammenfall i tid ikke betyr årsakssammenheng bør man i det minste ha en hypotese om årsak og virkning for å påstå noe slikt. Så langt ser det ut til å være to grupper, den ene med AZ-vaksinen (4 dødsfall, ble stoppet), den andre med en del av de aller eldste og skrøpeligste som i etterpåklokskapens lys ikke hadde særlig nytte av vaksinen. Det er det hele.

Om man ønsker å rasjonalisere sin egen sprøyteskrekk bør man lete andre steder enn i bivirkningsstatistikken.

FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Det er to uker siden vi begynte med hjemmekontor, meteren og sjenkestopp etter kl 24. Jeg var på jobb en dag for to og en halv uke siden, og da var E18 køfri, så vi var langt fra de eneste som da hadde skiftet over på hjemmekontor.

I tilegg ble de oppfordret til å redusere antall nærkontater. Jeg og mine nærmeste har ihvertfall begrenset antall nærkontakter kraftig helt siden da. Vi møter nærmeste familie og har ungen i barnehage for å få jobbet.

Tiltakene ble betydelig skjerpet en uke senere for å bremse Omikron. Mesteparten av smitten vi har er fortsatt Delta. Danmark og Nederland gjør det samme, men går enda lenger i sine tiltak. Særlig Nederland.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det antallet som døde under vietnamkrigen er da ikke noe målestokk, det var i hovedsak 18åringer som ble lokket ut i krig (som var under falske premisser)
    At 800.000 amerikanere er døde er da ikke så imponerende i et land der det er store økonomiske incentiver for å klassifisere noe som en korona død. I tillegg er det så mange i det landet som lever på kanten allerede at det er rart det ikke er flere som har dødd
    Det dør ca 40.000 stk i året pga opioder skrevet ut av lege
    Det dør ca 300.000 i året av fedme i usa
    det dør ca 40.000 i året av skuddskader fra våpen

Ift smitte så håper jeg du skjønner at jeg tuller

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Folk dør vanligvis ikke i krig - så det er en dårlig sammenligning som kun gir inntrykk av at ting er verre enn de er.

Mer relevant er kanskje:
    • Det dør anslagsvis 5 millioner barn under 5 år hvert eneste år pga underernæring.
    • Ellers er vel dødeligheten til Corona omtrent på samme nivå som Aids hvis man ser på 2020 og 2021 samlet. Altså omtrent samme antall døde.
    Enig i at man kan velge å sammenligne i alle retninger, og det har mer eller mindre relevans.
    Situasjonen denne gangen er at vi har et virus som rammer blindt, og smitter så å i løse lufta, og det dreper en viss (liten) %-andel av de som rammes. Verden generelt opplever store utfordringer knyttet til denne situasjonen, og har unisont valgt å førsøke dempende tiltak, alt fra vaksine til sosial avstand.

Diskusjonen går på hvor mye verdens skal gjøre av tiltak, eventuelt om vi skal ta dne fatalistiske innstillingen, og bare la det skje. Det finnes ingen fasit eller binær verdi som er 100% rett eller 100% feil. Da er det naturlig at folk blir litt uenige om nivået på disse tiltakene.

U

Utgatt24668

Gjest
    Norge er overhodet ikke alene om å ha problemer med kapasitet, så det blir feilaktig å hevde at dette er et norsk problem, det samme skjer verden over.
    Joda, så lenge du sammenlikner Norge med flere land i Europa med dårlig økonomi, eller den ikke-vestlige verden - så har du rett. Sett i et europeisk perspektiv så er vi ikke sammenliknbare mht. land vi liker å sammenlikne oss med mht sykehussenger - og den samme situasjonen gjelder også intensivplasser. I flere tilfellerer det mangel på antall intensivplasser som er flaskehalsen mht. full utnyttelse av operasjonssalene.

Vi har riktignok et høyere tall mht antall ansatte pr pasient, uten at vi merker effekten av det i særlig grad. Norsk helsesektor er også kostbar sammenliknet med andre land, så det er et stort potensiale for å bruke pengene på en smartere måte - og kanskje helst på en annen måte enn dagens helseforetak.

1639988953119.png

1639989572247.png

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Det antallet som døde under vietnamkrigen er da ikke noe målestokk, det var i hovedsak 18åringer som ble lokket ut i krig (som var under falske premisser)
    At 800.000 amerikanere er døde er da ikke så imponerende i et land der det er store økonomiske incentiver for å klassifisere noe som en korona død. I tillegg er det så mange i det landet som lever på kanten allerede at det er rart det ikke er flere som har dødd
    Det dør ca 40.000 stk i året pga opioder skrevet ut av lege
    Det dør ca 300.000 i året av fedme i usa
    det dør ca 40.000 i året av skuddskader fra våpen

Ift smitte så håper jeg du skjønner at jeg tuller
    Tuller? Tallene er jo omtrentlig riktige, de, så jeg vet ikke hva tullet er i så fall. Og som nevnt finnes det mange måter å sette tallene i perspektiv, totalt sett er ikke nødvendigvis tallene ekstremt alarmerende, dette viruset er bare ca. 1,5 - 3 ganger farligere enn influensa, men samtidig må vi huske at smittepotensialet er vanvittig mye større. Derav verdens samlede respons.

Og ellers vil jeg at du forklarer meg hvor de økonomiske incentivene ligger i USA, når det gjelder diagnostisering av dødsfall. Er det andre dødsårsakerdet lønner seg spesielt mye å dianostisere?

K

Khanate

Gjest
    Hm hvor ble det av pandemien? Kan noen finne pandemien i grafen under? Den viser der totale antallet døde pr år fra femtitallet t.o.m 2020

Hele verden går rundt å engster seg for å dø av covid, og så har vi en dødelighet som er helt i henhold til vanlige prognoser. Da burde det være etablert at korona utgjør en like stor effekt på dødeligheten som en hvilkensomhelst influensaepidemi. Lars-Erik kan slappe av. Hele verden behøver aldeles ikke flere vaksiner.

1639989520145.png

lano2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Ikke enig.
    Er du en underernær t 5 åring med fedme og skuddskader, som har deltatt i Vietnamkrigen, så vil nok kårånna på toppen av alt det andre, være dødelig.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Enig i at man kan velge å sammenligne i alle retninger, og det har mer eller mindre relevans.
    Situasjonen denne gangen er at vi har et virus som rammer blindt, og smitter så å i løse lufta, og det dreper en viss (liten) %-andel av de som rammes. Verden generelt opplever store utfordringer knyttet til denne situasjonen, og har unisont valgt å førsøke dempende tiltak, alt fra vaksine til sosial avstand.

Diskusjonen går på hvor mye verdens skal gjøre av tiltak, eventuelt om vi skal ta dne fatalistiske innstillingen, og bare la det skje. Det finnes ingen fasit eller binær verdi som er 100% rett eller 100% feil. Da er det naturlig at folk blir litt uenige om nivået på disse tiltakene.
    Jeg er i hovedsak opptatt at man skal sammenligne epler med epler, og at vi kan se Corona opp i mot andre relevante størrelser. Og være tydeligere på hva som er internasjonale utfordringer og hva som er norske forhold.
    Noen poeng jeg da synes er viktig er feks:
    • I Norge er det i all hovedsak eldre mennesker og sykehjemspasienter som dør av Corona. I motsetning til andre steder hvor helseveset er såpass dårlig at dødeligheten blir mye høyere.
    • Smitteverntiltak har en kostnad - økonomisk for land og enkeltpersoner, psykisk helse, jobber, utdannelse osv. Generelt vil jeg tro at de landene som har best helsevesen også er de landene som tåler kostnaden ved smitteverntiltakene best.
    • Norge har penger nok - så hos oss spiller det ingen rolle om vi brenner av noen milliarder på føre var tiltak, men de fleste andre steder i verden så er penger det største hindreret for økt livskvalitet. Vi brukte mer penger på å stenge ned landet noen uker vårene 2020, enn det FN hadde til å hjelpe 65 millioner flyktninger hele året.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    ^ Fint innlegg @OMF.
    Bare en liten kommentar, angående det å sammenligne epler med epler.
    Jeg synes perspektivet med flyktningene er både relevant og bra, men ellers er sammenligningen ikke akkurat epler og epler. Det er litt som å sammenligne f.eks. tapte liv i en krig, med tapte liv i en pandemi. For perspektivets skyld helt greit, men relevansen kan diskuteres. :)

• Liker
    Reaksjoner: OMF

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Tuller? Tallene er jo omtrentlig riktige, de, så jeg vet ikke hva tullet er i så fall. Og som nevnt finnes det mange måter å sette tallene i perspektiv, totalt sett er ikke nødvendigvis tallene ekstremt alarmerende, dette viruset er bare ca. 1,5 - 3 ganger farligere enn influensa, men samtidig må vi huske at smittepotensialet er vanvittig mye større. Derav verdens samlede respons.

Og ellers vil jeg at du forklarer meg hvor de økonomiske incentivene ligger i USA, når det gjelder diagnostisering av dødsfall. Er det andre dødsårsakerdet lønner seg spesielt mye å dianostisere?
    https://www.organiclifestylemagazine.com/organic-diets-radically-decrease-glyphosate-levels
    Har sett beviser for dette, men klarer ikke finne på stående fot

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk som tror at korona er så farlig skal være så for tiltak og distribusjon av vaksine
    Hvis man skal tro de politiske korrekte forskerne har vi både et problem med co2 utslipp (global oppvarming) og overbefolkning (forbruk av ressurser)
    Man burde da være sjeleglad dersom korona virkelig er så farlig, vi trenger å redusere verdens befolkning

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.205
    Torget vurderinger
    4
    Er vel motsatt: Covid er en katstrofe i USA for helseselskapene da de mister lukrative tjenester og operasjoner og må behandle covid pasienter.
    Stort fall i ansatte
    Økonomi
    International hospitals and healthcare facilities are facing catastrophic financial challenges related to the COVID-19 pandemic. The American Hospital Association estimates a financial impact of $202.6 billion in lost revenue for America's hospitals and healthcare systems, or an average of $50.7 billion per month
    Blir ikke peng av å behandle Covid pasienter nei

Sist redigert:

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    ellers er sammenligningen ikke akkurat epler og epler. Det er litt som å sammenligne f.eks. tapte liv i en krig, med tapte liv i en pandemi. For perspektivets skyld helt greit, men relevansen kan diskuteres. :)
    Ja, perspektiv er viktig.
    Skal man snakke globalt - så synes jeg det er relevant å feks snakke om AIDS. Det er altså slik at det har dødd omtrent like mange av Aids som av Corona siden pandemien startet.

Men det er jo ikke så relevant i Norge - for det dør knapt noen av Aids i Norge. Men i Norge er det jo relevant å nevne at halvparten av de som dør er over forventet levealder - 4/5 er over 70 år. Da er ikke spanskesyken relevant å sammenling med.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    ....................
    Situasjonen denne gangen er at vi har et virus som rammer blindt, og smitter så å i løse lufta,
    .......................................
    Du skriver dette gjentagene, har du noen referanse?
    Etter hva jeg kan se, er (også C19) virus å anse som ulver, som venter på å innta et redusert immunsystem.
    MAO, naturens vei for å rydde de svake ut av systemet.
    Friske folk blir ikke syke.
    Ellers, takk for tall-korrektur...

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.130
    Sted
    Liten by
    Blir ikke friske folk syke av Korona? Nytt for meg, har du noen vitenskaplige forklaringer på dette?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Du skriver dette gjentagene, har du noen referanse?
    Etter hva jeg kan se, er (også C19) virus å anse som ulver, som venter på å innta et redusert immunsystem.
    MAO, naturens vei for å rydde de svake ut av systemet.
    Friske folk blir ikke syke.
    Ellers, takk for tall-korrektur...
    Seriøst...
    1. Ja, vi vet at et godt immunforsvar er en god beskyttelse mot sykdom.
    2. Ja, vi vet at vaksine er en velprøvd metode for å gi immunforsvaret en early warning, sånn at man slipper å bli syk av det man vaksinerer i mot
    3. Til tross for dette blir noen friske veldig syke av covid-19 og noen vaksinerte blir smittede av det. https://sykepleien.no/2021/09/forskere-virusmengde-i-lungene-avgjor-hvem-som-dor-av-covid

Dødeligheten hos friske personer er svært lav, heldigvis. Men smittegraden er uansett ekstremt høy, noe som vil påvirke samfunnets totale antall sykmeldte til en hver tid, og dette må også med i helheten.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.767
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk som tror at korona er så farlig skal være så for tiltak og distribusjon av vaksine
    Hvis man skal tro de politiske korrekte forskerne har vi både et problem med co2 utslipp (global oppvarming) og overbefolkning (forbruk av ressurser)
    Man burde da være sjeleglad dersom korona virkelig er så farlig, vi trenger å redusere verdens befolkning
    Jepp. Og det er i tillegg en fordel at de største idiotene kubber først. Etter noen år med gjennomsnittlig fallende IQ i Vesten kan vi i hvert fall takke Corona for det.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.889
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sett i et europeisk perspektiv så er vi ikke sammenliknbare mht. land vi liker å sammenlikne oss med mht sykehussenger - og den samme situasjonen gjelder også intensivplasser.

Vis vedlegget 773981
    Se på grafen din en gang til. Jeg liker å sammenligne Norge med nabolandene Sverige, Danmark og Finland. Hvorfor er ikke det sammenlignbart i denne sammenhengen? Hvis du sjekker antall intensivplasser har Norge også vesentlig fler pr innbygger enn Finland. Færre enn Tyskland, javisst, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å sammenligne med andre nordiske land.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jepp. Og det er i tillegg en fordel at de største idiotene kubber først. Etter noen år med gjennomsnittlig fallende IQ i Vesten kan vi i hvert fall takke Corona for det.
    << ukrutt forgår ikke så lett >>

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Tillater meg å tvile på denne påstanden. For mot dumheten kjemper selv Corona forgjeves. ;)

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.711
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dessverre....Hverken corona, ti vise eller vitenskap og fakta makter å overgå langt framskredet dumhet og allmen dårskap... om ikke denne pandemien har bevist noe annet, så har den i alle bevist det .....

U

Utgatt24668

Gjest
    Se på grafen din en gang til. Jeg liker å sammenligne Norge med nabolandene Sverige, Danmark og Finland. Hvorfor er ikke det sammenlignbart i denne sammenhengen? Hvis du sjekker antall intensivplasser har Norge også vesentlig fler pr innbygger enn Finland. Færre enn Tyskland, javisst, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å sammenligne med andre nordiske land.
    Grafene belyser antall senger, men så nevnes også kost/nytte og utnyttelse av arbeidskraft. Viktig å se det i sammenheng og ikke en variabel om gangen. Men ja, sammenliknet med Tyskland og flere andre land ligger vi bakpå mht antall intensivplasser. At vi har et problem her er vel også så vidt nevnt i media i senere tid.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.631
    Dessverre....Hverken corona, ti vise eller vitenskap og fakta makter å overgå langt framskredet dumhet og allmen dårskap... om ikke denne pandemien har bevist noe annet, så har den i alle bevist det .....
    I sakens anledning gleder jeg meg fortsatt til forklaringen på hvordan vi kan ha 35 millioner smittede i Norge, til tross for at vi ikke er mer enn noe i overkant av 5 milloner mennesker her. 🤔

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vriompeis, jeg skrev jo at dette var tull/ironi
    At jeg bruker oppkonstruerte ord som importsmitte, gjennombruddsmitte og mandagsmitte og i tillegg ganger det med 100 gjør at du ikke skjønner ironien får gå på din kappe.
    Men det er jo sånn media og myndighetene holder på og folket sluker det rått.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg "gleder" meg mest til å i det minste se 100 000 smittede daglig. Litt action må vi jo få igjen for forsøket på å skremme livskiten ut av befolkningen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn