Det har du rett i ja.. Ganske kraftig prishopp. HansConstanse her inne er veldig fornøyd med Mono X. Kunne kanskje tenkt å ta med meg noen slik i kofferten hjem fra UK i mai ;DMinutten skrev:Har lest testen, men x-300 har steget veldig i pris i forhold til de dyreste i tidligere serier. (54 000!).
De "gamle" Mono X ja de hadde jeg glemt, disse bør vel og kunne skaffes brukt til en betalbar pris?digiman skrev:Det har du rett i ja.. Ganske kraftig prishopp. HansConstanse her inne er veldig fornøyd med Mono X. Kunne kanskje tenkt å ta med meg noen slik i kofferten hjem fra UK i mai ;DMinutten skrev:Har lest testen, men x-300 har steget veldig i pris i forhold til de dyreste i tidligere serier. (54 000!).
Plass til 8 enheter £500, her i sort.digiman skrev:Mmmm! Lekker i den racken
Har sett de gå for mellom 12-13k brukt på ebay i UK.
Fornøyd med DACXP+ Minutten?Minutten skrev:Da var endelig ny digital kilde på plass. Kjøpte en demobrukt DACXP med 2 års garanti, men da forhandler (heldigvis) testet den var det noe problemer med inngangene, så jeg endte jeg til slutt opp med en ny DACXP+. Da mangler jeg bare et par x-blokker.
Var litt bekymret for at den kanskje skulle være litt mye frempå, men den spiller med en "ro" en min RME ikke har.digiman skrev:Fornøyd med DACXP+ Minutten?Minutten skrev:Da var endelig ny digital kilde på plass. Kjøpte en demobrukt DACXP med 2 års garanti, men da forhandler (heldigvis) testet den var det noe problemer med inngangene, så jeg endte jeg til slutt opp med en ny DACXP+. Da mangler jeg bare et par x-blokker.
Er i skal jeg selge Cyrus settet og Rega DACen min og bruke deler av feriepenger til en slik og 2 av de nye mono blokkene modus om dagen. Evt en Pre XPd QX
Har blitt veldig glad i Cyrus sin glassklare, rask og livlig klangen.
Ser at de nye mono blokkene har fått veldig bra mottakelse i pressen i UK. DACXP+ regnes vel som en no brainer i sin klasse. Sikkert mot mange klasser over også
I tilfelle du ikke har sett det, Minutten: Nå kan du gjøre et godt kjøp på nye Mono X til 18.500,- for paret, om det er slik at du er på utkikk etter en egnet Cyrus-forsterker og vil spare en real slant ift den nye versjonen .Minutten skrev:Har dessverre ikke fått brukt den noe særlig p.g.a jobbpendling. Men det lille jeg har hørt så virker dette bra. Bruker den som ren dac nå, men vurderer å gå all Cyrus med et par x-blokker. (men har egentlig ikke lyst å kvitte meg med Phonosophie forsterkeren..)
Etter at jeg har brukt DACXP+ som ren dac først, har jeg jeg nå brukt den som forforsterker sammen med mono -x en liten stund og fått en markant oppgradering av lyden. Hvor mye som skylles mono-x og hvor mye som skylles forforsterkeren vet jeg ikke, men skal ikke se bort fra at den godeste Vidar P vet hva snakker om! Jeg slipper analoge kabler fra dac til forforsterker nå, samt at disse er designet for å brukes sammen, så det gir nok og et positivt bidrag til lyden. Eneste "ulempen" er at den skiller mer mellom gode og mindre bra plater.Vidar P skrev:Om du har muligheten, og skal ha Cyrus dac og forsterker, så gå for DAC XP med X Power. Det er en helt rå forsterker, og det er en av de beste preampene (XP) jeg har hørt på aldri så lenge også. Det er utrolig mye bedre enn den (ellers veldig gode) integrerte 8vs på de høyttalere jeg har hørt det på. Og en utrolig elegant løsning.
Naturlig og matchende drivverk er denne nye SE-platformen fra Cyrus, CD Xt SE. Og så kan man jo få originale råstilige stativer/rack til dette. Går ut ifra at du skal ha sort i så fall; kan love at de er stilige iallefall!
Mvh Vidar P
"Ulempen" med å ikke skifte nick til en stadighet er jo at man tildels blir nødt å stå inne for uttalelser som er f.eks over tre år og eldre. I dette tilfellet tror jeg det er lett, for det er en suverent bra forsterker. Grattis! Er det Spendor du har nå på de?Minutten skrev:Etter at jeg har brukt DACXP+ som ren dac først, har jeg jeg nå brukt den som forforsterker sammen med mono -x en liten stund og fått en markant oppgradering av lyden. Hvor mye som skylles mono-x og hvor mye som skylles forforsterkeren vet jeg ikke, men skal ikke se bort fra at den godeste Vidar P vet hva snakker om! Jeg slipper analoge kabler fra dac til forforsterker nå, samt at disse er designet for å brukes sammen, så det gir nok og et positivt bidrag til lyden. Eneste "ulempen" er at den skiller mer mellom gode og mindre bra plater.Vidar P skrev:Om du har muligheten, og skal ha Cyrus dac og forsterker, så gå for DAC XP med X Power. Det er en helt rå forsterker, og det er en av de beste preampene (XP) jeg har hørt på aldri så lenge også. Det er utrolig mye bedre enn den (ellers veldig gode) integrerte 8vs på de høyttalere jeg har hørt det på. Og en utrolig elegant løsning.
Naturlig og matchende drivverk er denne nye SE-platformen fra Cyrus, CD Xt SE. Og så kan man jo få originale råstilige stativer/rack til dette. Går ut ifra at du skal ha sort i så fall; kan love at de er stilige iallefall!
Mvh Vidar P
Det er jo et alternativ å sende den til Cyrus for service. De holder på og oppdaterer prislisten på service/oppgraderinger så jeg er litt usikker på pris.ardilla skrev:Har akkurat mottatt en brukt CD-spiller Cyrus dad3, som har to problemer
1) Drivverket "subber", altså når CD-en spilller kommer det en subbe-lyd. Innimellom forsvinner den og spilleren spiller lyløst. Så kommer lyden tilbake.
2) Knappene på frontpanelet er lunefulle. Av og tilvirker de, av og til ikke, noen ganger gjør de rare ting. Fjernkontrollen virker alltid.
Noen tips??
Auda.Cyrus kommer med alt i ett produkter som f.esk Naim har hatt stor suksess med, låter helt sikkert bra men var de helt heldig med designet da?
Stream X Signature?Her var det IKKE liv...Cyrus er kanskje ikke så hot på hfs?
Noen som har eller har testet denne?
Vis vedlegget 267268
Good? Bad?
O.
Stream X Signature?Her var det IKKE liv...Cyrus er kanskje ikke så hot på hfs?
Noen som har eller har testet denne?
Vis vedlegget 267268
Good? Bad?
O.
Hadde vært interessant å hørt hvilke erfaringer folk har med Cyrus sine streamere. Er veldig nært å kjøpe en selv
Har Stream x2 og er fornøyd. Bruker den som kilde og kjører alt jeg har av digitale enheter i gjennom Stream x2 og ut til Dac. Streaming og internettradio fungerer veldig bra. Eneste minus så langt er at det ikke er forhandler i Norge og man må sende enheten ut for oppgradering. Pass på at den enheten du kjøper har software ver 3.3, ellers fungerer ikke Cadense appen helt 100%.
Kjøpte den første streameren, så var klar over at Cadence appen ikke ble å fungere. Kjøpte det HagtoAudio hadde tatt i innbytte, fikk det for en veldig grei penge. Var egentlig kun ute etter x-Power + psx men kunne ikke si nei. Ble en streamer xp, x-Power, n-Remote, psxr, triarbour rack og litt kabler.
Har du erfaring med å oppgradere Cyrus fra Norge? Hadde vært interessant å vist om prisene var noe i nærheten av de som er gitt for de i UK + frakt. Tenker meg det blir oppgradering til neste år.
Har Stream x2 og er fornøyd. Bruker den som kilde og kjører alt jeg har av digitale enheter i gjennom Stream x2 og ut til Dac. Streaming og internettradio fungerer veldig bra. Eneste minus så langt er at det ikke er forhandler i Norge og man må sende enheten ut for oppgradering. Pass på at den enheten du kjøper har software ver 3.3, ellers fungerer ikke Cadense appen helt 100%.