Dårligste lyd

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.154
Antall liker
3.962
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
... Madeleine Peyroux "half the perfect world" ...

... for innspillingen er noe av det dårligste jeg har hørt. ...
Hæ??

Ja, det er noe spesiell lyd på platene fra Madeleine, men jeg vil da ikke si den er dårlig. Lyden er veldig intim og det føles som du sitter inne i et rom på 16m2 og koser deg sammen med musikerene.

Nå tok jeg bare en liten kontrollsjekk på jobben med AKG-K 501 direkte fra PC, og jeg vet at denne er enda bedre hjemme på DAC1/HD650.

Sammenligner du denne med feks Diana Krall, så benyttes det i siste tilfelle større rom der instrumentene ikke er så "tett" som på "half the perfect world".

Jeg syntes også plata var litt rar første gang jeg hørte den, men den har blitt mye bedre med tiden.
 
U

utgatt60135

Gjest
mteinum skrev:
Erland skrev:
... Madeleine Peyroux "half the perfect world" ...

... for innspillingen er noe av det dårligste jeg har hørt. ...
Hæ??

Ja, det er noe spesiell lyd på platene fra Madeleine, men jeg vil da ikke si den er dårlig. Lyden er veldig intim og det føles som du sitter inne i et rom på 16m2 og koser deg sammen med musikerene.



Jeg syntes også plata var litt rar første gang jeg hørte den, men den har blitt mye bedre med tiden.
Plata tror jeg er mikset bevisst for å få frem en varm og litt mørk og gylden klang. 50-60 talls klang? Det virker som det går litt utover klarhet og presisjon. Detaljer er ikke like tydelige og bassen en smule udefinert. Men tross alt synes jeg ikke det låter dårlig og kan være veldig deilig å høre på.
 

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Innlegg
276
Antall liker
3
HCS skrev:
Masse klassisk, feks Naxos, som låter helt pyton i mine ører...Det øker ikke gleden over god klassisk musikk da...
Det er ingen grunn til å avfeie Naxos, de er bare veldig variable. Det finnes flere eksempler på Naxosinnspillinger der både lyd og fremføring er i toppklasse. Sjekk f.eks. ut Mahlers 4. (Polish Radio Symph. orch. / Antoni Wit, 1992) Knall plate!
 

ArvidH

Medlem
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
21
Antall liker
0
Har kjøpt sacd versjon av Dark side of the moon, den er jeg ikke fornøyd med, det er tydelig susing og ikke spesielt god lyd. Har prøvd med både sacd spiller og vanlig cd spiller, er det andre som har samme erfaring?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.338
Antall liker
11.069
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mener jeg leste i Stereophile om at Dark Side var mye dårligere på SACD enn vanlig.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
Cundis skrev:
AudioDude skrev:
Faith No More - The Real Thing (89)
Cd'en låter forferdelig (mulig det finnes en remaster e.l.) Den låt bedre på Vinyl, men ikke direkte bra for å si det sånn.. Synd egentlig, var en knall plate når den kom og er fortsatt hørbar.
Totalt enig meg deg! Er det mulig å skru så elendig lyd...?? Musikalsk helt utrolig herlig, men med den dårlige lyden er det ikke så ofte den snurrer.. :-\
Så vanvittig enig! Det er direkte tragisk. Spiller plata ofte i bilen og har ofte lyst å spille den i heimen - men det blir aldri meir enn ei låt...
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
havar skrev:
Cundis skrev:
MonkeyCountry Audio skrev:
Kompisen menner også at det er de første albumene som virkelig er bra... kanskje jeg skulle investert?

Har Master of puppets i offisielt bottleg av Dream theater.... kan si at vokalisten sliter lit..:)


MVH
Kjør i gang investeringen! ;). De første skivene er mer i heavymetal/thrash gata, mere rått og direkte. Produksjonsmessig syns jeg Justice for all skiller seg spesielt godt ut! :)
Enig med du! AJFA er spesiell, og ironisk nok er det ei plate som Ulrich ikke var særlig fornøyd med, produksjonsmessig sett. ::)
Kem bryr seg om Ulrich og hans usympatiske vesen utove musikken hans slik den er....

And Justice for all funker bra!
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
De fleste fans'a er enig, men ikke Lars Ulrich.. Når skal de begynne å høre på de som kjøper musikken deres tro..? Håper den nye blir bra på alle måter..! :p
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Rart at dere mener And justice for all har så bra lyd, synes lyden er tynn og pinglete. Bassen er jo miksa alt for lavt.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
At bassen er miksa for lavt har du helt rett i, men hør på de fete basstrommene, og hør på den fete gitarlyden..! Hele skiva med unntak av bassgitaren er så ekstremt godt gjennomført i mine ører..! ;D Men hvorfor de miksa bassen så lavt skulle jeg gjerne visst ja..!
 

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
435
Antall liker
0
Cundis skrev:
At bassen er miksa for lavt har du helt rett i, men hør på de fete basstrommene, og hør på den fete gitarlyden..! Hele skiva med unntak av bassgitaren er så ekstremt godt gjennomført i mine ører..! ;D Men hvorfor de miksa bassen så lavt skulle jeg gjerne visst ja..!
Må si meg helt enig her !
Men det er helt riktig at selve bassgitaren er så og si bortmixet på Justice for all. Dette var jo 80 tallet, og hvor mange plater i rock sjangeren hadde egentlig "hørbare" bass gitarer ? Ikke mange ! Det som redder Justice er jo at trommene og gitarlyden er såpass fet. Det er jo egentlig ingen Metallica plater som har særlig fremtredende og fet bass lyd før Black Album.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.770
Antall liker
500
Sted
Stockholm
AudioDude skrev:
Cundis skrev:
At bassen er miksa for lavt har du helt rett i, men hør på de fete basstrommene, og hør på den fete gitarlyden..! Hele skiva med unntak av bassgitaren er så ekstremt godt gjennomført i mine ører..! ;D Men hvorfor de miksa bassen så lavt skulle jeg gjerne visst ja..!
Må si meg helt enig her !
Men det er helt riktig at selve bassgitaren er så og si bortmixet på Justice for all. Dette var jo 80 tallet, og hvor mange plater i rock sjangeren hadde egentlig "hørbare" bass gitarer ? Ikke mange ! Det som redder Justice er jo at trommene og gitarlyden er såpass fet. Det er jo egentlig ingen Metallica plater som har særlig fremtredende og fet bass lyd før Black Album.
Der er vi 100 prosent samstemte AudioDude :)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.612
Antall liker
774
Torget vurderinger
8
Patti Smith "Twelve" fra 2007 er en av mine kandidater! CD`en er mastret hinsides slik at det ikke er hørbart på et micro-anlegg engang! Nå har ikke lydteknikkerene heller gjort noen god jobb, men fy faen! Er disse masteringfolkene født uten ører?
En må da faen trakke være uten "gehør", ikke musikalsk sans, hørselsskadd til dei grader, og i tillegg være totalt blottet for yrkesstolthet!!!!!
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Best of Nirvana er heller ikke noe man skal hoppe i taket for. Det gikk faktisk rett i søppla :'(
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Manic Street Preachers - Send awayh the tigers

Musikken er utrolig bra, men lyden er så dårlig at det er helt tragisk. Faktisk så dårlig at jeg ikke gidder å spille den i anlegget. Egner seg rimelig godt til ipod og lav bitrate....
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
TJ skrev:
Cundis skrev:
AudioDude skrev:
Faith No More - The Real Thing (89)
Cd'en låter forferdelig (mulig det finnes en remaster e.l.) Den låt bedre på Vinyl, men ikke direkte bra for å si det sånn.. Synd egentlig, var en knall plate når den kom og er fortsatt hørbar.
Totalt enig meg deg! Er det mulig å skru så elendig lyd...?? Musikalsk helt utrolig herlig, men med den dårlige lyden er det ikke så ofte den snurrer.. :-\
Så vanvittig enig! Det er direkte tragisk. Spiller plata ofte i bilen og har ofte lyst å spille den i heimen - men det blir aldri meir enn ei låt...
Kunne ikke vært mer enig - i alt dette. Fatter ikke hvordan det er mulig!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Berg skrev:
Manic Street Preachers - Send awayh the tigers

Musikken er utrolig bra, men lyden er så dårlig at det er helt tragisk. Faktisk så dårlig at jeg ikke gidder å spille den i anlegget. Egner seg rimelig godt til ipod og lav bitrate....


Den fikk faktisk kun to røde stjerner i svenske hifi - musik. dvs. kun en stjerne fra søppla?

Har kjempe problemer her også, men det er jo en av favoritt gruppene, så det er bare å irritere seg grønn :'(
 

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
310
Antall liker
4
JK skrev:
Patti Smith "Twelve" fra 2007 er en av mine kandidater! CD`en er mastret hinsides slik at det ikke er hørbart på et micro-anlegg engang! Nå har ikke lydteknikkerene heller gjort noen god jobb, men fy faen! Er disse masteringfolkene født uten ører?
En må da faen trakke være uten "gehør", ikke musikalsk sans, hørselsskadd til dei grader, og i tillegg være totalt blottet for yrkesstolthet!!!!!
Jeg vil si meg helt uenig på den der altså, synes at øvre registeret der er vannvittig bra! Men selvfølgelig, resten kunne jo ha vært bedre... ::)
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.851
Antall liker
774
Torget vurderinger
4
Må bare le litt nå..... ;D
Sitter å spiller brit-pop mens jeg nyter en bedre cognac (og crispo selvfølgelig) ;)
Har hørt det nevnt at både Suede og Oasis har TRAGISK lyd på CD'ene sine, men sitter akkurat nå og niiikoser meg med "What's the story morning glory" med Oasis og "Coming Up" med Suede UTEN at jeg irriterer meg over lyden !!!!!!!!!
Enten er lyden bra eller så er cognac'n bra ;)
Rock'On !!!!!
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
161
Sted
Bergen
Jon Eberson Group - Jive talking....UFF!
Kan ikke si meg enig her....

har spilt den en del i det siste, og dårlig lyd er nytt for meg!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.273
Antall liker
40.141
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
har jon eberson,jive talking på LP men der er lyden helt utrolig bra :)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.666
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jive Talking var i sine hårde dager en av mine lydmessige referanser på LP
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
Har endel Rainbow på cd.Tamme greier :-\
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Led Zeppelin: Psychical grafitti i vinyl replica utførelse, er så dårlig at anlegget ber pent om å få slippe? :'(
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Fant frem en Morten Abel her om dagen, den var hul. Synd elsker musikken hans.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.018
Antall liker
401
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Vi må jo bare tilføye den nye cd'en til Bruce Springsteen - virkelig tragisk dårlig lyd på denne skiva. Det skulle vært straffbart å utgi slikt i 2007. Musikken står til en god 5'er mens lydkvaliteten dessverre ødelegger hele oplevelsen.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.285
Antall liker
236
Torget vurderinger
1
Det er tragisk et god plate blir degradert til hyllevarmer av mange fordi lyden er så horribelt grusom :-\

Destiny.. :)
 

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
261
Antall liker
373
Torget vurderinger
2
Ja, denne plata har jaggu dårlig lyd, og det er synd, for musikken er bra.
Er det noen som har sammelignet med vinylutgaven, låter den lanskje noe bedre?
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.183
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
et virkelig godt anlegg burde kunne gjengi referansemusikk på referansemåte, og også kunne gjengi dårlig kvalitet uten å låte ulevelig.. ;)

motoren skrev:
det meste låter bedre på LP ;D
enig
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.328
Antall liker
2.858
motoren skrev:
har jon eberson,jive talking på LP men der er lyden helt utrolig bra :)
Har den på CD fra en "Norsk 80-talls samleplate", det er meget bra lyd, og en type dynamikk (spesielt mikrodynamikk) i lyden som bare viser at analoge innspillinger er KONGE!
 
P

Parelius

Gjest
solbin skrev:
Ja, denne plata (dvs. siste fra Bruce, Magic – Parelius) har jaggu dårlig lyd, og det er synd, for musikken er bra.
Er det noen som har sammelignet med vinylutgaven, låter den lanskje noe bedre?
Ingen sammenlikning, men vinylutgaven er også til å gråte over. Lydmessig møl. Selv saxen drukner i "støyen".
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.273
Antall liker
40.141
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
forferdelig synd at en så bra artist skal ha så dårlig lyd på sin siste plate. :(

mvh
 
O

OldBoy

Gjest
Bruce Springsteens nyeste: Tragisk lydkvalitet.

Inntil i dag har jeg bare hørt noen av sporene på husets DAB-kjøkkenradio, men jeg kunne tydeligvis godt ha fortsatt med det. Jeg trodde faktisk at det skulle bli LITT bedre i stereoanlegget, men den gang ei....Det er jo så jeg knapt orker å spille meg gjennom CD'en, så dårlig er lyden. Skikkelig nedtur, dette!

:( :( :(
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
erato skrev:
Jive Talking var i sine hårde dager en av mine lydmessige referanser på LP
Enig; jeg har en original og en testpressing av Jive Talking; begge låter helt supert. Om den ikke låter bra, så er det nok andre ting galt enn platen.. :)

Mvh Vidar P
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
ALT det jeg ku li som ung har så dårlig en lyd at det ikke kan høres. F.eks. Led Zeppelin , Pink Floyd og Deep Purple.
 
Topp Bunn