N
nb
Gjest
Tja, ankesaken vil bli enda en orgie i psykiatri.ABB kommer nok sikkert til å anke. Han nyter å være i fokus, og håper selvsagt på å oppnå enda større publisitet om sitt tankegods.
Tja, ankesaken vil bli enda en orgie i psykiatri.ABB kommer nok sikkert til å anke. Han nyter å være i fokus, og håper selvsagt på å oppnå enda større publisitet om sitt tankegods.
Han oppfører seg som en som ikke er vel bevart...ABB fikk det ikke helt som han ville i dag, han ble irritert og utførte igjen sin parodiske høyre-ekstremhilsen.. I mine øyne, oppfører han seg som en trassig umoden type, som overhode ikke har innsett alvoret i de bestialske handlingene som han står tiltalt for. Som sagt, jeg håper at det går opp for han, en vakker dag.
Hvis han er utilregnelig er han en kronisk syk person som ikke evner å forstå hva han har gjort eller konsekvensene av det, og faktisk ikke har skylden for sine egne handlinger (det ligger i at han ikke kan straffes). Å fordømme syke personer er ikke pent gjort, hvis han er utilregnelig har han ingen skyld.Mitt råtips er at domstolen ender opp med utilregnelig.
(...)
ABB er en massemorder, en til de grader grusom, skruppelløs og feig sådan også. Jeg er svært så enig med vedkommende som våget å gi uttrykk for det så mange av oss føler; måtte ABB brenne sakte lengst inn i helvete.
Hehe, nei, selvsagt ikke, men i saker så soleklare som denne synes jeg ting kunne gått raskere unna. Det er etter min mening et sirkus uten like. Jeg er så utrolig lei av hele saken at jeg har sluttet å lese overskriftene.^ Mange grunner til å hige etter kinesisk statsborgerskap, kanskje, men summariske henrettelser er vel et stykke nede på listen?
Forsvaret må føre den saken som klienten ønsker ført. Breivik ønsker å bli kjent tilregnelig, og følgelig prosederer Lippestad dette. Det er i kontrast til saker der kriminelle ønsker å få straffereduksjon eller -bortfall ved å forsøke å bli kjent utilregnelige (f.eks. i gjerningsøyeblikket).Kan noen opplyse en nepe som meg?
Kordan kan forsvaret gå inn for å få ham erkjent tilregnelig, og samtidig gå for full frifinnelse?
vet ikke hva du mener,vi har en regjering som har lagt rammene for hvordan de vil att Politiet skal organiseres og jobbe,og det har de fått til gangs.Kanskje politiet kan stige ned fra sin høye hest etterhvert
Mulig endel i regjeringen burde gått av tidligere (av andre årsaker) men dette er ikke tidspunktet. Da har ihvertfall ABB oppnådd mye av det han ville.Burde ikke Jens,Sleskil og co blitt sett på som kriminelle? er det greit og sitte i en slik maktposisjon og lyve,manipulere det norske folk? er det ok at eldre dør uten verdighet eller at mennesker dør i syke køer?
Syntes jeg var ett merkelig utsagn,hvem andre må ta konsekvensen enn øverste leder ?Mulig endel i regjeringen burde gått av tidligere (av andre årsaker) men dette er ikke tidspunktet. Da har ihvertfall ABB oppnådd mye av det han ville.
Storberget har foresten gått av tidligere og han var øverste justismyndighet
+1Nå er det i det minste ikke lenger så mange rare reaksjoner på at amerikanerne har sikret ambassaden sin.
Hvilkle signaler tenker du på?Dette er typisk Ola Potit. Når Oprasjonsentralen kolapset, så må det bli kaos. Jeg mener at dårlig kommunikasjon er hovedårsaken til den fatale politikolapsen 22 juli. Ihvertfall når planlagte hanlingsplaner ikke blir hjennomført. Ola Potit var ikke forberedt på Terror selv om signalene tegnet opp et helt annet bilde.
Jeg tror fortsatt at regjeringens politikk skaper slike miljøer som Knights templar liknende. Nå kan det vise seg at ABB ikke er alene.