vredensgnag skrev:
Glad du nevner det, nb. Det blir for enkelt å påstå at han er en forstyrret mann, og så på den måten kunne melde seg fri for delansvar.
Vreden,
Det er en sak at man ikke nødvendigvis er enige i den politikk som føres av regjeringen, men det gjør faktisk ikke at man nødvendigvis på noen som helst måte hverken støtter disse handlingene eller skal sitte og føle seg medskyldig. Ditt utgangspunkt blir derfor helt feil og er en smule avsporing. For å si det pent!
Jeg har ikke vært, er ikke, og kommer nok ikke til å bli 100% enig med regjeringen når det gjelder innvandringspolitikken. Og jeg er nok slett ikke alene om å se det slik, men ærlig talt er det frekt å tillegge meg eller andre med samme samme syn noe "medansvar" for denne mannens handlinger. Det han har gjort får han pent ta ansvar for selv. Politisk debatt er en ting, politisk terror er faktisk noe helt annet!
Det du legger opp til med slike utsagn vil kun bidra til en knebling av den åpne debatten. Og knebler vi debatten vil det kun føre til mere terror. Det beste forsvaret mot politisk terror er faktisk en åpen debatt, der alle får komme til med sine meninger.
I dag er det en dag for sorg og empati med de pårørende som har mistet noen av sine, samt tid for å ta seg av de som har opplevd et grusomt mareritt. I morgen må den politiske debatten igjen få lov til å gå fritt, UTEN at du eller andre med slike herketeknikker prøver å kneble debatten. Lykkes du med slikt vil du kun gå i terrorens ærend! Og det tror jeg faktisk ikke er det du ønsker.