Da er terroren mest sannsynlig kommet til Norge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    mteinum skrev:
    Vår så vennlig å ikke post bilder av drepte barn. Ja, media har gjort det, men det er svært lite klokt av dem.
    grusomt ubetenksomt mot de pårørende

V

vredensgnag

Gjest
    Da er terroren kommet til Norge mes sannsynlig.

oddgeir skrev:
    Hørte smellen svært godt på Nesodden. Trodde først det var torden. Da er jihad kommet til hovedstaden. Som man kunne forvente.
    Det var Hellig krig, ja, men ikke den du tenkte på. Konservativ kristen frimurer som var flittig St. Johannes lærling i ordenen, og som holdt fanen høyt på Document.no.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Han som står der i det bildet fra tv2.no, og ser på en i vannet som har hånden i været ...

Gud så fjernt han er fra han her:
    Meget godt poeng VG og et godt bilde med ekstra mening.

Mvh.KW

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:
    Hørte smellen svært godt på Nesodden. Trodde først det var torden. Da er jihad kommet til hovedstaden. Som man kunne forvente.
    Det var Hellig krig, ja, men ikke den du tenkte på. Konservativ kristen frimurer som var flittig St. Johannes lærling i ordenen, og som holdt fanen høyt på Document.no.
    Flittig WoW spiller også.

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    Mange tanker til alle de døde ofrenes pårørende og alle skadde.

V

vredensgnag

Gjest
    Har tenkt mye på hvilken dehumaniserende effekt disse skytespillene mot mennesker må ha.

Jeg fatter ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre det han gjorde mot de ungdommene.

@Emotikon - har du hørt fra elevene dine?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1

oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:
    Flittig WoW spiller også.
    Og her er WoW profilen hans:

http://eu.battle.net/wow/en/search?q=conservatism

Decoman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    1
    Stoltenberg er allerede i gang med å demonisere mannen. Godt å se Adresseavisen la kommentaren min komme på trykk.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg har googlet litt rundt fyren, og han virker som et ensomt menneske. En ensom ulv med interesse for religion, dataspill og våpen. I enkeltstående tilfeller kan det kanskje være en dødlig kombinasjon.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Har tenkt mye på hvilken dehumaniserende effekt disse skytespillene mot mennesker må ha.

Jeg fatter ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre det han gjorde mot de ungdommene.

@Emotikon - har du hørt fra elevene dine?
    Du skal være klar over at skyte-spill er utbredt, og det finnes heller ikke forskning som støtter påstander om økt voldelighet pga. spill. Men den slutningen har eksistert i forhold til bøker og film tidligere og nå er det spill som har overtatt den "rollen".

Derimot er voldelige personer uansett voldelig.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Decoman skrev:
    Stoltenberg er allerede i gang med å demonisere mannen. Godt å se Adresseavisen la kommentaren min komme på trykk.
    Du mener mannen og hans og likesinnedes holdninger ikke bør demoniseres?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Decoman skrev:
    -har han ikke begått uhyrlige handlinger?

Enkelte vil hevde at Ap og innvandringspolitikken i landet har skapt slike mennesker... De -og alle andre forsøk på å gjøre fyren til martyr bør møtes med forakt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    bjornh skrev:
    Decoman skrev:
    -har han ikke begått uhyrlige handlinger?

Enkelte vil hevde at Ap og innvandringspolitikken i landet har skapt slike mennesker... De -og alle andre forsøk på å gjøre fyren til martyr bør møtes med forakt.
    Så sant som det er sagt!
    Håper at dette vil være en vekker, slik at man tar avstand for det brune grumset som brer seg mer og mer.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.453
    Torget vurderinger
    4
    Det har gått mange tanker til både ofre og etterlatte i dag, en kompis var ubehagelig nære da det smalt, jeg skulle selv ha vært i nærheten omtrent da det smal, men min dårlige vane med å være forsinket var på min side i dag.

Jeg sender jaggu noen tanker til de som er uheldige nok til å være køddens familie også....de kommer heller ikke til å få det lett fremover. Hva tenker en mor, far, søster eller bror når de nå ser bildet i avisene ?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at han har netchattet med Hilde redaktør i Aftenposten;

Hva synes du om at Norge føyer seg inn i rekken av land som ikke lenger har noen store kulturkonservative aviser (aviser som er kritiske til multikulturalismen)?
    Anders B

Jeg synes også det er et problem at norske medier er for like i sine analyser og synspunkter. Jeg tror det har sammenheng med at konfliktene i norsk politikk egentlig ikke er så store. Hilsen Hilde

Hva er begrunnelsen for at Aftenposten, etter 1972, gradvis begynte å støtte multikulturalisme (kulturmarxisme) og dermed i praksis ikke lenger fortsatte å være et kulturkonservativt mediealternativ? Var det på grunn av press fra Arbeiderbevegelsen?
    Anders B

Aftenposten er en uavhengig avis, med et liberalt-konservativt grunnsyn. Hilde

Dette antydes på et annet netsted jeg har vært innom.

Kan jo stemme dette.

Mvh.KW

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    http://www.minervanett.no/2010/01/27/det-imperfektes-politikk/

Scroll nedover, og du finner signaturen Anders B. Det har i media kommet fram at dette er et av stedene han frekventerte, samt Document.no.

Her er noen utsagn han har på Minerva:

Det burde være ulovlig å kalle seg selv konservativ og samtidig støtte multikulturalistiske politiske doktriner uavhengig om du er tradisjonell konservativ, paleo-konservativ etc. da den praktiske implementeringen av multikulturalistiske doktriner uten tvil legger hovedgrunnlaget for videre Islamisering og enklavisering.

Jeg har diskutert problemstillingen med et tyvetalls Engelske “tradisjonelle konservative” (Tories) som for øyeblikket befinner seg i en alvorlig identitetskrise. Toryene i UK, på lik linje med Høyre i Norge er i ferd med å bli gjort fullstendig kulturelt irrelevante av “ekte” kulturkonservative partier som f. eksempel FrP, Geert Wilders Frihetsparti etc. som med rette kan kalle seg ekte konservative (kulturkonservative).

Disse “tradisjonelle konservative” nekter å anerkjenne disse nye alternativene og kaller dem populister. Samtidig blir de selv i økende grad klar over at de vil fortsette sin ferd mot irrelevansens dal så lenge de ikke tar et klart standpunkt mot multikulturalistiske doktriner. De vet at de vil bli stemplet som fascister/rasister/populister hvis de tar avstand fra multikulturalisme, en pris de for øyeblikket ikke er villige til å betale. Samtidig har disse kvasi-konservative multikulturalistene frekkheten til å fortsette å kalle seg konservative.

Jeg tror derimot dette vil endre seg i løpet av de neste 10 år. De gamle tradisjonelle konservative over hele Europa befinner seg i en kulturell identitetskrise. Jeg er ganske sikker på at de får opparbeidet seg nok ideologisk selvtillit det neste tiåret til at de til slutt ender med å ta avstand fra multikulturalistiske doktriner og dermed med rette kan fortsette å kalle seg konservative.

I mellomtiden bør de i anstendighetens navn unnlate å kalle seg selv konservative. Det blir FOR krampeaktig og overfladisk.

PS: Høyre og Høyres representanter bør referere til seg selv som liberalister og ikke som konservative. Jeg registrerer dog at både Aftenposten (som nå ledes av kulturmarxisten Hilde Haugsgjerd) og Høyre liker å referere til seg selv som liberal-konservative, et ord som er fullstendig meningsløst og misvisende i dagens politiske klima. Å støtte monarkiet kvalifiserer ikke til å kunne kalle seg selv konservativ.

Litt lengre ned:

Det tragiske med hele situasjonen er at man til en viss grad forstår denne feigheten. Kulturmarxistene har fullstendig kontroll over media og de vil ikke være nådige mot de første fremtidige kulturkonservative “pionerene” fra Høyre som offentlig flagger opposisjon mot det multikulturalistiske verdensbilde. Vi kjenner godt til de svært stygge hersketeknikkene de aktivt bruker, der deres hovedmål ofte er forsøk på karakterdrap av disse “dissidentene”.

Vi får håpe Dagbladet går konkurs i løpet av 2010, pressestøtten en gang forsvinner, og at Arbeiderpartiets mikrofonholder – NRK blir reklamefinansiert, så det blir en smule vanskeligere for dem:)

Litt mer to the point og kaster muligens litt lys over dagens aksjon:

Marx mente sosialismen ville resultere i et “statsløst samfunn”. Det at han fortsatte tyder på at han ønsket dette. For å få et statsløst samfunn må man først bryte ned Kristendom, nasjonal identitet, nasjonale kulturer og tradisjoner, en utvikling vi er i full gang med i alle Europeiske land. Selv om Marx til en viss grad var en nasjonal-bolsjevik ønsket han fortsatt å dekonstruere nasjonal identitet og dermed legge til rette for internasjonalisme. Det blir derfor ikke feil å kalle Marx for en anti-nasjonalist eller en internasjonalist.

Ordet Marxist er i 99% av alles sinn ensbetydende med internasjonalisme og ikke nasjonalisme. Nasjonalistiske kommunister eller såkalt nasjonal-bolsjevisme som politisk konsept er så og si utdødd.

Litt om hans politiske fortid (uten at det nødvendigvis skal kaste fakler inn i en annen debatt):

Kunne ikke vært mer enig, PeeWee.

Det er nå 11 år siden vi diskuterte sist, hehe good times på FpUs forum;D

Og jeg er åpenbart ikke lenger laissez-faire tilhenger da det tilhørte mine radikale yngre år:p Men jeg støtter fortsatt ikke borgerlønnen din, hehe;P

Han frykter en dekonstruering av europeisk kultur:

Jeg tror ikke du helt forstår hva multikulturalisme er (eller kanskje du ikke tør å innrømme det overfor deg selv). Multikulturalisme er politiske doktriner. Den pågående Islamisering er kun et symptom og ikke årsaken til våre økende problemer. Hovedproblemet til de fleste Europeiske nasjoner er at de lider i økende grad av kulturelle, ideologiske og strukturelle svakheter.

Hovedårsaken til dette er de siste tiårs implementering av multikulturalistiske politiske doktriner. Multikulturalisme er designet for å dekonstruere Europeisk kultur, tradisjoner, Kristendom, identitet og til og med nasjonalstater.

Dette er bare noen utdrag -det er ikke 100% sikkert det er Anders Behring Breivik, men ting taler meget sterkt på det. Dog, når alt kommer til alt er det kanskje et innblikk i hvordan han tenker vi får her og hvorfor han nærer et sånt sinne mot AP og AUF.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fy F... minst 80 drepte ungdommer på Utøya
    Bare heltragisk.
    Jeg hørte en som tidlig ikveld sterkt hevdet at det var flere titalls drepte, jeg fikk aldri skrevet det før HFS forsvant for flere timer.
    Fyren må jo være totalt skrudd og ufølsom.
    KW

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Minst 80 drepte.
    I tillegg er det flere som er druknet da de prøvde rømme.

Herregud!

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Flere gjerningsmenn? Helt ufattlig.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tallet er ventet å øke. Politiet har fortsatt ikke full oversikt over hele øya.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hørte tidlig at det ble hevdet (fra ungdommene) at det var flere som skjøt.
    Men vet jo ikke noe utover at det ble nevnt i et tilfelle.
    Dette har muligens blitt holdt tilbake på grunn av etterforskningen trolig.

KW

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    KW skrev:

KW
    Har ikke fått det inntrykket. Ungdommene sier at han gikk rolig og målbevisst rundt og skjøt.
    Ufattelig.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    KW skrev:

KW
    Har ikke fått det inntrykket. Ungdommene sier at han gikk rolig og målbevisst rundt og skjøt.
    Ufattelig.
    Har hørt ungdom si at det var flere, mens de fleste sier at det var en.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Minst 80 drepte barn og ungdommer. Jeg pratet med sønnen en time mens jeg hørte skudd og skrik i telefonen. Det er surrealistisk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.899
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ArtDeco skrev:
    Minst 80 drepte barn og ungdommer. Jeg pratet med sønnen en time mens jeg hørte skudd og skrik i telefonen. Det er surrealistisk.
    Sønnen din var der?
    Han klarte seg, håper jeg?

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Han er fysisk uskadd. Vi hentet ham hjem, men har nå kjørt ham tilbake for at han skal få være med vennene. Han er både lykkelig og deprimert, det er vel vi også.

V

vredensgnag

Gjest
    På document.no er de så feige at de har slettet Breiviks innlegg.

Ofrene disse stakkars barna uforskyldt måtte lide må ikke være forgjeves.

EDIT: I NATT VAR DET IKKE TILGANG TIL BREIVIKS INNLEGG, MEN NÅ HAR DOKUMENT.NO SAMLET SAMTLIGE. DET SKAL DE HA HONNØR FOR:
    http://www.document.no/anders-behring-breivik/

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Han er fysisk uskadd. Vi hentet ham hjem, men har nå kjørt ham tilbake for at han skal få være med vennene. Han er både lykkelig og deprimert, det er vel vi også.
    Åh. Dere er heldige. Det er en gave. Ta godt vare på han.

Jeg er så rystet over dette. Dette er uhyrlige handlinger. Det verste noen har gjort mot våre barn og unge. Jeg synes så forferdelig synd i alle de etterlatte og foreldre som sitter igjen nå. For en tragedie.

V

vredensgnag

Gjest
    ArtDeco skrev:
    Du får mange tanker herfra - det er ubegripelig at noen kan gjøre slikt.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Ja, det var et irrasjonelt angrep. Men vi kan være glade for at vi har et fantastisk beredskapssystem. Mor og Sønn får krisepsykiatri nå, og i morgen kommer et team hjem til oss. Politiet og helsepersonell har vært meget imøtekommende og solide. Samfunnet viser styrke i alt det vonde.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Det må ha vært en tøff time og kanskje også tiden etter.
    Stakkars alle ungdommene og deres pårørende også de berørte i Oslo.

Mvh.KW

N

Nifelheim

Gjest
    vredensgnag skrev:
    På document.no er de så feige at de har slettet Breiviks innlegg.

Ofrene disse stakkars barna uforskyldt måtte lide må ikke være forgjeves.
    Hva??? Sletter innleggene hans? Alle? Document.no bør ikke få slippe unna med den manøveren. Det er bevisforspillelse også.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil få skryte av politmannen som svarte på pressekonferansen den tidligere, dyktig gjennomført ingen nøling.
    Også flere av de intervjuede undommene har gitt et solid inntrykk.
    Særlig hun som faktisk så venner bli skutt svært nære seg og som unslapp bl.a ved å svømme delvis under vann.
    Sikkert mange som vil få delvis sterke reaksjoner i etterkant.
    KW

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Det nasjonale traume.

Hvor var du 22.07.2011 Kl. 15.20...? -det verste er at det bare var begynnelsen på marerittet. Jeg får ikke til å legge meg.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg så på Tour de France. En dag jeg aldri vil glemme.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    80 drepte. helt ufattelig. tankene går til de pårørende

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Profilen til Anders Behring Breivik på Facebook er nå fjernet for noen få minutter siden.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn