ptb
Æresmedlem
^ Hovedårsaken til problemene i lastebil er antenneløsning/plassering og routing av antennekabel. Sekundært (og da i kombinasjon med antenneløsning) forstyrrelser fra annen elektronikk (spes. LED). Mao - ikke DAB i seg selv.
Nei! Prøv utenfor EuropaveieneEr Flåm langt ut fra Oslo nok? Eller Drevsjø ? Alle de ca. 30 kanalene er tilgjengelig over hele Norge.
Nå prater du tydeligvis om ting du ikke har greie påDet verste med DAB er at det fungerer...så mye bedre enn FM...over hele landet.
Da har vi I fall brukt forferdelig mye penger på å legge om til DAB. Ungdom bruker mobilen ja og de bruker i alle fall ikke DAB, om radio I det hele tatt. Vi kunne latt FM gå en stund til, til internett overtar. Ja, jeg kan bruke internettradio fra mobilen i bilen men jeg synes det er noe herk å få det i gang hver gang jeg skal ut å kjøre (briller og greier) og jeg kan ikke skifte kanal mm uten å begå lovbrudd og usette meg selv og andre for fare.Sutringa om DAB forsvinner samtidig med papiravisen, fasttelefonen og brevgiroen DAB er godt nok i bil og på kjøkkenradioen, de ytterst få som vil høre god lyd bruker nettradio.
Der har du en ting og. Brukervennlighet.Da har vi I fall brukt forferdelig mye penger på å legge om til DAB. Ungdom bruker mobilen ja og de bruker i alle fall ikke DAB, om radio I det hele tatt. Vi kunne latt FM gå en stund til, til internett overtar. Ja, jeg kan bruke internettradio fra mobilen i bilen men jeg synes det er noe herk å få det i gang hver gang jeg skal ut å kjøre (briller og greier) og jeg kan ikke skifte kanal mm uten å begå lovbrudd og usette meg selv og andre for fare.Sutringa om DAB forsvinner samtidig med papiravisen, fasttelefonen og brevgiroen DAB er godt nok i bil og på kjøkkenradioen, de ytterst få som vil høre god lyd bruker nettradio.
Jeg bruke radio til og fra jobb og da er det bare pludreradio på alle kanaler slik at musikken er det jeg hører etter. Det som kommer ut av DAB radioen min er avstumpet i begge ender så da blir det nærradio på FM som i alle fall har dynamikk, om noe skurr. De vil vel sende på FM til DAB dør av seg selv så ikke noe å bruke penger på. Om kort tid får vi vel internettradio i bilen, Tesla har det vel allerede. Tror DAB fases ut av produsentene nå som resten av verden satser på FM og internett.
Og der tror jeg vi snart vil se konsekvenser av DAB-skandalen. DAB er utdatert, dårlig og vil etter hvert fases ut når Internett overtar.Da har vi I fall brukt forferdelig mye penger på å legge om til DAB. Ungdom bruker mobilen ja og de bruker i alle fall ikke DAB, om radio I det hele tatt. Vi kunne latt FM gå en stund til, til internett overtar. Ja, jeg kan bruke internettradio fra mobilen i bilen men jeg synes det er noe herk å få det i gang hver gang jeg skal ut å kjøre (briller og greier) og jeg kan ikke skifte kanal mm uten å begå lovbrudd og usette meg selv og andre for fare.Sutringa om DAB forsvinner samtidig med papiravisen, fasttelefonen og brevgiroen DAB er godt nok i bil og på kjøkkenradioen, de ytterst få som vil høre god lyd bruker nettradio.
Jeg bruke radio til og fra jobb og da er det bare pludreradio på alle kanaler slik at musikken er det jeg hører etter. Det som kommer ut av DAB radioen min er avstumpet i begge ender så da blir det nærradio på FM som i alle fall har dynamikk, om noe skurr. De vil vel sende på FM til DAB dør av seg selv så ikke noe å bruke penger på. Om kort tid får vi vel internettradio i bilen, Tesla har det vel allerede. Tror DAB fases ut av produsentene nå som resten av verden satser på FM og internett.
Dekning er ikke areal, men befolkning.Hør her..
Ute i distriktet har en kun NRK
Ute i distriktet er IKKE 1 time fra Oslo eller Bergen..men litt til. Skjønt en time fra Bergen nordover, får en kun nrk
De fleste tunneller ute i distriktene er uten dekning.
En må vite hva en snakker om før en hevder det er dekning
Nei - DAB er ikke overlegent i bil. Det hjelper ikke med "ordentlig" anlegg i bilen heller. Oppløsningen blir ikke bedre av den grunn (shit in = shit out).Men i bil er DAB overlegent...Dynamikk? Alvorlig talt, du har nok ikke hørt DAB i en bil med ordentlig anlegg...
Dere må ha noen ekstremt stillegående biler og fantastiske ører for å høre denne dårlige oppløsningen dere snakker om. I min nye, relativt stillegående bil med Dynaudio anlegg har jeg store problemer med å skjønne hva dere snakker om. Der bytter jeg mellom selvrippede filer i ALAC og radio uten å reagere veldig på forskjellen. Det er sikkert forskjell (alt annet ville være rart), men den er ikke så stor at når jeg er ute og kjører bil reagerer på det. Heldigvis (antagelig).Nei - DAB er ikke overlegent i bil. Det hjelper ikke med "ordentlig" anlegg i bilen heller. Oppløsningen blir ikke bedre av den grunn (shit in = shit out).Men i bil er DAB overlegent...Dynamikk? Alvorlig talt, du har nok ikke hørt DAB i en bil med ordentlig anlegg...
Men - for mange er DAB en grei nok "nødløsning" frem til et bedre alternativ (streaming) er på banen.
Shit in... - gjennom DAB-nettet, ja.Shit in....hvordan tror du alle radiostasjoner avspiller musikk ?
Ikke utenom tunnelene heller.Alle tunneler over 500 m får DAB dekning. Ansvarlige forvdet er Statens Vegvesen.
Jeg har også kjørt fra Oslo til Bergen med FM radio. Det var ikke mye dekning i tunneler den gang.
Jeg både smiler og gremmes over denne debatten.@Audiomix
Dekning er både areal og befolkning. Begrepet brukes om begge.
(Overrasket over Audiomix nå)
Flott å få dette uomtvistelig opplest og vedtatt da, så vi andre slipper å debattere dette noe merDet viktigste er at DAB funker, og best i bil, og det er ingen ting i veien med hverken dynamikk eller oppløsning.
....det verste med DAB er at det funker...over hele landet.
Mine avkom har radio. Det passer jeg på!Men hvem er brukerne av DAB-kanalene, - og særlig alle kanalene som tilsynelatende har de samme, om enn lett omstokkede, spillelistene? Det meste av dette har yngre og unge brukere som målgruppe, og mine to avkom på hhv 29 og 36 har ikke engang radio.....
Det er vel dette som er hovedproblemet med DAB, at man har fokusert på en mengde pludrekanaler for å skape reklameinntekter, mens det er et forsvinnende mindretall som gidder å høre på mølet...?
Jepp, skulle ønske jeg kunne si det samme, men jeg er utstyrt med ørerFlott å få dette uomtvistelig opplest og vedtatt da, så vi andre slipper å debattere dette noe merDet viktigste er at DAB funker, og best i bil, og det er ingen ting i veien med hverken dynamikk eller oppløsning.
....det verste med DAB er at det funker...over hele landet.