Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Har som trådstarter også funnet en Sølvsuper 11 til 50 kr på loppis idag. Knappene holdt seg ikke inne og am stod fast men det fikset elektrorens\smøring...

Men ingen av pærene lyser og det står ikke volt \ watt på dem. Prøvde en 6,3v pære fra bl.a Tr1000 men fikk ikke lys da eller. Noen som vet hvilke pærer det skal være?

Venstre kanal var skurrete og lav så skal prøve å bytte kondensatorer etterhvert. (Ja, har renset potmetre og knapper)

JHolm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    Har som trådstarter også funnet en Sølvsuper 11 til 50 kr på loppis idag. ... Men ingen av pærene lyser ...
    Jeg mener å huske at de er på 6,3V / 0,3A. De er seriekoplet, så “alle” bør byttes. Det er vell også en sikring for disse. Hvis jeg husker rett, sitter den på ett lite print på / ved transformatoren sammen med en eller to andre.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Fant et par Mission 761 på loppis i dag. Betalte 40 kr for disse. Koblet de opp, og det virker som de er i orden. Finishen er kanskje ikke helt der oppe, men de spiller nå. Planen er å lage et oppsett nummer 2 på kontor/gjesterom, og da trenger jeg en kurant, men billig forsterker. Håper å finne noe som ikke koster så alt for mange kroner. Jeg har en DAC som kan brukes i dette oppsettet, nærmere bestemt Audio-GD NFB-5. Noen forslag til forsterkere til under 500 kr?

lars-chr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    110
    Dagens handel (fra toppen):
    Pioneer LX-450 receiver
    Beovox 2707 høyttalere
    Radionette TK-250 høyttalere (det sitter Tandberg-elementer i dem).

Alt virker, og er så godt som strøkent. Jeg fikk alt for 200 kroner - det kan man vel ikke klage på. Jeg fikk også med en LP med "Svensktoppar" med Kirsti og Benny, og en med "(Lille) Grethe gjennom 10 år", som nå ligger i en bøtte med vann for å få løst opp de musetiss-gjennomtrekte papprestene som sitter i rillene. Platene kom uten covere; De var nemlig spist opp...
    IMG_4093.jpg

Andreas1

Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    14
    Flott fangst! Har selv et par Radionette TK-400, flotte høyttalere.

pekaill

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Antall liker
    1.103
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5

Philips 684 receiver inklusive platespiller og 4 norskproduserte Philips høyttalere for 200 kr.
    Meget pen receiver uten skrammer eller ulyder.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    ET par Mission 763i for 300 kroner. Noen småsår i de nederste hjørnene, men teknisk i fin stand. De spiller slett ikke verst... Lurer på om de ikke ender hos brutter. Han trenger bedre hifi enn 2.1 PC-systemet han bruker nå.

(Ikke mitt bilde)

6332-mis_763i.jpg

Ellers ble det 17 titler på CD, bl.a. 3 Donald Fagen soloskiver. 90 spenn til sammen... Kan'ke fatte at jeg nesten er alene om å kjøpe CD, med sånne priser.

Sist redigert av en moderator:

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Kjøpte 10 cder på forrige loppis, blandet med bøker i ein pose til 50,-.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke sant? Det er helt sprøtt! Men det er bare å nyte tilværelsen i motesvingningenes motfase...

:D

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Fant etpar gamle Seas høyttalere på loppis. HiFi 30 Type 74 står det bakpå. Den ene spilte greit, litt slapp bass i forhold til de små Tandberg 1520 jeg bruker til vanlig, men den andre var helt tyst. Hverken diskant,mellomtone eller bass ga noen som helst lyd fra seg. Bass-elementet på den (som ser ut som en 6x9 høyttaler) tyste står i sju stein, man kan ikke røre elementet fram og tilbake. Den virket forsegjort inni kassa, med eget avlukk til mellomtonen og store fine kondensatorer på filteret.
    Noen som vet om disse er hjemmelagd eller kom slik fabrikk? Og er det noe å gjøre med den tyste høyttaleren?

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    850
    De kom fra SEAS. Det er lite å gjøre med et basselement som står fast. Spolen har slått seg pga varme.

L

Lars.N

Gjest
    Har et sett komplett hvor alt fungerer skal tenke på dere den dagen det går på hode ut av huset :) for den dagen kommer .

Mvh

Snart fri for søppel :)

hjsteg

Medlem
    Ble medlem
    10.06.2011
    Antall liker
    17
    Har de samme høyttalerne som deg. Var nok en egen høyttalerserie fra Seas dette. Akkurat samme problem her, på den ene står bassen bom fast. Skyldtes en forsterker der den ene utgangen var defekt, spolen brant opp.. Synd, da jeg aldri fikk prøvd disse høyttalerne ordentlig. Ganske solide kasser, Men som deg merket jeg meg lite bass, lyden så, så.. Kanskje laban kan hjelpe oss? Vi har jo begge bare en høyttaler som er iorden. Du kan jo prøve å feilsøke litt. Sjekk motstanden i hvert element. Er den 4 ohm+- er (kanskje) elementet iorden.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Tja, usikker på hvor mye jeg orker å legge i få disse oppe og gå siden lyden i den som var i orden var litt laber. Men hvis jeg gir opp kan jeg gjerne sende deg fungerende elementer istedet for å kaste dem :rolleyes:

Knut Runar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Antall liker
    186
    Jeg har stående noen 6:9 elementer fra SEAS.
    Jeg tror det kan være den samme typen som er defekte.

Send meg informasjon om hvilket produktnr som står på bassene, så skal vi se om du ikke får fikset dem.

Da kan du hente dem hjemme hos meg i Bærum

Hilsen Knut Runar

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    850
    Litt laber lyd. Diskanten i disse er det mest masete og slitsomme jeg har vært borti. Det må være rekord i forvrengning. Hvis du vil ha bass må du ha loudness, og dra på litt ekstra med basskontrollen i tillegg. Ikke rart de er sprengt.

J.E.R

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    God morgen :)

Da er jeg i Larvik på høstferie, er det noen som kan tipse om steder man kan finne brukt hifi? Er litt mobil så Larvik-Sandefjord-Stavern går fint. Er ikke så kjent i området, så navn på bruktbutikker eller andre steder man kan finne/kjøpe 70 talls hihi mottas med takk.

Ha en flott dag...

Mvh
    Jan-Erik Rasmussen

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Disse lå og ventet på meg på Fretex for svimlende kr.45,- :)
    images.jpg

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold

Da er jeg i Larvik på høstferie, er det noen som kan tipse om steder man kan finne brukt hifi? Er litt mobil så Larvik-Sandefjord-Stavern går fint. Er ikke så kjent i området, så navn på bruktbutikker eller andre steder man kan finne/kjøpe 70 talls hihi mottas med takk.

Ha en flott dag...

Mvh
    Jan-Erik Rasmussen
    Det er en brukt butikk på vei mot Torstrand i Larvik -like ved gamle Texaco -spør etter gamle texaco isåfall, eller kjør fra sentrum mot gamle Tjodalling veien, like etter Hollywood hotell (fengsel) på høyre siden før Texacon befinner seg den butikken, når jeg har kjørt forbi har jeg sett noen gamle høyttalere på utsiden ofte -muligens der kan være noe, Tom (Bachs hifi) har neppe noe vintage -det er mange år siden jeg drev elektronikk verksted i Larvik gitt :)

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    702
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5

Ha en flott dag...

Mvh
    Jan-Erik Rasmussen
    Evas brukthandel på Hovland har ting fra tid til annen, jeg jobber i etasjen over og har spottet noen gamle platespillere fra tid til annen, ellers er det bedre bruktbutikk-utvalg i Sandefjord - en ligger midt i "kvadraturen" og har forresten mye bra brukt vinyl, en heter "Slappen" ligger i en av sentrumsgatene den også, og en tredje ligger nede ved bryggene, nederst i Bjerggata.

Ole G :rolleyes:

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold

Ha en flott dag...

Mvh
    Jan-Erik Rasmussen
    Evas brukthandel på Hovland har ting fra tid til annen, jeg jobber i etasjen over og har spottet noen gamle platespillere fra tid til annen, ellers er det bedre bruktbutikk-utvalg i Sandefjord - en ligger midt i "kvadraturen" og har forresten mye bra brukt vinyl, en heter "Slappen" ligger i en av sentrumsgatene den også, og en tredje ligger nede ved bryggene, nederst i Bjerggata.

Ole G :rolleyes:
    er det inne på Hovland der det var trimhuset før? eller ved burger kiosken i samme bygget som batteri & og radiator service? viste ikke om den isåfall -på tide å ta seg en tur isåfall :)

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    702
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Mellom Prix og Rimi, motsatt side av rundkjøringen ifht Hedrum Ungdomsskole.

ole G :)

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Var innom loppis idag og så denne gamle Garrard AT6 blant alt det andre skrotet. Tenkte først jeg skulle la den være siden jeg har en Garrard RC211 plateskifter fra før, og en SP25mk3 på en TR200C. Men etterhvert som jeg stod med min ett år gamle datter på armen og beskuet massene i lokalet, begynte en ganske uvøren gutt å rive i tonearmen og dra i knappene på den stakkars tilårskomne engelskmannen så det stakk i hjertet mitt! Med fast grep over Garrarden med den ene armen og min datter i den andre brøt jeg meg vei mot skranken og utbrøt "50kr for dette klenodiumet?!"

Budet ble godtatt og Herr Garrard ble med hjem. Med bananplugger koblet til en 3 pin din overgang var han ikke helt klar for å parres med Tandbergen, men til tross for en utslitt stift fikk jeg testet den. Og Herr Garrard startet velvillig opp og briljerte med sin automatikk, både stop og start fungerte! Og hadde det ikke vært for at plateskifterspindelen er byttet ut med en liten vanlig spindel så hadde nok hele plateskifteropplegget fungert.
    Ikke dårlig for noe som sikkert har blitt smurt siden den forlot fabrikken omtrent samtidig som Beatles ga ut sin første singel.

Skal prøve å få tak i stift og bytte til 5 pin din på ledningene, spent på om den har samme sjarmerende jordstøy som min RC211.

Vedlegg

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Ingen plater eller stereo i år, men Opsviks "Variable balans" ble med hjem, og fungerer nå som datastol.

Vedlegg

• Liker
    Reaksjoner: mwt

Olderkongen

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2008
    Antall liker
    6
    Måtte ein tur på loppemarked i dag og. Kom heim med nokre plater og ein Tandberg TCP3035A. Cd er jo egentlig ut, men for 70 kr klarte eg ikkje å la den stå :). Virker supert og!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kjørte forbi Porsgrunn kino på torsdag, en container på utsiden tiltrakk seg min oppmerksomhet! Oppi der lå det ca 10 stk JBL basskasser og en haug med horn! Jumpet oppi og skulle til å fylle bilen men da dukket en kinoansatt opp og sa sakene var reservert! Kunne komme innom senere og se om karen ville ha det og da jeg etter noen timer tittet innom var det ikke en flis igjen! Svarte!! 15" og 18" i fleng samt mange flotte horn med drivere......sukk......

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.090
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe... eneste som var igjen var vel noen gamle greier som det sto Klangfilm på, noe rare krummede konstruksjoner med rare rørforsterkere til samt en del runde klumper merket WE555 - alt sammen valset flatt for å ta minst mulig plass i containeren! Var det ikke slik det var?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det ene hornet, sikkert en centerhøyttaler var vel en meter bredt og sikkert en meter dypt, i støpejern. Blågrått, fikk ikke sett hva slags driver det var men fargen på hornet tydet veldig på Altec

rveum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2005
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    3
    Var på NRHF auksjon i på lørdag og kom hjem med bilen full av radioer.
    De mest mest morsomme er en Sansui AU 11000 rep prosjekt, den har en del feil så dette blir et prosjekt , men til 250 kr så kan den også brukes til båt anker hvis de viser seg at alt for mye må byttes.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn