Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Var innom loppis idag og så denne gamle Garrard AT6 blant alt det andre skrotet. ......Skal prøve å få tak i stift og bytte til 5 pin din på ledningene, spent på om den har samme sjarmerende jordstøy som min RC211.
    Liten update her: Den pickupen som stod på "Ronette 105 stereo", har fått ny stift og nytt liv i en gammel Garrard RC211. AT6-en har fått en Audio Technica AT91 (tror jeg) pickup og plateskifterspindel og spiller nå perfekt! Litt småstøy fra drivverket, men det hører da med på en ekte Garrard! Automatikken fungerer fin-fint, den skal stackes opp med flerfoldige juleplater og sette stemninga i stua nå til jul! Sølvguttene,Sissel Kyrkjebø, Vidar Lønn Arnesen med flere vil ligge oppå hverandre mens klokkene kimer og dale ned en etter en for å kjenne nålen kile dem på ryggen! :)
     

    Tp41

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Fant en Philips ag 9015 på Gjenbrukstasjon i går! Har ikke stor kjennskap til den rør forsterkeren, den er på
    12 watt, bygget 64, ser den har fått en omtale siste nr av HIFI world. Har googlet litt om den i går kveld,noen
    som har erfaringer med den?
    ag3.jpg

    ag5.jpg

    ag 2.jpg
     
    Sist redigert:

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Fant et par Denon ADH750 hodetelefoner som fungerte utmerket og en Philips 202 med Shure M75 pickup som dessverre var helt død. Får åpne opp og titte senere.
    Med en globus på kjøpet kom det seg på 150 kr tilsammen, akseptabelt.:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    3.507
    Torget vurderinger
    0
    50 SEK på loppemarked...
    Svensk "Luxor 3082"; uteffekt ca 30 W, från 1979.
    Tillverkad i Japan. Konstruktionen påminner mycket om Luxman L 30 och Luxman R 1030.
    Luxor var svensk agent för Luxman i slutet av 70-talet och början av 80-talet.
    Luxors fabrikk låg i Motala, byen där jag bor...

    S6301776.jpg
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    JBL TLX 8

    Ikke så ofte jeg surfer "gis bort" på finn, men det bør jeg kanskje gjøre oftere, i går hentet jeg et par Jbl tlx 8, og beskrivelsen av de var ikke pen. Men, dette låter ikke så ille som man skulle tro, en diskant må skiftes, men ellers låter det ganske morsomt.

    De får endel pepper på amerikanske forum for å være billige og ikke ekte Jbl, men det står også at det er forskjell på den amerikanske og europeiske Tlx-serien, og at tlx 8 i europeisk utførelse er en helt annen høyttaler enn amerikanske. Det høres riktig ut, da disse ikke fortjener all pepperen de får på nettet.

    Diskanten har en plastlinse foran seg, første gang jeg har sett. Det finnes en diskant til salgs på ebay, men med frakt begynner det å bli norske priser, noen som vet om slikt kan være mulig å finne i Norge? Tror modellnr er 354751-001.
     

    Vedlegg

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Fant etpar vintage hodetelefoner, Pioneer SE 405, idag. Store tunge klokker med hver sin volumkontroll på øret.

    Ser tøffe ut, men lyden var skuff da, veldig lite bass...
     

    Vedlegg

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    937
    Antall liker
    1.387
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke så ofte jeg surfer "gis bort" på finn, men det bør jeg kanskje gjøre oftere, i går hentet jeg et par Jbl tlx 8, og beskrivelsen av de var ikke pen. Men, dette låter ikke så ille som man skulle tro, en diskant må skiftes, men ellers låter det ganske morsomt.

    De får endel pepper på amerikanske forum for å være billige og ikke ekte Jbl, men det står også at det er forskjell på den amerikanske og europeiske Tlx-serien, og at tlx 8 i europeisk utførelse er en helt annen høyttaler enn amerikanske. Det høres riktig ut, da disse ikke fortjener all pepperen de får på nettet.

    Diskanten har en plastlinse foran seg, første gang jeg har sett. Det finnes en diskant til salgs på ebay, men med frakt begynner det å bli norske priser, noen som vet om slikt kan være mulig å finne i Norge? Tror modellnr er 354751-001.
    Det er mulig jeg har en slik liggende et eller annet sted, skal sjekke over helgen.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    fant en dux sound project ta 12000 på bosset i dag
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    stort beist egentlig,ble også solgt under andre merker (PHILIPS, LOEWE, ERRES, DUX, HORNYPHON, SCHNEIDER (frankrike), MEDIATOR og PYE ) + noen til
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.673
    Antall liker
    1.103
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Har en Philips fra samme serie, og jeg synes den er både pen og god. Den erstattet en Huldra 10, og liker Philipsen best.
    Bruker den sammen med Thorens TD-160 i dagligstua vår.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    20121204_163127.jpg

    litt dårlig bilde kanskje,men koblet opp på noen technics sb7000 etter rengjøring av potmeter og støvsuging.imponerte litt og bra med effekt..
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    På Fretex på Lagunen i Bergen står noen svære Wharfedale E70 for de som måtte være ute etter vintage-høyttalere.
    De må nok pusses/oljes litt i fineren men tilsynelatende så de ikke så værst ut.
    Om de virker vet jeg ingenting om.
    Prisforlangende 999,-
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    302
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    De så spennende ut de der med god følsomhet og mye membranareal.
    Hadde jeg hatt eget rom og en liten rørforsterker hadde jeg kjøpt de på flekken.
     

    lars-chr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    305
    Antall liker
    110
    Riktignok ikke loppemarked, men jeg har fått tak i disse to platespillerne i senere tid; En Sony PS-4300 og en Marantz 6300. Sony-en er et kapittel for seg selv med tanke på byggekvalitet. Den har helstøpt metallchassis og veier "et tonn". Quartz-styrt direktedrift og full automatikk med berøringsfølsom start/stopp-knapp. Pen av utseende var den også. Marantz-en er av samme modellklasse, laget av massivt treverk. Også denne er direktedrevet, men uten quartz-regulator og kun halvautomatisk. Den ble bra etter en skikkelig vask, litt kontaktspray og noen nye kondensatorer i motorstyingen, men lokket er ripete og stygt. Begge spillerne hadde knekt stift, men når man får dem gratis, kan man vel ikke klage...
     

    Vedlegg

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    3.507
    Torget vurderinger
    0
    Pioneer SE 305
    50 SEK på loppemarked.
    Jag hade inte lyssnat på den här hodetelefonen tidigare och hade inga stora förväntningar. Men vad fel jag hade...
    Detta är ett stort vintage-fynd. Här finns djup och fin bas och det är ju bra. Men det är mellanregistret och diskanten som imponerar mest på mig. Det är fantastiskt luftigt och detaljerat. Jag hör detaljer i musiken som jag aldrig hört när jag lyssnat i moderna budget hodetelefoner eller via mina högtalare; Mission 737 R.
    Någon av er som har erfarenhet av denna hodetelefon?

    S6301890.JPG
    S6301885.JPG
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    5.784
    Sted
    oslo
    Marantz-en er av samme modellklasse, laget av massivt treverk. Også denne er direktedrevet, men uten quartz-regulator og kun halvautomatisk. Den ble bra etter en skikkelig vask, litt kontaktspray og noen nye kondensatorer i motorstyingen, men lokket er ripete og stygt. Begge spillerne hadde knekt stift, men når man får dem gratis, kan man vel ikke klage...
    et skikkelig funn den marantzen!
    har en liggende selv, og selv om de ikke er high end har de meget høy samleverdi.
    den er dog kun sponplate med mahogneyfinér utenpå, så vær forsiktig med hjørnene hvis du pusser den ;)
    dl103 burde passe bra på den armen hvis du er på jakt etter ny PU.
     

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Betalte 200,- for en strøken Huldra 11 i nøttetre for noen år siden. Den reiste Kjell fra Løten med for 1100,- og jeg angrer ennå. :(
    Når det gjelder saker og ting jeg har hentet hjem fra dynga er lista så lang at jeg vet ikke om jeg orker å nevne alt, men her er noe:

    Technics SL-1200MK2
    B&W DM12
    QLN One
    Tandberg opp og i mente.
    Flere Philips og Dux receivere. Lars Chr. har kjøpt en eller to? :)
    Fant min gamle DUX TA 12000 igjen der i høst!
    Flere Sony- og Yamaha-saker.
    + massevis av annet, som gamle Funkis utelamper, PC-er og annet dill vi ikke skriver så mye om her.
    Mine DUX DX-352 kjøpte jeg på Fretex Voss for kr. 100,- og byttet diskantelementer på dem.
    Nå har jeg så mye fra dynga at jeg må levere tilbake.. Men det blir ikke på torsdag kommende uke. Kanskje neste år.. Får se....
    :)
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Ikke loppe men jeg så nå et komplett Revox i rack på finn dette bør være dagens høydare .
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Pioneer SE 305
    50 SEK på loppemarked.
    Jag hade inte lyssnat på den här hodetelefonen tidigare och hade inga stora förväntningar. Men vad fel jag hade...
    Detta är ett stort vintage-fynd. Här finns djup och fin bas och det är ju bra. Men det är mellanregistret och diskanten som imponerar mest på mig. Det är fantastiskt luftigt och detaljerat. Jag hör detaljer i musiken som jag aldrig hört när jag lyssnat i moderna budget hodetelefoner eller via mina högtalare; Mission 737 R.
    Någon av er som har erfarenhet av denna hodetelefon?

    Vis vedlegget 177886 Vis vedlegget 177887
    Fant etpar Se405 på et loppis for etpar mnder siden. De er like, bortsett fra at de har volumkontroll. Jeg har motsatt inntrykk av deg mtp lyden, bassen vrenger seg fort og lyden var langt under det mine Denon ahd750 (også fra loppis) presterer. Elendig, selv om jeg håpte sterkt på at de skulle være gode siden de ser kule ut. Vurderer å kaste dem....
     

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Ikke loppe men jeg så nå et komplett Revox i rack på finn dette bør være dagens høydare .
    En brukthandel selger et helt Revox stereoanlegg på Finn nå.. Brukbart med lopper der også.. Hehe..
    Bare det kunne slutte å klø så jævlig de loppene , men er under full avlusing så det er håp.
    Loppene har fått egen gymsal uti boden i gangen her. Gammal matbod stappet med godis for ørene mine, men for det meste bare en haug med trekasseradioer med rør inni. Men jeg har en liten avdeling for smågodt.. :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det ser da ut som Revox tangentialspiller på toppen av det racket?
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    3.507
    Torget vurderinger
    0
    Pioneer SE 305
    50 SEK på loppemarked.
    Jag hade inte lyssnat på den här hodetelefonen tidigare och hade inga stora förväntningar. Men vad fel jag hade...
    Detta är ett stort vintage-fynd. Här finns djup och fin bas och det är ju bra. Men det är mellanregistret och diskanten som imponerar mest på mig. Det är fantastiskt luftigt och detaljerat. Jag hör detaljer i musiken som jag aldrig hört när jag lyssnat i moderna budget hodetelefoner eller via mina högtalare; Mission 737 R.
    Någon av er som har erfarenhet av denna hodetelefon?
    Fant etpar Se405 på et loppis for etpar mnder siden. De er like, bortsett fra at de har volumkontroll. Jeg har motsatt inntrykk av deg mtp lyden, bassen vrenger seg fort og lyden var langt under det mine Denon ahd750 (også fra loppis) presterer. Elendig, selv om jeg håpte sterkt på at de skulle være gode siden de ser kule ut. Vurderer å kaste dem....
    Är du säker på att det är exakt samma bortsett från volymkontrollen. Är det samma hodetelefondriver i dem eller är det bara utseendet som är lika?
    Med tanke på att detta är vintage från mitten an 70-talet, låter det helt otroligt bra. Jag upplever absolut inte att basen vrenger sig och både mellomtone och diskant är mer luftigt och detaljerat än vad jag hört från någon vingtage hodetelefon på många år.
    Kan det vara fel på dina SE 405? Kanske kan volymkontrollen försämra återgivningen.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    og en spolebånd spiller i Bergen , komplett revox er stilig.

    Dette kan bare være så stilig det bare vil me tok en tlf på den revox å pris var ikke mye stilig , så han som selger Sansui alpha 607 på finn må nok se seg kraftig slått i pris.
     

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    og en spolebånd spiller i Bergen , komplett revox er stilig.

    Dette kan bare være så stilig det bare vil me tok en tlf på den revox å pris var ikke mye stilig , så han som selger Sansui alpha 607 på finn må nok se seg kraftig slått i pris.
    Enkelte har jo for vane å overprise ting noe veldig, veit du.. Ein skigard kankje vara evig, veit du.........
    Men 4.000,- skal folk ha for en Huldra 12, som egentlig ikke er verdt mer enn maks 1500,- uansett tilstand..
    Etter 30-40 år i bruk, stillstand og flytting att og fram osv osv er jo ikke elektronikken som ny, men penger for tinga skal de ha! Kun fordi enkelte tror Tandberg er verdens beste radio uansett tilstand og nypris. Huldra 12 er jo ikke annet enn en gammel trekasse med aluminumsramme, sånn passe bra radiodel uansett bånd og passe med effekt til noen billige rølpehøyttalere.
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    3.507
    Torget vurderinger
    0
    og en spolebånd spiller i Bergen , komplett revox er stilig.
    Dette kan bare være så stilig det bare vil me tok en tlf på den revox å pris var ikke mye stilig , så han som selger Sansui alpha 607 på finn må nok se seg kraftig slått i pris.
    Enkelte har jo for vane å overprise ting noe veldig, veit du.. Ein skigard kankje vara evig, veit du.........
    Men 4.000,- skal folk ha for en Huldra 12, som egentlig ikke er verdt mer enn maks 1500,- uansett tilstand..
    Etter 30-40 år i bruk, stillstand og flytting att og fram osv osv er jo ikke elektronikken som ny, men penger for tinga skal de ha! Kun fordi enkelte tror Tandberg er verdens beste radio uansett tilstand og nypris. Huldra 12 er jo ikke annet enn en gammel trekasse med aluminumsramme, sånn passe bra radiodel uansett bånd og passe med effekt til noen billige rølpehøyttalere.
    Jag förstår inte varför du är så upprörd, Mulelid.
    På Finn, QXL och liknande webplatser råder marknadsekonomi. Folk har fri rätt att sätta det pris de vill.

    Det är inte folk som försöker sälja brukt vintage hifi till höga priser som är problemet, tycker jag.
    Problemet är att det finns de köpare som faktiskt är beredda att betala överpriser. Det är de som bidrar till att priserna på brukt vintage hifi stiger.
    Om jag inte lyckas sälja en Huldra 10 för 5000 kr, måste jag ju sänka priset för att få den såld, ikke sant.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.088
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Revoxer er kule de, Laban! Har du vurdert å kjøpe? Hvilke apparater var det snakk om, egentlig??
     

    CarstenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.03.2005
    Innlegg
    308
    Antall liker
    117
    Revox-komboen har vel en nypris langt over 100000 (for 20 år siden eller noe slik). Noterer at spolebåndopptager mangler. Selv om ting endrer sig med tiden - vil dette anlegget selv idag spille veldig godt.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Revoxer er kule de, Laban! Har du vurdert å kjøpe? Hvilke apparater var det snakk om, egentlig??
    Skal ikke ha noe Revox ringte på vegne av noen som kunne tenke seg et ok retro stereo ,bilde over er klippet ut fra finn.no men til den prisen så er det helt uaktuelt dette vil jo ikke gå å gå i 100 år til .

    Men må jo si jeg håper stereon brenner opp siden selger er såkalt markedsorientert :) :) :)

    Mvh

    Fraksjon stereo
     
    Sist redigert:

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Laban: Det er ikke retro - det er vintage. Retro er NYE ting laget for å se eldre ut. Kranzberg: Ja, det har du jo selvsagt helt rett i. Folk uten peiling på priser og verdier bruker jo det andre har klart å selge ting for på QXL og Finn.no som utgangspunkt for sine egne. Betalte 2.000,- for den Sailoren, men den tar jo inn stasjoner som verken Tandberg Huldra 4 og nyere eller en Kenwood R-2000 evner å skjønner er der! Kan jo nevne kystradioen i Canada og på Grønland. :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    Laban: Det er ikke retro - det er vintage. Retro er NYE ting laget for å se eldre ut. Kranzberg: Ja, det har du jo selvsagt helt rett i. Folk uten peiling på priser og verdier bruker jo det andre har klart å selge ting for på QXL og Finn.no som utgangspunkt for sine egne. Betalte 2.000,- for den Sailoren, men den tar jo inn stasjoner som verken Tandberg Huldra 4 og nyere eller en Kenwood R-2000 evner å skjønner er der! Kan jo nevne kystradioen i Canada og på Grønland. :)
    Hehe. Det der er en god radio, og en fin pris for mye moro :)
     

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Har en slik også, men ikke med kabinett. Lyset i displayet er gåent, så den har pause. Har dyttet den inn i platespilleravd. på et gammelt stereorack så den står trygt. :)
    Sailor R1119.
    00041133.jpg
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    Har en slik også, men ikke med kabinett. Lyset i displayet er gåent, så den har pause. Har dyttet den inn i platespilleravd. på et gammelt stereorack så den står trygt. :)
    Sailor R1119.
    Om du ikke har båt så må du kjøpe deg en :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn