Kjenner de bare fra den viste linken, og generell kjennskap til 70-tallsutstyr.Takk!
Det gikk fort. Kjente du disse fra før?
jeg testet disse med vokal (fra radio), hvilket ser ut til å være høyttalerens sterke side ....
Ja, et funn!Funn?
Jag betalade 40 SEK.
Den fungerte desverre ikke, så ble levert tilbake til bruktbutikken. Var noe feil med lyden på ene kanalen.Fin sak den Yamahaen
En kollega kjøpte ett sett fine Tandberg TL2520 og en Philips 312 platespiller.
Platespilleren hadde defekt støvlokk men er ellers komplett med stift og det hele.
Høyttalerne behøver bare litt olje.
Prisen var det ingenting å si på 200 kroner for alt.
Det er imponerende hvor lang levetid eldre elektriske komponenter har. Denne platespilleren er fra 70 tallet og inneholder en god del elektronikk på grunn av "DC-servo" drift av motor. Forventet egentlig ikke at den skulle fungere, men den virker finfint!
Byttet foam på et par Infinity RS IIb synes resultatet ble mere en greitDagens FINN.no funn.
Julenissen kom litt tidlig i år.
og jeg må ha vært veldig snill...
Et sett Infinity Kappa 8.
Pris......0.- pluss bompenger inn til Oslo
Nå står de hjemme hos meg og venter på ny foam på bassene.
Noen anbefalte leverandører av foam til disse?
Madamen nevnte noe om et gliiiiis da jeg kom hjem.
Skjønner ikke hva hun snakket om...
Knut Runar
Tipper det er et tradisjonelt potmeter som er "trinnet" ved hjelp av ei stålkule som presses mot ei perforert plate ved hjelp av ei bladfjær. I så fall er det bare å pirke ut kula, og vips så er det trinnløst. Mrk. at jeg tipper, er ikke sikker.
Skulle ønske volumkontroll var trinnløs.
Jag är inte så sikker...Tipper det er et tradisjonelt potmeter som er "trinnet" ved hjelp av ei stålkule som presses mot ei perforert plate ved hjelp av ei bladfjær. I så fall er det bare å pirke ut kula, og vips så er det trinnløst. Mrk. at jeg tipper, er ikke sikker.
Skulle ønske volumkontroll var trinnløs.
Mvh
Gratulerer med fantastiske høyttalere. Jeg bestilte foam til et sett RS IIIb i sin tid på Ebay. Måtte tilpasses, men det gikk fint. Har du nok kraft til å drive disse, har du noe av det beste ihvertfall jeg har hørt.Byttet foam på et par Infinity RS IIb synes resultatet ble mere en greitDagens FINN.no funn.
Julenissen kom litt tidlig i år.
og jeg må ha vært veldig snill...
Et sett Infinity Kappa 8.
Pris......0.- pluss bompenger inn til Oslo
Nå står de hjemme hos meg og venter på ny foam på bassene.
Noen anbefalte leverandører av foam til disse?
Madamen nevnte noe om et gliiiiis da jeg kom hjem.
Skjønner ikke hva hun snakket om...
Knut Runar
Results for infinity - Site Search kappa 8
Mvh
På lørdag var jeg på loppemarked og gikk rett på elektroavdelinga.. nølet litt for lenge med å skaffe overblikk inne i rommet, og så da en meridian 24-bit cd-spiller ble solgt for 100kr rett foran øya på meg.. (lurer på om det var en meridian 508 ). Men jeg fikk kjøpt det som stod under meridianen: en Nakamichi CA-7E forforsterker.. kun 100kr for den også.. riktignok litt sliten i form av 3 manglende knapper (som kan trykkes på uansett om de mangler), en litt skeiv volumkontroll og mangel av fjernkontroll.. Men for et sykt funn.. googlet det hjemme og fant ut at den er jo helt kompromissløst bygget, har fantastisk riaa, og kostet rundt 25000kr ny den gang den ble solgt mellom 87 og 93..
Og så plukket jeg med meg et Yamaha høytalerpar som jeg også fikk for 100kr.. Har lenge vært veldig fascinert av legendene ns-1000, og kastet meg over paret på loppemarkedet da jeg så det var fra samme serie og hadde lignende elementer.. det var et par NS-5x, minstemann i serien som huset bl.a. ns-1000 og ns-10.. I går fikk jeg koblet det opp litt sånn provisorisk i stua for å se at alt funket.. brukte amp-delen av en Nad 3240pe som effektforsterker og plugget dataen inn som signalkilde med høytalerne plassert knappe metern fra meg.. Og ble helt sjokkert over hvor bra det låter!!!!!! Veldig oppløst, utrolig lett å skille instrumentene og stemmene i musikken, ekstremt mye mer tredimensjonelt enn alt annet jeg har hørt hjemme, og med masse dynamikk og faktisk ganske ryddig og dyp bass størrelsen til tross.. men bassen har kanskje litt "bokslyd"..
Hadde egentlig tenkt at høytalerne selger jeg eller gir til noen venner og forforsterkeren får jeg kanskje vurdere om riaaen låter bedre enn den jeg bruker, men nå er jeg fast bestemt på å få til en nærfeltsløsning med disse høytalerne.. Har kineser-300b-forsterker og Audio Note høytalere i hovedanlegget og liker det veldig godt, men dette loppemarkedfunnet låter jo mer tredimensjonelt og engasjerende enn hva jeg kan huske å ha fått ut av hovedanlegget.. Usikker på om det er forforsterkeren eller høytalerne som gjør utslaget, og tror høytalerne ikke fungerer godt på noe annet enn ganske kort lytteavstand.. menmen.. 200kr for noe som jeg opplever at låter som mange månedslønner!
Mulig jeg tar i litt hardt her nå siden jeg er litt revet med av lyttegleden, men er mildt sagt fornøyd..
Har for dårlig kamera på mobilen så fant noen bilder på nettet av tilsvarende høytalere og forforsterker:
Vis vedlegget 224725
Vis vedlegget 224726
Vis vedlegget 224727
Vis vedlegget 224728
Du tar ikke i! NS serien har ikke blitt legendarisk uten grunn. Har NS-500Ma selv. Lyder som ingenting annet. Klarhet\ufarget er vel nøkkelord. In Your face om anlegg eller innspillinger er dårlige.
Har sett dem, men jeg har aldri sett TVen i aksjon. Den slet med å fange TV-signaler.Fant denne på gjenbruket i dag. Noen som har sett noe lignende?
≥ Radio/tv/cassette speler Sanyo - Radio's - Marktplaats.nl