Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Står en fin Shure på min, teknikern har nettopp jazza opp min gamle Denon pma1500 både på powersiden og riaa så gleder meg til å høre hvordan den har blitt.
     

    Lydersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.08.2010
    Innlegg
    79
    Antall liker
    9
    Dette er en kopi av Sonab OD 11. Samme ytre mål og en "mørk" frekvenskurve, toveis med 6,5 toms bass. Sonab OD 11 er en av de beste konstruksjonene til legendariske Stig Carlsson.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Lydersn: Glem heller ikke OA50 i tale om Stig..:cool:
     

    Jannizz

    Fersking
    Ble medlem
    13.11.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Bryne
    DSC_0053.jpg
    DSC_0054.jpg

    Fann desse i dag og syns dei var interessante. Ingen merker, eller spor etter merking verken framme eller bak! Dei er forholdsvis tunge og lokket bak ser ıkkje akkurat "samlebånd" ut. Kan det vere noko norsk?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.582
    Antall liker
    7.117
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bakplaten minner meg mye om mine Tandberg system 13, med same forsterkertilknytning. Teaken kan også minne, men de aller fleste av denne sorten hadde trespiler i fronten.

    Johan-Kr
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er Radionette, er ganske sikker på det. TK18, kanskje? Det er uvanlig å se Radionette så lyse, men de har vel blitt gråere som de fleste Radionette-eiere med årene. Jeg liker godt Radionette, har selv et par TK 600 på soverommet som de fleste vet. Litt tørr diskant, men ellers velspillende høyttalere i mines tilfelle.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.538
    Antall liker
    9.992
    Det kan også være et byggesett fra SEAS. Ta av baklokket så ser du hv slags elementer det er.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    takker mye for info kjell. disse wellexen'e er knall forestten.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Vega- Jon: Der gjorde du et varp! De MSene har kjempepotensiale!!! Sett dem på en Rega Mira eller Brio R, du:cool:
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    MSene spiller som bare det. spiller nå på technics su-c1000mk2 og threshold 400a. fikk en gratis technics su-1000mk2 kunne ikke si nei til det i dag, så nå må jeg bare få kjøpt ny batteri pakke til den i morgen så jeg for testa battery operation. noen her med erfaringer?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    med dagens oppladbare batterier for man over 24t batteri drift før den må lades opp igjen, som den gjør selv i standby mode. lyden uten batteri drift er helt ok.
    men i morgen blir det 9.6v2700mah som skal kunne gjøre nytta si 27 timer drift før lading. blir morsomt og teste ut.
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    i dag fikk jeg med meg et par mordaunt short ms20i hjem fra brukten. ca midten av 90. er vel snart klassikere de og. forresten god lyd i disse.
    MS40i var mine første høyttalere. Kjøpt for konfirmant pengene. Står fortsatt i en krok nede i kjelleren, (til "pynt")
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    har nå lyttet på denne su-c1000 i gjennom helgen med og uten battery drift. er knall den og er et par hakk bedre i battery mode. denne byttet ut min gamle Toshiba su330. og blir stående inntil videre.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.736
    Antall liker
    3.955
    Torget vurderinger
    96
    MSene spiller som bare det. spiller nå på technics su-c1000mk2 og threshold 400a. fikk en gratis technics su-1000mk2 kunne ikke si nei til det i dag, så nå må jeg bare få kjøpt ny batteri pakke til den i morgen så jeg for testa battery operation. noen her med erfaringer?
    Den flotte effektforsterkeren fortjener en bedre preamp. Den Technicsen er klinisk og kunstig i lyden. Batteri gjør ingenting eller minimalt forskjell.
    En brukt preamp som spiller mye bedre trenger ikke koste mer enn noen få tusenlapper.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.372
    Antall liker
    1.193
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    har bedre preamper. og da har sl10 som hører til og noe annet rask liggende:). men jeg synes ikke technics'n var så ille jeg.. i mitt oppsett kanskje litt klinisk som du sier ja men er ikke altfor ille.
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Denne var på vei i elreturen men jeg forbarmet meg over den og tok den med hjem. Fikk vasket den og satt på strøm. Lyste både her og der, men ser ikke ut til at kassettspilleren fungerer.

    Radionette Soundmaster 40 C

    IMG_4861.JPG


    IMG_4862.JPG


    IMG_4863.JPG


    Dog har jeg ikke plass til den så om noen vil hente den gratis på Langhus (Ski/Akershus) så er det bare å sende meg en melding :)
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Nye reimer og en solid rens, så vil den nok funke..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De er enkle greier, så hvorfor ikke? Men mannen har reddet den fra returen uten å tenke på plassbehov, så han gir den nok bort før han gidder å fikse det. Men eventuelle kjøpere kan godt lese dette.
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har dessverre en tendens til å dra med meg mer hjem enn hva jeg har plass til. Men er jo synd at ting ikke blir tatt vare på så jeg prøver iallefall og redde noe og høre om folk vil ha det før det blir helt kassert ;)
    Gjesterommet, boden og et lite lager på jobben full av "prosjekter".

    Men denne får nå et nytt hjem hos en annen her inne :)

    @Auditor: Jeg har hamstra kassettrens fra Kråkerøy ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Xevious: Da er du godt i rute, da...sålenge det fortsatt er igjen til oss andre..:rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Den Fisheren der er en virkelig moroboks, ja. Ang. Fisher: Spør Håkon Rognlien hva han fikk ut av en nylig innkjøpt spinner fra samme merke- påmontert Shure M97XE:rolleyes: Den kombinasjonen viser at Avery visste hva han drev med. Det viste forresten merkets portable tapedecks også..Spesielt en PH64...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Averys "The Fisher", en rørbasert receiver fra midten av sekstitallet, er fortsatt å regne som et attraktivt objekt for hifilyd. Jeg kunne meget gjerne tenkt meg The Fisher som hjerte i et tesalong-anlegg, for å bruke et begrep fra TTs verden. :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Tesalong? Da trenger du klassisk, britisk porselen også..hehe...Og en ordentlig kanne nytrukket Orange Pekoe:rolleyes: Med scones og Baxters Lemon Marmalade/ Robertson´s Lemon Curd..
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer til å arve noe vakker, litt modernistisk porselen fra Polen, ca 1960. Vakre saker med svarthvitt rutemønster. Og selv om jeg omtaler det som tesalong, inspirert av TT, kommer det likevel til å bli drukket kaffe fra mokkakanne eller Eva Solo der også. En kopp te fra tid til annen, her i huset er det to typer det går i. Enten er det hvit te eller så er det lapsang Souchong. Som oftest når jeg spiller sigøynerjazz, da av gammel vane.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Flytende bål, ja! Er svært glad i den selv. Minner om bestefars tjærebredde trebåt;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Artig sak. Med grei inngangsstripe også. Verd å ta inn omså kun for det. Tapesløyfer er- for enkelte- gull verd..
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Dukker opp ting hele tiden, noe rekker ikke å komme innenfor døren før det er gitt bort videre, slik som en Sølvsuper 11 og 12 i dag.
    Men denne så litt morsom ut så den får bli noen dager.

    JVC JR-S300

    JVC JR-S300 (1).jpg


    JVC JR-S300 (5).jpg


    JVC JR-S300 (6).jpg


    JVC JR-S300 (2).jpg


    JVC JR-S300 (3).jpg


    JVC JR-S300 (4).jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Det fine med den er TO tapesløyfer. Ellers ambefaler jeg altså å rydde alle FM-bestykkede deler av banen mens du kan få innbytte på dem i Norge, X..
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.137
    Antall liker
    91.984
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    FM består iallefall til 2021, så ingen hast. Man mister kun riksdekkende kanaler som Radio Norge og NRK
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.090
    Antall liker
    12.211
    Sted
    Hus
    ^^ Det er det jo bare å drite i. Flott med FM og nærradio :D
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    En slik JVC hadde vi hjemme når jeg var liten, hadde glemt hva vi hadde helt til jeg så det bildet.
    Den stod sammen med en kassettspiller med en skyvedør i plast, men jeg husker ikke hvilket merke det var heller.
    Ganske sikker på at det var koblet på et par tandberg høyttalere med sånn grovt frontstoff som var tøft på den tiden.

    Artig å se den igjen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn