Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    nb skrev:
    Spillte gjennom enspillerdelen av Killzone 3 på PS3 i forrige uke. Greit nok, terningkast 4.5 - imponerende rent teknisk men ble aldri særlig engasjert i spillet.Synest 2-eren var mye morsomere.
    Synd at Killzone ikke er portet til PC.

Mens vi venter på Duke Nukem Forever vil jeg anbefale Bulletstorm for de som liker en grei shoot-em-up, bra krydret med humor, oneliners og et "skillshot"-system

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.237
    Torget vurderinger
    1
    Demo ute nå av Crysis 2.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Atonal:

Fikk lagt inn Bulletstorm i går, mesa like :)
    Litt "humor" og action, så langt. Bare fyren holder seg unna flaska ;D

/jan

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    JanR skrev:
    Atonal:

/jan
    Det er jo faktisk sånn i spillet at man får mer poeng etter noen slurker booze ;D
    Kult at du liker det, minner meg om gode gamle Duke Nukem. Drittslenginga i spillet når også nye høyder, egentlig ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    JanR skrev:
    Atonal:

/jan
    Det er jo faktisk sånn i spillet at man får mer poeng etter noen slurker booze ;D
    Kult at du liker det, minner meg om gode gamle Duke Nukem. Drittslenginga i spillet når også nye høyder, egentlig ;D
    Helt klart :)
    Ser for meg noen timer med morro ila helgen ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rundet SP delen av Bulletstorm (på normal). Begynt på ny runde, satt opp vanskelighetsgraden da selvsagt ;)

Liker spillet, flyter tålig greit au, svært få bugs, flott grafikk, ja i det hele tatt.
    Ram i kjeften han generalen foresten 8)

/jan

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Kommer ikke til å kjøpe et eneste nytt spill før BF3 slippes.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Appropos å fly i sky, vurderer å installere Windows på Macen for å spele Frontier: Elite II.

[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=HbegNmKRZUM[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gøyeste flysimmen jeg har vært borti var Hind, i 2 player modus. Rigget 2 PCer bak hverandre og en var pilot og den andre gunman. Mimer over fine turer over afghanske landsbyer med 500kgs bomber. :)

Råeste helikopter som er laget.

Vedlegg

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    JanR skrev:
    Venter på den her jeg ;)
    /jan
    Spillet jeg fikk av deg er forlengst mistet - men sterkt i minnet! Et av mine deiligste tidsfordriv, dette her, min godeste mann :D <host> <hint> <hint>

8)

G.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Gjestemedlem skrev:
    Gøyeste flysimmen jeg har vært borti var Hind, i 2 player modus. Rigget 2 PCer bak hverandre og en var pilot og den andre gunman. Mimer over fine turer over afghanske landsbyer med 500kgs bomber. :)

Råeste helikopter som er laget.
    Knallspill :)
    Lurer på om jeg har det liggende i rotet mitt ennå.

Savner en skikkelig bra heli sim.

/jan

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Brasse skrev:
    Appropos å fly i sky, vurderer å installere Windows på Macen for å spele Frontier: Elite II.

[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=HbegNmKRZUM[/video]
    Husker jeg spilte Elite I og II på Commodore 64. Knall sak! :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Er det ingen som spiller Angry Birds her? Behovet for tabloider på veien hjem fra jobb er helt borte etter at jeg begynte med det.
    Fantastisk tidtrøyte. ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Lastet ned og innstallert crysis2. Men vet ikke om jeg gidder å fyre det opp ???
    Vurderer å rigge meg til med prosjektor, på anlegget etc.. Men er usikker.

Begynner å bli noen år siden jeg var "aktiv" spiller.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ble litt knalling ikveld. Foreløpig inntrykk av crysis 2 er bra. Husk jeg har kun testet på "storskjerm" HD prosjektor og stort lydanlegg. Dette er gøy :) - Men kan bli litt slitsomt i lengden også.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Ble litt knalling ikveld. Foreløpig inntrykk av crysis 2 er bra. Husk jeg har kun testet på "storskjerm" HD prosjektor og stort lydanlegg. Dette er gøy :) - Men kan bli litt slitsomt i lengden også.
    Ligger i bestilling, TTT ! :)

Likte Crysis veldig godt, håper Crysis 2 innfrir.

/jan

noen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    29
    Crysis 2 er knallbra, og selv på min aldrende maskin går det greit med 1680x1050 uten plagsom hikke.
    Det hadde dog vært fint om det føltes litt friere mtp løsninger, som 1'ern er det litt satt hvor man kan bevege seg osv.
    Nå er det så lenge siden jeg har spilt 1'ern at det var veldig uvant å bruke så mange taster for å spille skytespill igjen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    noen skrev:
    Nå er det så lenge siden jeg har spilt 1'ern at det var veldig uvant å bruke så mange taster for å spille skytespill igjen.
    Ser den.
    Spiller til vanlig UT, der brukes 3 taster og mus 95% av tide.
    I Bulletstorm var det plutselig 5-6-7 taster ekstra, uvant ,men man venner seg ganske fort.
    Så regner med at det blir samme "kjøret" i Crysis 2. Crysis 1 er det altfor lenge siden jeg spilte :-\

noen skrev:
    Crysis 2 er knallbra, og selv på min aldrende maskin går det greit med 1680x1050 uten plagsom hikke.
    Bra bra :)
    Ikke noen super pc det her heller. Flyter greit i Bulletstorm, utrolig nok.
    Gleder meg :)

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lyst til å spille det originale Project I.G.I. nå. Det er faktisk det nest siste spillet jeg har orket å spille helt gjennom, så det sier kanskje litt om mitt nivå. Det siste spillet jeg spilte gjennom var et Scooby Doo eventyrspill på X-Box sammen med guttungen da han var i femårsalderen. Det var også et rimelig gøy spill, der vi delte på oppgavene ettersom hvem som var flinkest på dem. Etterhvert ble han strengt tatt flinkere enn gamlingen på alle oppgavene. ::)

Men tilbake til I.G.I. Jeg opplever at det har litt av den samme spillbarheten til Wolfenstein 3D. Det er noe med storyen og den konstante variasjonen i nivå som tiltaler meg. Og så gidder jeg ikke å sette meg inn i noen nye spill. Eneste jeg spiller er tilfeldige kjørespill på min brors PS3, med litt god drikke i hånden. God, gammeldags virtuell fyllekjøring må man jo hengi seg til når man er tilbake på bygda. ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Eneste jeg spiller er tilfeldige kjørespill på min brors PS3, med litt god drikke i hånden. God, gammeldags virtuell fyllekjøring må man jo hengi seg til når man er tilbake på bygda. ;D
    Hvilket minner meg på, ett par kompiser og lille meg har hatt endel morro med Colin McRae 2. Gammelt ja men pokker så morro bil simulator :)

Time trials, pils og singelmalt, ratt-pedaler, sier ikke mere ;D

Jaggu finne det fram igjen :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Jeg har lyst til å spille det originale Project I.G.I. nå. Det er faktisk det nest siste spillet jeg har orket å spille helt gjennom, så det sier kanskje litt om mitt nivå. Det siste spillet jeg spilte gjennom var et Scooby Doo eventyrspill på X-Box sammen med guttungen da han var i femårsalderen. Det var også et rimelig gøy spill, der vi delte på oppgavene ettersom hvem som var flinkest på dem. Etterhvert ble han strengt tatt flinkere enn gamlingen på alle oppgavene. ::)

Men tilbake til I.G.I. Jeg opplever at det har litt av den samme spillbarheten til Wolfenstein 3D. Det er noe med storyen og den konstante variasjonen i nivå som tiltaler meg. Og så gidder jeg ikke å sette meg inn i noen nye spill. Eneste jeg spiller er tilfeldige kjørespill på min brors PS3, med litt god drikke i hånden. God, gammeldags virtuell fyllekjøring må man jo hengi seg til når man er tilbake på bygda. ;D
    Project igi, hadde vært kjekt å prøvd det igjen :)

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Har spillt warcraft til og fra i noen år, og er lei igjen.... usikker på hva jeg skal spille nå. Skal prøve two worlds 2, vurderer crysis 2, men de siste åra har intense skytespill gjort meg svimmel. gamle unreal tournament er rimelig platt og "rolig" sammenliknet med dagens skytespill. Starcraft 2 er bra, men har liksom stoppet opp der også, og ikke begynt med multiplayer ennå.... hmmm... ikke lett. Kanskje jeg må starte monkey island remastered igjen. :)

Noen som har anbefalinger om gode rollespill? Noen som har testet Rift?

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.423
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Satt med Crysis 2 til 0300 i natt, og nå er det på'n igjen...

B
    (Hater "Save Points", jeg sitter jo med pc, for pokker.)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rumath skrev:
    gamle unreal tournament er rimelig platt og "rolig" sammenliknet med dagens skytespill.
    Unge mann, det finns ikke noen fps spill i dag som matcher gamle UT hverken i spillbarhet eller tempo (online da selvsagt) Til nød UT2K4.
    Nå spiller jeg primært 5on5 instagib ctf. Noe instagib DM. Clanwars, pracc's osv. Spiller ikke så mye på public online servere lengre. Fan bare laming og assrunning.

;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    berxter skrev:
    Satt med Crysis 2 til 0300 i natt, og nå er det på'n igjen...

B
    (Hater "Save Points", jeg sitter jo med pc, for pokker.)
    Ser jo ikke mindre fram til å få det i hus nå akkurat :)
    Høres ut som det er sterkt vanedannende ?

/jan

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Angående Unreal, så var det altså ment positivt... Ettersom jeg tror de nye fps'ene blir litt for hektiske for hodet mitt. ;)

Jeg rigget to pc'er i stua i min første leilighet for å spille Unreal, var en morsom tid. :)

Vi var noen nerder, som arrangerte lan-helger også. Nå spilles det vesentlig mindre, og stort sett bare på nett. Men det kan være hyggelig å spille sammen med en venn, så lenge man har voice-chat i gang.

Skal teste ut Crysis 2, og se om jeg klarer av det uten å bli kvalm.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Fikk startet på Crysis 2 i går kveld. Ser bra ut foreløpig, spilte til rundt 4 savespot. Men, tror jeg må finne et bra rollespill, liker å bruke erfaringspoeng, samt velge talenter... :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Spilte litt videre jeg også. Det er bra. Men... Det er ett eller annet med spillfølelsen som ikke stemmer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    rumath skrev:
    Testet Rift noen timer i betaen. Så slett ikke så ille ut, men var egentlig ikke noe nytt i fantasykonseptet utover ganske gode muligheter for å kombinere forskjellige skilltrees på katakteren og slikt. Pent men ikke noen nyvinning, men greit nok hvis man er lei av Wow, EQ2 og Lotro.

Spillet er litt heseblesende og hendler mye om å skynde seg rundt for å stoppe invasjoner av demoner (Litt slik som Wow kjørte i ventetiden før før BC), og med en litt artig mulighet for å joine public raid groups som varer noen minutter til det hele er over.

ellers..

Dragon Age 2 er ikke så ille, selv om det er et godt stykke opp til den suverene eneren. Så hvis du ikke har spilt D.A. Origins så er det neppe noen bedre alternativer utenom mmos. Mass Effect-spillene er jo også knallbra.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    bambadoo skrev:
    Spilte litt videre jeg også. Det er bra. Men... Det er ett eller annet med spillfølelsen som ikke stemmer.
    Litt enig i dette...er helt i begynnelsen i spillet og dette er forsåvidt nytt. Men blir gående mye i invisible mode for å få strategisk overtak. Tempoet reduseres en del. Synes det blir litt vel mye strategi for å være et fps-spill. Mulig dette endrer seg utover.

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    rumath skrev:
    Har spillt warcraft til og fra i noen år, og er lei igjen.... usikker på hva jeg skal spille nå. Skal prøve two worlds 2, vurderer crysis 2, men de siste åra har intense skytespill gjort meg svimmel. gamle unreal tournament er rimelig platt og "rolig" sammenliknet med dagens skytespill. Starcraft 2 er bra, men har liksom stoppet opp der også, og ikke begynt med multiplayer ennå.... hmmm... ikke lett. Kanskje jeg må starte monkey island remastered igjen. :)

Fallout 3 likte jeg veldig godt. Og nå har det kommet en etterfølger, Fallout New Vegas.

Veldig morsomt og lett å leve seg inn i. Spillet er FPS basert, men man kan også se i 3. person. Skyting blir det en del av til tider, men ikke så intenst som vanlig. Man kan også bruke et modus som gjør at karakteren din skyter selv, mens du velger hvor den skal sikte og hvor mange skudd du skal fyre av. Dette får ned intensiteten endel når man vil slappe av og spille. Her er det mer fokus på å "bygge seg opp". Egentlig får mye å skrive om dette spillet, men sinnsykt morsomt er det og til tider ganske skummelt. Og ikke minst, ufattelig stort. :)

Geir Arne

Decoman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    1
    Med fare for at spillet jeg tenker på allerede har blitt nevnt i tråden, vil jeg bare kjapt si at spillet "World in Conflict" og tillegget "World in Conflict: Soviet Assault" er artige greier. Anbefales. En del år gammel nå.
    http://en.wikipedia.org/wiki/World_in_Conflict
    Fantastisk forseggjorte animasjoner i klippene mellom nivåene.

Ellers synes jeg det er vanskelig å finne gode spill. Silent Hunter 5 var skandaløst dårlig. :-X

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Da var Bulletstorm rundet 2 ganger. Artig spill, me like.

Crysis 2, holder på med siste map. Liker Crysis 1 bedre, tror jeg.
    Men ok spill for all del :)

Som atonal nevnte lengre opp her, endel sniking/taktikk må til, mer enn i Crysis 1 for eks.
    Vanskelighetsgraden i 2'ern liker jeg. Ikke bare å ture fram som en full sjømann. Bruke hue :)

Fikk IL-2 cliffs of Dover i posten i år (ww2 flightsim) så den skal instaleres ila kvelden og testes.
    Vet ikke om jeg er så ille begeistret for at de bruker steam !!

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Fikk IL-2 cliffs of Dover i posten i år (ww2 flightsim) så den skal instaleres ila kvelden og testes.
    Vet ikke om jeg er så ille begeistret for at de bruker steam !!

/jan
    Etter å ha brukt halve jævla kvelden på å sette opp spillet, ny duste meny, må jeg si at det her ikke var noen nedtur :)
    Ser utrolig bra ut, lagt til flere funksjoner (motor funksjoner/leading edge flaps osv)
    Grafikkmessig - meget bra :)

Nå har man litt å kose seg med mens man venter på den her.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn