Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    saschagabor skrev:
    Gi de noen timer, kommer snart returpenger også :)
    Regner nesten med det. Går nok bra. Heldigvis er verdien på plata under tillgrensa så jeg slipper å iverksette tiltak  for å slippe mva. på erstatningsplata.

    Edit:

    Der kom svar på mailen. Super service. "Trenger ikke sende den skjeve plata tilbake. Gjør hva du vil med den. Penger refunderes i løpet av et par dager."

    Super service fra Amazon, altså. Får kjøpe mer der, da! ;)
     

    saschagabor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    460
    Antall liker
    2
    Faktisk har jeg noen ganger angret på at jeg ikke handlet direkte fra Amazon, men fra selgere på siden deres. I disse tilfellene er det dessverre langt fra like greit å klage.

    Godt at det ordnet seg, Amazon er flinke å følge opp. Var det forresten .co.uk eller .com? Regner med det var førstnevnte, de bruker som regel flate pakker...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    saschagabor skrev:
    Faktisk har jeg noen ganger angret på at jeg ikke handlet direkte fra Amazon, men fra selgere på siden deres. I disse tilfellene er det dessverre langt fra like greit å klage.

    Godt at det ordnet seg, Amazon er flinke å følge opp. Var det forresten .co.uk eller .com? Regner med det var førstnevnte, de bruker som regel flate pakker...
    Det var amazon.com, og to plater kom i en diger eske med gigantisk bobleplast i. Pakkingen var upåklagelig. Så forresten ut som den var sendt fra Amazon.de, som jeg stusset litt på, men det er jo det samme for meg.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En sorgens dag!

    Kom ned i kjellerstua og skulle spille litt musikk, men etter det vanlige ritualet med powerknapper og platebørsting kom det slett ingen lyd fra høyttalerne! :eek: "Hva er nå dette?" Slo en og en komponent av og på, uten at det hadde noen effekt. Sjekket kabler, selv om det fungerte fint i går kveld og ingen har rørt anlegget siden. "Pleier det ikke å komme et "klikk" fra effektforsterkeren et par sekunder etter at jeg vipper over powerbryteren?" Ikke nå!

    Prøvde å sende signalet fra de ubalanserte utgangene på forforsterkeren til et par aktive monitorer som står her, og da kom det lyd. Prøvde så å sende signalet fra de ubalanserte utgangene på forforsterkeren til effektforsterkeren gjennom xlr-overganger, men den spilte fremdeles ikke. Konklusjonen er dermed at V4.0UP-en min er død! (Hjernedød i alle fall, siden displayet lyser.)

    Flagget på halv stang i dag!

    Jeg har jo sagt det brummet litt i den, uten noen respons fra Abrahamsen. Kanskje det VAR noe galt likevel. I så fall blir det vel bedre når den blir fikset. Håper det.

    :'(
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg


    Men frykt ikke, har en røramp stående hvis det skulle bli krise :)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for sympatien.

    Krisen er allerede et faktum, og Solberg har ikke åpent før på tirsdag. :(

    Hvis du virkelig vil låne ut en forsterker til dette ordner seg, ville jo det være supergenerøst! ...Tror du inngangsimpedanser og slikt er kompatible med V3-en min, da, eller snakker du om en integrert?

    Høyttalerne mine er ikke mer enn 89dB@1w/1m, men det funker vel likevel?

    Jeg får uansett prøve å holde ut til jeg får snakket med Solberg. Det kan jo hende han har en backup-løsning. ...Og så har jeg jo T-ampen. :)

    Takk så lenge.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Takk for sympatien.

    Krisen er allerede et faktum, og Solberg har ikke åpent før på tirsdag. :(

    Hvis du virkelig vil låne ut en forsterker til dette ordner seg, ville jo det være supergenerøst! ...Tror du inngangsimpedanser og slikt er kompatible med V3-en min, da, eller snakker du om en integrert?

    Høyttalerne mine er ikke mer enn 89dB@1w/1m, men det funker vel likevel?

    Jeg får uansett prøve å holde ut til jeg får snakket med Solberg. Det kan jo hende han har en backup-løsning. ...Og så har jeg jo T-ampen. :)

    Takk så lenge.
    Int. gammel sak. 10W, burde sparke liv i ht'ene dine men spiller neppe på konsert nivå :)
    Den står her så vil du låne er det bare å svinge innom.

    Ergelig når sånt skjer, men regner med at Solberg tar tak i det her og da pleier det å gå unna ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Satser på at han fikser det, ja.

    Jeg har koblet opp den lille T-Ampen, og jeg måtte bare le. Herregud, det er ikke meningen at den knøttlille tingesten til 200 spenn fra eBay skal spille sånn. Låter helt OK på godt over mine vanlige lyttevolum.

    Får klare meg med den til jeg får tilbakemelding fra Solberg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Satser på at han fikser det, ja.

    Jeg har koblet opp den lille T-Ampen, og jeg måtte bare le. Herregud, det er ikke meningen at den knøttlille tingesten til 200 spenn fra eBay skal spille sånn. Låter helt OK på godt over mine vanlige lyttevolum.

    Får klare meg med den til jeg får tilbakemelding fra Solberg.


    /jan
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Hva med å annonsere Ventana El Ciclòn til salgs her på forumet? Med tanke på sykkeltråden bør det jo finnes en kundegruppe her.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Hva med å annonsere Ventana El Ciclòn til salgs her på forumet? Med tanke på sykkeltråden bør det jo finnes en kundegruppe her.
    Tja. Hvis noen ser etter en fet sykkel, så kikker de sikkert etter det på sykkelforumet. Jeg blir ikke så lei meg hvis den ikke forsvinner. Den er jo flott, og er veldig "min". Fikk bare et infall om en rask måte å finansiere nye høyttalere på, og annonsen ligger nå der.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.093
    Antall liker
    29.808
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Æsj da, triste nyheter....
    Solberg tar tak i det der ser du, ingen grunn til å tro annet. ;)

    Morsomt at fyrstikkesken din kan fungere som stand-in.. ;D ;D

    Fingers crossed

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Æsj da, triste nyheter....
    Solberg tar tak i det der ser du, ingen grunn til å tro annet. ;)
    Takk. Jada, jeg har ingen tvil om at det ordner deg. Jeg blir bare ganske irritert når ting går i stykker. ;)

    Lagga skrev:
    Morsomt at fyrstikkesken din kan fungere som stand-in.. ;D ;D
    Ja, ikke sant. Hadde jeg ikke sett den, og noen fortalte meg at lyden kom fra en integrert i 3-4000 kroners-klassen, hadde jeg nok ikke reagert på det. Jeg kjøpte den på impuls og tenkte at jeg jo kunne bruke den på kontoret sammen med en liten usb-dac og noen bittesmå høyttalere, og den har herved bevist at den oppgaven vil den duge til i massevis. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hvilket minner meg på, finne fram stavangerensemblet " smått e godt " etterpå

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Huh! Den var visst bare skinndød, eller trengte en hvil.

    Fikk tips fra forhandler om at forsterkeren ikke ville virke hvis den blir slått på innen 20 sekunder etter at den blir slått av, og at det kanskje var problemet. Jeg er helt sikker på at det ikke var tilfelle da den ikke virket her på lørdag, men ville teste likevel. Da jeg koblet opp, virket den igjen.

    Det er jo fint, det, men jeg blir jo litt skeptisk. Får følge den med argusøyne i en stund fremover. ;) Uansett spiller den jo fint nå.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hmmmm, skeptisk.

    Men du får vel bare stole på de ;)
    Godt at ting er på stell igjen.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, rare greier. Får bare følge med og levere den inn så fort som mulig hvis det skulle skje igjen.

    Nå er T-Ampen ledig igjen, og kan godt prøve seg på khorn-a. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Ja, rare greier. Får bare følge med og levere den inn så fort som mulig hvis det skulle skje igjen.

    Nå er T-Ampen ledig igjen, og kan godt prøve seg på khorn-a. :)
    Nå ramler det vel inn en "julegave" fra HEL rett rundt hjørnet, ikke noe pes :)
    Men du må gjerne svinge oppom en tur endå.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jepp.

    Må bare få hodet over vannet på jobben først.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I en aldri så liten impulshandling, ble dessverre T-ampen med på jobben i dag, for å drive de nye høyttalerne jeg brått kjøpte for å ha på kontorpulten.


    (Beklager bildekvaliteten. Ræva mobilbilde som jeg har prøvd å redde.)

    Er det ønskelig, kan den selvsagt få bli med ut igjen.

    Siden jeg kjeder meg, lager jeg en liten oversikt over anlegg 2, 3 og 4 mens jeg først sitter her og trykker. ;)

    Anlegg 2: Spisestueanlegget - Brukes mest til bakgrunnsmusikk når vi har gjester oppe:
    • NAD L54 DVD-Receiver
    • Dali Concept 1 høyttalere
    • Dali AW-10 Subwoofer

    Anlegg 3: PC-anlegget - Brukes når jeg sløser bort tiden foran PC-en:
    • Spotify eller Flac gjennom DeaDBeeF
    • Abrahamsen A-Dac
    • Argon 7350A aktive høyttalere

    Anlegg 4: Kontoranlegget - Brukes på jobben. Kan ikke spille så veldig i arbeidstiden, men overtid blir nok litt mer fornøyelig nå:
    • Flac gjennom Foobar 2000
    • Abrahamsen A-Dac
    • "S.M.S.I." T-amp (Tripath TA2020) fra eBay
    • Dali Stile høyttalere
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ska sei, der var det mye smått og godt :)

    Og hvordan har Abe ampene oppført seg i det siste ?

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Ska sei, der var det mye smått og godt :)
    Jada, musikken har strømmet på kontoret i hele dag. :)

    JanR skrev:
    Og hvordan har Abe ampene oppført seg i det siste ?
    De har spilt fint. Spilte som pokker i hele går kveld. Fikk en lite støkk og trodde V4 tok kvelden igjen, men det var heldigvis bare Squeezebox-en som fikk et illebefinnende og bestemte seg for å reboote.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Og hvordan har Abe ampene oppført seg i det siste ?
    De har spilt fint. Spilte som pokker i hele går kveld. Fikk en lite støkk og trodde V4 tok kvelden igjen, men det var heldigvis bare Squeezebox-en som fikk et illebefinnende og bestemte seg for å reboote.
    Phuu.... :)
    Godt å høre, ble litt bekymret ett øyeblikk for at det faktisk kunne være noe kødd med de.

    Da er det vel bare å


    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Da er det vel bare å
    Når du nevner det, så ble det faktisk et par platesider med tyskermetall. ;)

    ...Og dette, som jeg tenkte jeg skulle tipse deg om:

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Da er det vel bare å
    Når du nevner det, så ble det faktisk et par platesider med tyskermetall. ;)

    ...Og dette, som jeg tenkte jeg skulle tipse deg om:

    MÅ ha, på vinyl.
    Vært litt somlete med akkurat de gutta der.

    :)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flinke folk, ja.

    Se dette:

    http://en.wikipedia.org/wiki/When_the_Keyboard_Breaks:_Live_in_Chicago skrev:
    When the Keyboard Breaks is a live album by progressive metal group Liquid Trio Experiment 2. The album was recorded during a live show of Liquid Tension Experiment in Chicago, IL. The album came about when, during the track "Universal Mind", Jordan Rudess' Roland Fantom-G8 keyboard started playing half-step higher notes on every fourth key. Following the song, he went off stage to see if his technical crew could fix the keyboard. In the meantime, the other three musicians decided to improvise until Jordan was ready to come back. Jordan was on the phone with Roland in Japan for at least 20 minutes trying to figure out what was wrong. The other three just continued to jam with drummer Mike Portnoy giving updates every now and then (the determining point for the track splices). In the end, Rudess took John Petrucci's guitar and started jamming, then Petrucci took Tony Levin's bass, and Levin played Chapman Stick. When that jam was over, Portnoy ended up taking Levin's bass and Charlie Benante ended up playing drums. The keyboard was never fixed that night.

    The production of the album was not official, as it was taken from a live stereo recording from the mix off stage. Thus there was no way for it to be properly mixed so everything is how the audience heard it.

    The name of the album is a pun on the Liquid Tension Experiment track When the Water Breaks from Liquid Tension Experiment 2.
    :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Med denne månedens nye vinterdekk, årsavgift og høye strømregning, hadde jeg nesten innfunnet meg med at det ikke ble noe av innkjøpet av en ReadyNAS Ultra 2, og det ble det jo strengt tatt ikke heller, men jeg reviderte kravspesifikasjonen noe, fant en nettbutikk med brukbare priser, og bestilte en forrige generasjons ReadyNAS Duo RND2210 med 2x1TB disk installert.


    http://www.netgear.com/home/products/storage/work-and-play/RND2210.aspx



    Etter å ha regnet litt på det, ser det ut som den skal klare å streame flac og kjøre Squeezecenter helt flott, (Det går jo over 54mbps wifi til Squeezebox-en i dag, så...) og 1TB Raid 0 burde holde en stund i alle fall. Musikken min tar ikke mer enn 250GB i dag.

    Så om noen dager slipper PC-en å stå her og surre når jeg skal høre på musikk. (Håper NAS-boksen bråker mindre, ellers får jeg trekke en nettverkskabel ut i boden eller noe.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.093
    Antall liker
    29.808
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, her var det noe interessant!
    Har 800Gb med musikk her, og en nyinnkjøpt Squeezebox Duet, men da jeg ikke skjønner noe av
    det, ligger det foreløpig stille.

    Satser dog på, at jeg finner ut av det i løpet av dette tiåret - skynder meg langsomt... ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Hmmm, her var det noe interessant!
    Har 800Gb med musikk her, og en nyinnkjøpt Squeezebox Duet, men da jeg ikke skjønner noe av
    det, ligger det foreløpig stille.
    Det må jo opp og gå snøggast råd. Bare rop ut hvis du trenger assistanse. Har du en PC som kan stå på, som kanskje ikke står oppå anlegget og bråker? Trådløst nett, eller mulighet til å dra kablet nett dit Duet-ens receiver skal stå?


    Lagga skrev:
    Satser dog på, at jeg finner ut av det i løpet av dette tiåret - skynder meg langsomt... ::)
    Tipper vi satser på at det kommer opp i løpet av uka, jeg. ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.093
    Antall liker
    29.808
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette får vi prate om, skjønner jeg.... ;)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jepp. Bare gi lyd, du.

    Er du i besittelse av en dac? Blir absolutt best med digitalt ut av Duet-en, tenker jeg.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.093
    Antall liker
    29.808
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser poenget med en litt mer potent dac, men har ikke kommet dit ennå.
    Vil gjerne se, for ikke å si høre, at dette fungerer hjemme - jeg skynder meg som sagt langsomt..... ::)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Lagga: kan hende det er flere her på sentralen som kan avhjelpe deg med slike problemer... :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.093
    Antall liker
    29.808
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Lagga: kan hende det er flere her på sentralen som kan avhjelpe deg med slike problemer... :)
    :)

    Jeg ser ikke bort fra at du har helt rett i det Mbare...... ;D

    Teknologivegring, er det noe som heter det?

    ::)

    Morten
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er det nok. Bare rop ut når/hvis det trengs, i alle fall. :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.673
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Puh, godt det finnes kompentanse som oss steinaldermennesker kan nyte godt av. Jeg klarte, med egen hjelp og innsikt, å sette opp et trådløst nettverk her i heimen for en tid siden:eek: , og vurderer nå å ta steget inn i streamingverdenes ukjente landskap :eek: :eek: Tviler vel på om lyden blir bedre, men morsomt tror jeg det blir ;)


    mvh
    lassemann
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lassemann skrev:
    Puh, godt det finnes kompentanse som oss steinaldermennesker kan nyte godt av. Jeg klarte, med egen hjelp og innsikt, å sette opp et trådløst nettverk her i heimen for en tid siden:eek: , og vurderer nå å ta steget inn i streamingverdenes ukjente landskap :eek: :eek: Tviler vel på om lyden blir bedre, men morsomt tror jeg det blir ;)
    Hvis det skulle være noe jeg med min ringe kunnskap kan bistå med, er det selvsagt bare å spørre.

    Med streaming av tapsfritt rippede CD-er vil det sannsynligvis ikke låte nevneverdig bedre enn med et stabilt dvd-drivverk, men jeg mener sannsynligheten er stor for at det i hvert fall ikke vil låte dårligere heller, med f.eks. en Squeezebox Touch som streamer data fra en PC eller en NAS-boks i hjemmenettverket ditt. Squeezebox-en kan god bruke trådløst nett så du slipper å dra nettkabel til racket. ...Og å spille musikk blir så bruklervennlig og enkelt. Spotify, nettradio og streaming av CD-kvalitet samt HD-lyd og for den del mp3-er styres superelegant fra sofaen.

    Gi lyd hvis du vil ha en demonstrasjon. (Om noen dager bør jeg ha ReadyNAS-en oppe også.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn