Dazed
Æresmedlem
Hipp, hipp!Dazed skrev:bestilte en forrige generasjons ReadyNAS Duo RND2210 med 2x1TB disk installert
posten.no skrev:Sendingen er ankommet Borgenhaugen postkontor
Hipp, hipp!Dazed skrev:bestilte en forrige generasjons ReadyNAS Duo RND2210 med 2x1TB disk installert
posten.no skrev:Sendingen er ankommet Borgenhaugen postkontor
Jojo, har noe med "hva skal det her koste" å gjøre også.Dazed skrev:Sant.
Det eneste negative jeg merker med å ha kjøpt den billige, forrige generasjons ReadyNAS-en, er at web-grensesnittet til Squeezebox Server er ganske "sluggish" i forhold til når det kjører på PC-en. Antar det hadde vært litt mer fart i akkurat det på en ReadyNAS Ultra med Atom- i stedet for en liten Sparc-prosessor.
Nuvel. Jeg bruker stort sett fjernkontrollen, som fungerer upåklagelig, og det spiller som bare det.
Kjør på! Hvis man bytter frontplata, eller rett og slett limer på en annen utenpå, kan det se helt greit ut også.JanR skrev:Hmm, har en gammel pioneer cd spiller stående nede, ett sted. Kanskje bruke chassi til noe fornuftig, etterhvert
For eks lure inn ett par t-amps.
Jada, det må det jo bare være. Har funnet meg helt til rette med meg selv, jeg.JanR skrev:ps: nerdete tilbøyligheter er helt ok
En tankeDazed skrev:Kjør på! Hvis man bytter frontplata, eller rett og slett limer på en annen utenpå, kan det se helt greit ut også.JanR skrev:Hmm, har en gammel pioneer cd spiller stående nede, ett sted. Kanskje bruke chassi til noe fornuftig, etterhvert
For eks lure inn ett par t-amps.
Har sett etter det, men ikke funnet noe. Du kan jo ta en titt på gamle gode gainclones, kanskje?JanR skrev:En tanke
Trefront, in i tiden.
Finns det monoversjoner av t-amp ? 2 sånne inn i ett chassi kunne vært interesant.
/jan
Ohh, pokker.Dazed skrev:Har sett etter det, men ikke funnet noe. Du kan jo ta en titt på gamle gode gainclones, kanskje?JanR skrev:En tanke
Trefront, in i tiden.
Finns det monoversjoner av t-amp ? 2 sånne inn i ett chassi kunne vært interesant.
/jan
Peter Daniel sine kits er vel blant de mer anerkjente:
http://www.audiosector.com/
Ja, det er fort gjort, serru!JanR skrev:Ohh, pokker.
Hei. Interessant! Jeg visste om 710/810 som ble solgt (kun?) året etter at jeg kjøpte mine (som var i 1991), men jeg visste ikke hva som var forskjellen.mana skrev:Dali 700 ble erstattet av Dali 710. 710 fikk porten plassert på fremsiden og der ble gjort noen endringer i delefilter.Dette resulterte i en mer homogen gjengivelse noe som var ankepunktet på 700. Vil tro at en henvendelse til Dali så får du sikkert info om vilke endringer som ble gjort i filteret.Hother Bak konstruerte 700 og 710.Han utvikler fremdeles høyttalere hos Dali.
Er enig med deg at dette er en god høyttaler med mange fine kvaliteter men som sagt så hadde 700 noen ankepunkter som ble rettet opp med 710 og som egentlig lett lar seg oppgradere.
Nå har du gjort det! Hvis du husker flere detaljer rundt dette er jeg veldig interessert i å høre mer.mana skrev:Har ikke Dali 700 men har god kjennskap til den,har eksperimentert mye med denne høyttaleren Som sagt så er det ikke store oppgraderingen som skal til for å løfte gjengivelsen på 700 flere hakk. 8)
Ta kontakt enten på mail eller direkte med HiFi klubben i Drammen og spør etter Ole (butikksjefen)Han har vært i klubben hele tiden og vis han fremdeles er like vennlig som han alltid har vært så bør han nok kunne ordne et skjema over endringene på filteret.Mener at det var endringer i mellomtone/diskant som ble gjort.Dazed skrev:Nå har du gjort det! Hvis du husker flere detaljer rundt dette er jeg veldig interessert i å høre mer.mana skrev:Har ikke Dali 700 men har god kjennskap til den,har eksperimentert mye med denne høyttaleren Som sagt så er det ikke store oppgraderingen som skal til for å løfte gjengivelsen på 700 flere hakk. 8)
Jeg har kjøpt mine brukt for et par år siden.Helt tilfeldig,fordi de var i min prisklasse.Dazed skrev:Heisann! Det er altså flere av oss som fremdeles har disse veteranene.
Nei, høyttalerne er vel fra før tiden da alt havnet på internett, så det er ikke mye å finne.
Så et par på bruktbørsen (eller var det AVtorget) for noen måneder siden. Tror de ble solgt for en tusenlapp. ...Så det er muligheter for et gunstig bruktkjøp, selv om det nevnte paret var et ganske velbrukt eksemplar i bjørkefinish.
Hva slags utstyr har du dine koblet til? har du også hatt dine siden de var nye?
Takk! Det skal jeg prøve.mana skrev:Ta kontakt enten på mail eller direkte med HiFi klubben i Drammen og spør etter Ole (butikksjefen)Han har vært i klubben hele tiden og vis han fremdeles er like vennlig som han alltid har vært så bør han nok kunne ordne et skjema over endringene på filteret.Mener at det var endringer i mellomtone/diskant som ble gjort.
Ja, jeg er temmelig fornøyd. Lyder fint, og jeg synes Abrahamsen-settet spiller bra sammen med Dali-ene.kanaris skrev:Er på jakt etter en pre,da jeg savner fjernkontroll.Tenkte å putte den i mellom dac og effekt.Ser du har erfaring med Abrahamsen.Er du fornøyd med den komboen?
Stramme båndene? Det høres ikke heeeelt sannsynlig ut, synes jeg. ??? Ser det står noe om det i den omtalen du linket til, ang. Dali DaCapo med meterlangt båndelement. Får undersøke dette nærmere.kanaris skrev:Var forresten interresante opplysninger ang oppgradering.Leste også at man kunne stramme båndene i bånd diskanten.Har ikke turt å skru dem av engang jeg.
Ser de har bommet, og satt inn bilde av en Dali 800, men pyttsann.http://www.gramophone.net/Issue/Page/January%201991/112/841526 skrev:Three new loudspeakers were in fact shown at Penta. The Dali 700, seen left, is a slim design which unusually uses two tweeters: a 50mm paper cone driver and a leaf super tweeter covering the region from 8kHz to 30kHz. This arrangement is said to have advantages in combining a large radiating area with low mass, giving a superior transient performance whilst retaining good dispersion. These drivers are complemented by paper cone midrange and bass drivers. The Dali 700 is expected to retail for around £600 per pair and will be available in white or black ash, or black lacquer at an additional premium.
Det stemmer, men ikke noe jeg får bukt med bare vha. høyttalerplassering. Noen alvorlige "topper" i bassen er det vel strengt tatt ikke, men det er litt lavt nivå i området 70-150Hz.JanR skrev:Nå er ikke jeg noen ekspert på å lese målinger med det ser da vitterlig ut som du har ett par toppen nede og litt manko i mellombassen (rundt 100hz) ?
Det hadde vært artig, det. Jeg har jo som du ser måleprogram, allerede, i form av (det fritt nedlastbare) Room EQ Wizard, men det er jo mulig at ditt (XTC?) er bedre. Den potensielt største feilkilden her er visstnok at usb-mic'en min og Abrahamsen V6 Dac-en jeg bruker som hhv. input- og output-enhet i prinsippet er to forskjellige lydkort, og det kan være en kilde til feil. Derfor burde jeg prøve ikke bare med en skikkelig målemikrofon (som i motsetning til min, lar seg kalibrere), men i tillegg også med samme lydkort som inn- og utenhet. Problemet med det er bare at da må det bli "El Cheapo" onboard-lydkortet i en av PC-ene.Har ett måle prog og mic liggende hjemme, skal vi teste en dag ?
Sammenligne med målingene dine.
Altfor jevn, skal ikke se ut sånn på khorn.Dazed skrev:Den kurven din ser veldig jevn og pen ut. Vet du hvor mye utjevning/utglatting grafen er vist med på bildene?
den strekker seg vel lengre nedover den da ?Dazed skrev:Hmmm. Nå har jeg kanskje besøkt for mange Klipsch-eiere, og hengt for mye i DIY-forumet.
Jeg siklet litt i Cornscala-tråden, og surfet litt hos Bob Crites, og der fant jeg:
Crites CS-1,5 Speaker project. CS-1 er en Heresy II-klone, og CS-1.5 er den samme i et større kabinett med bassrefleksporter. Sistnevnte må jeg tenke litt mer på, kjenner jeg.
Ser ganske grei ut å bygge også.
Nettopp.jokris skrev:den strekker seg vel lengre nedover den da ?Dazed skrev:Hmmm. Nå har jeg kanskje besøkt for mange Klipsch-eiere, og hengt for mye i DIY-forumet.
Jeg siklet litt i Cornscala-tråden, og surfet litt hos Bob Crites, og der fant jeg:
Crites CS-1,5 Speaker project. CS-1 er en Heresy II-klone, og CS-1.5 er den samme i et større kabinett med bassrefleksporter. Sistnevnte må jeg tenke litt mer på, kjenner jeg.
Ser ganske grei ut å bygge også.