Dazed's mid-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Det var mye på engang du ;D

Knips ett par bilder og legg ut.

/jan
    Det lar seg vel gjøre.

Rør-RIAA hadde merkbart lavere WAF enn Abe-boksene, forresten, men det går seg forhåpentligvis til. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Rør-RIAA hadde merkbart lavere WAF enn Abe-boksene, forresten, men det går seg forhåpentligvis til. :)
    Hehe det pleier å ordne seg vet jeg :)

Hvis ikke er det " men kjære, hører du ikke hvor mye bedre den er i forhold til den gamle ?! "

;)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Hvis ikke er det " men kjære, hører du ikke hvor mye bedre den er i forhold til den gamle ?! "
    Den går nok ikke her i gården. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan i alle fall fort venne meg til den Audion-boksen. :) Låter veldig stort og fyldig. Mye av det er sikkert de nye høyttalerne også, selvsagt. Uansett er jeg veldig fornøyd her akkurat nå.

Robert Plant og Allison Krauss hadde ikke så mye pondus forrige uke. :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    Jeg kan i alle fall fort venne meg til den Audion-boksen. :) Låter veldig stort og fyldig. Mye av det er sikkert de nye høyttalerne også, selvsagt. Uansett er jeg veldig fornøyd her akkurat nå.

Robert Plant og Allison Krauss hadde ikke så mye pondus forrige uke. :)
    Gled deg over en suveren riaa! Jeg har surra litt med min, men nå spiller den meget bra! Får håpe kona di godkjenner den etter hvert nå da ::)

mvh
    lassemann

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lassemann skrev:
    Gled deg over en suveren riaa! Jeg har surra litt med min, men nå spiller den meget bra! Får håpe kona di godkjenner den etter hvert nå da ::)
    Ja, får håpe det. Ellers er den strengt tatt bare på utlån fra bunkersen i Klokkerskogen. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    lassemann skrev:
    Ja, får håpe det. Ellers er den strengt tatt bare på utlån fra bunkersen i Klokkerskogen. :)
    Skulle bare mangle, spre det gode budskapet vettu ;)

Og ja,det låter absolutt ikke galt hos deg nå, verken på hd eller vinyl, imho.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Skulle bare mangle, spre det gode budskapet vettu ;)
    Og takk skal du ha for det. :)

JanR skrev:
    Og ja,det låter absolutt ikke galt hos deg nå, verken på hd eller vinyl, imho.
    Nei, jeg synes det begynner å hjelpe, jeg. ...Men mye vil ha mer, så nå lurer jeg fælt på hva som vil skje med en finere pickup.

Sikler på DV 10x5, men er litt tvilende, siden VTA på armen min ikke er justerbar, og vinkelen heller mot det negative allerede. 10x5 er 1mm høyere enn OM20-en min, så VTA med den kommer til å bli enda mer negativ.

Noen som vet om 1mm ekstra høyde på stiften mtp. endring av vta vil gi store utslag i lyden?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det, men synes kanskje det er litt mye styr å bytte og justere en pickup bare for å teste litt. Spesielt med tanke på at jeg må ha en ny motvekt for en pickup på 7 gram som DV-en veier. Kablene i armen på Debut-en er dessuten så puslete at jeg ikke vet om jeg tør fikle mer enn absolutt nødvendig med deg.

...Kanskje når jeg får det Pro-Ject oppjålings-settet, for da følger alle tre motvektene med.

Ellers var det et veldig generøst tilbud! Takk igjen!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Takk for det, men synes kanskje det er litt mye styr å bytte og justere en pickup bare for å teste litt. Spesielt med tanke på at jeg må ha en ny motvekt for en pickup på 7 gram som DV-en veier. Kablene i armen på Debut-en er dessuten så puslete at jeg ikke vet om jeg tør fikle mer enn absolutt nødvendig med deg.

...Kanskje når jeg får det Pro-Ject oppjålings-settet, for da følger alle tre motvektene med.

Bare hyggelig :)

Det jeg gjør, tror jeg, en dag det passer så svinger jeg nedom med spilleren til kjerringa. En gammel Luxman hølk men spiller faktisk ikke galt.
    Og/eller venter til du får jåla ferdig spilleren din.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:

Det jeg gjør, tror jeg, en dag det passer så svinger jeg nedom med spilleren til kjerringa. En gammel Luxman hølk men spiller faktisk ikke galt.

/jan
    Da kommer vi tilbake til det. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:

/jan
    Da kommer vi tilbake til det. :)
    God plan

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Du får ta ett bilde nå da, lurer ille på hvordan det ser ut i racket ditt nå ;D
    Skal se hva jeg får til. :)

Beklager veldig "fort-og-gæli" bilde. Jeg er ikke helt ferdig, så det ser litt rotete ut nå. RIAA-en skal et hakk mot høyre, og den nye V4-en havner der RIAA-en står nå. Begge de midterste hyllene i det smale racket slippes ett hakk nedover, så alle hyllene blir like høye.

JanR skrev:
    Interesant sak det der, nøyd ?
    Jadda. Kul liten dings som gjør det den skal. Både hdmi og komposittutganger også, så den funker frem til jeg får ut finger'n og kjøper TV fra dette årtusenet. ;)

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sagt det før, sier det igjen, 40" eller deromkring på veggen ;D
    Frigjøre plass i racket evt nytt rack m/bedre plass, mange muligheter.

Når det er sagt, alt i sin tid. Dere har ei fin hule der, greit at dere begge er enig når ting evt skal gjøres om :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Sagt det før, sier det igjen, 40" eller deromkring på veggen ;D
    Frigjøre plass i racket evt nytt rack m/bedre plass, mange muligheter.
    har jeg jo akkurat plass. :) ...Flatskjerm står vel på ønskelista, men lurer på om den like gjerne kan stå på topplata til racket. Inntil videre, i alle fall.

JanR skrev:
    Når det er sagt, alt i sin tid. Dere har ei fin hule der, greit at dere begge er enig når ting evt skal gjøres om :)
    "Enige" er vel å ta i... ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    "Enige" er vel å ta i... ;)
    ;D ;D

Enig kan være så mangt, 80-20 "enig" i ditt favør for eks ;)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå har Abrahamsen V4.0UP nr. 2 tatt plass i racket. Den og tvillingbroren skal avgårde til ECS Holding i morgen for en liten gjennomgang og gain-matching, men jeg måtte nesten koble dem opp og teste i kveld likevel. Kan ikke si så mye om lyden enda, da jeg bare har sett ett par TV-serier med lyden over anlegget foreløpig.

Forhåpentligvis får jeg Audion RIAA-en på Torsdag, så JanR kan få tilbake den jeg låner av han, og kaaanskje er forsterkerne tilbake samme dag. Synes det begynner å smake fugl av det hele nå.

Neste på ønskelista er en Dynavector 10x5. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Nå har Abrahamsen V4.0UP nr. 2 tatt plass i racket. Den og tvillingbroren skal avgårde til ECS Holding i morgen for en liten gjennomgang og gain-matching, men jeg måtte nesten koble dem opp og teste i kveld likevel. Kan ikke si så mye omlyden enda, da jeg bare har sett ett par TV-serier med lyden over anlegget foreløpig.

Forhåpentligvis får jeg Audion RIAA-en på Torsdag, så JanR kan få tilbake den jeg låner av han, og kaaanskje er forsterkerne tilbake samme dag. Synes det begynner å smake fugl av det hele nå.

Her går det unna :D

Morro. Samme hva de andre måtte mene, tar med meg Luxman spilleren m/10x5 så får du en ide om hvordan det kan låte med DV.

Skrik ut når ting er på plass.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skrike ut skal jeg, men det kan kanskje være greit å bare spille på det jeg har en stund, så jeg blir skikkelig kjent med lyden nå som det er såpass mye nytt her.

Luxman/10x5 vil jeg selvsagt prøve, men det haster ikke de aller første dagene, liksom, ;)

Men du stikker selvsagt nedom på prøvelytting/rensing av øreganger og kaffe likevel! :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    artig å følge med på at oppsettet ditt stadig forbedres, dette bør jo bare bli veldig bra ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    artig å følge med på at oppsettet ditt stadig forbedres, dette bør jo bare bli veldig bra ;D
    Ja, jeg er i alle fall temmelig fornøyd.

Akkurat nå går det i Australsk pubrock fra Airbourne, og det svinger som faen! :D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Jeg har akkurat kommet frem til at det skal være mulig å bytte armen på Debut-en min med f.eks. en del Linn-armer.

Kanskje jeg skal satse på Nordeuropas mest oppjazza Debut III. :)

Ebay, here I come! :)

Tips fra Linn-folket eller andre mottas med takk!

Edit: Ser ut som Både Linn Akito og Linn Basik burde passe fint. Ønskes kjøpt! :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Hehe, snart en ny spiller det der ;)

/jan

Neineinei! Det er jo akkurat det det IKKE er. Det er den samme spilleren kona kjøpte til meg til jul, som jeg skal eie og sette pris på i årevis fremover! ;)

Det ser ikke ut til å være så aller verst pris på e-bukta på de Basik- og Akito-armene, men jeg mistenker at det har skjedd en viss utvikling, for en helt ny en fra Kontrapunkt, koster fanden tute meg nesten 9000 spenn! :eek:

Det lå en på børsen nylig også (i Danmark), til DKK 3500,- etter siste oppdatering, men de på eBay går til vesentlig mindre, ser det ut til. Får følge med litt fremover bare, og se hva som skjer.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Hehe, snart en ny spiller det der ;)

/jan

Neineinei! Det er jo akkurat det det IKKE er. Det er den samme spilleren kona kjøpte til meg til jul, som jeg skal eie og sette pris på i årevis fremover! ;)

Det ser ikke ut til å være så aller verst pris på e-bukta på de Basik- og Akito-armene, men jeg mistenker at det har skjedd en viss utvikling, for en helt ny en fra Kontrapunkt, koster fanden tute meg nesten 9000 spenn! :eek:

Det lå en på børsen nylig også, til 3500 etter siste oppdatering, men de på eBay går til vesentlig mindre, ser det ut til. Får følge med litt fremover bare, og se hva som skjer.
    Huuu.
    Stivt.

Fått riaa i hus ?

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Huuu.
    Stivt.
    Noe så inn i hampen også!

På de to-tre jeg fant på eBay, ligger budene på ca. $100 midtveis i auksjonene. Jeg skal følge med og se hvordan det ender.

Fått riaa i hus ?
    Hente i kveld. :) ...Forhåpentligvis kommer Abrahamsen-tvillingene hjem i kveld også.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Hente i kveld. :) ...Forhåpentligvis kommer Abrahamsen-tvillingene hjem i kveld også.
    Det skal du ha, det går unna når det først settes i gang :)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, kanskje det kan kompensere litt for at jeg ofte bruker veldig lang tid på å bestemme meg. Synes jo det har gått ganske fort i rykk og napp her nå, men... :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Ja, kanskje det kan kompensere litt for at jeg ofte bruker veldig lang tid på å bestemme meg. Synes jo det har gått ganske fort i rykk og napp her nå, men... :)
    Ville være en overdrivelse å si at du har brukt lang tid på å bestemme deg de siste ukene ;D
    Men morro er det, å følge med. Mye bra hardware i hus fått, kudos.

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå er både Abrahamsen-boksene og Audion RIAA i hus. :)

Beklager at bildet er litt bob-bob igjen. Når man hverken har skikkelig blitz eller stativ, blir det sånn. ;) Godt jeg har vidvinkelobjektiv, i alle fall. :)

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, spennende med et anlegg i rivende utvikling.. Vært morro med en lytt en dag ;)

mvh
    lassemann

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ps: gjør noe med det jæ*la lyset i riaa'n ;)
    Det er litt voldsomt, ja, selv om det ikke er fullt så galt som det ser ut på det bildet. :) Det matcher speedbox-en. ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lassemann skrev:
    Hmm, spennende med et anlegg i rivende utvikling.. Vært morro med en lytt en dag ;)
    Ja, men det skal da la seg ordne. Du har herved stående invitasjon. Vi må bare finne et passende tidspunkt. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn