Hvis man bruker sånne ja 8)Lagga skrev:Bra du fant det om armen Dazed, da blir alt så meget bedre...
Ikke bøll med lyset i Audion nå da, det er jo det kuleste med hele boksen! 8)
Vennlig hilsen
Morten
Har spilt på den JanR satt igjen her i et par ukers tid nå, og kan allerede si at den spiller veldig bra. Nå hadde jeg bare en billig NAD-riaa å sammenlikne med her, men det har gitt meg nok et løft, og jeg innbiller meg (!) at den gir vinyllyden et anstrøk av rør. Synes i alle fall selv at alt spiller bra sammen her nå, og at anlegget funker bra som f... til rock, blues og metal, og heldigvis henger brukbart med de få gangene jeg spiller noe stille og akustisk eller klassisk også.Milenko skrev:Er spent å høre hva du synes om Riaan, er meget spennende den Audion
Ja, hvis teorien holder vann, burde det bli bra.Lagga skrev:Bra du fant det om armen Dazed, da blir alt så meget bedre...
Det irriterer meg ikke nevneverdig, da det kommer nedenfor bordkanten så jeg ikke ser det når jeg sitter i sofaen.Lagga skrev:Ikke bøll med lyset i Audion nå da, det er jo det kuleste med hele boksen! 8)
Du skal få igjen demo'n nå, så kan du det, du også!JanR skrev:Hvis man bruker sånne ja 8)
;D
Hehe fram med teipen.Dazed skrev:Du skal få igjen demo'n nå, så kan du det, du også!
Nei ingenting er fast i den. Jeg måtte skru av den når jeg fikk den. Lå noen løse skruer og skrangla inni der.Dazed skrev:Takk.
Er det ingenting som er festet i bånnplata, så jeg trygt kan skru den av uten å ryke på mer demontering og re-montering?
I så tilfelle er det en mutter jeg gjerne skulle ha strammet til inni der også.
Er iaf ett meget bra alternativ i riaa jungelen. Veldig mye for pengene, imho.Milenko skrev:Var spent på hva du syntes, da ny riaa er en av tingene jeg har på fremtidig ønskeliste og i tilegg er man jo rør hue også
Er nok ikke lett og finne en riaa som er bedre enn denne til den prisen.JanR skrev:Er iaf ett meget bra alternativ i riaa jungelen. Veldig mye for pengene, imho.Milenko skrev:Var spent på hva du syntes, da ny riaa er en av tingene jeg har på fremtidig ønskeliste og i tilegg er man jo rør hue også
/jan
Neste nummer, iflg ryktene.rolfozzy skrev:Er nok ikke lett og finne en riaa som er bedre enn denne til den prisen.JanR skrev:Er iaf ett meget bra alternativ i riaa jungelen. Veldig mye for pengene, imho.Milenko skrev:Var spent på hva du syntes, da ny riaa er en av tingene jeg har på fremtidig ønskeliste og i tilegg er man jo rør hue også
/jan
Om det i det hele tatt går an. Jeg tviler.
Lurer på hvor det blir av omtalen som skulle komme i Fidelity?
Nå er det veldig lenge siden jeg kjøpte bladet, så kanskje jeg har oversett den.
Nå har du gjort det! Bare vent: Før du aner, står JanR på trappa med RIAA-en under armen.Milenko skrev:Var spent på hva du syntes, da ny riaa er en av tingene jeg har på fremtidig ønskeliste og i tilegg er man jo rør hue også
Dazed skrev:Nå har du gjort det! Bare vent: Før du aner, står JanR på trappa med RIAA-en under armen.Milenko skrev:Var spent på hva du syntes, da ny riaa er en av tingene jeg har på fremtidig ønskeliste og i tilegg er man jo rør hue også
...Men nå ser det ut som 8.6D-armen på debut har en "spindle to pivot"-avstand på bare 200mm, mens de armene det var aktuelt å se etter, har 210-212mm. Hadde det sittet en Pro-Ject 9-arm på, hadde det vært "hunky dory". Antar at å jukse med 10mm "gal" plassering av pivot-en ikke kommer til å bli noen suksess. (?)Lagga skrev:Bra du fant det om armen Dazed, da blir alt så meget bedre...
Det er visst ganske greit å få gitt bort sånt på Finn-Torget, har jeg hørt.Ulf-B skrev:Yngstemann flyttet til ny leilighet i fjor høst - og kjøpte samtidig ny TV. Den gamle - som ikke var mer enn ca. 5 år gammel, og som ligner svært på din - måtte vi legge i en av Elkjøps returcontainere. Men lykke til - det er ille å kaste ting som virker.
I denne omgangen er nok det eneste riktige å si ja ;DDazed skrev:Nå tror jeg at jeg skal si meg "ferdig" i denne omgang. (Famous last words!) ...Nei, vent! BD-spiller!
Sant nok.JanR skrev:I denne omgangen er nok det eneste riktige å si ja ;DDazed skrev:Nå tror jeg at jeg skal si meg "ferdig" i denne omgang. (Famous last words!) ...Nei, vent! BD-spiller!
/jan
Det er veldig viktig å kose seg litt også. Har lett for å bli litt mye fokus på hardware, kjøp, testing....vært der.Dazed skrev:Sant nok.JanR skrev:I denne omgangen er nok det eneste riktige å si ja ;DDazed skrev:Nå tror jeg at jeg skal si meg "ferdig" i denne omgang. (Famous last words!) ...Nei, vent! BD-spiller!
/jan
...Men, etter å ha bestilt pickup og slått meg til ro med at det ikke er hensiktsmessig å prøve å bytte arm på Debut-en, føler jeg egentlig ikke at jeg "trenger" noe mer til anlegget akkurat nå. ...Og det er jo litt fint.
Vi sitter da på litt rørutstyr her nede som kan prøves ut etterhvert 8) Innbiller meg at 50 rørwatt fra Quicksiver Mid Mono vil sparke godt hjemme hos degDazed skrev:Var det egentlig så lurt å kjøpe den Audion-RIAA'en, tro? Når jeg sitter i halvmørket og hører på musikk, er det veldig koselig med de to små rørene som står der og lyser i racket. Tenk om jeg plutselig får for meg at de burde ha selskap av flere sånne koselige glødelamper!
Kos, ett stikkord herDazed skrev:Var det egentlig så lurt å kjøpe den Audion-RIAA'en, tro? Når jeg sitter i halvmørket og hører på musikk, er det veldig koselig med de to små rørene som står der og lyser i racket. Tenk om jeg plutselig får for meg at de burde ha selskap av flere sånne koselige glødelamper!
Hehe, nei det skorter nok ikke på hverken rør-utstyr eller -misjonærer.lassemann skrev:Vi sitter da på litt rørutstyr her nede som kan prøves ut etterhvert 8) Innbiller meg at 50 rørwatt fra Quicksiver Mid Mono vil sparke godt hjemme hos deg
Ja, det var det jeg mente.Milenko skrev:Rør i halvmørket er digg, personlig synes jeg det gir hele opplevelsen en ekstra dimensjon
Det er korrekt obsertvert. ...Og om noen sager bør en DV-10x5 være i hus, og da håper jeg det virkelig blir liv i leiren! ;D Nærmere helga kan det hende det blir non objektive (vel litt, i alle fall) lytteinntrykk å lese her også.Milenko skrev:Forstår jeg deg riktig om jeg tror at du er meget fornøyd med Audion Riaan?
Just presis!JanR skrev:Kos, ett stikkord her
Ja, man skal være forsiktig med hva man sier, ellers står de vel snart i kø opp trappa hjemme.JanR skrev:Og som Lasse sier, finns da en og annen røramp rundt her.
Nettopp. Som sagt noen innlegg oppover, er jeg fornøyd med sånn det er nå, og skal ha det sånn en stund. Bare spille og kose meg.Milenko skrev:Viktig å "slå rot" med anlegget av og til også, å kose seg... Er jo så fantastisk mye bra musikk å vrenge sjela til...
Hvordan er lydsignaturen på Audion riaan?
Takker.The Edge skrev:Fin tråd Dazed, og flott åpningsinnlegg Kjenner meg igjen i mange av beskrivelsene dine. Og som flere har påpekt så er det ikke slik at man blir lykkelig med anlegget sitt kun hvis man har et high end anlegg til 300 000 kr. Nøkkelen ligger helt andre steder
TV-en var ute av døra under to timer etter at jeg laget "gis bort"-annonsen på Finn-Torget. Telefonen gikk varm i prosessen. Håper den nye TV-en er på plass i morgen, nå da. Soveroms-TV'en på 15" blir litt snau der på TV-benken.Dazed skrev:Det er visst ganske greit å få gitt bort sånt på Finn-Torget, har jeg hørt.Ulf-B skrev:Yngstemann flyttet til ny leilighet i fjor høst - og kjøpte samtidig ny TV. Den gamle - som ikke var mer enn ca. 5 år gammel, og som ligner svært på din - måtte vi legge i en av Elkjøps returcontainere. Men lykke til - det er ille å kaste ting som virker.
Håper det stemmer.