Digitale avspillere dCS Varése Dac...en ny standard innen digital lyd

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.041
Sted
Østfold
Det er fint når kona, som står lenket til kjøkkenbenken, kan høre hvilken modell GITAR
som er benyttet i et stykke musikk, men er det strengene eller prisen som er avgjørende ? 👔

Vis vedlegget 1091632
Det ligger en del videoer på yt om dyre kassegitarer der man spiller på dem for å vise forskjeller. Selv om 6-sifrede beløp for slike er vanskelig å forholde seg til kan man sitte å høre klare forskjeller gjennom høyttalerne på en laptop eller en mobil.

Prodigy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Antall liker
105
Ok. Hvilken ADC er brugt til indspilningen?
Var ikke med under innspillingen, så det kan jeg ikke svare på…men husk flere dacer kjenner du igjen violinene på, andre ikke…
og det samme skjer på flere opptak også, så det skinner igjennom at det blir feil hele tiden ja…

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.041
Sted
Østfold
Var ikke med under innspillingen, så det kan jeg ikke svare på…men husk flere dacer kjenner du igjen violinene på, andre ikke…
og det samme skjer på flere opptak også, så det skinner igjennom at det blir feil hele tiden ja…
Hvilke DAC-er er det dette gjelder for?

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.434
Sted
Østfold
Synes likevel det er greit å skille mellom sprøtt og reinspikka tullball. Ta f.eks. AudioNote DAC i mangehundretusen klassen. Ja det koster, men tross alt har de egenproduserte store trafoer rund baut, samme gjelder for kondensatorer og motstander. De benytter også rør med tilhørende kompleksitet til både utgangstrinn og strømforsyning. Jeg forstår at dette koster en masse å produsere i deler, og ikke minst å lodde sammen. De skal også ha klapp på skulder for å forklare sin designfilosofi.

Men dCS, her finner jeg ingenting av verdi utover panegyrisk selvskryt, ikke noen designfilosofi, målinger eller annet av interesse. Det er nok riktig som andre påpeker, at dette er noe tiltenkt bevisstløse oligarker.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
3.534
Synes likevel det er greit å skille mellom sprøtt og reinspikka tullball. Ta f.eks. AudioNote DAC i mangehundretusen klassen. Ja det koster, men tross alt har de egenproduserte store trafoer rund baut, samme gjelder for kondensatorer og motstander. De benytter også rør med tilhørende kompleksitet til både utgangstrinn og strømforsyning. Jeg forstår at dette koster en masse å produsere i deler, og ikke minst å lodde sammen. De skal også ha klapp på skulder for å forklare sin designfilosofi.

Men dCS, her finner jeg ingenting av verdi utover panegyrisk selvskryt, ikke noen designfilosofi, målinger eller annet av interesse. Det er nok riktig som andre påpeker, at dette er noe tiltenkt bevisstløse oligarker.
Jeg er nok ikke helt enig her når det gjelder prissetting til AN. Merkostnadene for å produsere toppmodellen mot den rimeligste er nok kun noen tusenlapper i beste fall.

Og vi skal kanskje ta inn over oss at bruk av transformatorer i audiokjeden er et designvalg gjort for å destruere kvaliteten på audiosignalet. Hvorfor skal man da betale ekstra for noe som liksom er bedre når beste i en slik sammenheng er å ikke bruke transformatorer. Slik Manley gjør i noen av sine produkter.

Det sagt, jeg liker hva transformatorer gjør, men jeg betaler ikke ekstra for liksombedre når det nettopp er harmonisk forvregning og intermodulering jeg søker tilføre signalet.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.398
Jeg konstaterer at denne tråden vekker akkurat samme type reaksjoner som den tråden som LeeS la ut på forumet til Hoffman.
Noen blir provosert, andre latterliggjør produktet og firmaet. Andre er opphengt i målinger, noen undrer seg og er nyskjerrig.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.398
Jeg har trålet nettet for å finne andre som har erfaring IRL med dCS Varese. Har funnet en del. De fleste støtter opplevelsene til LeeS, Varése er lydmessig en spesiell Dac.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.969
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg konstaterer at denne tråden vekker akkurat samme type reaksjoner som den tråden som LeeS la ut på forumet til Hoffman.
Noen blir provosert, andre latterliggjør produktet og firmaet. Andre er opphengt i målinger, noen undrer seg og er nyskjerrig.
Hva forventet du egentlig?

Topp Bunn