dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Morgan

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Er det noen der ute som har Puccini og som har hatt problemer med CD-skuffen? Jeg har nå hatt 2 ganger det problem at CD-skuffen ikke vil gå inn. Første gang for ca 2 år siden. Den ble (med god hjelp av Thomas hos Høiem) sendt til dCS i England. Kom så tilbake og fungerte fint helt til i går. Da skjedde det samme. Obs! Skuffen lar seg skyve inn når strømmen ar avslått. Hadde vært fint om andre hadde noen erfaring med dette.

    MVH M
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.946
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har opplevd dette av og til. Men lenge siden nå.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Sikkert flotte og vellydende produkter, men hvorfor har de ikke toslink?
    Lite brukervennlig da toslink er den desidert mest benyttede utgangen på diverse kilder.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hei! Er det noen der ute som har Puccini og som har hatt problemer med CD-skuffen? Jeg har nå hatt 2 ganger det problem at CD-skuffen ikke vil gå inn. Første gang for ca 2 år siden. Den ble (med god hjelp av Thomas hos Høiem) sendt til dCS i England. Kom så tilbake og fungerte fint helt til i går. Da skjedde det samme. Obs! Skuffen lar seg skyve inn når strømmen ar avslått. Hadde vært fint om andre hadde noen erfaring med dette.

    MVH M
    Ikke hatt noe problem hos meg. Men har skjønt at det er viktig at CD-platen ligger helt korrekt i skuffen. Gjør den ikke det, så kan den ødelegge mekanismen. Har skjønt at det har skjedd. Men det er vel sannsynligvis ikke problemet hos deg.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Sikkert flotte og vellydende produkter, men hvorfor har de ikke toslink?
    Lite brukervennlig da toslink er den desidert mest benyttede utgangen på diverse kilder.
    Ingen som vet?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Sikkert flotte og vellydende produkter, men hvorfor har de ikke toslink?
    Lite brukervennlig da toslink er den desidert mest benyttede utgangen på diverse kilder.
    Ingen som vet?
    dCS mener at Toslink ikke holder god nok kvalitet, og derav har de valgt og ikke støtte det.
    Rart argument da det er den desidert vanligste utgangen på kilder.
    Dem om det, upraktisk er det i hvert fall.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert flotte og vellydende produkter, men hvorfor har de ikke toslink?
    Lite brukervennlig da toslink er den desidert mest benyttede utgangen på diverse kilder.
    Ingen som vet?
    dCS mener at Toslink ikke holder god nok kvalitet, og derav har de valgt og ikke støtte det.
    Rart argument da det er den desidert vanligste utgangen på kilder.
    Dem om det, upraktisk er det i hvert fall.
    Det og eie dCS og bruke toslink, er som og kjøre nyeste Ferarri med sykkeldekk😀
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    dCS mener at Toslink ikke holder god nok kvalitet, og derav har de valgt og ikke støtte det.
    Rart argument da det er den desidert vanligste utgangen på kilder.
    Dem om det, upraktisk er det i hvert fall.
    Det og eie dCS og bruke toslink, er som og kjøre nyeste Ferarri med sykkeldekk������
    Fjas. Selv om man har en kanongod kilde der man kan velge annen tilkobling så bør det være mulig å kople til en tv-tuner, BR-spiller, tv-spill el som kun har toslink ut. Ikke måtte løse det med ekstra mellomledd. Men det er min mening, og den forbeholder jeg meg retten til å ha :)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Rossini

    Jeg leser så øyet blir stort og vått om nye Rossini. Dette ser ut til å være akkurat det jeg ønsker meg! Er det noen her som vet noe om dCS faktisk har begynt å levere? Jeg har sendt en mail til Høium, men ikke fått noe svar foreløpig.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Den virker å være et columbiegg som behersker det meste !

    Vet desverre ikke om det er kommet noen eksemplarer til Norge.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Rossini selges nå fra Høium Hifi. Har selv kjøpt en av flere som er på tur til Norge. Håper å få den før påske.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Rossini selges nå fra Høium Hifi. Har selv kjøpt en av flere som er på tur til Norge. Håper å få den før påske.
    Gratulerer! Har du kjøpt med drivverk+klokke?

    Tommy
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Nusse: Puccini falt i smak regner jeg med?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg er lovt levering fre dCS innen 10. mars! Sover ikke helt godt for tiden... ;)
     
    Sist redigert:

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Har foreløpig bare kjøpt Rossini drivverket, men det blir vel en klokke også.
    Ja, MacLaren, Puccini var bedre enn dCS P8i . Er det like stor eller større forskjell mellom Rossini og Puccini vil jeg bli godt fornøyd. Det blir også artig å høre forskjellen mellom Puccini som spiller SACD og Rossinien som kun leser vanlige CDer.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har bestilt Rossini dac (uten drivverk) og klokke. Jeg har også kjøpt den brukte Paganini transporten som Høium har hatt en stund.

    I dag har jeg Debussy dac og Verona klokke som jeg bruker sammen med en Teac P-70 transport. Er skikkelig spent på resultatet av utskiftningen!
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg tror du vil få et skikkelig løft i lyden når du på Paganini og Rossini på plass.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Ja, jeg både håper og tror det! :D
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Selv fikk jeg jo en vesentlig forbedring fra P8i som var forgjengeren til Puccini når jeg byttet. Internasjonal hifi-presse har gitt uttrykk for at den nye gererasjon dCS, Vivaldi og Rossini er klart bedre enn den gamle, (Puccini, mv). Vi får koble til og lytte.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Etter noen års avbrekk fra dCS er jeg igjen blitt en venn.
    Jeg startet med Delius/Purcell, så hadde jeg P8i før jeg omtrent gav opp digital lyd for en lang periode.
    Nå er jeg tilbake i leiren men en Paganini DAC med Oppo 105D som driverk/mediacenter. Det fungerer helt strålende sammen og Paganini takler alt av formater med siste firmware, Oppo spiller alt av formater og har egen app til og styre Tidal, eksterne disker og alt annet som måtte være koblet til. Superenkelt i bruk og låter formidabelt.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg startet også med Delius, og da uten Purcell. Men jeg har en transport som upsampler til 24/176. Deretter ble det Debussy og etter hvert Verona klokke. Og kanskje kommer Rossini i neste uke... :D
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg sendte en mail til Thomas torsdag, men her ikke fått noe svar ennå.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Jeg kommer til å ringe han på mandag.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg vet ikke hva jeg rekker i morgen, så hvis du får vite noe, hadde det vært fint om du poster det her.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Snakket med Thomas i dag. Mulig at leveransen drøyer til over påske.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Det tok litt tid, men nå er Rossini på plass! :cool:
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Henter min over helgen jeg også. Blir moro å høre om den er så god som testene har hevdet.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg kjenner ikke Pcccini, men sammenliknet med Debussy, er det definitivt forskjell! :)

    Foreløpig er jeg ikke så imponert over appen. Den virker noe ustabil og har (selvfølgelig) med seg de begrensningene som ligger i TwonkyMedia som er serverprogrammet på min nas. Det som er mest sjenerende, er at det tar veldig lang tid å browse biblioteket. Men det kan selvfølgelig ha med nas'en min (Qnap TS509 Pro) å gjøre.

    Jeg er spent på om du vil oppleve det samme.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Dette blir litt spennende, ja. Henter den på mandag. Håper å få litt proff hjelp til å sette opp spilleren med app, samt få i gang tilgangen til Tidal hifi. Jeg gir tilbakemelding på hvordan dette fungerer.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Så er da Rossinien på plass og spillingen har begynt. Lovende, etter nå en 10 t., begynner det å låte bedre og bedre. Produsenten legger til grunn at den er spilt inn på fabrikken. Sikkert riktig det, men det er klart at det har vært noe å hente ved videre innspilling. Må få på plass en eternett tilkobling slik at kan bruke i-paden til å styre den. Prøver å få dette til i begynnelsen av uken.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har mailet litt frem og tilbake med han jeg tror er markedssjef hos dCS. Han snakket om ca 240 timer tilspilling, og gjerne med bruk av Rossini's burn in signal. Jeg har latt min stå på med dette døgnet rundt når jeg ikke er i lytterommet mitt. Men jeg er helt enig i at det skulle ikke så mange timene til før det ble hørbart bedre.

    Når den ikke er på nett, så antar jeg at du har en fjernkontroll. App'en funker veldig bra til konfigurering, men som kontrollpunkt mot musikk på nas, synes jeg det er et godt stykke igjen.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    En ting til om app'en: På nas'en min startet jeg med Twonkymedia som spillerprogram. I mailutvekslingen med dCS klaget jeg på dårlig respons i dette oppsettet. De anbefalte Minimserver i stedet. Jeg har akkurat installert denne nå, og førsteinntrykket er at dette er et skritt i riktig retning.

    Jeg kan komme tilbake til dete når jeg har fått litt mer erfaring.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Regner med å få appen på plass i morgen. Da vil det bli kjørt kontinuerlig musikk mesteparten av døgnet og gjort bruk av burn in signalet. Regner med at lydkvaliteten da vil heve seg betydelig i løpet av et par ukers tid. Jeg skiftet også over til en vesentlig bedre strømkabel som var beregnet på cd spillere og dacer. Dette hjalp også på lydkvaliteten.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Det spiles mye på Rossinien om dagen. Tror nok Ola Rs opplysning fra fabrikken er riktig.
    Jeg har vel klart å spille ca. 40 timer timer på den nå. Det begynner å hjelpe. Den går nå på repeat for å få på den en del timer. Regner med videre fremgang lydmessig i løpet av noen dager.
    En annen ting. Jeg har fått appen installert. Men klarer ikke å finne repeat tegnet på skjermen til I-pad minien, til tross for at denne står nevnt i manualen som en av de I-padene som kan brukes. Noen som har opplevd liknende?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har bare dac, ikke cd-versjonen som deg, men når jeg spiller fra nas og klikker på pilen/trekanten nederst i oversikten over spor, slik at jeg kommer dit hvor coverart og den aktuelle spillelisten vises, ligger repeat nede til høyre blant transportknappene.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    436
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    En annen sak: Jeg har hatt sporadiske problemer med stabiliteten på app'en. Det hender den fryser. Har du opplevd slike problemer?

    Ellers skal det være en oppdatert versjon på vei til AppStore med en del bugfixes.
     

    Nusse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    397
    Antall liker
    174
    Må bare innrømme at jeg ikke har fått tid til å installere Rosiniappen enda. Skal få det gjort i morgen. Kommer tilbake til deg på dette når jeg får litt erfaring med appen.
    Et annet spørsmål er om du har tilstrekkelig kapasitet på nettet. Manglende kapasitet kan medføre slike problemer som du beskriver.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn