dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei husker ikke helt i farta i detalj hva jeg gjorde på min Bartok, men innstilling for lipsync gjøres i hovedmenyen/Mosaic og ikke fra tv'n.
    Lydkilde settes som PCM på input ish ved optisk inngang og off på delay( Buffer mode OFF).
    Du hadde helt rett 🙂nå ser det ut som det samsvarer godt

• Liker
    Reaksjoner: TAS

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    14
    Ikke hørt denne dCS Bartok, men låter sikkert helt glimrende.

Det jeg ikke skjønner når jeg skummet testen i What HiFi er at det står å lese at klokka i spilleren er helt grei, men hvis man oppgraderte til ekstern klokke i egen boks, så fikk man et løft i lyden.

Javel…når jeg leser tester av andre Dac’er i mer moderat prisklasse, f eks en Dynafrips Terminator 2 til 1/4 av prisen til en Bartok, så har den et jitternivå så lavt som det er mulig å måle. Det vitner om en perfekt klokke.

Så da har jeg litt stygge tanker om at dCS muligens har det som forretningsmodell å tyne litt ekstra kroner ut av kundene, der hvor det lar seg gjøre.
    Synspunkter?
    Det er et helt annet presisjons nivå på en Ring dac sammenlignet med alle andre. I tillegg spiller Ring dacen i Dxd format. Det er slik med Dcs at jo mer strøm ( strømforsyninga kapasitet du tilfører jo bedre blir det.)Klokken har egen strømforsyning i tillegg til at den da bruker en annen inngang på hovedkortet på streameren. Klokke kablene har imidlertid stor betydning både for lydsignatur og presisjons nivå.

Sist redigert:

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    14
    Enig i at det er kostbart men hvilken annen dac kan oppgraderes til dagens standard som Vivaldi kan? I prinsippet så kan en Vivaldi dac fra 2014 oppgraderes til Apex.

Fikk min Apecx oppgradering i fjor og det var vel verdt investering. Det kaller jeg bærekraft og fremtidssikring! Utrolig fornøyd med min Vivaldi dac og klokke. End game produkter for meg 😃
    På Apex versjonene benyttes 14% av kapasiteten (båndbredden)i en Ringdac-chip, så du kan nok satse på at det kommer en eller 2 oppdateringer til💪💪

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.576
    På Apex versjonene benyttes 14% av kapasiteten (båndbredden)i en Ringdac-chip, så du kan nok satse på at det kommer en eller 2 oppdateringer til💪💪
    Godt å høre!

Hadde en Berkely Ref dac 1 før dCS og når de la ut mulighet for oppgradering til mk2 så la jeg inn en bestilling samme dag. Etterspørselen etter oppgraderingen var tydeligvis stor men etter 12 måneder + venting og lovord så ga jeg opp.

Føler meg trygg på at dCS tar vare på oss gamle kunder en stund til da😃

capita

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    14
    Godt å høre!

Hadde en Berkely Ref dac 1 før dCS og når de la ut mulighet for oppgradering til mk2 så la jeg inn en bestilling samme dag. Etterspørselen etter oppgraderingen var tydeligvis stor men etter 12 måneder + venting og lovord så ga jeg opp.

Føler meg trygg på at dCS tar vare på oss gamle kunder en stund til da😃
    Barkley låter bra det også men det er en hjemmemekk bedrift,, og de er ikke akkurat kjent for god support, hverken overfor nye eller eksisterende kunder. Dcs er bedre der, men når det er sagt, så har holdning og innstilling endret seg hos den også, etter at sønnen i huset overtok roret.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn