Aurora
Æresmedlem
Way to go, Hardingfela..... Vi har faktisk en god del fantastiske norske råvarer...... sier jeg som bor i et fiskevær.....
Fastboende-Ola i Spania er vel mer redd for utlendinger og alt utenlandsk forøvrig enn Fastboende-Fritz i Spania.
Fastboende-Ola i Spania er vel mer redd for utlendinger og alt utenlandsk forøvrig enn Fastboende-Fritz i Spania.
Huff måtte du ødelegge dagen min med å komme trekkende med FrPs lokalavdeling i Spania! Er det noe i denne verden som vil kunne få meg til å melde overgang til Sverige så er det nettopp "Fastboende Ola i Spania"!!
Hadde vi hatt moralsk ryggrad i dette landet skulle vi laget en EU-Tyrkia avtale med Spania! Men da som en Spania - Norge avtale. Vi sender nedover migranter vi likevel ikke vil ha mot at vi tar tilbake like mange "Fastboende Ola"! Jo jeg skjønner veldig godt hvorfor vi ikke har gjort noe sånt, men det er vel det eneste moralsk riktige, eller.....?
Poenget er ikke "at de vil spise som hjemme". Det er et naturlig kulturtrekk ved de fleste folkeslag. Poenget er hvor ufattelig trist det er med slikt tørrfôr, våtfôr og frossentfôr, som utgjør "norsk mat".Er jo ikke så merkelig at nordmenn i utlendighet vil spise som hjemme. Det finnes masse innvandrerbutikker i Norge som i stor grad dekker behov til folk som kommer fra den asiatiske filialen av det store landet utlandet, det er jo ikke slik ar de kastet seg over norske delikatesser som reinsdyr, klippfisk, jordskokker og så videre. At de er vant til å spise ordentlig man gjør det bare mer gastronomisk akseptabelt, men fenomenet er strengt tatt det samme.
Spiser man skit hjemme vil man fort fortsette med å spise skit ute også til tross for bedre alternativer hvor enn man snur seg. Det er helt frivillig å spise Toro tomatsuppe i Norge også. Like unødvendig her som i Spania.
Hele kjøttbasaren har blitt ødelagt de siste årene. Nå er det en Starbucks som okkuperer over halve lokalene, og i kjelleren er det Egon. Småbutikkene har blitt presset ut.Trodde ellers at bergenserne hadde vett nok til å handle som ville....
+1. Men det har ikke bare med manglende kvalitetsbevissthet å gjøre (heldigvis) men også av at folk ikke handler i Sentrum lenger.Hele kjøttbasaren har blitt ødelagt de siste årene. Nå er det en Starbucks som okkuperer over halve lokalene, og i kjelleren er det Egon. Småbutikkene har blitt presset ut.Trodde ellers at bergenserne hadde vett nok til å handle som ville....
Jepp. 1,9 millioner solgt i 2015.Må le. Var i Den internasjonale avdelingen på en større butikk i Spania, i delikatesseseksjonen. Der er det mat fra ulike land. Fra andre land er det gode råvarer, eller bearbeidede ting som er spesielle og krever kunnskap. Delikatesser.
Den norske hyllen er et ferdigmat og suppeposehelvete.
Dette i et land der ingrediensene er tilgjengelige i originalversjon, til lave priser, innen en radius på tyve meter i butikken.
Merkelig at Nora får lov til å kalle det Surkål/Rødkål. De er ikke melkesyregjæret - kålen er bare lagt i eddik/sukkerlake.
Nå skal vi kose oss!
Vis vedlegget 374124
ris 62 %, tomat, løk 7 %, brune bønner 6 %, paprika 4 %, olje (raps,Jepp. 1,9 millioner solgt i 2015.
Ingen stor suksess for Toros �Meksikansk gryte� i Mexico - tema - Dagbladet.no
Idun har mye tomater men smaker lapp solvarm plastflaske.Heinz er full av smakstilsetninger, men har bare ikke noe særlig med tomater. Jeg likte Israels reaksjon - Heinz får lov til å kalle det tomatersatz, men ikke tomatketchup.
Nå skal man faktisk lete etter Heinz' glassflasker i Norge, de bruker gjerne plast. I tillegg så er det altså ikke særlig mange tomater nedi der. Du får derimot en del løkpulver, sukker fra mais og selvsagt deres smakstilsetning, som er hemmelig, men sikkert ikke farlig.Idun har mye tomater men smaker lapp solvarm plastflaske.Heinz er full av smakstilsetninger, men har bare ikke noe særlig med tomater. Jeg likte Israels reaksjon - Heinz får lov til å kalle det tomatersatz, men ikke tomatketchup.
Det skal mer til enn å gryte noen tomater nedi en lekk plastflaske for å lage velsmakende ketchup.
Smakstilsetninger er ikke noe negativt når det får et produkt til å smake bedre. Å være engstelig for smakstilsetninger er ganske unyttig.
Ville ikke tro Ersatz klinger så bra der nede, men kan de slå mynt på det så går vel alt..Heinz er full av smakstilsetninger, men har bare ikke noe særlig med tomater. Jeg likte Israels reaksjon - Heinz får lov til å kalle det tomatersatz, men ikke tomatketchup.
Må ikke bli snurt bare fordi du foretrekker Heinz.Helt greit for meg. Kos deg med pølseketchupen hvis det fremmer norskhets- og renhetsfølelsen.
Jeg koser meg heller med Heinz fordi jeg liker smaken bedre enn Idun. Det meste Idun klarer å levere smaker forøvrig piss. f.eks. alt av dressinger etc. unntaket er sennepen, den er helt ok.