260 album, (300) plater av ca 900 er vasket og har fått rent undertøy. Bruker konsekvent det lengste programmet. Anbefales.Er imponert over hvor bra denne vasker. Jeg hadde egentlig sverget på å ikke kjøpe noe vasker. Men nå begynner jeg å lure på hvor mange av de gamle platene mine som egentlig gåran å reddes?
Ble også litt fristet til å investere i mikroskop. Det er stilig dokumentasjon du lager ptb. Hvor stor forstørrelse har du på mikroskopet, for å se rillene?
Mitt kan skarpstilles på ca 250x. Det finnes flere typer på markedet fra ca 400,- og oppoverEr imponert over hvor bra denne vasker. Jeg hadde egentlig sverget på å ikke kjøpe noe vasker. Men nå begynner jeg å lure på hvor mange av de gamle platene mine som egentlig gåran å reddes?
Ble også litt fristet til å investere i mikroskop. Det er stilig dokumentasjon du lager ptb. Hvor stor forstørrelse har du på mikroskopet, for å se rillene?
Ja, for så vidt. Litt "vimsete" amatørmessig filming, men....Gir denne et greit bilde av Degritter i bruk synes dere som har den ?
Vasker du med kun vann, eller har du i rensemiddel?Opplever noe av dere andre dette fra tid til annen?
Vis vedlegget 557648
Ved noen tilfeller opplever jeg at vann som "henger" igjen renner ned på label. Ikke så mye at det vil gjøre noen skade, men...
Har ikke registrert det.Opplever noe av dere andre dette fra tid til annen?
Vis vedlegget 557648
Ved noen tilfeller opplever jeg at vann som "henger" igjen renner ned på label. Ikke så mye at det vil gjøre noen skade, men...
Hear hearJeg er visst «heldig» å ha forrige software versjon på min, og opplever ikke samme problem som, ptb. Ser egentlig liten grunn til å oppdatere software når det virker å kun være endrede menyer og større skrift (etter hva jeg har skjønt). Når det videre fortoner seg som at ny software har karakter av at man blir beta tester, nøyer jeg meg nok med gammel software enn så lenge
Gjør det, i hvert fall inntil videre. Vi har nå bra logg på "unotene" i siste SW og alt er kommunisert til produsenten.Jeg er av samme oppfatning som Karmana.
Jeg lar min Degritter stå med den versjon "sotfware" den har nå som jeg har lært meg programvaren som er installert.
Fint å ha en ordinær ultralydvasker tilgjengelig i tillegg, til slik rengjøringEllers fikser litt zalo og varmt vann filteret så det blir som nytt. Kan brukes flere ganger om det ikke er skadet
Takk for svar1.6.9V8 er nok siste versjon da denne enda ikke er lagt ut på deres nettsider.
Som nevnt er neste versjon av softwaren (1.6.9V9 eller 1.7.0, alt etter omfanget av endringer) like rundt hjørnet.
Har vasket 324 album, 426 run på Heavy.Hear hearJeg er visst «heldig» å ha forrige software versjon på min, og opplever ikke samme problem som, ptb. Ser egentlig liten grunn til å oppdatere software når det virker å kun være endrede menyer og større skrift (etter hva jeg har skjønt). Når det videre fortoner seg som at ny software har karakter av at man blir beta tester, nøyer jeg meg nok med gammel software enn så lenge
Jeg er av samme oppfatning som Karmana.
Jeg lar min Degritter stå med den versjon "sotfware" den har nå som jeg har lært meg programvaren som er installert.
Større skrift og speilvending av funksjoner takker jeg høflig nei til.
Det jeg har merket meg er at når jeg kjører 6-7 runder med "heavy" vask etter hverandre, så kommer det et skumbelegg på plata.
Dette forsvinner imidlertid under tørkeprosessen. Deretter gir jeg maskinen et kvarters tid for å få ned temperaturen på vannbadet.
Men avrenning over etiketten til plata har jeg ikke hatt ennå.
Og her er bildet som viser filteret (til venstre) etter 60 vask med ca. 50/50 bruk av "heavy" og "medium". Nytt filter til høyre.
Det ble også fjernet en substansiell lodott etter 30 vask, men nå fjernet jeg og rengjorde filteret etter 60 vask.
Jeg satt allikevel inn et helt nytt filter for å være sikker
Vis vedlegget 557691
Ser fram til rapport.Nå har jeg fått tilsendt ny (trolig en preliminær) software-oppdatering, som skal endre og rette opp det vi har meldt tilbake til Degritter.
Heldigvis har en kollega en SD-kortleser liggende og den blir donert til meg i morgen. Da slipper jeg ihvertfall å kjøpe en slik, selvom testing da først vil kunne skje i morgen kveld.
1000 tak for info, ptb.Da er ny software (2.1.7v8 ) lest inn, og ja - det har skjedd endringer.
Med forbehold om at jeg foreløpig kun har kjørt én plate på hver av programmene (Q,M og H) erfarer jeg nå at en rekke ulike issues ved forrige software er borte.
Nå oppfører den seg stabilt og konsekvent under hele prosessen.
De har ikke endret på displayinformasjon og betjeningsfunksjonen, men det er av mindre betydning.
Det som er endret er at platen under vaskeprosessen (hvor platen nå roterer motsatt vei?!? - uten at det har betydning) nå roterer og "vagger" i roligere bevegelser enn tidligere. Opplever ikke nå noen risk for at væske renner over label.
Heavy-programmet har endret vasketid fra 8 til 6 minutter.
Tørkeprosessen foregår nå ved at platen roterer saktere rundt i én jevn bevegelse, hvilket resulterer i raskere og bedre tørking. Tørketiden kan man nå redusere med 15-30 sekunder.
Samtidig nevner de at man kan/bør endre væskenivået til Low dersom platen ikke har veldig kort run-out. Dette er også min erfaring.
Misforstod ditt forrige innlegg, 3 burde holde. Pleier å kjøre kortest mulig vask på nye plater, mens noen av de brukt kjøpte jeg har trenger lang vask så flere vasketide er nesten nødvendig.Nei, ikke en. Det er 3 ulike lengder på vasketiden - Quick, Medium og Heavy, men tørketiden kan man justere fra 15 sek og oppover.
Biltema har 1liters og 4liters...Hvor kjøper folk destillert vann til Degritter? Var på apoteket idag og kjøpte sterilt vann, men etter å ha lest meg opp så ser jeg at dette er feil. Er på jakt etter destillert så alle tips blir tatt imot med stor takk.
www.techbay.no har i alle fall garantert destillert vann. Har kjøpt ca 50l vann derfra.Biltema har 1liters og 4liters...Hvor kjøper folk destillert vann til Degritter? Var på apoteket idag og kjøpte sterilt vann, men etter å ha lest meg opp så ser jeg at dette er feil. Er på jakt etter destillert så alle tips blir tatt imot med stor takk.